В допълнение към предното
Въпреки, че L10 губи битката с D10, самолета все пак е поръчан от немалко АК. Lockheed отдавна няма връзки с превожзвачите (за разлика от McD), тъй като продава основно военна техника, но същите имат доста добри спомени от време оно. Constellation-ите имат страхотна репутация на времето
и в Северна Америка с тях оперират Capital, Eastern, TWA и Trans Canada. В Европа също – достатъчно е да се споменат AirFrance и KLM.
Електра`та излиза на пазара през 1958-ма и е поръчан от American, Eastern, Western и PSA.
Самолета има един доста любопитен недостатък – на определени обороти двигателите му привличат като магнит цели ята птици (заради резонанса), което става причина и за една катастрофа. Инженерите на Lockheed бързо се правят с проблема, но вибрациите (както при всеки турбопроп) остават. Не, че DC-7 е по-добър в това отношение, но появата на 707 просто съсипва пласмента и на двете машини.
Та някои АК все пак оценяват L10. Сред тях е Delta, която е поръчала преди това и D10.
но щом се запознава с характеристиките на L10, веднага поръчва и него, като след доставката му, продава наличните си D10 на United.
Eastern също се ангажира с машината
както и Air Canada, Cathay Pacific, All Nippon и доста други. Дори след като самолета остарява и British Airways решава да го замени с по-нови и най-вече двудвигателни машини (сиреч 767), Royal Air Force предпочита да префасонира гражданските машини в танкери, отколкото да купи КС-10 (който пък е на базата на D10).
Е, така подпомагат и националния си превозвач, да се отърве от самолетите, които вече не му трябват, а и излиза и по-евтино, но едва ли британските военни биха се ангажирали с нечитав самолет.
Който на всичкото отгоре ползват не само като цистерна а и за редовни полети (на всеки две седмици) от Бриз Нортън до Фолклендските острови.
Има издадена и книга с автори Reiss, Simon & Schuster (пилоти на Delta), която макар и да е с автобиографичен отенък, де факто се явява енциклопедия за авикомпанията. Та в нея, макар и като странична тема се обсъжда и опита на пилотите с D10 и L10. И тримата категорично заявяват, че за сравнение и дума не може да става и машината на Lockheed е много пред конкурентна си в какъвто и да е аспект.
И първия от двата любопитни факта – през 1966 Lockheed много сериозно се замисля да купи Douglas, но в крайна сметка решават да не го правят. Вместо тях ги купува McDonnel и така се появява McDonnel Douglas. Колко ли са съжалявали само след десетина години за това си решение шефовете на Lockheed – само те си знаят
За втория е по-дългичко и за това друг път
