
Според Qi Xuefeng, заместник-генерален мениджър COMAC, програмата С929 (бивша CR929) върви по план и с дори с значително по-усилени темпове, в сравнение с времето, когато в проекта участие имаха и руснаците.
След окончателния развод, излязоха и някои подробности касателно "парясването", които руската страна нито потвърди, нито отрече.
Официалната уж причина за развода баха поддоставчиците. Китайците категорично не желаеха руски двигатели (не само), докато руснаците настояваха всичко що не се произвежда от COMAC да бъде Made in Russia (само по себе си виц).
Според китайските медии обаче, това е върха на айсберга. В семейните скандали присъстват и теми като финасиране (последните години изключително и само от китайска страна), качество, неспазени срокове, неизпълнени обещания по спецификации, несъгласие относно броя на асемблирани машини в Китай и респективно Русия. За последното, руската страна е настоявала на пълен паритет (тоест 50/50), което отново е смехотворно, при положение, че и при най-оптимистичните прогнози, расията ще се нуждае не повече от 100 машини и то в дългосрочен период. Което пък от своя страна и означавало, че Китай би трябвало да "купува" самолети, предназначени за собствените му АК от (вече) бившия си партньор.
Макар и да не е обявено официално, слуховете са, че китайците вече са избрали моторизацията, в случая RR.