Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 02 Яну 2023, 11:32


Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 04 Яну 2023, 22:53

Май в близките десетилетия няма да има вече четири двигателни машини от такъв тип, е освен ако не измислят някаква електричка.


https://www.youtube.com/watch?v=pu55yLeo02E

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6780
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Яну 2023, 05:18

VKO airport update
Прикачени файлове
внуково.jpg
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 32655
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Online

Re: Гражданска авиация

Мнение от Dinain » 11 Яну 2023, 21:24

Дрогиран наземен служител в Шереметиево блъсна ''Боинг'' с пътническия ръкав
https://m.offnews.bg/news/Sviat-_12/Dro ... 93274.html

Със снегорин вече правиха, със ръкав е сефте.
“Thanks to the Russian warship, we now have the precise geographic location of the Hui.”

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 21 Яну 2023, 20:07

https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0%BE ... 05190.html

Нашия флакон е рисувал нещо.. дали не е фейк

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 4005
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 23 Яну 2023, 12:15

Поредната добра вест за раССийския авиапром:
Узаконяват канибализацията на самолети
https://lenta.ru/news/2023/01/16/cannibals/
Авиачаркалъци немаэ :lol:
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6780
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Яну 2023, 11:55

Не съм писал отдавна в темата, но бях зает с пазарене.

Последното ми пътуване беше малко преди да довтаса SARS-CoV-2, а от тогава много вода изтече.

Та хукнах на пазар :D

Заминаване втората половина на Ноември ни се видя съвсем подходящо, като се има в предвид, че по тези земи това е началото на лятото.


1. SOFIST NOV16 09.55/12.20 TK1028 738 V
2. ISTPTY NOV16 14.00/20.15 TK903 789 V
3. PTYEZE NOV17 12.14/21.26 CM500 7M9 W
4. EZEIGR NOV22 05.00/06.48 WJ3390 32S Y
5. IGRAEP NOV23 16.45/18.40 AR1743 738 W
6. AEPSCL NOV27 11.10/13.30 AR1284 7М8 W
7. SCLEZE NOV29 15.29/17.26 LA477 320 W
8. EZEPTY DEC01 12.01/15.25 CM497 7M9 W
9. PTYIST DEC01 21.45/18.25+ TK904 789 V
10. ISTSOF DEC02 20.25/20.40 TK1029 738 V


Малко подробности:

От ентусиастка гледна точка за пръв път ще летя с 787 (в случая 789 или Boeing 787-9), както и с MAX - 7M8 (Boeing 737 MAX8), а и с не особено популярната версия 7M9 или (Boeing 737 MAX9).

Ето и самите хвърчила:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Разбира се, че иде реч за промоция, или поне за най-скъпата част от полетите, а именно SOF→IST→PTY→EZE vv, чиято редовна цена стандартно се колебае около EUR1300 на чиляк, а някои АК не се свенят да искат и около 1400 (LH и KL), че дори и 1600 (LX) . В случая успахме да ги купим за доста по-малко.

Освен, че е промоциална цената, позволеното количество чекиран багаж на човек за полетите на TK/CM е 2 х 23 кг, отделно кабинен багаж 8 кг.
Това рядко се случва, на мен досега само веднъж – при полет със вече заупокойната AZ при полетите SOF→FCO→GIG. А си има значение – единият куфар на връщане беше пълен със статуетки и маски от дърво, „стари” геограрфски карти върху естествена кожа, ръчно рисувана картина върху зебло, изобразяваща Фавела Видигал.....Това няма как да стане, ако си с един чекиран куфар.

Полетите ЕZE→IGR→AEP както и AEP→SCL→EZE обаче са без чекиран багаж (инак цената се вдига адски много). В IGR имаме само един ден престой – тоз водопад ракия да тече – един ден стига, още повече, че кацаме адски рано, а излитаме на следващишя ден късно. За SCL обаче няма как да не отделим 2 дни – огромен град е, а и едва ли някога ще стъпим повече през живота си.

Видно е, че част от полетите са от EZE

Изображение

а други от второстепеното AEP

Изображение

Всъщност до конкретните дестинации има и от двете летища, зависи кой полет (час) ще избереш. AEP е по-удобно, защото е залепено за центъра – до тежкарския квартал Палермо и прочутото гробище с урни Риколета (дека витае духа на кака Евита), EZE е далеч – в предградието Езейза, нещата са идентични с двете летища на Рио – международното GIG, разположено на плаващ остров в залива и второстепеното SDU (Santos Dumont), което е буквално залепено за суперцентъра (Castelo) и на пешеходно разстояние от Фламенго и Ботофаго.

В EZE ще ангажираме апартамент (още не сме го избрали) – цените са много сносни, особено в сравнение с Европа, макар и не чак толкова ниски, както в някои страни в Азия. Ще го ангажираме за целия престой, нищо че три дни (ходенето до IGR и SCL) няма изобщо да го ползваме – трябва и някъде да оставим багажа, освен това става адски сложно ако го освободим и наемаме отново, за някакви си не особено сериозни икономии. В IGR

Изображение

естествено хотел (то пък и едно изобилие от апартаменти там.....) и много много няма да пробираме за 1 ден – и без това ще се приберем да ударим по едно канче максимум за 6-7 часа. За SCL още умуваме, ама вероятно пак хотел.

На Тосumen (PTY)

Изображение

имаме 16 часа престой на отиване. Вярно, багажа ще е чекиран до EZE и ще сме само с кабинен багаж, но отпадна първоначалното намерение на наемем хотел в центъра на града и да идем да видим канала. Летище Tocumen e доста далеч, само трансфера ще отнеме 3-4 часа (ако не и повече, ако е с автобус), а и като сложиш, че ще сме слезли от два полета – първия 2 часа, а следващия 14 ......Буквално ще сме мекици. На всичко отгоре на другия ден ни чака нов, този път „едва” 8-часов. Затова решихме по-добре да се наспим и опънем кунки в хотела на самото летище. То само един хотел на тва летище де (Crown Plaza) и малко скъпичък идва (EUR 150 стаята на вечер), ма нема как, ще се направим на тузари, макар че баба ми само в Crown Plaza е спала.

Засега, най-голямото притеснение са тези 14-часови полети.....Отдавна не сме първа младост, а аз вече имам и разширени вени на краката, предния път при полета FCOGIG (Рим-Рио), който и на всичко отгоре е по-кратък (13 часа), от коляното надолу краката ми се бяха подули като диреци.....Веднъж вече направих абцес и ме цепиха, това ако стане в EZE, яко ще я загазя, въпреки, че винаги си правя медицински застраховки в Alianz, но процедурите извън Европа са тегави – трябва да имаш пари кеш за да платиш (обикновено много крупни суми, това не ти и БГ), после предоставяш при връщане документация, която минава през сума ти проверки и чак тогава плащат, ако не се заядат за някоя буква, а това често се случва......А ако тръгне на пътешествие като мен и некой тромб моа се гътна и в хвърчилото.....
Така или инак (без усложнения от болести) - как се изкарват 14 часа в самолет – жална ти майка – който е летял знае.......На всичко отгоре на връщане нямаме преспиване в PTY и всички полети следват един след друг, тоест 8+14+2 или общо 24 часа само във въздуха, а ако сложим и трансферите – към 30.....

Оплакох се от последнато на чиляка дет от години ми поддържа компютрите (беше дошъл да сменя тонера на един от принтерите и ме пита „кво ново”), пък той ме погледна и рекна „Е, то не може хем хuja в г@за, хем душата в рая” :lol:
Щех да добавя, че колегите ми в белите страни имат доста по-малко кахъри в такива случаи, че обикновено пътуват бизнес класа, ама замълчах – можеше да си помисли, че се опитвам да го дразня.

Като изключим пътните, които са си сума, в Южна Америка е доста евтино за нас – това не ти е прескъпата Европа, където се чудиш, ако влезем да хапнем тук, дали няма да ни смъкнат 3 кожи от гърба, мамка му. В Бразилия ни беше евтино, едва ли сега ще е по-различно. Вече чекирах в NUMBEO – средната заплата в EZE е BGN 735, а в SOF – 1899. Цените са от 31 до 44% по-ниски. Килограм пилешко филе – 7 лева, цигари – 3.60, а билетче за метрото – 27 стинки :P

Единственото изключение е SCL, където е по-скъпо от SOF, с изключение на такситата (46% по-евтини, което много ни устройва). Средната заплата пак е по-ниска (BGN 1251), което ме навежда на мисълта, че местните живеят доста икономично. Някак си ще изкараме 2 дни – в края на краищата все едно че сме в София с някой и друг процент отгоре.

Абе да сме живи и здрави...... :roll:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6780
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Яну 2023, 12:31

Легенда към предния пост:

SOF – Sofia, Bulgaria, Vrazdebna
IST – Istanbul, Turkey, Arnavutköy
PTY – Panama City, Panama, Tocumen International
EZE – Buenos Aires, Argentina, Ministro Pistarini Airport, Ezeiza
AEP – Buenos Aires, Argentina, Jorge Newbery, Aeroparque
IGR – Iguazu, Argentina, Cataratas del Iguazú
SCL – Santiago, Chille, Arturo Merino Benítez
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1460
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 31 Яну 2023, 16:20

Завид благородно :)) Аз тази година ще я пиша нулева, че се чака малък човек след 20 дена.... Иначе съм заплюл почти аналогичен трип за.. някога :))

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6780
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Яну 2023, 19:26

COMMANDER_KEEN написа:
31 Яну 2023, 16:20
Завид благородно :)) Аз тази година ще я пиша нулева, че се чака малък човек след 20 дена.... Иначе съм заплюл почти аналогичен трип за.. някога :))
Ади чиститу :)
Ша черпаваш.
И....имаш време - ти едва сега ша гледаш бебок, а моята щерка гони 30-те......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 01 Фев 2023, 00:58

Страхотно приключение си планирал! После да разказваш как е минало и какво ти е впечатлението от самолетите. Аз обаче прочетох поста преди легендата и ми отидоха 20 мин да гугълвам всяко съкращение. :( Как ги помниш тия абривиатури? Сигурно във airliners така си пишете та затва :)

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6780
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 01 Фев 2023, 12:58

Amazon написа:
01 Фев 2023, 00:58
Аз обаче прочетох поста преди легендата и ми отидоха 20 мин да гугълвам всяко съкращение. :( Как ги помниш тия абривиатури? Сигурно във airliners така си пишете та затва :)
Това е точно така.
Е, никой няма да направи забележка, ако напишеш Los Angeles вместо LAX, но последното е по-скоро изключение, отколкото правило.

Това е и причината форума на airlines.net да не е за всеки – много хора се затрудняват, същото се отнасяше и до мен в самото начало.

И не е само до кодовете на летищата, авикомпаниите и самолетите.

В сайта се ползват множество съкращения, които поне аз, не съм срещал никъде другаде. Ето няколко примера:

TATL – transatlantic
OEM - original equipment manufacturer
CASM - cost per available seat mile
EIS - entry into service
MSL - mean sea level
OEV - open eye visuals
AAB – Akbar Al Baker (QR CEO)
MOL – Michael O`Liary (FR CEO)
etc.

В началото се стъписваш и всичко ти звучи като на китайски. Хем ти е интересно, хем се ядосваш и почваш да ровиш.
Като виждаш, че останалите просто жонглират със съответните съкращения, в един момент започваш да ги научаваш – то няма и къде да ходиш.

Във всеки случай никой не се е оплакал – „нищо не разбирам, пишете нормално” – предполагам, че подобно възражение няма да срещне особена симпатия – просто това са група от хора, доста от тях професионалисти, за които е резил да си правят труда да напишат All Nippon Airways, Qantas and Etihad, след като могат да кажат същото и с NH, QF, EY……
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6780
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Фев 2023, 12:46

QR (Qatar Airways) и Airbus са заровили томахавките.

Поне според Ройтерс - и двете страни отказват коментар, с изключение, че отново се водят разговори.

Което определено е прогрес - от месеци те контактуваха единствено чрез адвокатите си и на започналите съдебни дела.

Клюката е, че да се случи това "затопляне" на отношенията, роля са изиграли най-вече емира на Катар и Макрон. Катар е бил в близки отношения с Франция и е добър клиент - в портфолиото на Qatar Emiri Air Force се кипрят не само Mirage, но и Rafale, както и Eurofighter. От своя страна политическото ръководство на емирството не желае да къса връзка със стара Европа, а причините е безмислено да се изброяват.

Съдебните дела може и да бъдат прекратени, но така или иначе, и Qatar Airways, и Airbus стигнаха твърде далеч и вече има непоправими вреди:
- европейският производител реши първи да нанесе удар и сам анулира огромната поръчка за 321 и разпродаде слотовете на други авиокомпании, същото се случи и с недоставените 359/35К, които веднага бяха прилапани от ТК (Turkish)
- катарците пък се ангажираха със 779 и МАХ, което за дълго време затваря вратата за европейска продукция

Изявленията и на двете страни се чакат с нетърпение.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 03 Фев 2023, 12:56

Изявленията и на двете страни се чакат с нетърпение.
CEO'то на QA уволниха ли го ?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6780
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Фев 2023, 12:59

Archer написа:
03 Фев 2023, 12:56
Изявленията и на двете страни се чакат с нетърпение.
CEO'то на QA уволниха ли го ?
QR вероятно имаш в предвид.
Не - все същата маймуна си е - AAB (Akbar Al Baker).
Но нали знаеш - винаги има някой дет стои по-високо, вероятно емира на Катар му е скръцнал със зъби да не се разпищолва толкова.
Всъщност мога само да гадая - никаква конкретна информация не е спусната.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 03 Фев 2023, 14:22

Абе слушам подкаста на AW ама нещо не споменават темата

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... mNvbS9yc3M

иначе имат и добри епизоди принципно

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... QAAAAAQzgE

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6780
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Фев 2023, 14:50

Вече го има във официалната страница на Airbus:

https://www.airbus.com/en/newsroom/pres ... al-dispute
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 2731
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 08 Фев 2023, 20:02

Епичен разказ на Андрей Мовчан (рус., фб) за многочасовата му дискусия-борба с ултра-модерния, изкуствено интелигентен (може би) бот на Вирджин Атлантик - в опит да си промени резервацията (Спойлер: накрая успява с помощта на някакъв боен китаец - Ли. Брус Ли. Може би. :D )

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани