Almasy написа: ↑16 Апр 2025, 11:26
Надцакването продължава......
Всъщност нещата изобщо не са толкова прости.
Airbus не е печеливш в случая – NB самолетите им са моторизирани или със LEAP (наполовина американски двигатели) или със PW GTF (почти изцяло американски, с иключение на определени елементи).
Само WB самолетите им са моторизирани с RR.
C-919 се моторизира също с LEAP…..
Тоест САЩ могат да блокират доставките и на NB самолетите на Airbus, както и да усложнят ужасно живота на китайците по отношение на собствения им C-919......
От друга страна – GE получава значителен процент компоненти за производството си от Китай....
Да, американците със сигурност могат да започнат да си произвеждат тези компоненти сами - в това едва ли някой се съмнява.
Но:
1. Цената на продукцията ще се вдигне със сигурност, а дори и сега GE има достатъчно конкуренция във всички производствени сфери
2. Ще отнеме време......Много време. Airbus няма да бъде засегнат - те нямат нито един самолет, който да се моторизира със GE, но продукцията на Boeing ще пострада.
Тоест китайците могат да вгорчат живота на американския гигант до степен, която може да се окаже катастрофална.....
Чудя се, докъде ще стигне всичко това
