Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Сеп 2021, 11:06

BOOM Update

"По терлици" скоростта беше смъкната от М2.2 на М1.7

https://aviationweek.com/air-transport/ ... eed-flight

Това едва ли ще се хареса на малкото АК, които до момента имат LoI за машината, при положение, че опищяха орталъка, как атлантика ще се прелита за 3 часа.

Това не е първия "заден", който производителя прави относно предварителните обещания и задачката с пласмента ще стане още по-трудна.

Най-малкото - Оverture вече няма как да се рекламира като "новия Конкорд" (една доста често споменавана рекламна хватка).
Защото вече е ясно, че ще е доста по-бавен.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Сеп 2021, 09:50

Boeing окончателно премахна от портфолиото си всички граждански варианти от старото поколение на 777, с изключение на товарния (77F).
Последните самолети - един 77W (777-300ER) и един 77L (777-200LR) отидоха съответно в Thai Airways и Turkmenistan Airways.
От тук нататък ще могат да се поръчват единствено новите варианти - 778 (777-8) и 779 (777-9) , както и стария карго вариант 77F (777-200F).
Стъпката е логична, тъй като макар и последните (споменати по-горе) поръчки да бяха завършени окончателно наскоро, те са от много години, а нови няма отдавна.
Съвсем разумно е и да се продължи предлагането на 77F. Самолета досега е без аналог, а евентуален конкурент би бил само бъдещ 35F.
Освен това, Boeing все още не е взел решение дали ще стартира карго вариант (производен на 778) на новото поколение (77Х).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 06 Сеп 2021, 15:08

Almasy написа:
03 Сеп 2021, 10:37
Концепцията на Embraer за нов турбопроп претърпя тотален редизайн и вече изглежда така:

Изображение

Изображение
Това изглежда много логичен дизайн. Така остава чисто крило. Чудя се защо до сега никой не го е приложил.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1028
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 06 Сеп 2021, 19:28

Amazon написа:
06 Сеп 2021, 15:08
Това изглежда много логичен дизайн. Така остава чисто крило. Чудя се защо до сега никой не го е приложил.
Навремето се занимаваха с тематиката покрай манията по турбовентилаторните двигатели, ма нещо не получи разпространение...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 06 Сеп 2021, 20:31

При тези проблема не беше ли по-скоро шума и вибрациите? Поне при прототипите на Боинг?

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1028
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 06 Сеп 2021, 21:58

Tя тая схема в крайна сметка няма ли повече минуси от колкото плюсове? Да- по-малко шум в салона и чисто крило...
Но - труден достъп до двигателите за обслужващия персонал, необходимост от сложна горивна система заради отдалечеността на двигателите от резервоарите в крилото, изместен назад център на тежестта, който пък води до изместено назад крило и съответно лоша управляемост по тангаж задари близостта на хоризонталните стабилизатори и крилото, сложно взаимодействие между вихрите от крилото и двигателите... :roll:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 07 Сеп 2021, 09:28

Това изглежда много логичен дизайн. Така остава чисто крило. Чудя се защо до сега никой не го е приложил.
Точно изчистеното крило е най-голямата примамка. А на втория въпрос кажи-речи сам по-долу си си отговорил.
Навремето се занимаваха с тематиката покрай манията по турбовентилаторните двигатели, ма нещо не получи разпространение...
Ако не се лъжа, от всички снимки, до истински изпитания стигна само MD-80, който настина полетя и дори беше демонстриран в Бурже.
Руските опити с Як-42 и снимания 727 си останаха само до статичните изпитания.
При тези проблема не беше ли по-скоро шума и вибрациите? Поне при прототипите на Боинг?
Баш. Важи и за прототипа на MD.
GE така и не успяха да се справят с проблема - в Бурже нарекоха опитния MD "резачка".
Отделно останаха поразочаровани и от разхода – надяваха се на повечко икономии. Но в края на краищата това беше зората, тъй че за последното маана не трябва да се търси.
Преди няколко години SAFRAN поднови самостоятелно опитите с така наречения пропфен. Не знам докъде стигнаха.
Tя тая схема в крайна сметка няма ли повече минуси от колкото плюсове? Да- по-малко шум в салона и чисто крило...
Прав си. Плюс тва шума в салона си го има – остава само чистото крило.
Но - труден достъп до двигателите за обслужващия персонал, необходимост от сложна горивна система заради отдалечеността на двигателите от резервоарите в крилото, изместен назад център на тежестта, който пък води до изместено назад крило и съответно лоша управляемост по тангаж задари близостта на хоризонталните стабилизатори и крилото, сложно взаимодействие между вихрите от крилото и двигателите...
Сложи още склонност към deep stall, опастност от засягане на жизнено важни системи при откъсване на лопатка (случаите с SP-LAA и SP-LBG), като например механизацията на вертикалния стабилизатор, усложняване и утежняване на самия фюзеляж (тръбопроводите със съответната защитна изолация тежат и заемат място)......

Абе инженерните предизвикателства са доста.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 07 Сеп 2021, 11:50

Almasy написа:
07 Сеп 2021, 09:28
Руските опити с Як-42 и снимания 727 си останаха само до статичните изпитания.
За 727 явно греша

https://www.youtube.com/watch?v=APzO7OVGakw
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 07 Сеп 2021, 14:13

Almasy написа:
07 Сеп 2021, 09:28
Преди няколко години SAFRAN поднови самостоятелно опитите с така наречения пропфен. Не знам докъде стигнаха.
https://www.youtube.com/watch?v=4XfTu6dokjc
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 07 Сеп 2021, 16:09

Сетих се за още един сериозен недостатък. Двигателите действат, като контратежест и помагат на крилото да поеме тежестта на фюзелажа. Сега ще трябва да правят крилото по-яко, демек по-тежко.

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 2509
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 08 Сеп 2021, 13:35

Какво идвало след Боинг 737 - в галерията има бая картинки

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Сеп 2021, 14:05

pnp5q написа:
08 Сеп 2021, 13:35
Какво идвало след Боинг 737 - в галерията има бая картинки
Чекам фръкнат :mrgreen:
Както фръкна и Mom/NMA.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 2729
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от plamenhk » 13 Сеп 2021, 07:41

Поредният руски самолет е катастрофирал.

Изображение

Самолет упал в тумане
При крушении L-410 в Иркутской области погибло несколько человек

В Иркутской области поздно вечером в воскресенье потерпел аварию пассажирский L-410. Самолет упал с небольшой высоты в условиях плотного тумана. По последним данным, погибли четыре человека, в том числе командир воздушного судна, один человек находился в критическом состоянии. Приоритетными версиями пока остаются отказ техники и ошибка при пилотировании в сложных погодных условиях.
https://www.kommersant.ru/doc/4985236?from=main_4

Самолет L-410, который совершил жесткую посадку, был выпущен в 2014 году. Перед вылетом он прошел технический осмотр...
события под Казачинским могли развиваться так же, как при инциденте с Ан-26 на Камчатке, который выполнял рейс Петропавловск-Камчатский - Палана и потерпел крушение рядом с аэропортом. По одной из версий, причиной крушения могла стать плохая видимость.
https://tass.ru/proisshestviya/12366007

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Сеп 2021, 12:03

Сутринта слушах по ТВ, че са подали сигнал до кулата за технически проблеми непосредствено преди аварийното кацане.
От което заключвам, че техническа авария е доста вероятна.
При всички случаи обаче, самия факт, че са успели с аварийното кацане и то не на писта, е комплимент за пилотите, особено след като жертвите са само 4 (вида на останките предполага много по-лош вариант).
L410 които са на служба в Русия мисля, че се произвеждат на място по чешки лиценз, но не съм 100% сигурен.
По спомени (бях чел нещо по въпроса на времето) управлението на самолета не е толкова лесно, поради неустойчивост особено при ниски скорости.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Flancer
Редовен потребител
Мнения: 1438
Регистриран на: 10 Окт 2016, 23:08
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Flancer » 13 Сеп 2021, 13:52

pnp5q написа:
08 Сеп 2021, 13:35
Какво идвало след Боинг 737 - в галерията има бая картинки
Високоплощник ли ще е наследника? Съъмнявам се.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Сеп 2021, 14:49

Flancer написа:
13 Сеп 2021, 13:52
pnp5q написа:
08 Сеп 2021, 13:35
Какво идвало след Боинг 737 - в галерията има бая картинки
Високоплощник ли ще е наследника? Съъмнявам се.
То ни рак, ни щука, но да - по-скоро горноплощник.
BTW, чудя се как Boeing ще се справи с един друг проблем - съдейки по разпереността (дължината на крилата анджък), един такъв самолет ще заема място за 2 х 320NEO или на сегашните летища, един ръкав трябва да остане празен.
Всички летища ще трябва да се префасонират по новия самолет ли?
А в хангар, ако се наложи ремонт? Ще трябва да го вкарват само в хангари, предвидени за WB самолети - много ще е Киро на кирия.
При 77Х намериха решение - сгъваем wingtip.

Изображение

Тук такава опция не виждам да е предвидена, плюс това, ако за WB самолет оскъпяването е сравнително приемливо, за NB ще натовари прекалено много цената, още повече, че "сгънатата" част би трябвало да е много по-дълга - само по себе си инженерно предизвикателство.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Сеп 2021, 11:45

Още една корпорация се включи в конверсията на старото поколение граждански 777 в товарни варианти и това е Mammoth.

https://www.mammoth777.com/

Програмата 777 P-F ще конвертира най-популярния вариант – 77W (777-300ER) , както и дългообхватния 77L (777-20LR)

777-200LR ---------- 777-200LRMF
777-300ER ---------- 777-300ERMF

77L (777-20LR) е предпочетен пред 77E (777-200ER), поради простата причина, че втория е с значително по-ниско MTOW (показател, който е ключов за карго машините), въпреки че 77L е тиражиран в бутикови бройки в сравнение с 77E. Освен това 77L и 77W имат напълно идентични wings/landing gears, което разбира се ще икономиса пари за конверсия.

Едва ли има изненадани, особено предвид огромното количество пенсионирани/консервирани 777, като някои от машините вариант 77W са и съвсем млади – едва по на 8-10 години.

Това е втората програма след тази на IAI/GECAS за конверсия на 777.
Което означава конкуренция и вероятно по-ниски цени.
Със сигурност обаче, финансирането при IAI/GECAS ще е на по-високо ниво.

Появи се информация, че Mammoth вече е закупил всички 77L от DL (Delta), която държеше най-много бройки (10) от всички превозвачи в света (общо са произведени едва 60 броя 77L, но тези на Etihad заминаха директно за скрап

Изображение

Изображение

така, че бройката на наличните е по-малка, вероятно под 40, тъй като десетина машини са правителствени, а те едва ли ще бъдат продадени скоро, предвид фантастичните суми, наляти за префасониране във VIP траспорт). Цената вероятно е символична, защото машината е с нулев шанс за препродажба на друг граждански превозвач (DL замени машините с 359).

77W са тиражирани в несравнимо по-голяма бройка, но цена вече държат само машините на около 5 години - Еmirates пенсионира голям бач машини на едва 8 години, но тъй като мющерия за секънд хенд не се намери, всички самолети заминаха за консервация в аризонската пустиня.

Цената на конверсията не е обявена официално (вкл. от IAI/GECAS), но като се има в предвид, че тази на 767 (вкл. D-check) е 13-14 млн. долара, а на 747 между 20 и 25 млн. (в зависимост от версията – 742, 743 или 744), предполага се, че тази на 777 ще е някъде по средата, тоест близо до тази на 330, която пък е пък е 18 млн.

На всичко отгоре се очертава и трета фирма да се включи в надпреварата (https://www.kansas.com/news/business/av ... 80068.html, https://www.kake.com/story/44694766/wsu ... argo-plane, https://www.ainonline.com/aviation-news ... on-project), което пък от своя страна означава още конкуренция и още по-ниски цени.

При положение, че отдавна на вторичния пазар 77L/77W могат да се купят почти на цени „за скрап”, офертата за конверсия става изключително примамлива за карго превозвачите.

Това вероятно са изключително скръбни вести за Аirbus, които със сигурност ще се замислят, дали да не ударят директно чертата на планираната карго версия на 350XWB, чиято цена като чисто нов ще е над десеторно по-голяма (по-скоро 15-18 х).

Boeing са в много по-изгодна позиция, защото ще могат да продават дълго време резервни части за конвертираните 777, но все пак шансовете за продажба на собствения им планиран 778F също донякъде се редуцират, поради т.н. „продуктов канибализъм”, без значение дали ще има конкуренция от 35F или не.

Въпреки това, дори и в далечно бъдеще, шансовете на 778F като, че ли са по-големи.
Ако един карго превозвач има вече в авиопарка си голямо количество конвертирани 777, ще предпочете да купи нов 778F (пред 35F), по простата причина, че обслужването ще му излезе по-евтино - в края на краищата 778F си е осъвременен 777, а не тотално нова платформа (каквато се явява 35F), нямаща нищо общо с наличните му машини.

Изобщо на карго пазара се очертава доста интересно.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Сеп 2021, 11:52

Almasy написа:
14 Сеп 2021, 11:45
Това вероятно са изключително скръбни вести за Аirbus, които със сигурност ще се замислят, дали да не ударят директно чертата на планираната карго версия на 350XWB, чиято цена като чисто нов ще е над десеторно по-голяма (по-скоро 15-18 х)
Каталожната цена на 35К е $366.5 (по цени от 2018-та), 35F ще клони към 400 милиона и то минимум.....

Първоначално Airbus се беше спрял на варианта 359 за база на F модела. После баш инджинерина им се произнесе, че големината ще е най-вероятно между 359 и 35К.
Към днешна дата обаче вече се споменава 35К, тоест ако изобщо се пръкне, карго варианта ще е с размерите на големия модел от семейството 350XWB.

Превключването от 359 на 35К най-вероятно се дължи на промяна на стратегията по отношение на конкуренцията.
Докато 359F би се конкурирал със сега произвеждания 77F (чийто базов вариант е 777-200ЕR) по обем, но не и товароподемност, 35К влиза пряко в нишата на конвертирани 77W (777-300ER), както и на М1F (конвертирани MD-11) и по двата параграфа, като значително превъзхожда М1F що се отнася до обем.

Изображение

По-долу е списъка с наличните оперативни карго машини в момента

Изображение

Конвертираните DC-10 и МD-11 категорично са пътници. Малко или много това се отнася до всички варианти на 747, без 748F.

Самия Boeing обаче признава, че бъдещето на 748F е несигурно. Причините са две. Първо, самото му производство е общо взето танто за кукуригу, тоест почти не носи печалби на концерна. Второ, забелязва се тенденция към търсене на по-малки машини, пазара сякаш се пренасити с 748F. За замяна на по-старите версии на 747 карго операторите не искат още по-голяма машина (сиреч 748F), а по-скоро обратното - по-малки.....

И именно в това отношение идеален би бил конвертиран 77W.

Да, 35F (базиран на платформа 35К) също, но на споменатите вече цени по-скоро няма никакъв шанс........Колкото и по икономичен да е от по-стария 777, която и да е карго компания ще си купи десетки конвертирани 77W, на цената на един единствен 35F.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1028
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 15 Сеп 2021, 19:55

Днес се поразходих до летището да дебна един Джъмбо, който пък грозно ме измами и прелетя над София, а не кацна, както беше обявено... Страданието смекчиха няколко дядовци MD-82, които се оказа, били последните мохикани от тоя вид в Европа и разни спотъри от целия континент идват да ги снимат за последно в София (както и DHL-ския B-757,също базиран тук..)

Изображение

Изображение

Изображение

Mина и новата маршрутка София-Бургас

Изображение

А този ме гледаше как псуем Джъмбото дето не кацна и се опекох зарад него...
Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Сеп 2021, 09:08

COMMANDER_KEEN написа:
15 Сеп 2021, 19:55
....няколко дядовци MD-82
Бяха Bulgarian Air Charter, ся танаха European.....Ама няма лошо, особено като се има в предвид, че често карат чужденци до туристически дестинации, нямащи нищо общо с БГ.

BTW, снимките са супер (както винаги), включая пилето :D
Що се отнася до "печенето"- трай бабо за убост :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Сеп 2021, 16:03

Дали в Тулуза се чудят кой път да хванат с А319NEO?
Този въпрос е доста разискван последните години.

Изображение

За варианта поръчка има една единствена АК – Spirit (ако не броим няколко бройки за VIP модела ACJ), за разлика от по-големите братя от фамилията NEO, а именно 320 и 321 (плюс субвариантите XL и XLR), които общо-взето утрепаха рибата.
Или по-малко от 1% от общия брой.

Проблема на 319NЕО е известен отдавна и дори за доста хора е изненада, че Ербъс не го „скипна”, както направи с 318, а прероди и него във NЕО вариант.

Всъщност това беше оправдано преди С-серията да стане собственост на Airbus.
Сега обаче, особено след EIS на модела А220-300, 319NЕО започна да става малко или много obsolete.
Така че, гробокопач на 319NЕО е не някой вариант на MAX (737-7MAX), а „близък роднина”, производство на същия концерн-майка.

Изображение

От друга страна, Airbus печели много повече от производството на серията 320 (включая 319NЕО) – една отдавна изплатила се платформа. Бившата С-серия е тиражирана все още в сравнително малък обем и А220-300 излиза по-скъпо на производителя.

В полза на 319NЕО са и малки АК (като Spirit), имащи в авиопарка си само самолети от серията 320, за които С-серията е напълно нов модел, оскъпяващо поддръжката на авиопарка. Вярно е, че Ербъс се опитва да унифицира колкото се може повече системите в двата самолета и за в бъдеще наистина ще е в много голям процент така, но все още това бъдеще не е дошло.
Не всички превозвачи са гиганти от типа на Делта, която си напазари 320/321 и отделно С-серията (А221), без да и мигне окото.

Като се има в предвид и факта, че 319NЕО се произвежда на една и съща линия с 320/321NEO, може би не е чак толкова безумно поддържането и на двата самолета в портфолиото на производителя. В края на краищата модела е сертифициран, парите са похарчени и мое да се произвежда в единични бройки/малки серии, само когато има нужда (поръчки).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9942
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Сеп 2021, 16:19

Аламаси, какви са толкова големите предимства на С-серията пред 319Нео? А и доколкото разбирам, канадският самолет а по-скъп от европейският.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Сеп 2021, 16:34

По ниски разходи за гориво/пасажер (макар и не драстично) и най-вече поддръжка.

Канадците трябва да бъдат похвалени за последното - по всеобщо мнение самолета е направен така, че всичко да може да се сваля лесно и за минимално време. Всеки изгубен час (самолет на земята) е загуба за АК.
Сериите 320 и 737 са по-назад в това отношение.

Относно цената:

A319NEO - $101.5 млн.
А220-300 - $91.5 млн.

Тоест нещата не стоят точно така.
Вярно, в стандартна конфигурация A319NEO побира 7-8 човека повече.
Ербъс се стреми да продава А220-300 на цена, която в момента е близка до производствената (то това е и една от причините, за в момента продажбата на самолета да не е особена далавера за концерна), защото базовия модел А220-100 все пак се числи баш към регионалните самолети, пък и А220-300 е сравнително близо.
Там дори и сега ценовия диапазон на А220 е много над този на Embraer - за сравнение - конкурента E195-E2 се продава за $60.8 млн. Това е над 30 милиона разлика или за цената на 6 х E195-E2 си купуваш само 4 х А220-300, че ще ти и останат за почерпка ако купиш бразилеца.
Как мислиш, че АК гледат на това? Е, рейнджа на канадеца е много по-голям (дори е TransCon), но това е екстра от която ще се нуждаят ограничен кръг превозвачи. Сертифициран е за опериране от LCY (за разлика от големите Embraer), и въпреки това British Airways се стискат да го купят и вече на два пъти мрънкат за "отстъпки", които им бяха пак на два пъти отказани (първия път от канадска страна, втория път - вече от европейска), инак щели да отидат при Embraer (което изобщо не ги устройва, особено ако искат да летят LCYJFK non-stop). Разхода е по-малък, ама при 30 милиона и кусур разлика......
Ако цената се вдигне още, има опастност бившата С-серия да стане непродаваема.
Сам виждаш - British Airways, на които самолета неистово им трябва (защото дори да се откажат от нон-стоп полети LCYJFK, ще трябва да летят от LCY с вариантите R на Embraer, които са с ограничения по MTOW), се циганят да го купят, какво остава за по-беднички АК.....

BTW, цитираните по-горе цени са от 2018-та.
Сега може и да има корекция, която в никакъв случай няма да е надолу.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 2729
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от plamenhk » 22 Сеп 2021, 17:07

В 11:45 часа московско време в Центърът за управление на Главното управление на Министерството на извънредните ситуации на Русия е получено съобщение, че на 38 км от летище Хабаровс самолет Ан-26 е изчезнал от радара.

В МЧС подтвердили пропажу с радаров Ан-26 в Хабаровском крае
https://russian.rt.com/russia/news/9098 ... azha-an-26
...............................

Хронология катастроф самолетов L-410 в России
https://tass.ru/info/12369625

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6443
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Сеп 2021, 17:31

plamenhk написа:
22 Сеп 2021, 17:07
В 11:45 часа московско време в Центърът за управление на Главното управление на Министерството на извънредните ситуации на Русия е получено съобщение, че на 38 км от летище Хабаровс самолет Ан-26 е изчезнал от радара.
Резюме на трагедиите с Ан-26

https://www.youtube.com/watch?v=ddItxdvrypM
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани