Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4317
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 13 Яну 2022, 07:56

Нов електрически самолет изглежда обещаващо.

Изображение

https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... ome-images

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 13 Яну 2022, 15:15

Archer написа:
13 Яну 2022, 07:56
Нов електрически самолет изглежда обещаващо.

Изображение

https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... ome-images
Наистина изглежда добре и като скорост и като капацитет и като обхват. Близо 900 км. обхват би трябвало да са достатъчни за комютър, който ще обслужва примерно София-Пловдив, или София-Бургас.

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3555
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 18 Яну 2022, 19:03

US airlines warn of ‘catastrophic disruption’ on Wednesday due to 5G activation
CEOs from major US airlines including American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, and Southwest Airlines have warned that the impending deployment of new 5G spectrum on Wednesday could cause “catastrophic disruption” for flights across the country starting tomorrow. The warning, which was also signed by shipping companies including UPS Airlines and FedEx Express, was issued in a letter from the CEOs seen by Reuters, which said that both commercial and cargo flights could be affected.

The letter was sent to Transportation Secretary Pete Buttigieg, Federal Communications Commission (FCC) Chairwoman Jessica Rosenworcel, FAA Administrator Steve Dickson, and White House National Economic Council director Brian Deese, Reuters reports.
...
“Airplane manufacturers have informed us that there are huge swaths of the operating fleet that may need to be indefinitely grounded” as a result of the new 5G deployments, the airlines wrote in their letter. “Immediate intervention is needed to avoid significant operational disruption to air passengers, shippers, supply chain and delivery of needed medical supplies,” that could cause “chaos” and strand “tens of thousands of Americans overseas.”

“When deployed next to runways, the 5G signals could interfere with the key safety equipment that pilots rely on to take off and land in inclement weather,” United Airlines said in its own statement sent to The Verge. Without more safeguards, the rollout of this 5G spectrum could “result in significant restrictions on 787s, 777s, 737s and regional aircraft in major cities” and cause “hundreds of thousands of flight cancellations and disruptions for customers across the industry in 2022, [and] also the suspension of cargo flights into these locations.”
@Almasy Каква е тази драма с 5G-то, не летят ли едни и същи самолети по целия свят, където в доста държави вече 5G вече има и няма такива проблеми?

jordani
Редовен потребител
Мнения: 1478
Регистриран на: 14 Май 2018, 19:28
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от jordani » 18 Яну 2022, 20:52

Честотите на 5G са в няколко различни диапазона, различните държави използват някои честоти и не използват други. В България, когато модернизираха жп линията от Пловдив към Турция се появи такъв проблем. В модернизацията се включва изграждане на 4G покрай линията за постоянна връзка с влаковете. Оказа се, че това пречи на честотите на военната авиация.

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3555
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 18 Яну 2022, 21:09

jordani написа:
18 Яну 2022, 20:52
Честотите на 5G са в няколко различни диапазона, различните държави използват някои честоти и не използват други.
Ами да използват честотите, които се използват в множеството държави имплементирали вече 5G без такива проблеми? Пък и нещо не ми се вярва да са твърде различни честотите, все пак за определен стандарт става въпрос.

jordani
Редовен потребител
Мнения: 1478
Регистриран на: 14 Май 2018, 19:28
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от jordani » 18 Яну 2022, 21:41

За пари става дума - всяка честота се продава от държавата, общата сума е милиарди, телекомите ги искат и плащат. За 5G се опитват да раздадат всички възможни честоти, които са в три съвсем различни диапазона. Ниските честоти дават интернет на големи разстояния, но много бавен. Най-високите дават много бърз интернет, но на няколко стотин метра и ако се вижда антената, даже през стена не минават. Средните (проблемните, около 4 GHz) имат междинни характеристики.

Сега прочетох още - изглежда става дума за честотите, използвани от висотомерите на самолетите. Тъй като досега съседните им честоти са били неизползвани, филтрите за честотата на висотомера не са най-прецизни и е възможно да се появят смущения от съседни честоти на GSM. Дискусията е сложна заради несигурността, дали нещо работещо добре изведнъж няма да спре.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Яну 2022, 08:48

Sharana написа:
18 Яну 2022, 19:03
@Almasy Каква е тази драма с 5G-то
Аз дори сефте чух за тази драма, камо ли обяснението и, но слава богу, както излиза има и знаещи.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Яну 2022, 19:05

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Яну 2022, 21:39

Това някаква шега ли е? Предният път всичко се разсъхна след много очаквания и приготовления и май тогава имаха само един лизигов А-330. И оправданието беше точно липсата на слотове.

https://www.segabg.com/node/204176?fbcl ... E.facebook

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Яну 2022, 16:27

Amazon написа:
20 Яну 2022, 21:39
Това някаква шега ли е? Предният път всичко се разсъхна след много очаквания и приготовления и май тогава имаха само един лизигов А-330. И оправданието беше точно липсата на слотове.

https://www.segabg.com/node/204176?fbcl ... E.facebook
Честно казано не се интересувам особено, но може би не е шега.
Темата сме я коментирали и друг път - TransCon полетите не са за всяка уста лъжица - те са доста скъпо упражнение и ако една АК иска да има такива, то трябва да си осигури много добро затоварване от една страна, от друга - честоти.
Така, че не знам, дали само слотовете са проблем.
Явно от Гъливер се надяват да ползват Скопие като фийдър, но не не съм убеден, че ще е достатъчно - ако не летят поне 2, че дори 3 пъти седмично SOFJFK (абсолютен минимум), линията е обречена. На SKP кацат сума ти други АК (OS, LX, LO, JU, QR), които могат да предложат трансфери до Ню-Йорк. Дори A3 може (чрез партньорите си от Strar Alliance), макар самата тя да няма преки полети до щатско.
После, македонската квота не ми се струва струва голяма като обем. Ще им трябва поне още една дестинация фийдър. В миналото кандидат за такава би била TIA (Тирана), но nowadays не вярвам, тъй като TK (Turkish) e много силен там и лети ката ден.
Няма да е излишно и JV поне с една АК в щатско - сменянето на превозвача и купуването на отделен билет (ако искаш да стигнеш примерно до Минесота или Арканзас) доста оскъпява......
Видяхме сума ти опити на гръцки АК да рестартират полети до JFK/EWR - резултатите бяха печални.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 9509
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 24 Яну 2022, 17:19

Almasy, ония катарските A321neo с олющената боя, много страшни снимки излязоха. Да те е страх да се качиш на нов самолет.
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Яну 2022, 17:35

Thorn написа:
24 Яну 2022, 17:19
Almasy, ония катарските A321neo с олющената боя, много страшни снимки излязоха. Да те е страх да се качиш на нов самолет.
Нещо не схващам......За А350-900 ли говориш?
Не съм виждал никакви снимки, нямам време и малко съм поизоставил хобито.
Я дай да видим :idea:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 9509
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 24 Яну 2022, 17:43

Малко объркване. За 321 са развалли голям договор. А олющената боя си е на 350.

Изображение

Изображение


Изображение


https://www.reuters.com/business/aerosp ... 022-01-21/
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 9509
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 24 Яну 2022, 17:44

Thorn написа:
24 Яну 2022, 17:43
Малко объркване. За 321 са развалли голям договор. А олющената боя си е на 350.

Изображение

Изображение


Изображение


https://www.reuters.com/business/aerosp ... 022-01-21/
Цъкни на линка на ройтерс, че нещо не щат да се качат снимките
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

miaz74
Редовен потребител
Мнения: 15
Регистриран на: 17 Яну 2020, 08:30
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от miaz74 » 24 Яну 2022, 17:49


Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Яну 2022, 18:56

Мда.....Ако се появят и при самолетите на друг превозвач, Ербъс ще се охълца.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Яну 2022, 19:06

Thorn написа:
24 Яну 2022, 17:43
Малко объркване. За 321 са развалли голям договор. А олющената боя си е на 350.
Нямам време сега, ама фърлих едно око на темата.
Ма то голем панаир са заформили......Щом Ербъс е стигнал до там, че да терминира сам контракта за 50 х 321Neo, начи вече са се фанали за гушите.

И един интересен коментар по темата:

"........I see this a bit different. Say I buy a brand new car bring it in for the first service to the same garage where I bought the car. When I will pick up my car after service I realize there is a scratch lets say on a door. The dealer didn`t check the car before for any scratches. So I ask him to fix that for free plus some compensation. He agree and I ask him to paint the whole car for free. He agree again to satisfy me , his costumer. I ask myself how far he will go ? I tell him that I want a factory new car plus a hefty compensation because this is not new anymore.
Would you expect this dealer sell me any car in the future ? I guess not. The only thing I will see from him is a certain finger.
This is how I see the sitution between QR and Airbus at the moment. Who can live with this in a long term remains to be seen........"
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 25 Яну 2022, 01:15

Almasy написа:
24 Яну 2022, 19:06
Thorn написа:
24 Яну 2022, 17:43
Малко объркване. За 321 са развалли голям договор. А олющената боя си е на 350.
Нямам време сега, ама фърлих едно око на темата.
Ма то голем панаир са заформили......Щом Ербъс е стигнал до там, че да терминира сам контракта за 50 х 321Neo, начи вече са се фанали за гушите.

И един интересен коментар по темата:

"........I see this a bit different. Say I buy a brand new car bring it in for the first service to the same garage where I bought the car. When I will pick up my car after service I realize there is a scratch lets say on a door. The dealer didn`t check the car before for any scratches. So I ask him to fix that for free plus some compensation. He agree and I ask him to paint the whole car for free. He agree again to satisfy me , his costumer. I ask myself how far he will go ? I tell him that I want a factory new car plus a hefty compensation because this is not new anymore.
Would you expect this dealer sell me any car in the future ? I guess not. The only thing I will see from him is a certain finger.
This is how I see the sitution between QR and Airbus at the moment. Who can live with this in a long term remains to be seen........"
Нали беше писал, че боята разяждала полимера от който е изграден фюзелажа? Или аз не съм разбрал? Защото това е доста различно от драскотина на вратата на кола. Вратата на кола и въобще ламарините на са носещ елемент и не определят структурната якост на машината. А Катарците какво точно искат ясно ли е? Наистина ли искат нови самолети?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Яну 2022, 09:41

Amazon написа:
25 Яну 2022, 01:15
Нали беше писал, че боята разяждала полимера от който е изграден фюзелажа? Или аз не съм разбрал? Защото това е доста различно от драскотина на вратата на кола. Вратата на кола и въобще ламарините на са носещ елемент и не определят структурната якост на машината. А Катарците какво точно искат ясно ли е? Наистина ли искат нови самолети?
Явно да.

Какво схванах от много бързия диагонален прочит на темата вчера:
- Airbus е имал достатъчно време да направи проучване и тестове – според заключението им е вярно, че има проблем с боята, но не и че е застрашена безопастността на полетите
- QR (в лицето на CEO-то – Ал Бейкър) вече не твърди, че самолетите са опасни, но според „високите стандарти на превозвача използването им в сегашното с-е било недопустимо".
- Airbus се е съгласил да плати изцяло ремонта/пребоядисването, както и неустойка за всеки ден, за който самолетите са били на земята, въпреки, че не е съгласен, че е трябвало да бъдат приземени изобщо, но компромиса се прави в името на добрите отношения продавач/купувач
- освен за компенсации обаче (искане, което безусзловно е прието) Ал Бейкър настоява да получи и чисто нови самолети

Именно тук е момента в който вече Airbus са изригнали – след като ще е война – нека да е война.

В контекста на последното е и репликата на чатъра (тази на английски)

Ще продължа утре.
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 25 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3666
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 25 Яну 2022, 10:39

Впрочем попитах специалистите дали боя може да повреди повърхностния слой на композит и реакцията беше приблизително: "Кааквооо? Кааквооо да направи?.." :D Така че съм с грешка, според тях е направо невъзможно това да стане от боя, но с уговорката ако е спазена технологията при производството.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 9509
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 25 Яну 2022, 12:01

Гледам отдолу нещо като мрежичка, вероятно някакво армиране. Ако влезе влага между дупките и това не е ли вредно за композита? Мяза на ронещ се бетон с оголена арматура.
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Яну 2022, 12:42

Thorn написа:
25 Яну 2022, 12:01
Гледам отдолу нещо като мрежичка, вероятно някакво армиране. Ако влезе влага между дупките и това не е ли вредно за композита? Мяза на ронещ се бетон с оголена арматура.
Не знам, вероятно не, щом Airbus e толкова убеден в правотата си, че този път се стига до дело.
Очевидно в Тулуза дотолкова за изстрещели от искането на Ал Бейкър, че са решили, че повече така не може да продължава.

Това категорично е прецедент - за пръв път производител отказва твърда поръчка на клиент (иде реч за 50-те 320NEO) - знаете, че инак борбата е за всяка машина.

Но явно този път им е дошло толкова отгоре, че са обявили тотална война. Пресцентъра на Airbus е обявил, че има право да откаже поръчката, а мотивите и доводите за това ще бъдат представени от адвокатите им на вече насроченото дело в Лондон.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 01 Фев 2022, 09:53

Almasy написа:
25 Яну 2022, 12:42
..... тотална война......

Update:


Ситуацията ескалира.

QR в лицето на Ал Бейкър налива още масло в огъня – заплашил е Airbus, че няма да види нито една поръчка от IAG (QR владее 25% от акциите на групировката). Наблюдателите обаче са скептични – това все пак не е контролния пакет, а и да е, колкото и в лоши поначало отношения да е Airbus с IAG в лицето на British Airways, нещата не стоят така с други членове като Iberia, чиято флотилия се състои само от самолети на европейския производител (както NB, така и WB). Разбира се, Уили Уолш (BA CEO), който от 2 години насам не е спрял да плюе Airbus, побърза да подкрепи Ал Бейкър, с думите, че „европейския производител използва моментните си силни позиции на пазара в ущърб на клиентите”, като отказва да прекрати сключени преди ковид кризата контракти за машини, които в настоящата ситуация не са нужни на превозвачите. Уолш обаче удобно пропуска факта, че иде реч за твърди поръчки, а в случая въпросните превозвачи искат да канцелират заявките си без каквито и да е наказателни такси (внесеният депозит). Да, авикомпаниите претърпяха големи загуби, но такива търпят и производителите. Това значи ли, че всичко трябва да е за тяхна сметка? Те също трябва да плащат заплати, обезщетения, да дават отчети на shareholders, etc. Договора все пак е договор – появата на К19 не означава, че губят правна стойност. И Boeing, и Airbus направиха доста компромиси и терминираха контракти, без да задържат депозита – все в името на добрите отношения с клиента. Но това не може да продължава вечно и априори да се превърна в рутинна практика. Да не говорим, че направените отстъпки в цената се забравят много лесно, а понякога иде реч за контракти за милиарди. Същевременно не съм чул някоя АК да остава без компенсации при забавяне на доставка – всички прибират тлъсти сумички и го приемат за напълно нормално. Само, че и това „нормално” е част от контракта.

Появиха се и забележки по отношение на поддръжката на авиопарка на QR, чийто СЕО (Ал Бейкър) „was famous for terminating maintenance staff on the basis that new aircraft do not need maintenance”.

Ал Бейкър, заедно с Тим Кларк (EK CEO) и Удвар-Хейзи (ALC CEO) с гордост носят титлата „най-отровните усти в гражданската авиация”. Не се наемам обаче, да коментирам нещата от чисто техническа гледна точка – колкото и да прочетох, английския не ми е матерен език, еле пък изпъстрен с толкова технически съкращения. А и да беше, пак нищо нямаше да разбера – тази сфера може да коментира само професионалист. Хал хабер си нямам от композити / полимери / бои / лакове и свързаните с тях салтанати.

Всички са съгласни с едно – решението на QR да съди Airbus е драстична стъпка. Решението на Airbus да отказва каквито и да е бъдещи продажби на QR, включая финализирана твърда поръчка е може би още по-драстична стъпка.

Освен, че е прецедент, казуса (когато бъде разрешен), вероятно ще наложи и нови правила в отношенията продавач/клиент. Отделен е въпроса, доколко се спазват сегашните.

IMHО, със сигурност всички АК, както и Boeing ще следят много внимателно развитието на нещата. Нормално е и Boeing да се възползва от ситуацията и да се опита да привлече някои от колебаещите се клиенти на своя страна (QR в случая им е на тепсия изцяло). Но ми се струва, че малко или много в Чикаго симпатизират повече на европейския производител, отколкото на QR, макар и в момента отношенията да са цветя и рози. Дори и да са архиконкурентни, все пак са от едната страна на бариерата и са яли попарата на Ал Бейкър (и други като него) години наред.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1028
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 02 Фев 2022, 13:17

Ии хоп: 34 милиарда
:shock:

34 777X с опция за още 16 + 25 MAX-a с опция за още 25

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 02 Фев 2022, 13:27

Доколкото разбирам купуват само товарната версия на 777х (пътническата още не е готова).

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани