Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1971
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 26 Юни 2025, 09:58

Amazon написа:
25 Юни 2025, 16:34
А всичко ново създадено в Боинг са проекти завършили, или стартирали преди сливането.
На мен като цяло гражданската авиация ми изглежда като да тъпче на едно място от едни 15-20 години (от 787/А350 насам)... Но по-скоро съм на мнение, че това се дължи на лимит на технологиите от колкото на липсата на конкуренция. Настоящите концепции са изчерпали потенциалът си мисля. А изобретяването на качествено нови технологии/материали, за огромната част от които принос има войната (гореща или студена) иска средства. До към началото на 2000-ните действаше инерцията от студената война, след това вече стимулите рязко намаляха - мир, държавата престана да помпа средства в такива размери в отбранителната индустрия...
Към момента виждам потенциал в AI + Starlink или подобна технология - в посока самолетите да станат изцяло безпилотни или някаква хибридна система тип американските далечни дронове - огромна автономност и наземен оператор за критични ситуации. Примерно 2-ма оператори, отговарящи за 10-тина едновременни полета. Това би намалило разходите на авиокомпаниите и би увеличило малко капацитета на самолетите, та предполагам се работи в тази посока, но вероятно ще видим нещо такова след още 10-тина години... Въпрос на време е да се премине точката, в която човешката грешка на пилота ще стане по-честа и по-опасна от тази на машината и обратно - в критичните ситуации където пилотите имат по-голяма гъвкавост (примерно при излизане от строя на двата двигателя да вземе решение да кацне в реката), да бъдат настигнати от АИ-то.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8541
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 26 Юни 2025, 10:28

Не че нещо ама една от основните причини да няма иновации са.. летищата всичко е пригодено за съществуващите аеродинамични дизайни тъп тръба с две крила и да искат да направят някаква нова машина тип летящо крило няма много много къде да каца.

А иновациите трябва да са съвсем другаде ся а именно в комфортна на мнозинствотото пътници ( разбирай бедни 😀 ) компанията която измисли нов комфортен салон за всички ще направи милиарди.


Иначе не е като да няма хич иновации 😉

Compared to Concorde, Overture's cabin is 21% larger, offers 63% more space per passenger and has windows 4X larger.

The Symphony engine is 20% more efficient at cruise—and Overture's high-speed aerodynamics are 16% better.

But: 100% less sonic boom (sorry folks)


https://x.com/bscholl/status/1937948826 ... -CX9g&s=19

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7901
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 26 Юни 2025, 11:10

Archer написа:
26 Юни 2025, 10:28
......а именно в комфортна на мнозинствотото пътници ( разбирай бедни 😀 )......
Сал за туй мислят :lol:
Напротив, тенденцията е обратна.
Чете предполагам поста, за конфигурацията на 777 и колко АК са с 3-4-3 и колко с 3-3-3 (анджък по-човешки условия).
Вторите са единици.
Archer написа:
26 Юни 2025, 10:28
Compared to Concorde, Overture's cabin is 21% larger, offers 63% more space per passenger and has windows 4X larger.

The Symphony engine is 20% more efficient at cruise—and Overture's high-speed aerodynamics are 16% better.
Само дето както върви, мое си остане и на книга :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8541
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 26 Юни 2025, 11:18

Само дето както върви, мое си остане и на книга :mrgreen:
XB-1 хич не е на хартия вече а за започнали строежа на големия прототип


тенденцията е обратна.
Чете предполагам поста, за конфигурацията на 777 и колко АК са с 3-4-3 и колко с 3-3-3 (анджък по-човешки условия).
Вторите са единици.
Тенденцията е обратната защото дуто бойнг ербус е направо картел.

Единственото нещо което може да стане е FAA да се намесят и да поставят правила за повече място между креслата при новопроизведени машини.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7901
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 26 Юни 2025, 11:45

Archer написа:
26 Юни 2025, 11:18

Тенденцията е обратната защото дуто бойнг ербус е направо картел.

Единственото нещо което може да стане е FAA да се намесят и да поставят правила за повече място между креслата при новопроизведени машини.
Едно време си мислех, че за това са виновни единствено АК / производители.
Напоследък обаче, определено смятам, че вина имат и самите пътници.

Никой не копае парите.
Затова и търся промоции.
Но не правя други компромиси – не летя с НТА, както и с най-евтините превозвачи до определена дестинация, ако разликата в комфорта е сериозна.

Мога да изброя доста примери на хора, които познавам, доста от тях значително по-добре от мен финансово, които обаче, като стане въпрос за полети, винаги купуват НАЙ-ЕВТИНОТО.

Наскоро пак имах такъв пример – чиляк, който кара кола от скъпа марка, предпочете за презокеански полет да лети с AF, вместо с ТК.
Разликата беше огромна – първо seat pitch/width, второ кетъринга, трето висенето по летищата (на IST едва 2 часа, но на CDG – 11 часа, макар и само на отиване), четвърто – в единия случай чекиран багаж 1 х 23 кг, в другия - 2 х 23 кг.......

Разликата в цената нямаше и EUR 140.

Ще се наказваш ти да висиш цяла нощ на CDG и да удължаваш полетното време (дестинацията на всичко отгоре беше азиатска, тоест летиш до CDG и после се връщаш обратно на изток) неимоверно много при отврат условия за EUR 140, при положение, че оставяш много повече по кръчмите за по-малко от седмица, да не говорим за напъните за маркови дрешки, струващи по EUR 500 и кусур, за които на мен и на ум не ми идва, по простата причина, че го смятам за смехотворно.

Е, не мога да го разбера.

Вярно е, че хората сме различни.

Но вече съм твърдо убеден, че дори и разполагащите с пари, стават мега циции, щом парите трябва да се дадат за ПОЛЕТ.

Това, разбира се, не е само в БГ.

Нищо чудно, че АК следват тренда.

Те знаят, че фразата „ниска цена” има магическо действие и следват пазарните тенденции.

Така че, не съм много съгласен с теб.

Дори и някоя АК да предложи супер комфортни условия в Y класата, на повече берекет ще се радват тези, които дадат по-ниска цена, па ако ще да е с по-малко и от EUR 30-50.

Майната му, че ще летиш при скотски условия.
По-евтино е.
Последна промяна 2 на Almasy, променена общо 26 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8541
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 26 Юни 2025, 12:18

При пълно натоварване на 787 или 350 за презокеански полет кои конфигурации изкарват повече пари две или три класи?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7901
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 26 Юни 2025, 12:23

Archer написа:
26 Юни 2025, 12:18
При пълно натоварване на 787 или 350 за презокеански полет кои конфигурации изкарват повече пари две или три класи?
Три.
Печалбата за АК идва основно от премиум класите.
Отделен е въпроса, че до определени дестинации няма деманд за F или J класа.
Така дори АК, като SQ, JL, NH, TG, BA, LX, LH, EY, QF, EK или AF (поддържащи F класа) летят само J/Y класа, а в някои случаи дори само Y класа.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15163
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 26 Юни 2025, 16:42

Съгласен съм с всичко което сте написали - мислил съм ги нещата по същият начин. И не мисля, че изобщо си противоречите - всичко това на куп е вярно. Обаче когато НИКОЙ не предлага определен продукт, няма и как да има купувачи за него, нали? Ако някой производител предложи самолет с по-добра аеродинамика, човешки седалки, значително по-ниски скорости на излитане и кацане и постоянна връзка с опитен наземен екип, който да поеме от редовите пилоти в реално време при криза, дали няма да се намерят клиенти дори при малко по-високи цени?

В момента да - пазара е на тия които пестят стотинки за сметка на здравето си. Обаче има хора, познавам такива, които не летят не защото като мен имат фобия, а просто заради условията и изобщо цялото стресиращо и физически неприятно преживяване. И не мисля, че това са малко хора. Просто сега трябва да избират между повече, или по малко "cattle class" и някой от тях избират да не летят, други търсят най-евтиното, щото така и така си е мъчение. А да летиш бизнес класа на цената на кола на старо не е избор за повечето от нас. Аз ако се събера да летя тази години, ще се пробвам с премиума на Луфти (макар, че и там не е върха, пробвал съм го).

Така че за всичко си има хора. Ето например тази френската авиокомпания, която конфигурира А320 само в бизнес класа и лети Париж - NY. Явно и за това има клиенти - висока средна класа, които не искат да им дерат кожата за бизнес класа на LC, но и не желаят да ги превозват, като добитък.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1971
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 27 Юни 2025, 09:58

Абе... летя бая често, и с нискотарифни и с нормални АК от време на време и междуконтинентално, до сега винаги съм си бил в бедна класа, но честно казано не разбирам за какво е цяото мрънкане... седалка като седалка, никога не ми е било неудобно тясно. Сега - не съм дебел или 2 метра висок - на такива хора сигурно ще им е тесничко да.. И да - в широко кресло с глезотии и по-малко хора наоколо със сигурност ще е по-готино, но разликата за мен не е чак толкова голяма, че да платя разликата в цената.
Единственият дискомфорт се получава, ако наоколо има малко дете, което да опищи полета. Ама това не зависи толко от класата, особено ако двете класи са разделени само от едно перденце.
п.п. сетих се - ако се падна по-близо до опашката е с една идея по-шумно но пак не мисля, че разликата не е чак толко драматична...
Някой ден ако доклатя до състояние, в което няма да ми пука дали давам няколко стотачки повече за по-удобна седалка - вероятно ще ми се промени и мисленето, но до тогава наистина не виждам драми с настоящото положение...

п.п.п. виж, ако си говорим за ситуация - 12 часа висене на летище срещу 1 час за разлика от 100-200 лева - тогава наистина не го разбирам - ми то само за ядене ще иде 50-тачка... Това го направих миналата година по грешка - видях по-евтиния полет и го цъкнах, ама просто недогледах колко часа е трансфера и си отвисях на Мюхненското летище почти цял ден.
Историята познава и обратната ситуация де - съжалявах за краткия престой на Сингапурското летище. Там е като в Стар Трек - самото то е музей на технологията и архитектурата. Буквално на бегом пообиколих да видя залите - вътрешния водопад и ботаническата градина и спотърските местенца, от които да позяпаш машини и цветове, които рядко се виждат другаде...
Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7901
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Юни 2025, 12:46

..... но честно казано не разбирам за какво е цялото мрънкане... седалка като седалка, никога не ми е било неудобно тясно.......
Еееее.......Абе млад си още.
Сега - не съм дебел или 2 метра висок - на такива хора сигурно ще им е тесничко да..
Аз съм и дебел и висок...... :|
И да - в широко кресло с глезотии и по-малко хора наоколо със сигурност ще е по-готино, но разликата за мен не е чак толкова голяма, че да платя разликата в цената.
Ама ти сериозно ли.....Разликата е огромна, лошото е, че разликата в цената J / Y e още по-голяма.

Единственият дискомфорт се получава, ако наоколо има малко дете, което да опищи полета. Ама това не зависи толко от класата, особено ако двете класи са разделени само от едно перденце.
Перденцето е само при NB самолетите, тоест къси (европейски полети). При WB са си отделни салони.

За късите полети съм съгласен, особено като се има в предвид, че седалките само при някои АК (като ТК) са истинска бизнес класа, другите (примерно LH и кой ли още не) просто оставят едно място празно, анджък седалката пак е ужасно тясна. За 2-3-4 часа полет – приемливо. Не ми пей обаче таз песен любовна за 12+ часа полет, а аз последните години се наситих на таквиз.....

Всъщност опищяването (рева) е един от най-малките проблеми конкретно с децата. Могат обаче да те вдигнат 10-15 пъти при нощен полет (щото не му се седи на едно място и има кой да му пристане на акъла), ритници в предната седалка, заливане с кола и храна, катерене и т.н.........Пенсионерка остана с едно око, щото на мама детето и завря пръчица за китайска храна в другото "по време на игра".
Цял роман е изписан в ерлайнса по темата.

Дори и тук сме го дискутирали и сме кръстосвали шпаги със съфорумци, но всеки има право на мнение.

Моята позиция е ясна – не съм длъжен да търпя чужди, невъзпитани лигльовци.

Anyway, по темата - зависи доста от компанията. Именно заради многото проблеми и оплаквания на пасажери, доста АК въведоха „забранени за деца” салони, за които се заплаща допълнителна такса. Това за Y класата.
BTW, колкото и да се опитваха разни правозащитници да съдят АК за дискриминация – удариха на камък – пътуващите в тези салони плащат допълнително, а и деца под определена възраст не се допускат и в някои музеи (примерно), да не говорим за хотели или цели курорти.

При J (бизнес класата) пък превозвачите намериха друг начин – липсват каквито и да е намаления (90% под една година, 50% под 7 години), както е при Y класата, а се плаща FULL FARE. Някои (като SQ) стигнаха до там, че въведоха и т.н. „вътрешни правила”, които не ако не бъдат спазени (всъщност от родителите, които би трябвало да упражняват съответен надзор - основни виновници за "ситуациите"), може да се стигне до солена глоба.

И не, АК не са „жестоки” – те просто пазят интересите на т.н. "стандартен" бизнес класа пътник, които съставляват 99% пътуващите на тази тарифа и откъдето основно идва печалбата за превозвача.
А те плащат здраво, за да си осигурят удобство и спокойствие, а не да бъдат подлудявани от нечие разлигавено до смърт чаве.
п.п. сетих се - ако се падна по-близо до опашката е с една идея по-шумно но пак не мисля, че разликата не е чак толко драматична...
И тук съм съгласен – шума никога не ми е бил основен проблем, спя като пън. В един момент обаче (обикновено на 4-5 час) на който и бут да си подложиш на таз седалчица, то почва да не се трае.....
Някой ден ако доклатя до състояние, в което няма да ми пука дали давам няколко стотачки повече за по-удобна седалка .....
Няколко стотачки :?:
Разликите при TransCon полети са хиляди :lol:
Така и не го доживях тоз момент..... :(
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 1 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15163
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 30 Юни 2025, 16:21

Almasy написа:
30 Юни 2025, 12:46
Няколко стотачки :?:
Разликите при TransCon полети са хиляди :lol:
Така и не го доживях тоз момент..... :(
Само веднъж. Луфти ме ъпгрейтнаха от премиум-икономична в бизнес класа в 748. Пет часа турбуленция - стюардесите не можеха да сервират през голямата част от полета. Ти ако искаш да опиташ, защо не пробваш с онзи френския самолет Париж - NY? Знаеш я авиокомпанията, бях гледал, че понякога цените не са много по-високи от премиум-икономична.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15163
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 30 Юни 2025, 22:27

Точно по това, което обсъждахме последните мнения.

https://www.youtube.com/watch?v=mgEJ9jEDPcQ

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8541
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 03 Юли 2025, 15:55


Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7901
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 04 Юли 2025, 09:50

Amazon написа:
30 Юни 2025, 16:21
Ти ако искаш да опиташ, защо не пробваш с онзи френския самолет Париж - NY?
Ми нямам път към NYC..... :)



Инак: не му върви на Boeing……

739 принадлежащ на DL (Делта) изгуби част от trailing edge flap

Изображение

при излитане от ATL (Атланта).

https://www.youtube.com/watch?v=ZhhzUWEPE8o

Последният е паднал върху отклонение на път към частен дом

https://www.cbsnews.com/news/faa-delta- ... -driveway/

Самолета е кацнал успешно на летище RDU (Raleigh-Durham)

Парадоксалното (или може би не), че машината с регистрация N940DU

Изображение

фактически като чисто нова е придобита от Lion Air (предишна регистрация PK-LKF), която обаче след фаталната катастрофа с MAX8 (борд PK-LQP, полет JT610) прекратява лизинга.

Изображение

Преди да бъде придобита от DL, машината е минала пълен D-check.

Това, разбира се, няма как да се причисли към групата на най-сериозните авиационни инциденти.

Но допълнително подкопава и без това разклатеното реноме на Boeing.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15163
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 04 Юли 2025, 15:03

Almasy написа:
04 Юли 2025, 09:50
Amazon написа:
30 Юни 2025, 16:21
Ти ако искаш да опиташ, защо не пробваш с онзи френския самолет Париж - NY?
Ми нямам път към NYC..... :)
Да, сега погледнах, само до Ню Йорк пътуват от Франция и Италия. Обаче какви цени обаждат. :shock: Виждам билети за $1287 - това в сезона е колкото икономичната на Луфти! И при това до Нюарк а не до JFK, което обикновено е по-скъпо. Сериозно се замислям - сега ще проверя дали България Еър ходи до Орли. А до NY човек винаги може да си измисли път, но пък вероятно вече си го посещавал - ти къде ли не си бил.

Едит: Тц, нашите летят само до Шарл Де Гол. :(

miaz74
Редовен потребител
Мнения: 24
Регистриран на: 17 Яну 2020, 08:30
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от miaz74 » 04 Юли 2025, 15:31

Amazon написа:
04 Юли 2025, 15:03
Almasy написа:
04 Юли 2025, 09:50
Amazon написа:
30 Юни 2025, 16:21
Ти ако искаш да опиташ, защо не пробваш с онзи френския самолет Париж - NY?
Ми нямам път към NYC..... :)
Да, сега погледнах, само до Ню Йорк пътуват от Франция и Италия. Обаче какви цени обаждат. :shock: Виждам билети за $1287 - това в сезона е колкото икономичната на Луфти! И при това до Нюарк а не до JFK, което обикновено е по-скъпо. Сериозно се замислям - сега ще проверя дали България Еър ходи до Орли. А до NY човек винаги може да си измисли път, но пък вероятно вече си го посещавал - ти къде ли не си бил.

Едит: Тц, нашите летят само до Шарл Де Гол. :(
София - Париж( Орли) 300$ с Трансавиа двупосочен.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15163
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 04 Юли 2025, 15:52

miaz74 написа:
04 Юли 2025, 15:31
Amazon написа:
04 Юли 2025, 15:03
Almasy написа:
04 Юли 2025, 09:50


Ми нямам път към NYC..... :)
Да, сега погледнах, само до Ню Йорк пътуват от Франция и Италия. Обаче какви цени обаждат. :shock: Виждам билети за $1287 - това в сезона е колкото икономичната на Луфти! И при това до Нюарк а не до JFK, което обикновено е по-скъпо. Сериозно се замислям - сега ще проверя дали България Еър ходи до Орли. А до NY човек винаги може да си измисли път, но пък вероятно вече си го посещавал - ти къде ли не си бил.

Едит: Тц, нашите летят само до Шарл Де Гол. :(
София - Париж( Орли) 300$ с Трансавиа двупосочен.
Благодаря!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7901
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 04 Юли 2025, 19:28

Amazon написа:
04 Юли 2025, 15:03
А до NY човек винаги може да си измисли път, но пък вероятно вече си го посещавал - ти къде ли не си бил.
Ми не, не съм :mrgreen:
Изобще не съм бил у щатско, as a matter of fact - North America.
Off Topic
Октомври съм канен на един симпозиум в YOW.
И в Канада не съм бил, но най-вероятно няма да отида.
Не точно от финансова гледна точка - поемат ми хотела, трябва да си платя пътните, което мога да си позволя - все пак не съм ревнал, че умирам отглади, то и никой няма ми повярва с тези 126 кг....
Но цялата раута е за е 4 дни, в случая дори за 3, защото ще кацна почти в полунощ.
За 72 часа толкова път........Няма дори да имам и време да видя нещо в YOW, не може да кажеш "чао, рагаци, следвам собствена програма" и да хукнеш да да обикаляш града - има си и норми на поведение в случая, не са те поканили на туризъм.
Не съм отказал окончателно, имам време до края на Август да дам отговор, но е 95% сигурно, че ще е не.
Освен това с отпуските са много, много зле нещата, изправям се на кътни зъби с графиците, няма хора, отдавна е зле с кадрите, луксове и в това отношение не мога да си позволя, ще отиде цяла седмица с преспиванията в SOF.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15163
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 07 Юли 2025, 18:48

Almasy написа:
04 Юли 2025, 09:50

Инак: не му върви на Boeing……

739 принадлежащ на DL (Делта) изгуби част от trailing edge flap
По този повод от любопитство проверих колко самолета на Боинг летят в момента и Гугъл ми снесе 14 000. :shock: Ако Боинг се гътне (надявам се че не де, колкото и да ме дразнят), не ми е ясно кой ще подържа и печата резервни части за такава огромна флота.

Еърбъс и те са там с 12 000 самолета. Демек само тези две компании, ако някак изчезнат и край с туристическия бизнес. :) Защото между двете компании, това са към 5 милиона човека дневно във въздуха.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7901
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Юли 2025, 10:50

Amazon написа:
07 Юли 2025, 18:48
Ако Боинг се гътне
Няма да стане.
Той е производител и на военна техника.
Ако все пак се стигне чак до там, активите/пасивите просто ще сменят собственика и самолети ще продължат да се произвеждат, може би вече с друго име.
Много производители/авиокомпании са били глътнати от други.
Малката навремено A3 (Aegean), глътна гиганта OA (Olympic), който имаше във флотилията си дори 747 и по едно време летеше чак до SYD.
Boeing просто е колос и подобно развитие на нещата звучи имагинерно, но не е невъзможно.
И все пак не вярвам да се стигне до там.

А пропо, пълно мълчание по отношение на AI171.
Въпреки, че CVR/FDR отдавна са намерени и анализирани, ни вопъл ни стон, както от FAA/индиският им аналог, NTSB или самия Boeing.
Да, рано е за окончателен доклад несъмнено, но все пак очаквахме да чуем нещичко :roll:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15163
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 08 Юли 2025, 15:17

Almasy написа:
08 Юли 2025, 10:50
А пропо, пълно мълчание по отношение на AI171.
Въпреки, че CVR/FDR отдавна са намерени и анализирани, ни вопъл ни стон, както от FAA/индиският им аналог, NTSB или самия Boeing.
Да, рано е за окончателен доклад несъмнено, но все пак очаквахме да чуем нещичко :roll:
Имаше нещо, че индийците бавели нещата и разследващите били с охрана заради смъртни заплахи. А и искат да си разчитат кутиите сами, не в лабораторията на Боинг. Според мен се застраховат, че ако се окаже някаква простотия свързана с летището, или поддръжката, те ще знаят първи, за да започнат damage control .

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8541
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 09 Юли 2025, 00:23


Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани