Гражданска авиация ⇒ Гражданска авиация
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
JL (Japan Airlines) получи първия си 35К.
Превозвача отдавна експлоатира по-малкия събрат на модела (359), но 35К ще е със съвсем различна конфигурация.
Докато 359 е само със две класи (Y/J), интериора на 35К ще предлага 4 класи: 6 места първа класа, 54 бизнес, 24 премиум икономична и 155 икономична.
Наличието на едва 6 места във F класата не трябва да учудва никого, тъй като JL, заедно със SQ (Singapore Airlines) и NH (All Nippon) са известни като най-разточителните по отношение на първата класа
въпреки напъните и претенциите на ЕК (Emirates) да предлагат най-класния продукт.
Според богопомазаните, които могат да си позволят да летят във F класата обаче, ЕК разчита основно на лъскавост и външен блясък, докато при JL е изпипан всеки детайл – достатъчно е да се спомене,
че японския превозвач сервира шампанско, което струва $1,200 бутилката (явно това на ЕК е значително по-евтино).
Що се отнася до мен, съдейки по снимките, F класата на ЕК е проектирана със значителни икономии по отношение на пространство, предлага по-малко приватност и е типично по арабско-индийски кичозна.
Разбира се, всичко си има цена.
Докато ЕК предлага „народна” тарифа на еднопосочен билет първа класа по линията DXBNHD (Дубай-Токио, летище Ханеда) от EUR 5954, по същия маршрут (само че другото летище на Токио – Нарита /NRT/) всеки който избере JL ще трябва да се бръкне EUR 8726.
JL и NH по принцип се водят скъпарски превозвачи, но въпреки това, на конкуренцията не и лесно на местния пазар. Японците са известни като едни от най-лоялните към собствените си превозвачи пътници и очевидно с охота плащат по-високи цени на билетите за да летят със тях. Или поне повечето.
Първия 35К лети по „флагманската” линия HNDJFK (Токио-Ню Йорк) и стандартно модела ще замени всички 77W на превозвача (359 замени 77Е).
Превозвача отдавна експлоатира по-малкия събрат на модела (359), но 35К ще е със съвсем различна конфигурация.
Докато 359 е само със две класи (Y/J), интериора на 35К ще предлага 4 класи: 6 места първа класа, 54 бизнес, 24 премиум икономична и 155 икономична.
Наличието на едва 6 места във F класата не трябва да учудва никого, тъй като JL, заедно със SQ (Singapore Airlines) и NH (All Nippon) са известни като най-разточителните по отношение на първата класа
въпреки напъните и претенциите на ЕК (Emirates) да предлагат най-класния продукт.
Според богопомазаните, които могат да си позволят да летят във F класата обаче, ЕК разчита основно на лъскавост и външен блясък, докато при JL е изпипан всеки детайл – достатъчно е да се спомене,
че японския превозвач сервира шампанско, което струва $1,200 бутилката (явно това на ЕК е значително по-евтино).
Що се отнася до мен, съдейки по снимките, F класата на ЕК е проектирана със значителни икономии по отношение на пространство, предлага по-малко приватност и е типично по арабско-индийски кичозна.
Разбира се, всичко си има цена.
Докато ЕК предлага „народна” тарифа на еднопосочен билет първа класа по линията DXBNHD (Дубай-Токио, летище Ханеда) от EUR 5954, по същия маршрут (само че другото летище на Токио – Нарита /NRT/) всеки който избере JL ще трябва да се бръкне EUR 8726.
JL и NH по принцип се водят скъпарски превозвачи, но въпреки това, на конкуренцията не и лесно на местния пазар. Японците са известни като едни от най-лоялните към собствените си превозвачи пътници и очевидно с охота плащат по-високи цени на билетите за да летят със тях. Или поне повечето.
Първия 35К лети по „флагманската” линия HNDJFK (Токио-Ню Йорк) и стандартно модела ще замени всички 77W на превозвача (359 замени 77Е).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
AI (Air India) с нова ливрея (на долната снимка е сегашната за сравнение)
Първият 359 на превозвача вече е с новата ливрея (снимката е от халето в Тулуза пред Декември, ЕIS Януари 2024)
но на мен някак си най ми харесват ливреите от 70-те и 80-те
Първият 359 на превозвача вече е с новата ливрея (снимката е от халето в Тулуза пред Декември, ЕIS Януари 2024)
но на мен някак си най ми харесват ливреите от 70-те и 80-те
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Някои по-съществени моменти от общото събрание на акционерите на Boeing:
- през 2023-та концерна все още не успява да генерира печалба, но загубите са несъществени ($30 или по-малко от половината от цената на един 737) в сравнение с тези през 2022-ра ($663 милиона)
- цената на акциите обаче се вдигат със 6% след период на траен спад
- производството на MAX ще остане със същите темпове, тоест 38 бройки на месец
- 787 - 5 бройки на месец
- програмата 77Х няма да има повече забавяния и EIS остава същия – средата на 2025-та
- MAX10 ще бъде сертифициран до края на годината
- същото се отнася и за 779
- 2025 е обявена на старт за инвестици за заместник на 737
- на AS (Alaska Airlines) ще бъдат изплатени компенсации (фиаското с 7M9), за да бъдат избегнати съдебни дела (вероятно около $200 милиона, самото приземяване на модела е коствало на AS около $150 - https://edition.cnn.com/2024/01/25/inve ... 20Thursday)
- най-проблематичен си остава MAX7 – сертификацията се очаква в средата на годината, но поръчките са твърде малко и няма никакви изгледи за растеж (BTW, 319NEO не е в по-добро положение, но Airbus отчасти (само) компенсира със 223, тъй като параметрите (най-вече вместимост) са твърде близки)
- старт на програмата TTWB (https://airinsight.com/boeing-gets-nasa ... onstrator/)
- през 2023-та концерна все още не успява да генерира печалба, но загубите са несъществени ($30 или по-малко от половината от цената на един 737) в сравнение с тези през 2022-ра ($663 милиона)
- цената на акциите обаче се вдигат със 6% след период на траен спад
- производството на MAX ще остане със същите темпове, тоест 38 бройки на месец
- 787 - 5 бройки на месец
- програмата 77Х няма да има повече забавяния и EIS остава същия – средата на 2025-та
- MAX10 ще бъде сертифициран до края на годината
- същото се отнася и за 779
- 2025 е обявена на старт за инвестици за заместник на 737
- на AS (Alaska Airlines) ще бъдат изплатени компенсации (фиаското с 7M9), за да бъдат избегнати съдебни дела (вероятно около $200 милиона, самото приземяване на модела е коствало на AS около $150 - https://edition.cnn.com/2024/01/25/inve ... 20Thursday)
- най-проблематичен си остава MAX7 – сертификацията се очаква в средата на годината, но поръчките са твърде малко и няма никакви изгледи за растеж (BTW, 319NEO не е в по-добро положение, но Airbus отчасти (само) компенсира със 223, тъй като параметрите (най-вече вместимост) са твърде близки)
- старт на програмата TTWB (https://airinsight.com/boeing-gets-nasa ... onstrator/)
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Е195-Е2 (Embraer) в крайна сметка се оказа с частичен успех.
Очакванията бяха по-големи и старта наистина предвещаваше повече от добър пласмент, в края на краищата машината е значително по-евтина от прекия си конкурент А220.
След първоначално добрите продажби обаче, поръчките претърпяха значителна редукция и сегашното положение не е кой знае колко по-добро от пласмента на 319NEO или MAX7.
Обратно, сделките за А220 търпят прогрес, особено след EIS на варианта 300, но истината е, че платформата струваше адски много ($7+ Billion) и все още се работи на ниво избиване на инвестиции.
Докато Е195-Е2 се явява развитие на предходен модел и в края на краищата не струваше майка си и баща си на Embraer.
В Бразилия са пред дилемата какво да правят от тук нататък обаче – видно е, че Е195-Е2 няма да се окаже хит.
Ако решат да разположат 5 седалки на ред (както е при А220) ще трябва нов фюзелаж.
Ако пък искат да увеличат рейнджа (както е при А220) трябва ново крило.
Ако пък искат да намалят консумацията на гориво (както е при А220) – директно нов самолет.
Всичко това означава едно – много пари. Пълен абсурд е бразилците да се справят сами, тъй като всичко налично отива за другия им проект – Energia (https://embraer.com/global/en/news?slug ... s-revealed)
Един от вариантите е кооперация с COMAC (както е известно, китайците имат съответния финансов ресурс) и вече е пусната партенка за разговори по въпроса. На официална информация никой не се надява, такава вероятно ще има едва след като бъде постигната някаква договорка и то, ако изобщо има някаква истина в циркулиращите слухове.
Очакванията бяха по-големи и старта наистина предвещаваше повече от добър пласмент, в края на краищата машината е значително по-евтина от прекия си конкурент А220.
След първоначално добрите продажби обаче, поръчките претърпяха значителна редукция и сегашното положение не е кой знае колко по-добро от пласмента на 319NEO или MAX7.
Обратно, сделките за А220 търпят прогрес, особено след EIS на варианта 300, но истината е, че платформата струваше адски много ($7+ Billion) и все още се работи на ниво избиване на инвестиции.
Докато Е195-Е2 се явява развитие на предходен модел и в края на краищата не струваше майка си и баща си на Embraer.
В Бразилия са пред дилемата какво да правят от тук нататък обаче – видно е, че Е195-Е2 няма да се окаже хит.
Ако решат да разположат 5 седалки на ред (както е при А220) ще трябва нов фюзелаж.
Ако пък искат да увеличат рейнджа (както е при А220) трябва ново крило.
Ако пък искат да намалят консумацията на гориво (както е при А220) – директно нов самолет.
Всичко това означава едно – много пари. Пълен абсурд е бразилците да се справят сами, тъй като всичко налично отива за другия им проект – Energia (https://embraer.com/global/en/news?slug ... s-revealed)
Един от вариантите е кооперация с COMAC (както е известно, китайците имат съответния финансов ресурс) и вече е пусната партенка за разговори по въпроса. На официална информация никой не се надява, такава вероятно ще има едва след като бъде постигната някаква договорка и то, ако изобщо има някаква истина в циркулиращите слухове.
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 1 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
BTW, любопитен факт е, че СЕО-то (забраих му ся името) е поел като лична отговорност гафа с MAX9, с думите, че ако някой трябва да бъде уволнен, това е той, защото като supreme commander е негова работа да съблюдава и коригира грешки на подчинените си, нещо с което той очевидно не се е справил.
Ся, дали това е своего рода PR тактика, ни нам.
Факт е обаче, че го е направил.
Както е и факт, че явно акционерите продължават да му имат доверие, щом не са му поискали оставката.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13949
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Е то тая канска простотия с откъсването от компанията на ключово производствено звено и отделянето му в отделна фирма извън контрола на Боинг не го е сътворил той. Това си е дело на ония влечуги от MD. За да зарадват същите тия акционери и самите те да гушнат огромни бонуси.
Вероятно далаверата е донесла огромни пари за около две години. Откъсваш огромно парче от собствената си компания, като по този начин разкарваш и всички разходи и ги харизваш на новото юридическо лице - от заплати до задължения към подизпълнители и доставчици. След това ти само плащаш крайният продукт с някакви бъдещи приходи. За един кратък период Боинг са продавали самолети, все едно са им паднали от въздуха. Бонусите за мениджмънта базирано на приходите сигурно са били астрономически. Разбира се новото звено започва да работи и за Еърбъс - архиконкурента. Як мениджмънт нали? Онази усмърдяна протоплазма дето в момента опърдява седалките в камарата на представителите във Вашингтон от тия е черпила вдъхновение.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Вярно е.
Няма да ти противореча, макар че едва ли само от MD са виновни – все пак не MD погълна Boеing, а обратното. Вероятно истината е някъде по средата – все пак мениджмънта е бил вече карашик – ако предложението е било от „новодошлите” макдоналд`ци, то старите боинг`ци са го прилели доста радушно.Това си е дело на ония влечуги от MD.
Да, това е почти сигурно.Бонусите за мениджмънта базирано на приходите сигурно са били астрономически.
Тук не схванах за кого иде реч.Онази усмърдяна протоплазма дето в момента опърдява седалките в камарата на представителите във Вашингтон от тия е черпила вдъхновение.
Аз отдавна съм признал, че съм про-Ербъс фен, то е видно и дори от това че се радвам от всяка нова заявка за 35К. И все пак, трябва да има някакъв обективизъм в случая, защото понякога ми става смешно, как се фащат гуша за гуша (в ерлайнс`а) така наречените про-Боинг и про-Ербъс апологети – почва да се губи връзка с реалността.Як мениджмънт нали?
Ерго, не ми харесва начина по който всичко живо напада Boeing последните години, включително менидждмънта.
Първо, всеки прави грешки.
Второ тези на Ербъс едва ли са по-малко и мога да дам доста примери в които мениджмънта на Боинг е бил значително по в час от този на Ербъс.
Трето – положението нито е толкова черно, нито толкова безнадеждно, както се опитват да го изкарат някои люде (не визирам теб, Амазоне) – Boeing нито го е закъсал толкова, нито има изгледи това да се случи.
Off Topic
Ще се опитам да развия темата надълго и нашироко след 12-ти.
Тази седмица трябва да свърша доста неща преди да замина и времето ми е кът.
Но в PDL (Понта Делгада) ще бъда цели 15 дни и за разлика от предния трип, когато беше голямо беше голямо сноване из 3 държави, а и в самата Аржентина също (в края на краяищата тя е с размерите на Европа), няма да ходя никъде другаде. Останалите от тройката ще тръчнат и до FNC (Фуншал, Мадейра), но аз съм ходил и отказах - ще си остана само на Азорите всичките 15 дни, имам нужда просто от тотален релакс.
Тоест този път ще имам време и за нищо правене със стоене пред лаптопа, вероятно придружено с чаша вино. На Азорите, които са по навътре в Атлантика и по на север няма кой знае какво да се прави и гледа. Пък е и по-студено, не е чисто тропически климат както Мадейра, където Декември се разхождахме по потници. А е и Февруари, и макар да го дават средна температура около 17-18 градуса, това е месеца когато се еб@т ветровете и надали ще съм нон-стоп навън, още повече че за 5-те дни когато ще съм сам, ще върнем rent-a-car`а и очевидно ще мога да ходя само из града, който сам по себе си въобще не е голям.
Тази седмица трябва да свърша доста неща преди да замина и времето ми е кът.
Но в PDL (Понта Делгада) ще бъда цели 15 дни и за разлика от предния трип, когато беше голямо беше голямо сноване из 3 държави, а и в самата Аржентина също (в края на краяищата тя е с размерите на Европа), няма да ходя никъде другаде. Останалите от тройката ще тръчнат и до FNC (Фуншал, Мадейра), но аз съм ходил и отказах - ще си остана само на Азорите всичките 15 дни, имам нужда просто от тотален релакс.
Тоест този път ще имам време и за нищо правене със стоене пред лаптопа, вероятно придружено с чаша вино. На Азорите, които са по навътре в Атлантика и по на север няма кой знае какво да се прави и гледа. Пък е и по-студено, не е чисто тропически климат както Мадейра, където Декември се разхождахме по потници. А е и Февруари, и макар да го дават средна температура около 17-18 градуса, това е месеца когато се еб@т ветровете и надали ще съм нон-стоп навън, още повече че за 5-те дни когато ще съм сам, ще върнем rent-a-car`а и очевидно ще мога да ходя само из града, който сам по себе си въобще не е голям.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Оф, ама Тим Кларк (ЕК СЕО) настина не се търпи.
Ся щял да праща собствени инженери да съблюдават "спазват ли се стандартите за качество" при производството на "неговите" 77Х....
https://edition.cnn.com/2024/02/05/busi ... index.html
Ся щял да праща собствени инженери да съблюдават "спазват ли се стандартите за качество" при производството на "неговите" 77Х....
https://edition.cnn.com/2024/02/05/busi ... index.html
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Да бъда по-ясен - де факто всяка АК праща свои представители в един или друг момент на производствения процес, най-малкото за предварителен опит по отношение на машините, които ще получат.
Но не дигат шум и панаири по медиите.
Накрая Тим Кларк няма "ареса" някое болтче и ще иска 20% OFF от цената на всеки 77Х......
Но не дигат шум и панаири по медиите.
Накрая Тим Кларк няма "ареса" някое болтче и ще иска 20% OFF от цената на всеки 77Х......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Almasy написа: ↑22 Яну 2024, 10:04.....LH промени решението си и ще задържи своите 388 (A380-800) поне до 2030-та.
Нещо повече, факта, че ще инсталира на птиците ъпдейтваната си бизнес класа (което е сериозна инвестиция), говори, че превозвача възнамерява да ги използва твърде активно......Ъпдейт на бизнес класата ще получат и 74H (B-748i), машини, които също бяха нарочени за предсрочно пенсиониране.....
И изцяло новата първа:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
BTW, точно сега върви дискусия в ерлайнса по въпроса - защо Аirbus няма проблеми (засега), при положение че Spirit произвежда компоненти и за техните самолети.
Надделяват мненията, че просто процеса на quality control e по-строг, а не че Spirit произвежда боклуци за Boeing, а за Airbus само "арна" стока.
Това предполага (разбира се, ако се окаже вярно), че в случая иде за пропуски и на по-ниските нива (а не само мениджмънта).
Тя рибата се вмирисва от главата, де, вярно е, че мениджмънта отговаря за пропуските и на подчинените си (както вече е заявил CEO-то) и все пак нещата може да се окажат по-комплексни, като това включва и разхлабена дисциплина.
Съвсем естествено обаче, изцяло ръководството е виновно, че вече е имало доклади от напуснали в последствие концерна служители, но просто са ги турнали в една папка, където така са си и останали.
Трагикомично е, че гафа стана с 7M9 принадлежащ точно на AS (Alaska Airlines), която сега отнася доста подигравки, заради слогана на своите самолети:
Инак, поредната статия, която корелира с казаното от теб, Амазоне: https://www.thedailybeast.com/how-boein ... jack-welch
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 7846
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Голяма драма направиха с тая врата далеч по опасни конструктивни дефекти други самолети са имали в миналото.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Аз до голяма степен съм съгласен с теб.
Но в имиджов аспект на Boeing ще му коства много и не трябваше да го допуска.
Медиите раздухаха толкова случая, че се стигна почти до истерия – можеш да си представиш как реагира ординерен чиляк на бомбастичните заглавия.
Няма да пострада само MAX9.
Виж какво е казал Кирби, който на всичкото е бивш СЕО на Boeing (сега е СЕО на United) - https://www.cnbc.com/2024/01/23/united- ... order.html
MAX10 по принцип струваше много на Boeing – варианта с най-голяма вместимост изискваше много преработки, поради възрастта на платформата, която все пак има лимит на разтягане – докато например крилото кой знае колко трансформация (във сравнение с другите модели MAX) чак не претърпя, фюзеляжа беше малък кошмар за инженерите. При колесника обаче само с преработка не стана, въпреки опитите (опашката заораваше при take off) – наложи се проектирането на изцяло нов колесник, което пък от своя страна изискваше нова (повторна) преработка на фюзеляжа, защото старите ниши не пасваха.....можеш да си представиш колко пари са изръсени.....
На всичко отгоре, след окончателното замразяване на компановката, пак имаше един куп критики – твърде голям пробег/разбег (лимитиращо летищата от от които може да оперира), малък рейндж, твърде висока V1.....
MAX10 никога не е бил хит (в сравнение с MAX8), но все пак напоследък Boeing успя подобри пласмента и нещата като че ли потръгнаха.
Само конкретното изказване на Кирби липсваше.
Нещата са лавинообразни и вече четох и за 77Х – само за крилото имало 20 подизпълнителя (независими фирми), дори робота в Рентън, отговаряш за асемблирането бил джапански, какво гарантирало, че там няма да има проблеми при такъв quallity control……Почна се. Четейки имаш чувството, че самолетите на Боинг падат като круши всеки божи ден със суматлък жертви.
Лошото е (не случайно бяха двата ми поста малко по-нагоре), че редица CEO виждат в подобни случаи прекрасни възможности за изнудване – това не го пише в пресата, ама все пак имам право на мнение и Тим Кларк (ЕК СЕО) в случая прави точно това.
Спомни си сагата QR/Airbus. Въпреки, че множествените, включително независими, технически експертизи доказаха, че няма никаква опастност за сигурността на полетите и иде реч за козметичен дефект, въпреки че Airbus пое ангажимента да пребоядиса безплатно машините (като за времето когато не са активни предостави други на превозвача, за да не страда той от недостиг на самолети), AAB (Акбар Ал Бейкър – вече бившия QR СЕО) не беше съгласен и искаше ЧИСТО НОВИ САМОЛЕТИ!!! И това при положение, че когато QR канцелира част от поръчаните (но все още недоставени ) 388, в интерес на добрите отношения, Airbus му опрости внесения депозит (поръчката беше твърда!) и го приспадна от цената на новите поръчки (320/359/35K).
Края на историята вече я знаем.
Добре де, моя джип няма и три години още (за разлика от катарските 359, повечето около 10 годишни) но гледам че от цвъканото на гларусите (което си е жива киселина), особено по покрива вече има наранен гланц на места (прословутата боя „перла нера”). В края на краищата не мога да ходя на автомивка ката ден или да вървя с гъбата нон стоп.
Ти как си представяш да кукна при вносителя и да поискам безплатно пребоядисване, щото „не Ви е достатъчно качествен гланца”, като в това време ми дадат и друг джип който да карам?
Или пък да се тръшна директно като AAB – “Ааааа, и това не ми е достатъчно – ИСКАМ ЧИСТО НОВ ДЖИП”
Вярно, колите не са самолети, ама има някакви пределни норми.
А редица хора гледат само леко да се подхлъзнеш и да ти се качат окончателно на главата. АК СЕО не са по-различни – интересува ги само собствената им далавера.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Thorn
- Редовен потребител
- Мнения: 10956
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Явно ще отказвам Райън...
Обикновено съм прав
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13949
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Доста стряскащо четиво. Мисля, че основна причина(не само при Боинг) за промяната на корпоративната култура е чудовищно огромните и с нищо неоправдани доходи на CEO-тата на някой големи компании. Това е сравнително ново явление - до преди няколко десетилетия не е било така. Тези пари създават специфична корупция и привличат невероятни хиени, които минават през трупове(в случая с Боинг буквално), за да се доберат до корпоративният връх и да се задържат там. Изглежда, че това се случва в големите публични компании. Доста по-трудно е да се позволи в компании държани от семейства, като например Walmart, или MSC, или с водеща фигура, като при Амазон, SpaceX или Тесла. Еърбъс ги спасява международния характер на компанията - има повече механизми за контрол и са намесени повече интереси .Almasy написа: ↑07 Фев 2024, 14:55Инак, поредната статия, която корелира с казаното от теб, Амазоне: https://www.thedailybeast.com/how-boein ... jack-welch
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4676
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Без да съм чел нито една от статиите нека позная - вместо препатили инженери на чело са назначени "мениджъри" /аз им викам "менажeри" - от менажeрия/. И самолетите вместо професионалисти са започнали да ги правят интериорни дизайнери и сечтоводители - печалбари.
Строши-пилот
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13949
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Да.Bruchpilot написа: ↑07 Фев 2024, 19:34Без да съм чел нито една от статиите нека позная - вместо препатили инженери на чело са назначени "мениджъри" /аз им викам "менажeри" - от менажeрия/. И самолетите вместо професионалисти са започнали да ги правят интериорни дизайнери и сечтоводители - печалбари.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Grüße aus MUC
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Вече в Lisboa (Portela).
На Азорите - къде първи петли БГ време.
На Азорите - къде първи петли БГ време.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13949
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Препоръчвам анализа, но за който не му се гледа цялото нещо обобщението е - Боинг е фитка-кераф. Колко точно, ще продължи агонията и колко още хора Боинг, ще убият в процеса не е ясно, но не си купувайте акции от тази компания. А CEO-то на компанията е отражение на Путин - тъп, алчен за власт и несменяем. Не знаех и че вече две години практически не могат да правят 787.
https://www.youtube.com/watch?v=wNzVufBJR64
https://www.youtube.com/watch?v=wNzVufBJR64
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 7846
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Напротив точно ся като е евтино трябва да се купуват.. ти да не мислиш че тоя мениджмънт ще е вечен..но не си купувайте акции от тази компания
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
A321XLR Update
- Airbus променя в минимална степен спецификациите на машината, заради допълнителните мерки за сигурност, които се вземат за обезопасяване на задния фюзеляжен горивен танк (останалите серии 320 нямат такъв). Тези изисквания са по препоръки на FAA и EASA (едновременно), които нямат задължителен характер, но в контекста на инцидента с MAX9, очевидно Airbus е решил да се съобрази с тях. Това ще увеличи леко теглото на машината, което от своя страна ще свие рейнджа, макар и незначително – 321XLR продължава да бъде с най-добри показатели при съотношение payload/range
- Очевидно и клиентелата не изглежда разочарована, ако се съди от изказванията на СЕО (най-вече на JetBlue, която е един от стартовите клиенти), освен това дори след анонса, поръчките продължават да растат
- EI (Aer Lingus), която ще получи през Q3 прототип номер 3 (сегашна регистрация F-WXLR) ще стартира с него линия DUBMSP (Дъблин - Минеаполис).
- B6 (JetBlue) също я обявила маршрута за първата получена машина – JFKFCO (Ню-Йорк - Рим)
-
- 321XLR ще бъде отличим дори визуално от всички останали машини от серията 321 (включително 321LR), тъй като именно заради въпросния горивен танк, неговият belly fairing (на снимката в лилаво) ще бъде по-дълъг
https://www.youtube.com/watch?v=YUVVbFZgtyo
- Airbus променя в минимална степен спецификациите на машината, заради допълнителните мерки за сигурност, които се вземат за обезопасяване на задния фюзеляжен горивен танк (останалите серии 320 нямат такъв). Тези изисквания са по препоръки на FAA и EASA (едновременно), които нямат задължителен характер, но в контекста на инцидента с MAX9, очевидно Airbus е решил да се съобрази с тях. Това ще увеличи леко теглото на машината, което от своя страна ще свие рейнджа, макар и незначително – 321XLR продължава да бъде с най-добри показатели при съотношение payload/range
- Очевидно и клиентелата не изглежда разочарована, ако се съди от изказванията на СЕО (най-вече на JetBlue, която е един от стартовите клиенти), освен това дори след анонса, поръчките продължават да растат
- EI (Aer Lingus), която ще получи през Q3 прототип номер 3 (сегашна регистрация F-WXLR) ще стартира с него линия DUBMSP (Дъблин - Минеаполис).
- B6 (JetBlue) също я обявила маршрута за първата получена машина – JFKFCO (Ню-Йорк - Рим)
-
- 321XLR ще бъде отличим дори визуално от всички останали машини от серията 321 (включително 321LR), тъй като именно заради въпросния горивен танк, неговият belly fairing (на снимката в лилаво) ще бъде по-дълъг
https://www.youtube.com/watch?v=YUVVbFZgtyo
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
P.S.: Допълнителното обезопасяване на горивния танк на XLR неминуемо ще се отрази и на развойните разходи/цената, макар и не кой-знае колко. Във всеки случай тя няма да се повиши за вече поръчаните машини (разходите ще бъдат за сметка на производителя, което си е и нормално), а за бъдещи поръчки Airbus едва ли ще си позволи съществен скок, ако иска машината да има планирания сериозен успех.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13949
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Това практически е единственият заместник на 757 и 767 нали?
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7338
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Да.
757 - изцяло, най-вече 757-200, тъй като 757-300 е с лимитиран рейнжд и не влиза в съображение.
767-300 събира 269 човека (двукласна конфигурация), но 767-330ЕR (а това е фактически варианта, който е с подобен на А321XLR рейндж)- 218 човека.
А321XLR събира 180 човека (двукласна конфигурация) и 220 (само икономична).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани