Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Май 2024, 12:42

BTW, сега се замислих, колко е наистина са важни дългосрочните (верни) прогнози.
Ако Airbus бяха инвестирали в още една линия за асемблиране на 321 (всъщност тя е универсална за цялата серия NEO), сега щяха да спечелят милиарди (колкото и сериозна да е самата инвестиция).
Сега вече е късно - слотовете за 321 са изцяло запълнени за години напред.
Верно, трудно може да се предвиди случващото се в момента, особено що се отнася до проблемите на самия Boeing.
Но и прогнозите за пазара след К19 се оказаха пълен въздух под налягане.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14818
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 30 Май 2024, 14:27

Almasy написа:
30 Май 2024, 12:42
BTW, сега се замислих, колко е наистина са важни дългосрочните (верни) прогнози.
Ако Airbus бяха инвестирали в още една линия за асемблиране на 321 (всъщност тя е универсална за цялата серия NEO), сега щяха да спечелят милиарди (колкото и сериозна да е самата инвестиция).
Сега вече е късно - слотовете за 321 са изцяло запълнени за години напред.
Верно, трудно може да се предвиди случващото се в момента, особено що се отнася до проблемите на самия Boeing.
Но и прогнозите за пазара след К19 се оказаха пълен въздух под налягане.
Имам чувството, че още ближат рани от А380 и не им се поемат финансови рискове. Сделката с Бомбардиер също беше много голям риск.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Май 2024, 15:16

Amazon написа:
30 Май 2024, 14:27
Имам чувството, че още ближат рани от А380 и не им се поемат финансови рискове. Сделката с Бомбардиер също беше много голям риск.
Възможно е и да си прав.
И двете програми бяха clean sheet и струваха майка си и баща си.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8326
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 30 Май 2024, 19:01

A220 обаче се оказа успех

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Май 2024, 04:23

Archer написа:
30 Май 2024, 19:01
A220 обаче се оказа успех
Ако сравняваме с 380 си прав.
Но програмата все още не е дойна крава, каквато е 321.
След закупуването на С-серията, Airbus пое всички активи (самия самолет), но и всички пасиви на Bombardier, анджък задължения.
А и старта на продажбите беше муден, ако не и много муден.
220 идваше много скъп за повечето АК, те се чудеха дали огромната разлика в цената в сравнение с Е2 серията си струва, сиреч ще бъде избита.
Освен това позитивите по отношение на горивната консумация и рейнджа не са единствените параметри, които определят доколко е ефективен един самолет за превозвача.
А220 е машина, проектирана да стои колкото се може по-малко на земята - друго голямо предимство пред Е2 на Embraer.
Само че дойде К19, сума ти самолети се наредиха като на парад по глухите стоянки на летищата, лоши прогнози за възстановяване на пазара.....Никой не знаеше какво точно предстои и ако си счетоводител на авиокомпания, вероятно би ти изглеждало като безумство да хвърлиш толкова много пари за 220, като можеш да си купиш и нещо по-евтинджос.
Едва сега (доколкото знам), вече програмата е към break even (може и да го е минала, не съм чел нищо скоро по въпроса), а все пак мина доста време време от старта на продажбите.

Всъщност програмата 380 беше горе-долу на същото ниво (във финансов аспект), когато беше окончателно спряна, на каквото дередже сега е 220.
Сиреч, с продадените бройки Airbus що-годе успя да изплати инвестициите, но за някаква печалба и дума не можеше да става.
Представи си толкова години за хвърляш къртовски труд за определен продукт, накрая да платиш на банките каквото си взел за да финансираш бизнеса и като си върнеш борчовете, в джобовете ти да няма и стотинка.

Та Амазон има известно основание, вероятно не им се рискува.
Предполагам, че това е и причината да се откажат окончателно от най-големия вариант на 350XWB (A350-2000), който трябваше да идентичен по вместимост с 779. Към десетина година се чудеха, работиха даже върху две концепции (1100 и 2000) и накрая решиха да оставят нишата изцяло на Boeing. Същото направиха и с най-малкия вариант (A350-800), който пък по големина трябваше да е между 787-9 и 787-10. В последния случай решиха, че по евтино ще им излезе да направят NEO версии на А330 (А330-800 и А330-900) с главен акцент 339 (най-голям клиент Delta), въпреки, че бяха напълно наясно, че като по-нови платформи машините на Boeing (789/78К) ще се радват на значително по-голям успех в съответната ниша (или по-скоро сегмент). Самия СЕО си го каза в прав текст - "Амбициите ни за пласмент на 330NEO нямат нищо общо с тези за 350XWB". Да не говорим, че 330NEO не им струваше кажи-речи нищо - разработката беше отдавна готова - това си е жив A350 MK I - ъпгрейдван по отношение на няакои елементи като авионика, и с леко пипнат фюзеляж А330, моторизиран със съвременни, по-икономични двигатели - самолет, който преди двайсетина години Airbus се опита да презентира като "чисто нов" и отнесе много подигравки (Boeing вече беше стартирал 787). В Тулуза в крайна сметка усетиха, че публиката не пасе трева и се примириха, че трябва да изсипят една влакова композиция пари, резултата от което е днешния 350XWB.

Изображение

Както и да е, що се отнася точно до 350XWB, фокусираха се единствено върху вариантите 900 и 1000, доколко е било правилно, бъдещето ще покаже.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Май 2024, 11:18

Класация на летищата по брой на опериращи превозвачи:

1. BKK (Банкок) – 105
2. CDG (Париж) – 105
3. IST (Истанбул) – 100
4. DXB (Дубай) – 96
5. FRA (Франкфурт) - 89


От 2027-ма, всички А330NEO щели да имат A350-style dimmable windows. Но за разлика от A350, при 330NEO, те щели да бъдат инсталирани само на секцията с бизнес кресла и то само като опция (ако превозвача я избере и заплати отгоре).

Изображение

Собствен коментар: това пък е такава глупост......Мога да го сравня с опциите на автопроизводителите за „отопляеми седалки” и „печка”. Летях с 359 ATHSIN – ми то нощен полет бе – тъмно като в рог, повечето транконтинетални са такива. Пък и да е дневен, и да грее слънце – дърпащ капака надолу и тва е – кво има да гледаш 12 часа – то едни облаци или океан и нищо друго.


AA (American) е отново в трагично финансово състояние. Отново, защото през 2011-та превозвача влезе в процедура за защита от фалит (т.н. Chapter 11).
Дълговете в момента възлизат на $34bn.

Изображение

Една от причините вероятно е отказа от преструктуриране на хъбовете, нещо което и UA (United) и DL (Delta) отдавна направиха.
След като DL глътна NW (NorthWest), тя затвори два от хъбовете на втората АК – CVG (Синсинати) и MEM (Мемфис), същото направи и UA, която се обедини със CO (Continental) – тя пък затвори CLE (Кливлънд), като това беше последвано от реорганизация както на флотилите, така и на маршрутите – и двете АК изградиха доста сложен график на ротации – самолета излита от точка А, каца в точка B, следва C, от там до D, пък после E.....По този начин самолетите се задържаха минимално на земята. Полетите за връщане (обратни) между изброените точки се осъществяват от други самолети, чийто график на полети и също толкова голяма и сложна въртележка.

След като глътна US (US Airways), АА запази двата и хъба – PKX (Финикс) и DTW (Детройт) и почти не промени нищо по отношение на полетните графици – самолетите си излитаха от точка А към точка B и след това обратно към точка А.

Последното е нормално за транконтинентални полети и полети в Европа (еле пък за малки АК), но вече не и за вътрешни полети на мегаавикомпании с един билюк вътрешни дестинации в САЩ (или поне не толкова икономически изгодно).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Юни 2024, 13:09

Сбогом "шишко" - след последния си полет 74L (747SP) с регистрация VP-BLK заминава за музея на TW (вече заупокойната Trans World Airlines, един от най-големите клиенти на модификацията) в MKC (Канзас Сити)

Изображение

Изображение

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 11151
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 03 Юни 2024, 21:00

Нещо пропускнах някаква новина. В Амстердам някакъв тип се оставил да го смели работещ двигател. Как се е озовал в него?
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 04 Юни 2024, 01:10

Thorn написа:
03 Юни 2024, 21:00
Нещо пропускнах някаква новина. В Амстердам някакъв тип се оставил да го смели работещ двигател. Как се е озовал в него?
Наземен персонал.
Има рекомендации на колко метра от работещ двигател е минимума безопасно разстояние.
Не четох всичко, но общо взето картинката е такава - самолета (Е195) се подготвя за рулиране, двигателите работят, работника по техническо обслужване по еди каква си причина не спазва правилата за отстояние и е засмукан......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14818
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 04 Юни 2024, 01:15

Ужас! Иначе мога да си представя какво се в случило. На Ембреър двигателите буквално се влачат по пистата.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 04 Юни 2024, 14:16

Amazon написа:
04 Юни 2024, 01:15
На Ембреър двигателите буквално се влачат по пистата.
Изображение

Изображение

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Юни 2024, 09:43

Преди по-малко от 5 часа, Reuters анонсира, че ТK (Turkish) е в преговори с Boeing за 150 х 737MAX и 75 х 787 (версията/версиите не са уточнени).

https://www.reuters.com/business/aerosp ... 024-06-04/

През Декември миналата година ТК финализира сделка с Airbus за 355 самолета (320NEO/350XWB), а през Април тази година съобщи, че ще купи още 235 самолета

Явно в случая печелившия е Boeing (всъщност ТК винаги е правила split поръчки и флотилията и е микс. от 737/787/77W/320/332/333/359).

Все пак ТК прави уговорка, че сделката не е напълно финализирана и всичко зависи на каква цена ще и бъдат предложени LEAP-1B, с каквито се моторизира цялата серия MAX.

Което пък означава, че сделката зависи изцяло от SNECMA (JV между френската SAFRAN и американската GE).

Ако не бъдело постигнато споразумение, ТК не изключвала нова поръчка към Airbus, най-вече за 320NEO. Последния има две опции за моторизация - LEAP-1А и PW1000G.

Eрго – в случая ТК противопоставя един срещу друг двата производителя на двигатели - SNECMA и Pratt & Whitney и гледа сеир кой ще клекне да предложи по-ниска цена, като самите Airbus и Boeing са само странични наблюдатели.

Това може и да не засегне сделката за 787 (те имат две опции за моторизация – GE или RR), но тъй като GE е с 50% участие в SNECMA, по-всяка вероятност ТК се опитва да упражни допълнителен натиск

Тактиката на ТК не е особено изненадваща – тя отдавна може да си позволи изнудване.
Инфлациита в Турция може и да е със застрашителни размери, но ТК се превърна в световен играч с темпове, с които можеха да се похвалят навремето единствено ЕК (Еmirates) и QR (Qatar Airways) и докато последните две значително забавиха nowadays темповете на експанзия, ТК чупи рекорди по отношение на сделки и откриване на нови дестинации, като същото се отнася и до новото летище на хъба на превозвача (IST) в комбинация с другото SAW (също сравнително ново) и най-старото, бивше гражданско Ататюрк, вече получило друг IATA код (ISL), което пък се ползва са правителствена, медицинска, противопожарна и частна авиация.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 10703
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 07 Юни 2024, 06:51

"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14818
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 10 Юни 2024, 02:02

Поради липса на тема “гнусни хора” това го пускам тук. Малко за дъртите пръдни съсипали Боинг и GE и сговнили живота на стотици хиляди служители на тези компании. Безскрупулни, тъпи и хитри хора врязали се сред нормалните работливи американци, като горещ нож в масло. Повечето нормални хора нямаме защитни сили срещу такива хиени. Просто имаме някакви скрупули, ценностна система и морален интегритет, които ни правят уязвими от амбициозни социопати.

Добрата новина е че авиокомпаниите са се обединили и са натиснали борда на директорите да изхвърли част от боклуците, като са отказали да работят с тях! Обаче се опасявам, че борда е съставен от подобни боклуци и ще си изберат следващата смяна гнусни хора.

https://www.youtube.com/watch?v=TlegE-eCaxQ

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Юни 2024, 12:11

Недостига на машини достига своя пик – освен удължаване на ресурса на оперативни такива, се стигна и до разконсервиране и на вече пенсионирани.

Най-често това са 332 (A330-200), 333 (A330-300) и 77W (B777-300ER), но в експлоатация се връщат и 388 (А380-800), както и 342 (А340-200), 343 (А340-300), както и 346 (А340-600).

Някои АК, като GA (Garuda) и SA (South African) дори поръчаха смяна на интериора с последните си ъпдейтвани продукти на бизнес и икономична класа (а това, не е чак толкова евтино), което означава, че имат намерение да ги експлоатират още поне едно 5-6 години минимум.

LX (Swiss Int.) се отказа да пенсионира не само А330, но и оперативните А340, същото важи и за VS (Virgin Atlantic) и АС (Air Canada), които удължават ресурса на своите машини.

DL (Delta) и UA (United) се видяха в чудо и ще запазят поне за лятото дори и бараки като 767, нарочени за пенсиониране още преди няколко години.

Не по-различно е положението и с NB флотилиите, където старухи преживяват ренесанс :D
Очаквам скок и в цените на билетите..... :roll:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 10703
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 16 Юни 2024, 07:17

САЩ разследват защо "Боинг" е ползвал китайски титан менте

На някой гениален меринджей му е дошла светлата идея да купуват чаркове от Алиекспрес :?: :D
"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Юни 2024, 11:45

Липсата на слотове (поне в обозримо бъдеще) за 350XWB наля вода в мелницата на 330NEO :D

- 20 x 339 за VJ (VietJet)
- 30 x 339 CX (Cathay Pacific)
- 20 x 339 за купувач, пожелал да остане анонимен
- 100+ x 339 за Китай (сделката е все още под формата на MoU, превозвачите са Air China, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Hainan Airlines, Shanghai Airlines, Shenzhen Airlines и Sichuan Airlines)

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 11151
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 18 Юни 2024, 19:03

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68834525

Баси, като чета такива глупости, ми идва да се откажа от всякакви полети на Боинг. А има купени билети с Райън. :(
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Юни 2024, 19:45

Thorn написа:
18 Юни 2024, 19:03
........ми идва да се откажа от всякакви полети на Боинг. А има купени билети с Райън. :(
Болшинството от самолетите им би трябвало да са безопасни - те са от предходното поколение - 410 х 738 (B737-800) и един 73G (B737-700).
Само, че вече имат доставени 153 бройки 7М2 (MAX200 или т.н. "клошарска" версия на MAX8) и чакат още 57.
За MAX10, за която имат поръчка за 150 няма какво да се притесняваш - както стана вече ясно, неговата сертификация пак се отлага къде 2025, пък доставките - един бог знае.

Само, че няма как предварително да знаеш с какъв самолет ще летиш - 738 или 7М2 - за разлика от други АК, FR (Ryan) никога не указват машината в сайта си :mrgreen:

Сега вече сериозно - прекалено много се притесняваш (с което изобщо не отричам гафовете допуснати от Boeing).
Но ако тръгнем по тази линия........Въобще вече не трябваме да се качваме на самолет.
Все още статистически въздушният транспорт си остава най-безопасният.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Юни 2024, 12:18

А, пропо, тази година продължава (след Азорските острови) с:

1. SOFWAW THU OCT03 14.40/15.35 LO632
2. WAWWRO THU OCT03 16.35/17.30 LO3847
3. WROMUC TUE OCT08 16.55/18.00 LH1633
4. MUCSOF SUN OCT13 09.20/12.10 LH1702

В Polska аз си ходя честичко (този път наред е WRO), а баварско изобщо не ми е любимо, но няма как, ще ида за видя детенце.
Очаквам скок и в цените на билетите.....

Тъй като наистина очаквам скок на цените, реших рано-рано да финализирам годината:

1. SOFIST FRI NOV29 21.40/00.15+ TK1030 738
2. ISTBOG SAT NOV30 08.25/14.05 TK801 789
3. BOGCLO MON DEC02 08.10/09.15 AV8417 320
4. CLOMDE THU DEC05 15.50/16.45 AV9274 320
5. MDECTG SAT DEC07 13.45/14.55 ÀV9718 320
6. CTGBOG TUE DEC10 10.20/11.50 AV9673 320
7. BOGPTY FRI DEC13 15.40/17.35 TK800 789
8. PTYIST FRI DEC13 19.05/15.45+ TK800 789
9. ISTSOF SAT DEC14 20.30/20.50 TK1029 738

Полети:
TK:
Класа Туристическа
Тарифа L (TATL full service promo)
Багаж: кабинен – 8 кг + лаптоп, чекиран – 2 куфара х 23 кг
AV:
Класа Туристическа
Тарифа Y (classic)
Багаж: кабинен – 10 кг + лаптоп, чекиран – 1 куфар х 23 кг

Тъй като за вътрешните полети имаме право само на един куфар чекиран багаж, ще постъпим както направихме и в Буенос Айрес – апартамента в Богота ще бъде нает за целия престой (за съответните цени можем да си го позволим – това не ти е Европа).

Легенда:
SOF – София, България
IST – Истанбул, Турция
BOG – Богота, Колумбия
PTY – Панама Сити, Панама
CLO – Кали, Колумбия
MDE – Меделин, Колумбия
CTG – Картахена, Колумбия
TK – Turkish Airlines
AV – Avianca (Colombia)
738 – Boeing 737-800
789 - Boeing 787-9
320 – Airbus 320CEO
TATL - TransAtlantic
Off Topic
Бачкам като вол катя деня от 8 a.m. до 8 p.m. (+2 съботи + 2 недели) в месеца на 2 работни места, прибирам се в къщи единствено за единия сън, телефона ми звъни на пожар нон-стоп („Аз само да попитам....”),.....Еееее, и аз съм човек.
P.S.: На връщане излитаме в петък, 13-ти.....Убуу, че не съм суеверен 8-)
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 19 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14818
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 19 Юни 2024, 16:14

Off Topic
Страхотоно пътешествие си замислил. После непременно сподели какви са ти впечатленията. Не че някога планирам да стъпя в Латинска Америка, но ми е много любопитно. :)
Almasy написа:
19 Юни 2024, 12:18
Богота
Не знам защо, но се сетих за "Clear and Present Danger" с Харисън Форд. Ако случайно си го пропуснал, непременно го гледай преди да кацнеш там. :)

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Юни 2024, 19:51

Amazon написа:
19 Юни 2024, 16:14
Не знам защо, но се сетих за "Clear and Present Danger" с Харисън Форд. Ако случайно си го пропуснал, непременно го гледай преди да кацнеш там. :)
Ша.
Обачи......Пак ще отида - нали знаеш лафа - "пениш се, не пениш, че те едем - пари съм давал" :lol:
Билетите са вече купени, и въпреки че са на промоционална цена, само тези до Богота и обратно са EUR 800 (току що чекнах, промоцията вече е свършила и ТК сака веке за същите дати и часове EUR 938 на чиляк).
Като сложим и тези на AV, които не са кой знае по-малко.......Много дебело става за моя джоб да изгорят.
Сещаш се - тарифата не позволява смяна да дати или пък връщане на парите при отказ.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Чукча-читател
Редовен потребител
Мнения: 355
Регистриран на: 19 Сеп 2019, 12:57
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Чукча-читател » 19 Юни 2024, 20:00

Almasy написа:
19 Юни 2024, 19:51
Amazon написа:
19 Юни 2024, 16:14
Не знам защо, но се сетих за "Clear and Present Danger" с Харисън Форд. Ако случайно си го пропуснал, непременно го гледай преди да кацнеш там. :)
Ша.
Обачи......Пак ще отида - нали знаеш лафа - "пениш се, не пениш, че те едем - пари съм давал" :lol:
Билетите са вече купени, и въпреки че са на промоционална цена, само тези до Богота и обратно са EUR 800 (току що чекнах, промоцията вече е свършила и ТК сака веке за същите дати и часове EUR 938 на чиляк).
Като сложим и тези на AV, които не са кой знае по-малко.......Много дебело става за моя джоб да изгорят.
Сещаш се - тарифата не позволява смяна да дати или пък връщане на парите при отказ.
Може ли да попитам -как ги намираш тези промоции. Специално търсиш за тези дестинации по дати в търсачките или някъде ги има специално.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 11151
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 19 Юни 2024, 20:49

Роднини на загинали в катастрофи към шефа на Boeing: Трябва да си в затвора!

Прочети още на: https://www.dnes.bg/usa/2024/06/19/rodn ... ora.611088
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7632
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Юни 2024, 21:05

Чукча-читател написа:
19 Юни 2024, 20:00
Може ли да попитам -как ги намираш тези промоции. Специално търсиш за тези дестинации по дати в търсачките или някъде ги има специално.
Ще намеря време утре-в другиден да ти отговоря малко по-подробно.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани