Гражданска авиация ⇒ Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6848
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Вярвате или не: в Русия все още работят 12 дървени летища
https://bg.rbth.com/travel/327583-durve ... g2eCtOItGY
https://bg.rbth.com/travel/327583-durve ... g2eCtOItGY
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- vassiln
- Редовен потребител
- Мнения: 11388
- Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
"Ако така и така ще водиш самотно, жалко съществуване, дразнейки другите, поне изкарвай и пари от това. Това ми е логиката."
Dinain, 21 януари 2023 г.
Dinain, 21 януари 2023 г.
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 5939
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6848
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
През 1987 г. Steven Rothstein си купува доживотен билет за първа класа на American Airlines за 250 000 $. Той лети над 10 000 пъти, което струва на компанията 21 000 000 $. Неговият билет е анулиран през 2008 г.




Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:32
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Големи гадове от авиокомпанията. Прибират 250 бона на куп и това 87-ма, не е кредит, няма лихва и в един момент правят некви смешни калкулации кво били загубили, оти пича обичал да лети. Еми той нямаше да им бухне тая огромна за времето си сума, ако знаеше, че ще го резнат 2008-а. Съд до дупка..... 

- Amazon
- Модератор
- Мнения: 10970
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Това е някаква лудост


- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6848
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
В случая съм ама изцяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяло на същото мнениеdjio написа: ↑15 Сеп 2021, 17:05Големи гадове от авиокомпанията. Прибират 250 бона на куп и това 87-ма, не е кредит, няма лихва и в един момент правят некви смешни калкулации кво били загубили, оти пича обичал да лети. Еми той нямаше да им бухне тая огромна за времето си сума, ако знаеше, че ще го резнат 2008-а. Съд до дупка.....![]()

И чехлички „Versace”, персонални нощнички „Gucci”, афтъшейвче „Dior” пък и какво ли още не....Това е някаква лудостЧе той така може да живее брзплатно - хубава храна, покрив над главата, душ, еднодневни екскурзийки до всяко кътче на планетата…

Зависи BTW, как ги броят тез полети. Шот често за да стигнеш до определена дестинация, са необходими трансфери, тоест 2, 3 или дори повече полета. Моя рекорд например е 4 полета – (3 трансфера) само на отиване:Само не знам как за 20 години е летял 10 000 пъти - това значи отиване и връщане до някъде почти всеки ден
BOJSOF (FB)
SOFFRA (LH)
FRALIS (LH)
LISFNC (TP)
Което с полетите на връщане прави общо 8 полета, макар и дестинацията да е една единствена (остров Мадейра).
В други случаи, може да има т.н. Multi-City Flights, нещо което вече сме правили много пъти с дъщеря ми или приятели (в единични случаи и сам), защото не си заслужава да летиш една петилетка до гъза на географията (Банкок, Куала Лумпур или Рио) и да посетиш един единствен град/дестинация – комбинирали сме 2 или 3, дори 4 веднъж за по примерно 4-5 дни във всеки (общо около 2 седмици или малко повече):
SOF→DOH→BKK→HAN→DAD→SGN→BKK→USM→BKK→DOH→SOF
SOF→DOH→BKK→HKT→BKK→CNX→BKK→DOH→SOF
SOF→DOH→KUL→CGK→DPS→KUL→DOH→SOF
SOF→DOH→KUL→LGK→KUL→DOH→SOF
SOF→FCO→GIG→REC→GIG→FCO→SOF
SOF→ATH→SIN→ATH→RHO→ATH→SOF
Мога да изброя още доста, но и тези стигат. Така, въпреки че е един трип, полетите могат да стигнат 10-12 и повече.
В последния случай – често, дори да има директен полет, трансферите са по-евтини, и ако престоя е приемлив (час-два или дори 3), не мисля, че си заслужава да даваш сума ти пари отгоре (понякога над EUR 100, а за трансокеанските дестинации – и много повече).
Така съм летял до Мадрид (крайна дестинация LPA - Гран Канария) – с трансфер на отиване в Амстердам, на връщане в Париж), по простата причина, че Air France/KLM са ми предлагали значително по-адекватна цена до крайната дестинация с втори трансфер в Мадрид (JV с AirEuropa, която изпълнява полета MADLPA), отколкото Iberia. Последните имат JV с Bulgaria Air, така че също ти предлагат полет SOFLPA с един единствен трансфер (Мадрид), но просто ти отрязват главата (за същите пари спокойно може да стигнеш до Ванкувър).
В случая с въпросния пич много важно е и това, че макар и билета да „безплатен”, той може да се ползва единствено на полетите на AA и на АК, които имат JV полети с АА. Така, дори да има директни полети до еди-къде си от мястото където живее, те може да са на друг превозвач и със сигурност му се е налагало да прави доста трансфери.
Като финал – нямаше как историята да продължи вечно и поради друга причина.
Някъде в началото на века, и трите „големи” (светата троица) – АА, UA и DL окончателно премахнаха първата класа (F) класа и най-високото ниво остана бизнес (J) класата.
Същото направиха и доста други превозвачи, като например АС (Air Canada).
По този начин на континента Америка не остана нито един превозвач, предлагащ F класа, за разлика от Европа (BA, LH, LX, AF), близкия Изток (ЕК, QR, EY), Австралия (QF) и особено Азия, където са най-много (JL, NH, SQ, TG, AI, MU, CZ, CX, GA, MH и доста други – няма да ги изброявам всичките).
BTW, любопитен факт е, че „бедна” Индия има две АК, които поддържат F класа, а в „комунистически” Китай са още повече. Сиреч комунизма си е комунизъм, инак да живее класовото неравенство

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- EddieBG
- Редовен потребител
- Мнения: 9303
- Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
• Путинизм — это фашистская власть плюс всеобщая дебилизация страны.
• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.
• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.
• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.
• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.
- EddieBG
- Редовен потребител
- Мнения: 9303
- Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Най-малките минисамолети в света:
https://www.youtube.com/watch?v=9qBj8YsyvhQ
https://www.youtube.com/watch?v=Iso6zvLyzAs
https://www.youtube.com/watch?v=9qBj8YsyvhQ
https://www.youtube.com/watch?v=Iso6zvLyzAs
• Путинизм — это фашистская власть плюс всеобщая дебилизация страны.
• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.
• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.
• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.
• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6848
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Ако се чудите кой е това - Ричард Брансън, собственика на VS (Virgin Atlantic).
И не, не е травестит.
Защо тогава е облечен така



И не, не е травестит.
Защо тогава е облечен така





Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: 14 Май 2018, 19:28
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Май беше изгубил бас.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6848
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Мда.
И кърши кълки 13 часа, тоест целия полет LHRKUL (Лондон-Куала Лумпур), сервирайки напитки и храна на борда на самолета на AirAsiaX (собственост на приятеля, от който беше изгубил баса), защото и това влизаше в условието, а не само да се облече като стюардеса.
И бизнеса си е бизнес......AirAsiaX е хибридна АК и по принцип цените са значително по-ниски от тези на Virgin Atlantic и British Airways да речем.
Но сеира обещаваше да е толкова голям (това стана ясно още след анонса в медиите), че AirAsiaX дигна цените за въпросния полет до баснословните 5.000 паунда.
Ми тъй де, като искаш Брансън да ти носи храната и уискито, да те завива с одеяло и кърши снага по време на инструкциите за безопастност - плащаш......

Луд народ.......

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4073
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Изглежда се оказва, че първата афганистанска жена пилот в авиокомпания, сега е бежанка в България:
https://www.dnes.bg/mish-mash/2021/11/1 ... iia.510771
https://www.dnes.bg/mish-mash/2021/11/1 ... iia.510771
Строши-пилот 

- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 5939
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
-
- Редовен потребител
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
- Контакт:
- Status: Offline
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 5939
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Този не е със сериен двигател а са го изпитвали с друг който е имал форсаж.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 10970
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Много запленяваща история. Отвличане на самолет. Взимане на откупа и скачане с парашут, нощем през зимата. Това като филм. Само където, никога не хващат пича:
https://www.avioforum.com/2021/11/24/le ... dan-kupar/
https://www.avioforum.com/2021/11/24/le ... dan-kupar/
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 5939
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6848
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Тоз Сам Чуи е едно от най-познатите лица в ерлайнс`а.Archer написа: ↑30 Ное 2021, 05:44https://samchui.com/2021/11/28/the-long ... aWdcFPF40E
Най дългите редовни полети с тяснофюзелажни.
Че снима - снима в несвяст, ама не съм сигурен че само с кадро си вади парите. Че той фърчи веднъж на всеки 3 дни, само първа класа или пък бизнес, ако превозвача няма първа класа (половината трип рипорт`и за първа и бизнес класа са негови). Тва са луди пари, некои от тез полети струват USD 10.000 и кусур на отсечка. Мчи то сигур USD 100.000 на месец само за билети за нищу ги нема

Ако само с фотографчийство се вадят толкоз пиньондзе, фащам фотоапарата и аз.
Я да сподели COMMANDER_KEEN кутия за обувки стига ли да нареди пачките, припечелени само за 1 ден

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- COMMANDER_KEEN
- Редовен потребител
- Мнения: 1468
- Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Може и да не събере..... кинтите дето аз съм gги хвърлил, за да ходя да снимам хвърчила на другия край на света


- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 5939
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Ти да не си мислиш че си ги плаща тойТва са луди пари,

Не си запознат с професията наречена "инфуенсърство из социалните мрежи", значи някой с много гледания в ютуб, фейсбук инста и т.н. получава безплатни продукти от производители един вид да им прави реклама. В случая с тоя един клип като има много гледания тва е безплатна реклама за АК а за тях да му дадът да се вози веднъж не е разход.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6848
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Не, дори бях сигурен, че не е тъй. Няма как просто.Ти да не си мислиш че си ги плаща той
Не съм, вярно.Не си запознат с професията наречена "инфуенсърство из социалните мрежи"
Ми....Имам известни съмнения, че е точно или по-скоро само това.В случая с тоя един клип като има много гледания тва е безплатна реклама за АК а за тях да му дадът да се вози веднъж не е разход.
Първо - не е веднъж.
Второ, Air Koryo, с два и половина полета на ден, да плаща за инфлуенсърство.....Да, то го има и елемента пропаганда - не е съвсем без резон. С Iran Air e същата раута - с тях са му едни от най-известните клипове.
Обаче SIngapore, Cathay Pacific или Lufthansa да му плащат нон-стоп за инфлуенсърство.....No way според мен.
Първо, хората които плащат за F клас едва ли се влияят от инфлуенсъри. Ама хич.
С широко ококорени очи и като стадо след инфлуенсърите са разни беднюги, които никога не са летели в премиум класите и които по цял ден киснат в мрежата и мечтаят за имение на Импириъл Бийч и "едно Ферари с цвят червен". Кардашиянката, чийто г@з е по-голям и от моя е сигур е не-по-малък инфлуенсър, но си плаща като поп за полетите и освен това (по спомен) на една АК и беше вече дошло до гуша от лиготиите й, та бяха препоръчали за в бъдеще да се насочи към конкуренцията. Една друга мисирка пък (Хилтънката) получи направо бан (след някакво простофилско изпълнение).
Превозвачите са наясно, ако си забелязал, много рядко изобщо има каквито и да е реклами за F класата, там който си лети, си лети.....Нема нужда от реклами.
За бизнес и особено икономичната класа, вярно, е по-различно. А парадокса е (IMHO), че най-много пари последните години за реклама хвърлят т.н. "нискотарифни".
В крайна сметка следният сайт (https://www.sanspotter.com/sam-chui-net-worth/) подкрепя тезата ти, но очевидно Сами тече на много станове, освен инфлуенсърство.





Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6848
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 5939
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... irculation
Тоя Фалкон много маневрен се оказа , щях да взимам 8Х ама и 7Х става

Тоя Фалкон много маневрен се оказа , щях да взимам 8Х ама и 7Х става


- EddieBG
- Редовен потребител
- Мнения: 9303
- Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Рекорди, интересности и куриози (гражданска авиация)

The British Concorde fleet at London Heathrow Airport, January 21, 1986.
• Путинизм — это фашистская власть плюс всеобщая дебилизация страны.
• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.
• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.
• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.
• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани