Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 16 Дек 2021, 19:29

Almasy написа:
16 Дек 2021, 18:45
Amazon написа:
16 Дек 2021, 15:07
Значи все пак Airbus не се провали с въвеждането на нов клас в гражданската авиация, а именно long haul narrow body aircraft.
А 757 какво е?
:lol: :lol: :lol:

Имах известно предчувствие, че ще зададеш точно този въпрос :mrgreen:

Добре, по дефиниция всъщност си прав – 757 може да се счита за прощъпулник.
Но неуспешен.

Всъщност само варианта 757-200 има подобен рейндж (само подобен – по-малък е с цели 1500 км), но бедата е, че при MTOW има същия проблем както и Ил-96 – вече кара на керосинови пари за да стигне Европа (от Америка) или обратно - влиза се в неприкосновения запас.

Затова, ако лети TATL - или основно Северно Крайбрежие – Дъблин или с рестрикции по MTOW. Сам разбираш, че така няма как да е пълноценна машина за която и да е АК – самолет не се купува, за да лети TATL само до една дестинация. Това е и причината, British Airways (както и други АК), които в началото се опитват да летят с него по „тънки“ TATL маршрути, да зарежат окончателно идеята и в действителност 752 до пенсионирането си лети основно до дестинации като Мадрид или Тел Авив.

Всъщност малко по-малко, и 752 преминава във владение на предимно чартърни АК (където изначално е закотвен 753) – редовните превозвачи не виждат особена полза от утилизацията му. При чартърите е съвсем друга бира, мисля че не е необходимо да обяснявам защо.

Няма как да бъде упрекван и Boeing в случая.

Първо, самолета все пак е правен с идея за полети Източно-Западно Крайбрежие. А там се справя добре.

Второ – кои години са това – говорим за RB211 и PW2000 – с тези двигатели чудеса няма как да станат. А и конструкцията на 757 все пак си е доста тежка – той е създаван едновременно с 767 – технологиите са едни и същи.

Така че, въпреки че 752 по дефиниция може да бъде причислен към long haul narrow body aircrafts, чисто практически е само опит за такъв.

Разбира се, може и да не се съгласиш с мен.
Съвсем сериозно(аз съм неспособен да лъжа - дефект) помислих си докато пишех, че ти вероятно ще очакваш моята дуплика. :D

За съгласяването - не знам дали ще се съглася, но благодаря за доброто обяснение.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4317
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 16 Дек 2021, 20:05

757 е преждевременното зарязана програма, можеха да го доразвиват по подобие на 737.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 17 Дек 2021, 06:21

Archer написа:
16 Дек 2021, 20:05
757 е преждевременното зарязана програма, можеха да го доразвиват по подобие на 737.
Някак не се вписва в тогавашната концепция за авиационни хъбове оперирани от големите самолети. Един вид е изпреварил времето си, докато А-380 закъсня за неговото. Освен това не е най-лесният за пилотиране самолет. Имаше нещо, че скоростният му диапазон е малък и при грешка на пилота - срив…

Аз лично бих предпочел бъдещето да е на версии, включително скъсени, на 787 и А350, отколкото на тяснофюзелажни на стероиди. Просто усещането не е същото. Малките самолети са за къси дистанции.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Дек 2021, 10:34

Amazon написа:
17 Дек 2021, 06:21
Archer написа:
16 Дек 2021, 20:05
757 е преждевременното зарязана програма, можеха да го доразвиват по подобие на 737.
Някак не се вписва в тогавашната концепция за авиационни хъбове оперирани от големите самолети.
Освен това излиза заедно с 767, който достатъчно добре върши раута и като двудвигателна long haul машина, така че ултразор няма.

Все пак 757 има своята ниша, особено първите години. Той върши чудесна раута на American за полетите и до Карибите и Латинска Америка. А300-600R е ОК за Пуерто Рико (бачкатори пуертокиранци колкото щещ), но идва голям за дестинации като UIO (Кито, Еквадор) и АА засилва там 757. Същотото е с Лима, Богота.....Спирам с изброяването до тук.

После - EWRLAX пълни 767, ама самолета пак е голям за BOSLAX и Юнайтид праща в случая пак 757. Такива примери доста.

За някои чужбински АК също е изгоден и типичен пример е LY (ElAl) поради локацията на TLV, който все пак не е в Европа. Да тя не е толкова далеч, като Америка, но все пак е друг континент и големия рейндж на 757 идва дю шеш на израелците.

За чартърните АК пък 752/753 са манна небесна.
Колко шведи са летели от студско (шведско) до канарско един господ знае.......
Amazon написа:
17 Дек 2021, 06:21
Един вид е изпреварил времето си, докато А-380 закъсня за неговото.
Точно тъй стана.
Amazon написа:
17 Дек 2021, 06:21
Освен това не е най-лесният за пилотиране самолет. Имаше нещо, че скоростният му диапазон е малък и при грешка на пилота - срив…
Честно казано по въпроса не знам нищо. Летял съм един единствен път с 757 (British Airways, MADLHR), самолета беше може би около 70% пълен и излетя като ракета.
Amazon написа:
17 Дек 2021, 06:21
Аз лично бих предпочел бъдещето да е на версии, включително скъсени, на 787 и А350, отколкото на тяснофюзелажни на стероиди. Просто усещането не е същото. Малките самолети са за къси дистанции.
Ми то не само ти.
Това е и една от причините да харесвам А380 - пространството си е пространство. Кой иска да се завре в тяснофюзеляжен самолет за 8-12 часа примерно.....Кошмар.
Само, че нас никой не ни пита. Оцелява това, което е изгодно за превозвачите, а не за пътника.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Пресиян
Редовен потребител
Мнения: 1878
Регистриран на: 19 Мар 2018, 19:42
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Пресиян » 17 Дек 2021, 17:34

Според официални данни от Китай през 2020г. китайските авиопревозвачи са разполагали с 6 795 летателни апарата, включително 42 самолета ARJ21-700, 1 500 самолета Boeing 737, 23 самолета Boeing 747, 54 самолета Boeing 757, 8 самолета Boeing 767,
1045 самолета Airbus A320.
http://www.stats.gov.cn/tjsj/ndsj/2021/indexeh.htm

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Дек 2021, 10:47

FI (Icelandair) рефрешна ливреята си

Стара

Изображение

Нова (нови)

Изображение

Освен, че не е стриктно еднотипна, при новата двигателите са вече сини, а не жълти, затова пък липсва синия корем.
Инак продължаването на оцветката на опашката върху най-задната част на фюзеляжа издава само пълна липса на фантазия, защото повтаря изцяло това, което отдавна направиха LH, SK, QF, EY, ЕI и още суматлък превозвачи.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Дек 2021, 12:17

Сериозен удар по Boeing (Amazon, извинявай :oops: )

Консорциума AF/KL с поръчка за 160 х 32XNEO (версиите не са уточнени, но се предполага силен акцент върху 321NEO)

В допълнение – 8 х 35F.
Последното означава и твърдо стартиране на високорисковата (писал съм по повода) WB карго програма на Airbus.

Собствен коментар:

AF/KL винаги е поръчвал от двата производителя.
Превеса по бройка самолети може и да е към Airbus, но във финансово изражение много по-големи суми заминаваха при Boeing по простата причина, че флотилиите от WB самолети са основно на американския производител.

Вярно, при AF това претърпя корекции последните години (поръчката за 359), но дори и с нея съотношението в момента е 53 (смесица от 332 и пребладаващо 359) към 74 (смесица от 77Е, 789 и преобладаващо 77W)

С изключение на 11 броя 332/333 флотилията на KLM изцяло се състои само от самолети на Боинг, вкл. тяснофюзеляжните, а Нидерландия може и да е малка страна, но превозвача и е огромен.
От самолети на Боинг се състои и флотилията на нискотарифната субдивизия на KLM – Transavia, като само в нея в момента са налични 89 самолета.

Какво означава настоящата поръчка и защо е голям удар за американския производител

- никакъв шанс от тук нататък за 77X (779, 778 и 778F), въпреки огромното количество 77W във флотилиите на двата превозвача
- тъй като цялата поръчка (от 160 х 32XNEO) ще отиде при KLM, а Air France вече има такава, както и за A220 – никакъв шанс от тук нататък за MAX (Боинг определено се надяваше, че ще победи при КLM за пореден път, тоест както винаги).
- лош кредит за доверие към 778F - AF/KL са доказали, че не им пука от слогани като „купи местното, сиреч европейското”, а факта, че дори за карго машина се ориентират към прощъпулника 35F не е прекрасна атестация за новия 778F, базиран на доказалия се 77F. И това при общото мнение, че пласмента на 35F ще е много по-труден от този на 778F
- AF/KL не са който и да е - те имат много кусури напоследък (качество на сървиз), но поръчките им не са за 20-30 машини (както е видно и сега). От тази гледна точка по-малкото зло е примерно да загубиш десетина превозвача от рода на Aegean.....

Всъщност единственото което Боинг може да продаде в близките години на AF/KL е някоя и друга бройка 789 и 78К (евентуално).
Това не може да се каже, че е съвсем нищо (ако се случи), но все пак още една почти крепост (особено ако се визира КLM) е изгубена........
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 21 Дек 2021, 14:59

За какво са и на авиокомпания карго самолети? Аз мислех, че те се оперират от специализирани компании, или от големите логистични фирми, като UPS и Fedex.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 1208
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от gabocvet » 21 Дек 2021, 15:12

Amazon написа:
21 Дек 2021, 14:59
За какво са и на авиокомпания карго самолети? Аз мислех, че те се оперират от специализирани компании, или от големите логистични фирми, като UPS и Fedex.
Във всички видове превози печалбата е в каргото.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Дек 2021, 15:18

Amazon написа:
21 Дек 2021, 14:59
За какво са и на авиокомпания карго самолети? Аз мислех, че те се оперират от специализирани компании, или от големите логистични фирми, като UPS и Fedex.
AF/KL си имат собствено карго подразделение.
Както и LH, ВА, СХ и суматлък други.
Всъщност почти няма голям превозвач без карго субдивизия.
Дори ЕТ (Ethiopean) има доста сериозна такава.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 21 Дек 2021, 15:25

Разбрах, мерси. Значи са специализирани компании, но под шапката на авиокомпанните. То има логика - самолетите са подобни, или директни конверсии, демек техническото обслужване може да е общо. Предполагам и слотове на летищата, по-лесно се осигуряват от голяма АК.

Колкото до информацията, тази MAX версия май ще се окаже една от най-големите грешки на Боинг, ако не и последната. Вместо да направят тяснофюзелажен базиран на технологиите от 787, те в мозъчен ступор продължиха да удължават старата тръба…

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Дек 2021, 15:36

Amazon написа:
21 Дек 2021, 15:25
Колкото до информацията, тази MAX версия май ще се окаже една от най-големите грешки на Боинг, ако не и последната
Няма да е последната (тоест няма да фалира).
Темата е много дъвкана в ерлайнса - Боинг е подценяван в последно време най-вече във финансов аспект.
А мисля, че и веднъж споменах - като изключим ерата на Джон Лийхи (BTW - американец по народност), Ербъс е правил много по-капитални грешки в чисто финансов аспект. Една от тях е заинатяването навремето да продава версиите 500 и 600 (A340) почти под себестойноста им, в опит да се бори с двумоторника 777.
Така пари не се печелят и не се прокопсва.
Боинг винаги е бил много по-обигран в това отношение и дори с МАХ в чисто финансов аспект успя донякъде да закрепи нещата. При всички случаи катастрофата можеше да е по-голяма.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Пресиян
Редовен потребител
Мнения: 1878
Регистриран на: 19 Мар 2018, 19:42
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Пресиян » 21 Дек 2021, 20:02

Редица медии съобщиха, че от United Parcel Service Inc. са поръчали на Boeing да им доставят 19 товарни самолета Boeing 767-300F.
https://www.aviation24.be/airlines/ups- ... reighters/
https://boeing.mediaroom.com/news-relea ... ments?l=50

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Дек 2021, 01:37

Пресиян написа:
21 Дек 2021, 20:02
Редица медии съобщиха, че от United Parcel Service Inc. са поръчали на Boeing да им доставят 19 товарни самолета Boeing 767-300F.
https://www.aviation24.be/airlines/ups- ... reighters/
https://boeing.mediaroom.com/news-relea ... ments?l=50
Това всъщност е още едно доказателство, колко добър е Boeing в ъпгрейдите и продажбите - 767 е програма стартирана през 1978-ма с EIS 1983-та.
И продължава да се продава във варианта 76F.
Дори да пренебрегнем бройката на продадените самолети (което също е от огромно значение в случая), от пласмента на всеки 76F Boeing печели много повече отколкото Airbus от пласмента на всеки 33F.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Дек 2021, 10:07

IMHO – поредната фантастика

Embraer обяви, че разработва вертикално излитащ, изцяло електрически лек самолет, наречен eVTOL.

Изображение

Всъщност до тук нищо лошо. Да, програмата е много амбициозна – изцяло екрически, че на всичкото отгоре и VTOL, но без мечти и опити за постигането им света би стоял на едно място.

Фантастиките започват от реакцията на превозвачите:

Republic Airways с MoU за 200 машини: https://embraer.com/global/en/news?slug ... l-aircraft

Skywest с MoU за 100 машини: https://embraer.com/global/en/news?slug ... l-aircraft

Azorra с LoI за 200 машини: https://embraer.com/global/en/news?slug ... 200-evtols

Айде за LoI донякъде съм съгласен, обаче MoU.....Все едно, програмата е вече на етап сертификация. За бога - Airbus се колебае да стартира вариант 500 на А220, а СЕО-то на Boeing обяви, че успешен 797 би могъл да се появи едва след появата на следваща генерация (конвенционални) двигатели......

От тази трънка ще изскочи заек, точно колкото излезе от Sonic Cruiser или Aerion.
Несериозни раути, почти е дразнещо......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4317
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 22 Дек 2021, 18:10

Абрамович си бил купил най скъпия частен самолет Боинг 787

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 1208
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от gabocvet » 25 Дек 2021, 08:27

Омикрон провали 2 300 полета за ден

https://fakti.bg/world/640118-omikron-p ... =firstpage

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 8219
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 27 Дек 2021, 22:11

Archer написа:
22 Дек 2021, 18:10
Абрамович си бил купил най скъпия частен самолет Боинг 787
Един от най-близките приятели на Путин е дал 350 млн. долара на заклетия враг - САЩ. :lol:
Що не си е купил руски?
• Путинизм — это фашистская власть плюс всеобщая дебилизация страны.

• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Дек 2021, 22:25

EddieBG написа:
27 Дек 2021, 22:11
Що не си е купил руски?
Задай този въпрос на някой от участниците тук, които инак на други места, като breaking news публикуват новини за всяко ново болтче, завито на МС-21.
Навремето беше така и с SSJ.
Абе русофоби сме.
Много тъпи.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 29 Дек 2021, 16:35

Консорциума IAG

Изображение

включващ British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus, Level и отскоро (затова и логото и липсва по-горе) Air Europa, обяви конкурс за нова NB машина, като за участие (LoI) са поканени Boeing и Airbus......

Всъщност IAG вече направи поръчка за A320NEO, но единствено за XLR версията (тоест нещо, което Boeing не може да предложи).

Логичния победител би трябвало да е фамилията NEO (A319/A320/A321NEO), най-малкото защото NB флотилиите на всички превозвачи, собственост на консорциума летят със старото издание (CEO), с изключение току що придобитата Air Europa, чийто авиопарк е смесица от Е195 и 738.

Нещата обаче изобщо не са сигурни.
А причината е ледената епоха, настъпила в отношенията между Airbus и най-значимата АК от алианса - British Airways, след като двата гиганта не можаха да се разберат (за втори път) за цената на пустия А220 и се разделиха със скандал.

Това беше преди цели две години и половина. Тогава побеснелия Уили Уолш (BA CEO) заплаши, че ще купи Е2 серията, но в крайна сметка не го направи. Поне засега.

Направи обаче друго – пусна моментално LoI единствено към Boeing относно MAX за замяна на остаряващия парк от 320CEO.

Вярно едно LoI (Letter оf Intention) нищо не значи. Това е само покана към производителя да предостави на превозвача всички спецификации на машината (MTOW, рейндж, разход на кресло и какво ли още не, заедно с каталожна цена към момента). Дори не иде реч за примерни срокове за доставка и отстъпки за бройки – неща, които все пак са вече договорени при евентуално MoU. За капаро пък и дума да не става – то е приоритет единствено на твърдата поръчка.

И въпреки, че за 30 месеца LoI-то си остана само LoI, кой-знае каква изненада нямаше предвид периода (най-вече К19). Нещата обаче малко по малко се връщат в нормално русло, а и проблемите с MAX отдавна са история. Не е за пренебрегване и факта, че British Airways взе решение да създаде собствена НТА по подобие на някогашната British Air Tours (тя обаче беше чартърна, а не точно НТА), за борба с АК като WIZZ и EasyJet. Тя ще бъде дислоцирана изцяло на LGW, като от своя страна BA ще оперира единствено от LHR. Тази нова субдивизия с лекота може да глътне около 100 машини, а в случая те може и да са различни от това което ще BA ще купи за собствена употреба.

Може би и затова този път има отправено LoI и към Airbus – една едва ли не вече мръсна дума що се отнася до British Airways (въпреки поръчката за 35К).

Най-вероятно и друго (същото като преди и винаги) – пари и кандърми.
При преговорите (дважде неуспешните) за А220 Улили Уолш доказа, че цепи пенито на две. Няма логика сега да не опитва същото и вероятно ще крънка американците за крути отстъпки за MAX, развявайки NEO-като заплаха. Доколко ще го огрее извън стандартното и разумното предстои да видим.

А отказ не е невъзможен – Боинг вече го направи по отношение на FR (Ryanair), колкото и да истерясваше Майкъл О`Лиъри. Да, сделката се разпадна, американците не пласираха 100-на бройки MAX, но дадоха ясен сигнал – няма да се подадем повече на изнудване – машината ни струва еди си колко и точка. С което донякъде спечелиха и моето уважение BTW.

Съществува вероятност и IAG да се опитва да договаря с Ербъс оферта анблок, която пък да включва и ябълката на раздора А220. Нещо от рода – дайте за бога някаква скидка за А220 и за благодарност земваме NEO и зарязваме MAX.

Края на сагата ще я научим 2022-ра.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 30 Дек 2021, 06:03

Страхотен анализ както винаги! Ако ти си авиокомпания, как би сравнил NEO и MAX? От пилотска гледна точка съм гледал и чел как изглеждат нещата. И те вече не са валидни, след каро MAX изтрепа толкова хора. Мантрата, че боинг го управлявали пилоти, а еърбъс оператори се взриви с тези нещастни два самолета. По-скоро ме интересува, като чисто оперативни показатели - икономичност, обслужване, комфорт и т.н.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 02 Яну 2022, 07:50

Amazon написа:
30 Дек 2021, 06:03
Ако ти си авиокомпания, как би сравнил NEO и MAX?
Няма как, темата трябва да се развие по сегменти.

MAX7 vs 319NEO

Изображение

Изображение

С едно изречение – бутни единия, падат и двата. Надписа, който Airbus е изплякал на фирмената ливрея, сиреч “unbeatable fuel efficiency” е дрън-дрън. Същото се отнася и до MAX7 – и двата самолета са много тежки и отстъпват на 195Е2, за А220 пък да не говорим.
Вече писах в по-ранен пост, че 319NEO е най-слабо продавания модел от серията. Дори и това, което е твърдо букнато, е само заради факта, че превозвачите имат сериозни поръчки за 320/321NEO, та иде реч за commonality. Boeing е още по-зле – дори нискотарифната WN, която до известна степен беше харесала предходното издание 73G (737-700), след много мислене реши да заложи единствено на MAX8. 73G вършеше раута на WN за по-отдалечени и много тънки дестинации, но при новите реалности, тези не чак толкова отделечени дестинации в 95% се достигат и с MAX8. Последният има по-нисък разход на кресло от MAX7, въпреки че като цяло MAX7 харчи по-малко на курс (но и при по-малко седалки). За някакви си 5%......Е, какъв е проблема да пратят MAX8 с тегло под MTOW – ще ги стигне и задмине. MAX8 е и по-универсален - при евентуален технически проблем, той може да замени MAX7, но обратното няма как да стане (MAX8 лeти до дестинации с добро затоварване) - MAX7 разполага с много по-малко седалки и възниква веднага проблема "overbooked".
Бе с една дума, никой не ще MAX7 или 319NEO или поне не изпада в луд възторг. Airbus ще продаде някоя и друга бройка (колкото да е без хич), а според мен в Boeing отдавна не залагат каквито и да е надежди за крупни продажби. Двете машини имат бъдеще само като бизнес издания (BBJ при Boeing и ACJ при Airbus), поради съвсем различните изисквания в сегмента и може би като правителствени и специализирани платформи за военните.
Всъщност MAX7 и 319NEO повтарят историята с B737-600 и А318 – двата модела не се преродиха нито в MAX, нито в NEO, заради лошите в икономически план параметри. Същото сполетя сега по-големите им и по-нови братя.

За другите – после.
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 2 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 02 Яну 2022, 08:49

MAX8 vs 320NEO

Изображение

Изображение

MAX8 - бойният кон на Boeing. Със сигурност и най-универсалната – подходяща както за големи, така и малки АК.
И въпреки всичко, което се случи на американския производител предходните години, MAX8 се продава добре.
320СEO беше бойния кон на Airbus, но 320NEO вече не е. Новия боен кон на европейския производител се нарича 321NEO.

По въпроса – и двете машини реализират добри продажби, NEO-то малко по-добри, но то и нямаше как – MAX изяде доста черен PR. Инак…..сходни параметри почти във всяко едно отношение. MAX8 е с една идея по-голям (с няколко кресла повече при стандартна конфигурация), инак разхода на кресло е почти идентичен. Трябва да се има в предвид обаче, че колкото повече кресла има една машина, толкова повече пада разхода при инак почти еднакви останали параметри. Това дава някакъв много малък и мъгляв плюс на NEO-то, но наистина толкова мъгляв, че практически в случая е без значение.

Друг плюс, уж не толкова мъгляв за NEO-то е опцията за два двигателя - LEAP-1A или PW1000G

Изображение

Изображение

докато MAX разчита единствено на LEAP-1В (причината за това е условието на GE да бъде ексклузивен доставчик, инак отказваше обвързване с договор).

Изображение

Плюса обаче отново е много под въпрос.

Първите години бяха детските болести на GTF сериите, а това смущаваше доста превозвачи.
Дори сега, когато проблемите са окончателно решени и PW1000G достигна надеждността на LEAP, последният продължава леко да води по отношение на бройката продадени двигатели, поне до днес.
А причината е, че макар и да се смята за много по-state of art и по-икономичен двигател, той е нова и по-сложна технология и води до повдигане на вежди от страна на механиците в доста АК.
LEAP е макар и далечно, все пак развитие на CFM-56 и техниците го ремонтират със затворени очи – знаят като бръкнат в дясно какво ще намерят. При GTF се отварят схеми, следва едно почесване….

Затова Delta, твърд привърженик на GTF (всичките и NEO, както и А220) сключи договор с PW и всичките и ремонтни центрове са оторизирани за поддръжка на GTF. По подобен начин стоят нещата и с Lufthansa – друг фен на GTF.

При по-малки АК обаче това може да коства ресурс и те са по-предпазливи. Пък и не иде реч за някакви щури проценти икономия, та се примиряват с малко повечко харч. Поне засега.

В заключение - MAX8 е конкурентна машина и се бори доста успешно с 320NEO. Може да се каже, че осмицата е единствения вариант, успял да запази достойнството на поколението MAX.
Последна промяна 3 на Almasy, променена общо 2 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 02 Яну 2022, 08:52

Боагодаря! По първата част - доколкото разбирам тези двата са в сегмента на Ембреър и А220, които са по-модерни и по-добре специализирани. Особено А220. Аз лично съм летял само по веднъж в А319 и 195E и не усетих някаква разлика. Даже ми се стори, че в бразилеца седалките са малко по-широки и удобни. И това в една и съща авиокомпания.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Яну 2022, 15:35

Almasy написа:
02 Яну 2022, 07:50
........нискотарифната WN, която до известна степен беше харесала предходното издание 73G (737-700), след много мислене реши да заложи единствено на MAX8. 73G вършеше раута на WN за по-отдалечени и много тънки дестинации, но при новите реалности, тези не чак толкова отделечени дестинации в 95% се достигат и с MAX8. Последният има по-нисък разход на кресло от MAX7, въпреки че като цяло MAX7 харчи по-малко на курс (но и при по-малко седалки). За някакви си 5%......Е, какъв е проблема да пратят MAX8 с тегло под MTOW – ще ги стигне и задмине. MAX8 е и по-универсален - при евентуален технически проблем, той може да замени MAX7, но обратното няма как да стане (MAX8 лeти до дестинации с добро затоварване) - MAX7 разполага с много по-малко седалки и възниква веднага проблема "overbooked"
Преди да продължа с последния сегмент трябва да направя едно уточнение.
Първоначално поръчката на WN беше само за MAX7 (все още фигурира като такава във wiki).
После WN я промени на смесица от MAX7 и MAX8.
Последва още една промяна - вече само за MAX8, като WN си остави вратичка и се споразумя с Боинг, че са възможни и бъдещи промени, стига сроковете на доставки на съответните машини да са достатъчно далеч във времето.
В крайна сметка изобщо не е ясно какво точно ще вземе превозвача а и няма гаранция, че първия бач от доставени машини ще е е от един тип със следващите.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани