Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8809
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 21 Окт 2025, 23:21

На тъпи туристи така им се пада :lol:

Insane jet blast at St. Martin Airport: a tourists get blown away by MD80 aircraft taking off.

https://x.com/TheGlobal_Index/status/19 ... 6556761284

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Окт 2025, 12:36

https://www.youtube.com/watch?v=Aqrl4-V9kdw

Има много неточности обаче......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 2056
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 01 Ное 2025, 20:02

Един гостенин от днес. Зареди гориво и тръгна някъде на Изток.. В момента над Азербайджан..

Изображение

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 07 Ное 2025, 14:13

Кратко за историята на DC-10 и как MD игнорира инженерни грешки, заради корпоративни интереси, заради което умират хора а самата компания престава да съществува (и инфектира Боинг).

https://www.youtube.com/watch?v=rPc7WbrPpVk

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Ное 2025, 09:06

Amazon написа:
07 Ное 2025, 14:13
Кратко за историята на DC-10 и как MD игнорира инженерни грешки, заради корпоративни интереси, заради което умират хора а самата компания престава да съществува (и инфектира Боинг).

https://www.youtube.com/watch?v=rPc7WbrPpVk
Една от причините, споменавани по-рядко, за успеха на D10 (DC-10, във варианта D-10-30, тиражиран в най-голям обем) наистина се нарича ETOPS.
По това време двумоторниците (типичен представител 767) имат доста строги ограничения в това отношение. 777 все още го няма (всъщност дори първите издания на 777 имат ограничения по ETOPS, нещата се променят едва след появата на вариантите ER).
Това прави четиримоторниците незаменими за по-дълги маршрути.
Затова АК като KL (KLM) купуват D10, а в последствие и М11 (MD-11), макар и второто издание да няма успеха на първото (McDonnel Douglas така и не успява да постигне заложените на книга параметри).
KL, разбира се, купува и 747 - него без проблем може да напълни до дестинации като JFK (Ню-Йорк) или NRT (Токио). За други обаче, като SXM (Сейнт Мартен) самолета е твърде голям.
А KL не е единствената - самолет с по-малка вместимост до определени далечни дестинации трябва и на AZ (Alitalia), SR (Swissair), DL (Delta), SN (Sabena), AY (Finnair) и още един куп превозвачи.
Убиеца на D10/M11 фактически се явява появата на ER вариантите на 777, а малко по-късно и тези на 330.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8809
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 08 Ное 2025, 09:52

L1011 е по добрата машина сред три двигателните ама пък него разработката на двигателя го бави.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Ное 2025, 09:57

Archer написа:
08 Ное 2025, 09:52
L1011 е по добрата машина сред три двигателните ама пък него разработката на двигателя го бави.
Това е вярно (и за по-добрата машина, и за двигателите), но не са единствените причини за скромния успех на L10 (Трайстар).
Самолета просто е too much за времето си, което го прави и значително по-скъп.
Темата обаче сме я коментирали назад и не ми се ще да повтарям едни и същи неща.

Освен чисто техническата част има и търговска такава.
МакДонъл&Дъглас играе анблок - предлаhа и NB машини - DC9/M80.
Повечето от операторите на D10 фактически имат във флотилиите си и техни тяiнофюзеляжни машини.
Правят се отстъпки и така нататък.
Локхийд няма това преимущество - той отдавна не предлага нищо от сферата на NB.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Ное 2025, 20:45

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани