Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 23688
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от rki » 09 Апр 2025, 19:32

In March 2025 we delivered 71 aircraft and added 211 aircraft to our order books. This includes significant orders for 70 and 50 #A320neo Family aircraft from leading lessors - #BOCAviation and new customer @JacksonSqAv
! ✈️

More ➡️https://x.com/Airbus/status/1909996607543693817
Баси темпото :shock:

The USSR is still collapsing before our very eyes



Parasha delenda est

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 23688
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от rki » 11 Апр 2025, 00:25

Хеликоптер пада в Хъдсън, 4 до 6 загинали. Опашката по незнайни причини се е откъснала.

Видео https://x.com/BNONews/status/1910430266406875639

Изображение

The USSR is still collapsing before our very eyes



Parasha delenda est

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15557
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 11 Апр 2025, 14:34

В хеликоптера е бил директор от Сименс и семейството му. От разказите на очевидци изглежда като че редуктора се е счупил. Лопатите са се откъснали от хеликоптера. Баси ужаса. :(

https://www.cnn.com/2025/04/11/us/hudso ... index.html

Между другото след катастрофата в Аляска казаха, че катастрофите не са повече от обикновено, просто последните месеци е станало модно да са начело в новините. Сеирджийската тенденция може сериозно да навреди на авиацията.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Апр 2025, 11:26

Надцакването продължава - Китай блокира всички доставки на Boeing.....

https://www.abc.net.au/news/2025-04-16/ ... /105181864

Релативно акциите на Boeing, които тамън се бяха позакрепили, отново тръгнаха надолу

https://edition.cnn.com/2025/04/15/busi ... index.html
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Апр 2025, 11:49

Almasy написа:
16 Апр 2025, 11:26
Надцакването продължава......
Всъщност нещата изобщо не са толкова прости.

Airbus не е печеливш в случая – NB самолетите им са моторизирани или със LEAP (наполовина американски двигатели) или със PW GTF (почти изцяло американски, с иключение на определени елементи).
Само WB самолетите им са моторизирани с RR.

C-919 се моторизира също с LEAP…..

Тоест САЩ могат да блокират доставките и на NB самолетите на Airbus, както и да усложнят ужасно живота на китайците по отношение на собствения им C-919......

От друга страна – GE получава значителен процент компоненти за производството си от Китай....
Да, американците със сигурност могат да започнат да си произвеждат тези компоненти сами - в това едва ли някой се съмнява.
Но:
1. Цената на продукцията ще се вдигне със сигурност, а дори и сега GE има достатъчно конкуренция във всички производствени сфери
2. Ще отнеме време......Много време. Airbus няма да бъде засегнат - те нямат нито един самолет, който да се моторизира със GE, но продукцията на Boeing ще пострада.
Тоест китайците могат да вгорчат живота на американския гигант до степен, която може да се окаже катастрофална.....

Чудя се, докъде ще стигне всичко това :roll:
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 16 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Апр 2025, 11:54

Almasy написа:
16 Апр 2025, 11:49
.....

Airbus не е печеливш в случая – NB самолетите им са моторизирани или със LEAP (наполовина американски двигатели) или със PW GTF (почти изцяло американски, с иключение на определени елементи).
Само WB самолетите им са моторизирани с RR.

C-919 се моторизира също с LEAP…..
Току що научих и нещо ново:

"....the Chinese say they don't want their airlines to buy from an US company. CFM is not an US company as its HQ is in Europe. The fact that it's a joint venture with an US company will not matter. It's all about perception and how this looks both domestically and abroad. In such cases details do not matter, only the optics (and then CFM is European). The same would apply to parts made by US companies in China as these are all joint ventures....."

Въобще става адски сложно :?
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Апр 2025, 12:03

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 23688
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от rki » 16 Апр 2025, 13:10

Almasy написа:
16 Апр 2025, 11:54
Almasy написа:
16 Апр 2025, 11:49
.....

Airbus не е печеливш в случая – NB самолетите им са моторизирани или със LEAP (наполовина американски двигатели) или със PW GTF (почти изцяло американски, с иключение на определени елементи).
Само WB самолетите им са моторизирани с RR.

C-919 се моторизира също с LEAP…..
Току що научих и нещо ново:

"....the Chinese say they don't want their airlines to buy from an US company. CFM is not an US company as its HQ is in Europe. The fact that it's a joint venture with an US company will not matter. It's all about perception and how this looks both domestically and abroad. In such cases details do not matter, only the optics (and then CFM is European). The same would apply to parts made by US companies in China as these are all joint ventures....."

Въобще става адски сложно :?
Последен слух:
Bloomberg with the latest update on the matter, reporting that Beijing is considering to ask Airbus to provide an extra set of engines to any new jets supplied to China. As the fallout with the US continues, the EU and China are continuing to be pressed into working together on multiple fronts.

https://www.forexlive.com/news/china-re ... -20250416/

The USSR is still collapsing before our very eyes



Parasha delenda est

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Апр 2025, 17:57

Просто не е за вярване вече какво се случва:

Boeing aircraft against frozen assets! Moscow wants US to sell it passenger jets

https://fakti.bg/en/world/964736-boeing ... enger-jets

Линка е БГ, но го има и във световната преса.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Апр 2025, 05:16

Almasy написа:
16 Апр 2025, 17:57
Boeing aircraft against frozen assets! Moscow wants US to sell it passenger jets
Май, май няма как да се случи:

1) Total frozen Russian Assets in the West total about $300 billion;
2) At the time of freezing, Russia's Central Bank held $207 billion in EURO Assets, $67 billion in USD Assets, $37 billion in GBP, $36 billion in Yen, $19 billion in Canadian Dollars, $6 billion in AUD, $1.8 billion in SGD and $1 billion in Swiss Francs;
3) The USA only has jurisdiction over the $67 billion in USD, not the rest.
4) As others have said, for Boeing to sell anything to Russia, they'd need to get waivers from the other Countries that impose sanctions lest they fall foul of non US sanctions. That will be problematic unless any ceasefire deal involves Europe;
5) This is just Putin trying to put a wedge in the West......

..................CFM International is legally registered in France. It's a French company. It doesn't matter where the HQ is physically located.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Апр 2025, 11:47

Въоръжен с нож американец, пристигнал като турист, отвлича малък самолет (вътрешен полет) на Tropic Air над Белиз.

Изображение

Самолета е кръжал над BZE докато горивото почти свършва.
Пилотите все пак успяват да приземят машината в Белиз Сити, където похитителят е застрелян от пътник с неговото легално оръжие, след като последния наръгва трима пасажера.
Единият е в критично състояние.

https://viewfromthewing.com/knife%e2%80 ... l-onboard/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Апр 2025, 12:22

Almasy написа:
22 Апр 2025, 11:47
Въоръжен с нож американец
Стана ясно, че e ветеран от войната (не е ясно коя, но е на 49 години, така че може да се предположи Ирак) и е влязъл в Белиз нелегално, след като му е бил отказан достъп от мексиканките граничари на границата Белиз-Мексико (причините не са обявени). Американският му паспорт е бил обаче напълно валиден.
Бил е учител по история в Hazelwood Central, реномирано висше учебно заведение в предградие на Сент Луиз, както и беизбол треньор в друго учебно заведение - McCluer North High School.
Преди това е служил в Air Force цели 13 години (157th Air Operations Group at Jefferson Barracks)

Полета е бил от Corozal, малко градче на границата с Мексико до курорта Сан Педро.
Пилотите са кръжали над столицата Белиз Сити за да имитират дълъг полет.
Терориста тръгва да коли наред след като самолета е вече в процес на кацане.

P.S.: Във всеки случай - пътник с хладно оръжие на борда, друг с легално притежаван пистолет...... :o Аз като ви казувам, че Централна Америка е кочина - нема стъпя повеке.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Апр 2025, 15:17

Редукцията на пасажери по TATL (трансатлантическите маршрути) не се очаква да се вдигне, въпреки редуцираните цени.

А те в някои случаи са значително редуцирани – само преди две години DL (Делта) продаваше билета по линията ATLAMS (Атланта-Амстердам) в най-евтината класа – туристическата (и по най-евтината тарифа) почти за толкова, колкото днес продава в бизнес класата……

Полетите са JV, тоест губи не само DL, ами и KL (концерна AirFrance/KLM).

Всъщност в ГА, от редукцията на TATL полетите се очертава да загубят повече европейските АК, отколкото американските (в частност голямата тройка – AA, UA и DL).

Те имат повече полети до САЩ, отколкото американците до Европа.
Освен това AA, UA и DL имат много сериозни печалби от вътрешния пазар в самия САЩ, който е огромен.
Европа в това отношение е слаба ракия, а и конкуренцията от страна на ЖП транспорта е по-сериозен отколкото в щатите.

Европейските АК ще трябва да компенсират някак.
Дали с полети до други дестинации (ако има увеличен деманд) не е особено ясно, еле пък на настоящият етап.
Но ще е трудно, много трудно.
TATL пазара е изключително сериозен и трудно би бил компенсиран с полети с цел чист туризъм.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 23 Апр 2025, 12:11

раSSията ще удължава живота на ветераните Ан-24/Ан-26.

Изображение

Ресурекцията на Многострадалната Геновева, наречена Ил-114-300, чийто прототип е едно към едно с британския BАe ATP (отдавна забравен и летящ тук таме само за карго оператори) полетял за първи път през далечната 1990-та се отлага отново.

Изображение

На подмладяване ще бъдат подложени около 100 бройки със средна възраст 50 години.

Без Ан-24, АК като Angara, IrAero и Polar Airlines ще трябва да резнат регионалните си линии, тъй като „новия” Ил-114 си остава едно благопожелание в мъглявото бъдеще, а още ATR/AT7 няма как да бъдат купени, заради санкциите.

Оперативните понастоящем машини са в плачевно състояние и по данни на Новая Газета инцидентите с тях са се утроили (сравнение е правено 2023-та спрямо 2022-ра).

Очевидно ватата няма как да купи МА-60 и от Китай, тъй като двигателите им са PW127J....

Изображение

Всъщност единствено Antonov Design Bureau, който е регистриран в Украйна може легално да удължи ресурса, но както се знае отдавна, международното право е нещо непознато във ватникланд. Още преди години тя заяви, че ще строи още Ан-124, без да има позволение (лиценз) от украинска страна за това. За SaM-146 пък е излишно да споменавам отново......

Всъщност ресурекцията на Ил-114 и Ту-205 няма как да не закъснява, не само защото в матушката всичко си е по руSSки.
Всички ресурси понастоящем са впрегнати във военната машина и единственото което се произвежда в нерезилни бройки е Ил-76 във всичките му военни модификации. Щото руSSкие не хотят войньiй......

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Апр 2025, 12:38

SSJ (Sukhoi Superjet 100) официално е ребрандиран като SJ-100.

https://eng.yakovlev.ru/products/sj-100/

Изображение

Това е и т.н. русифициран вариант, който официално извърши първия си полет с „родненкия” двигател ПД-8. Липсва достатъчно детайлна информация за другите замени.

https://www.youtube.com/watch?v=JQyxi1H7T_4

Междувременно МС-21 също се подготвя за изпитателни полети с руски двигател – небеизвестния ПД-14 (всъщност ПД-8 и ПД-14 технологично са един и същи двигател, разликата е само в размера, релативно тягата).

При нормални темпове руска сертификация би могла да се очаква след около 3 години.

Вече се изписа достатъчно, че моторизацията с руски двигатели наложи прекрояване (особено на МС-21) на фюзеляжа, както и промяна в някои параметри (обсег, разход на кресло и т.н.), като в по-негативен план са нещата при МС-21.
Това може ни би трябвало да изненадва – SSJ в края на краищата е по-стара платформа, оригиналните официално обявени спецификации са корелирари със тогавашните стандарти, докато МС-21 би трябвало да е state of art машина – в края на краищата тя е по нова и от А220 и е буквално новородено в сравнение с А320, да не говорим пък с B737.

По същественото е, че това не касае особено руснаците – те едва ли и се и надяват особено да продадат нещо извън границите на раSSията – целта е една единствена – пълна независимост от западна технология / компоненти.

По тази причина (и за разлика от китайците) едва ли ще се напъват кой-знае колко за FAA/EASA сертификации, които ще са задължително условие дори за вече сертифицирания със SaM-146 бивш SSJ (и настоящ SJ-100), щом има промяна в моторизацията.

По-ниския междуремонтен ресурс, особено що се касае до двигателите, също едва ли ги притеснява особено – те ще се напънат да щамповат колкото се може повече ПД-14 (и деривати), вероятно ще бъде прекроена и административно-законодателната база, касаеща летателната годност – в края на краищата отдавна летящите (по-голямата част и откраднати) западни самолети в матушката би трябвало да са на земята, тъй като официално не се са минали съответните чекове в оторизирана ремонтна база.

По-висок разход на гориво в сравнение със западните аналози пък ще е последна грижа – у нас нефт много......
И защото това е наистина без всякакво значение, от дълбокия резерв са изкарани два Ил-96М, които също са върнати в летателна годност.

В заключение – колкото и да е неприятно на такива като мен, раSSията е на път да постигне, ако не пълна (срока за това би бил доста дълъг, особено на настоящия етап, когато икономиката е почти изцяло на военни релси), то поне субтотална независимост от западните доставки в ГА.

Има и друга причина за това. Публична тайна е (и вече написано и тук), че редица държави продават много отдавна (и незаконно) резервни части за западните самолети на самая магучая. Прекрасен пример за това е ОАЕ. Ама това били частни фирми, държавата нямала нищо общо......Айде бе, няма общо – затварянето на очите също е вид политика.
Но и запада си затвори очите - нито САЩ, нито ЕС спряха, нито пък наложиха някакъв по-строг контрол на доставките за тези държави (които също са захлебили доста - матушката е плащала и плаща със сигурност яко), въпреки че излязоха наяве дори серийните номера на тези резервни части, които по „неведоми пътища” се озоваха в путинландия. Алъш-вериша да върви, майната им на санкциите, те са „официални” пък туй не е точно таквоз.

Това не само, че няма да спре, ами и ще ескалира в по-крупни мащаби, което ще позволи така или иначе западните машини да бъдат поддържани в някаква летателна годност, макар и тя да не отговаря на никакви западни стандарти за периодични оторизирани чекове. Като нищо може да се стигне и до продажбата на цели (не чисто нови) самолети.

Нека не забравяме, че въпреки всички приказки (най-вече от руска страна), значително по-малък Иран така и не купи руски машини (Tu-204, ИЛ-96М или SSJ – и за трите модела уж раутата беше „опечена”), но успя в условия на пълно ембарго в продължение на над 50 години да поддържа и лети с машини като 707, 742, 74L, 727, 72S, DC9, AB3 и 310 и то не само в рамките на самия Иран.
74L, хвърчила на преклонна възраст, получиха забрана за полети в EС, но съвсем спокойно си летяха до Пекин и Куала Лумпур чак до 2019-та, а дори и сега 2 от машините са airworthy и още утре дето се вика, ако закъса съвсем, IR (Iran Air) можеа да ги изкара на тепиха.

Изображение

Ако трябва да кажа нещо като финал и като изцяло лично мнение – кой каквото сам си направи, никой не може друг да му го направи.
Запада си го направи сам.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Чукча-читател
Редовен потребител
Мнения: 445
Регистриран на: 19 Сеп 2019, 12:57
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Чукча-читател » 24 Апр 2025, 13:21

Almasy написа:
24 Апр 2025, 12:38
SSJ (Sukhoi Superjet 100) официално е ребрандиран като SJ-100.


Това е и т.н. русифициран вариант, който официално извърши първия си полет с „родненкия” двигател ПД-8. Липсва достатъчно детайлна информация за другите замени.

Все пак, няма ли някакви спекулации за това какво е минато по импортозамещението? Аз не си представям да са го постигнали, иначе самите руснаци би трябвало да са се похвалят. Наистина би било голямо постижение. Но ако не са, стои въпросът откъде се снабдяват със системи, които не могат сами да произведат.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15557
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 24 Апр 2025, 16:58

Almasy написа:
24 Апр 2025, 12:38
В заключение – колкото и да е неприятно на такива като мен, раSSията е на път да постигне, ако не пълна (срока за това би бил доста дълъг, особено на настоящия етап, когато икономиката е почти изцяло на военни релси), то поне субтотална независимост от западните доставки в ГА.
Не и според тази подробна статия отпреди пет месеца. Налага им се да заместят над 1000 самолета от които 738 броя са западно производство. А това им е производството на нови самолети след санкциите:

lyushin Il-96-400M:
1 (Used for testing)

Ilyushing Il-114:
1 (Used for testing)

Sukhoi Superjet:
7 (built with pre-sanction stocks)

Tu-204/2014:
0

Yakolev MC-21:
0

https://simpleflying.com/russia-commerc ... -aircraft/
Чукча-читател написа:
24 Апр 2025, 13:21
Но ако не са, стои въпросът откъде се снабдяват със системи, които не могат сами да произведат.
Ами според горната статия просто не се снабдяват - няма новопроизведени самолети. Много от нещата в Суперджета имат един-два производителя на планетата. И в повечето случай тези производители не са в Китай. Не знам как ще се оправят. Ако не бяха във война и под санкции - да, но сега е съмнително.

Изображение

https://www.reddit.com/r/aviation/comme ... its_major/

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Апр 2025, 19:03

Amazon написа:
24 Апр 2025, 16:58
Almasy написа:
24 Апр 2025, 12:38
В заключение – колкото и да е неприятно на такива като мен, раSSията е на път да постигне, ако не пълна (срока за това би бил доста дълъг, особено на настоящия етап, когато икономиката е почти изцяло на военни релси), то поне субтотална независимост от западните доставки в ГА.
Не и според тази подробна статия отпреди пет месеца. Налага им се да заместят над 1000 самолета от които 738 броя са западно производство. А това им е производството на нови самолети след санкциите:

lyushin Il-96-400M:
1 (Used for testing)

Ilyushing Il-114:
1 (Used for testing)

Sukhoi Superjet:
7 (built with pre-sanction stocks)

Tu-204/2014:
0

Yakolev MC-21:
0

https://simpleflying.com/russia-commerc ... -aircraft/
Чукча-читател написа:
24 Апр 2025, 13:21
Но ако не са, стои въпросът откъде се снабдяват със системи, които не могат сами да произведат.
Ами според горната статия просто не се снабдяват - няма новопроизведени самолети. Много от нещата в Суперджета имат един-два производителя на планетата. И в повечето случай тези производители не са в Китай. Не знам как ще се оправят. Ако не бяха във война и под санкции - да, но сега е съмнително.

Изображение

https://www.reddit.com/r/aviation/comme ... its_major/
Написаното изобщо не противоречи на моят постинг.
Първо - аз не съм написал новопроизведен ИЛ-96М , а за два с ресурекция, тоест стари машини върнати в летателна годност.
Второ за бройки произведени и влезли в експлоатация машини изобщо не е ставало и дума - самоцитирам се - основно съм писал за първите полети с русифицирания вариант на SSJ, конкретно с ПД-8, като дори сертификация (само руска) се очаква след минимум от 3 години (това е срок за икономика, която не е на военни релси).
Трето - следващия акцент е стоварен върху поддръжката на настоящите западни самолети - СССР2 противно на очакванията има малко заземени машини - резервни части се внасят, макар и по-втория начин. Тоест те продължават да си летят, въпреки установените стандарти (практически би трябвало да са на земята, тъй като не минават никакъв оторизиран чек, дори и да не им трябват никакви резервни части). Нека да припомня и прогнозите, според които много отдавна всички западни самолети трябваше да са на трупчета и фактически в 2025-та да не лети нито един от тях.
Четвърто - за ИЛ-114 аз самия съм писал в по-предния пост и за вялата вероятност за скорошен EIS. Затова старрират ресурекция на АН-24, от който имат достатъчно консервирани - тоест отново да минат без западни доставки.
Най-основното в случая е, че те не полагат черезвичайни усилия за падането на санкциите, напротив - твърдо се подготвят за дълъг отпор и САМОЗАДОВОЛЯВАНЕ. Тук никой не говори за законови методи, ефективност, печалба, стремеж към експорт и т.н. - всички стремежи са насочени към връщане на съвеЦкия модел, когато във Аерофлот не летеше нито един Боинг или Ербъс.
Сега нямам време да пиша по другите въпроси, ще опитам утре, ако намеря дупка в графика си.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Апр 2025, 12:22

Чукча-читател написа:
24 Апр 2025, 13:21
Все пак, няма ли някакви спекулации за това какво е минато по импортозамещението? Аз не си представям да са го постигнали, иначе самите руснаци би трябвало да са се похвалят. Наистина би било голямо постижение. Но ако не са, стои въпросът откъде се снабдяват със системи, които не могат сами да произведат.
Никаква, никаква официална информация за нещо друго освен двигателите, макар че по всички медии фигурира фразата „полностью импортозамещенный самолет”:

https://1prime.ru/20250421/oak-856880378.html

И още:

„....."С российским двигателем Superjet уже, собственно, полетел недавно, вы видели наверняка. Уже в полностью импортозамещенном облике со всеми отечественными системами в апреле месяце планируется", - сообщил Алиханов......”

От руските форуми (цитатите са дословни):

„.....заместим что можем, остальное будем покупать контрабандой......”

„....путем контрабанды самыми разными способами. То-то о "дубайском" SuperJet International....”

„.....российский блок лазерных гироскопов производства нашего КРЭТ. Это устройство определяет изменение углов ориентации. Без него сегодня не обходятся практически ни один летательный аппарат. Лазерный гироскоп по своей чувствительности намного превосходит механический. Представленный на кадрах образец войдет в состав оборудования импортозамещенного «Суперджета». На базе лазерных гироскопов КРЭТ создает бортовые инерциальные навигационные системы (БИНС)....”

„......всего собраны 11 серийных планеров, которые будут дооснащены отечественными системами и агрегатами после их сертификации.....”

„.....принят закон, который бы легализовал производство и использование альтернативных авиакомпонентов........Рассмотрение проекта инициировал производитель Superjet «Яковлев», который в условиях санкций вынужден импортозамещать иностранные компоненты самолета...... Мы даем возможность запустить сегмент производства неоригинальных деталей к самолетам..... Этот рынок развит и в США, и в Китае и позволяет снижать зависимость от оригинальных компонентов.....В Китае также одобрено более 400 производств таких компонентов..... Но самый большой вопрос о необходимости такого закона вызывает тот факт, что сейчас в России на самолетах уже применяются альтернативные компоненты.......”

„....В декабре 2022 г. Росавиация сертифицировала установку российских фрикционных тормозных дисков вместо импортных. В 2023 г. эксплуатанты получили импортозамещенные свечи зажигания. В середине декабря этого года ОАК отчитывалась, что по 214 компонентам самолета обеспечена поддержка альтернативными разработчиками и разработано девять альтернативных комплектующих изделий.

Моето виждане по въпроса:

Според мен са готови с двигателите и някой и друг по-дребен елемент.
Всичко останало все още не е готово. Бях чел във форума за нек`ви си КНААПО (или нещо такова) които проектирали и изпробвали системи, аналогични на западните, също за колесника бях чел нещо, но темата е 522 страници – 3 седмици няма да ми стигнат да ги търся. Така или иначе това е информация от форум и категорично НЕОФИЦИАЛНА.

От там нататък:

В някакъв процент (вероятно малък) - контрабанда. Каналите и сега са разработени и доказани – ОАЕ, Казахстан, Китай......Функционират перфектно. Стигна се до там, че се публикуваха дори серийните номера на частите (според които са предназначени официално за ОАЕ, обаче изведнъж се оказват в расеята).
Вероятно това ще са части, които са унифицирани и с други модели самолети.

Но най-вече – тъманене (което, разбира се, изисква повече време).
На тях вече не им пука за характеристики, а за икономическа ефективност, както вече казах, изобщо не иде реч:

„....SSJ я бы не назвал технологическим чудом. Потяжелел на тонну, дальность сократилась .......себестоимост, которая, я бы уже не удивился, если б оказалась наравне с A220.....”

„.....Замена SaM146 на ПД-8 экономически нецелесообразна — для этого потребовался бы аналогичный цикл сертификационных испытаний, что дорого и долго, рассказали «Известиям» в Объединенной двигателестроительной корпорации.....”

Това е политическо, не икономическо решение.
Спомнете си СССР1 – Лада, Туполев, Илюшин.......Да не би да хвърчаха на Боинг?

Ще тъманят. Роспрома ще щампова некви сурогати, с което поетапно ще заменят всичко.
Много важно, че крайния резултат няма да е конкурентен със западните и китайските образци и ще е далеч от предварително (някога) обявено (спецификации).

За ПД-14 отсега е ясно – нисък междуремонтен ресурс....Да не говорим, че самите руснаци отначало пишеха „без аналогия по отношение на разхода на гориво", по-късно минаха към „аналогичен със западните модели” и накрая стигнаха до „близък” (писал съм го някъде тук).

То „оригиналния” SSJ претърпя фиаско на международния пазар дори и когато беше с 50% западни елементи.....Те не са чак такива глупаци – наясно са за какво иде реч.

Тоест за разлика от COMAC, които категорично имат за цел и световна експанзия (освен местен пазар), тук всякакви напъни за конкурентноспособност са заметени под черджето – целта е само една – възвръщане към времената на СССР и подготовка за дълга студена война (дано е само студена).

Вероятно и Китай ще помогне или вече го прави.
На тях не им пука – руските хвърчила изобщо не са конкуренция на COMAC, а и са по-напред в редица аспекти.
Да не говорим, че дори и руснаците да бяха по-напред, те просто няма да сертифицират моделите им – СААС не сертифицира и оригиналния SSJ (FAA и EASA обаче го направиха).

Да, ще отнеме време.
Но те няма да се откажат – това е повелята и те ще я следват.
Дори в руските авиофоруми атмосферата се промени – те се надъхват и често чатъри с негативни коментари буквално ги изяждат с парцалите.
Че и аватарите са показателни – като почнем от от Сталин, та до СССР2.

А дотогава ще я карат със западните самолети, които имат (техни или откраднати) и разни ресурекции, за които вече писах.
Ако ще и 30 години – вече доказаха, че контрабандно си внасят каквото им трябва като резервни части, че и пет пари не дават - признават си го в прав текст и сипят подигравателни коментари за санкциите.
Затова в по-предния постинг дадох примера с Иран, който я кара така не 30, а 45 години.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8825
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 27 Апр 2025, 08:42

Теста за свредел на В717 не си играят тия :shock:

https://x.com/airmainengineer/status/19 ... 5368401399

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 23688
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от rki » 28 Апр 2025, 13:10

BREAKING: Airbus announces definitive agreement with Spirit AeroSystems to acquire factories and A350, A321, A220 program work spread across North Carolina, France, Morocco & Belfast, NI. Spirit pays $439 million to Airbus to take the factories as it heads to market exit.
https://x.com/jonostrower/status/1916707135985168573

The USSR is still collapsing before our very eyes



Parasha delenda est

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15557
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 28 Апр 2025, 19:15

@Almasy какво се случва в крайна сметка? Еърбъс и Боинг си разделят Спирит?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Апр 2025, 19:32

Amazon написа:
28 Апр 2025, 19:15
@Almasy какво се случва в крайна сметка? Еърбъс и Боинг си разделят Спирит?
Ми така май излиза - хвърлих едно око днес, доколкото разбрах, Airbus ще поеме структурите, произвеждащи части за 220/320/350, което пък значи, че тези, ангажирани с фюзеляжа на MAX, явно си остават за Boeing, който фактически си възвръща нещо, което навремето е било част от него.
BTW, изненадах се, че темата общо взето не се радваше на особен интерес - явно за масата не е било нещо сензационно.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 05 Май 2025, 10:07

Китайска финансова група (не е посочена коя) инвестира в реконструкцията и модернизацията на най-голямото летище на Техеран – IKA, като вероятно в последствие ще поеме и част от дейностите.

Изображение

Китай вече наля $3.8 Billion в най-голямото летище на Ангола (Dr. Antonio Agostinho Neto)

Изображение

превръщайки го в съперник на най-голямото летище в Африка – това на Йоханисбърг (OR Tambo).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 8117
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Май 2025, 10:57

АТ (Royal Air Maroc) с MoU за 200 самолета производство на Airbus.

https://www.moroccoworldnews.com/2025/0 ... t-by-2037/

Твърда поръчка вероятно ще бъде обявена на Paris Airshow, като може би тя ще е за част от машините, а другите ще останат като MoU – все пак това са обавени планове за до 2037-ма.

Това е сериозна победа за Airbus тъй като до в момента АТ е почти 100% клиент на Boeing (ако се изключат 4 броя Embraer E190 и ATR-42/72 във най-новата версия 600, които обаче оперират за субдивизията RAM Express ).

Освен това е сигнал за крупна експанзия, тъй като фолитилята на превозвача в момента наброява едва 51 самолета.

Все пак АТ оставя вратичка и за Boeing, тъй като в изявлението се казва, че Airbus ще е един от двата производителя, от които АТ възнамерява да купи самолети.

Което пък от своя страна означава, че сигурни ще могат да се смятат само твърдите поръчки които европейския производител получи на парижкото изложение.

При всички случаи WB машини (350XWB) ще бъдат поръчани малко на брой

Изображение

Първо – настоящите 787 на превозвача са все още сравнително нови, второ, туристическия поток е основно от Европа.
Затова очакванията са основно за 223 и 321NEO, като вторите при всички случаи ще включват и версиите XLR, с която АТ ще лети до „тънки” транконтинентални дестинации.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани