Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Сеп 2022, 12:00

За кой ли път промениха конфигурацията на BOOM - от тридвигателен стана четиридвигателен

Изображение

Няма да излезе от тази трънка заек май......Когато промениха М от 2.2 на 1.7 и стана ясно, че машината ще е много по-бавна от Concorde, имаше вълна на разочарование.

Сега АК едва ли ще изпаднат в див възторг от прибавянето и на още един двигател.

Рейнджа (4250nm) също е разочарование - Европа е в обсега от Източното Крайбрежие, но не и Азия, Австралия, както и най-южните мегаполиси (EZE&SCL) на Южна Америка.

Така наречената универсалност отиде на кино.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 6725
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 20 Сеп 2022, 14:36


Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 6725
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 20 Сеп 2022, 14:40

Няма да излезе от тази трънка заек май......Когато промениха М от 2.2 на 1.7 и стана ясно, че машината ще е много по-бавна от Concorde, имаше вълна на разочарование.

Сега АК едва ли ще изпаднат в див възторг от прибавянето и на още един двигател.
Това е бутикова машина дори и да я направят най много ще са 20-30 бройки. Общо взето само за богати.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Сеп 2022, 14:58

Archer написа:
20 Сеп 2022, 14:40
Това е бутикова машина дори и да я направят най много ще са 20-30 бройки.
Ако се върнеш назад и прочетеш, ще видиш че амбициите бяха много по-големи.
С 30 бройки няма как да избият инвестициите.
Пълен абсурд.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 10180
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 20 Сеп 2022, 15:08

Almasy написа:
19 Сеп 2022, 12:52



Един чатър вече се произнесе, че това е поредният проект на билиардери, желаещи да се превърнат в милионери.....
Билиардери :D

Изображение
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 6725
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 20 Сеп 2022, 18:44

Ако се върнеш назад и прочетеш, ще видиш че амбициите бяха много по-големи.
С 30 бройки няма как да избият инвестициите.
Пълен абсурд.
Ще ги избият като всеки производител.. от резервни части, ако тая машина лети толкова време колкото Конкорд, а с новите технологии може и по дълго.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Сеп 2022, 08:31

Thorn написа:
20 Сеп 2022, 15:08
Билиардери :D
Off Topic
Дебнеш, а 8-)
Оу кей, 100 тояги на голо стигат ли?
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 10180
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 21 Сеп 2022, 13:03

Almasy написа:
21 Сеп 2022, 08:31
Thorn написа:
20 Сеп 2022, 15:08
Билиардери :D
Off Topic
Дебнеш, а 8-)
Оу кей, 100 тояги на голо стигат ли?
Може и едно бургаско.
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Сеп 2022, 13:14

Thorn написа:
21 Сеп 2022, 13:03
Може и едно бургаско.
:lol:
Става.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 6725
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 23 Сеп 2022, 21:21

Хмм тва не знам къде да го сложа

Anatoly Gerashchenko, the former head of the Moscow Aviation Institute, has died after falling down the stairs at the institute.

За какво пък са го бастисали :roll: :?:

https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 4071372802

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 26 Сеп 2022, 19:49

A321XLR е NB (narrow body), но затова пък LH (long houl) - нещо все още съвсем ново в ГА - такива самолети досега нямаше, само 752 (не и 753) докосваше нишата и то в най-долния и край.
7M9 (MAX9) и 7M1 (MAX10) няма как да се борят с него, те не достигнаха дори рейнджа на A321LR.

АА (American) вече показа как ще изглежда J (бизнес) класата в тяснофюзеляжната машина - пълноценен премиум продукт, какъвто ще се инсталира от следващата година и на техните 789.
В случая с A321XLR местата (suites) ще бъдат 20.

Изображение

Всички самолети, оборудвани с новата J класа ще носят логото Flagship.
Доставките на A321XLR започват от 2024-та.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 6725
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 30 Сеп 2022, 13:00


Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Окт 2022, 06:18

Мда.....Обичам да излизам прав :D

"......На фоне «безграничной» дружбы между Китаем и Россией совместный проект широкофюзеляжного самолёта CR929, который некогда считался великой китайско-российской надеждой на противостояние гражданской авиации США и Европы, терпит крах.

Недавнее заявление вице-премьера Юрия Борисова о сокращении участия России в проекте закладывает основу для выхода Москвы из программы российско-китайского самолёта.

Причины вероятного провала проекта указывают на глубокие проблемы в отношениях Пекина и Москвы, особенно в сфере технологического сотрудничества.

Проблемы возникли ещё с самого начала проекта. Фундаментальная же заключается в том, что мотивация Пекина сотрудничать с Россией была односторонней. Китай надеялся, что финансирование проекта CR929 побудит Россию поделиться своими технологиями двигателей, но Пекин не собирался пускать на свой гигантский рынок Россию, и Москва отказалась передавать Китаю ключевые технологии.

В ввиду конфликта интересов с самого начала, это был лишь вопрос времени, когда проблемы начнут стопорить проект.

Введённые после начала СВО на Украине санкции, запретившие поставку западного оборудования для российской гражданской авиации, усилили сомнения Китая в отношении сотрудничества с Москвой. Учитывая, что основной целью Китая в программе CR929 является получение ключевых технологий из России, Пекин, похоже, готов приостановить проект или найти новых партнёров, например в Европе.

В июле Китай решил потратить $37 млрд на покупку 292 пассажирских самолётов Airbus, что потрясло авиационный мир. Действия Пекина отчасти рассчитаны на то, чтобы заставить Россию передать технологии в качестве условия продолжения проекта CR929, но Китай уже не очень оптимистичен в вопросе самостоятельного изготовления деталей.


Скоро май абревиатурата CR-929 ще остане без буквичката R и по подобие на С-919 ще стане C-929 (COMAC-929).....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 11702
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 06 Окт 2022, 07:53

На мен ми звучи повече, като китайците избщо да зарежат проекта. Те не са особено иновативни - другаде им е силата. Вероятно по стандартният си начин, ще прилъжат Еърбъс да разшири линиите за сглобяване в Китай и освен 320 да започнат и 350, а защо не и 220. Постепенно от сглобяване ще минат и към производство на основни компоненти и т.н. На края всички самолети ще са made in China. При този сценарий руснаците изобщо не им трябват. Даже пречат, щото откакто го играят “кьоравия с пушката” никой с всичкия си не иска са се обвързва с тях финансово, или технологично, или политически.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Окт 2022, 09:25

Amazon написа:
06 Окт 2022, 07:53
.....освен 320 да започнат и 350, а защо не и 220......
Те вече правят и 330 (СЕО).

Инак ни нам......Единствения начин CR-929 да оцелее е политиката и остра конфронтация на Китай със Запада като цяло.
Както вече не веднъж съм казвал, пазара в Русия няма нужда от повече от 30 машини и то за доста дълъг период в бъдещето, а китайците трябва да са луди за да отворят собствения си пазар за асемблирани в раSSеята машини.
Още повече, че ако има експорт, той ще е за Made in China CR-929, след SSJ превозвачите изгубиха окончателно доверие на сделано в расии.

Допускам обаче, че е възможно модела да се прероди като C-929, той и така си беше презентиран първоначално, преди китайците да обявят кооперация със руснаците.
COMAC не е необходимо да бързат, а както вече многократно се е доказало - доларите на тях не им миришат.
Тук пак според мен се свежда до политика - нека не забравяме, че в Кремъл ще побеснеят от подобно развитие, а Китай винаги е играел двойна игра и гледа да е добре и с тако, и с вако.
Освен това, в расюшката може в един момент окончателно да клекнат и да отворят портите за китайците за единственото, което те желаят - технологии, които още нямат (не иде реч само за CR-929, в гражданската сфера руснаците почти няма какво да предложат).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1593
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Online

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 06 Окт 2022, 10:15

Всъщност какво могат да предложат руснаците като технологии, което китайците нямат? В електрониката и ламарините - нищо. Остава в двигателостроенето и материалознанието. Ама там няма много движение, почти всичко ново е деривати на неща, от времето на СССР, т.е. технология на 35+ години. Ок започнаха там да правят композитни лопатки, 3Д принтирани чаркове, но вероятно всичко със западни машини, каквито всички могат да си купят. Китайците така ли не успяха да наваксат техологичното изоставане до технологии от времето на изчезналата цивилизация? В ривърс инженеринга опит имат... Предполагам отдавна са свалили някой друг двигател от А-350 и Б-787 да си ги човъркат, а те са със сигурност по-модерни от всичко, което руснаците могат да предложат...

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Окт 2022, 10:28

COMMANDER_KEEN написа:
06 Окт 2022, 10:15
Всъщност какво могат да предложат руснаците като технологии, което китайците нямат? В електрониката и ламарините - нищо. Остава в двигателостроенето и материалознанието. Ама там няма много движение, почти всичко ново е деривати на неща, от времето на СССР, т.е. технология на 35+ години. Ок започнаха там да правят композитни лопатки, 3Д принтирани чаркове, но вероятно всичко със западни машини, каквито всички могат да си купят. Китайците така ли не успяха да наваксат техологичното изоставане до технологии от времето на изчезналата цивилизация? В ривърс инженеринга опит имат... Предполагам отдавна са свалили някой друг двигател от А-350 и Б-787 да си ги човъркат, а те са със сигурност по-модерни от всичко, което руснаците могат да предложат...
Честно да ти кажа - не знам.
За гражданската авиация съм абсолютно съгласен с теб (това и написах по-горе).
Налучквам, че може би по-скоро иде реч за някакви военни технологии.
Но това мои фантазии, които няма с какво да обоснова.
Затова ако някой знае, ще е хубаво да сподели.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Окт 2022, 10:39

Между другото нещо от руските форуми:

Преди 10 години: ПД-14 - нет аналогов в мире, много по икономичен от западните аналози (LEAP & PW1400)

Преди 5 години: ПД-14 - руска алтернатива, равняваща се по икономичност на западните аналози

Сега: ПД-14 - роден двигател, близък по икономичност до западните аналози

:D
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 11702
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 06 Окт 2022, 18:28

Almasy написа:
06 Окт 2022, 10:28

Честно да ти кажа - не знам.
За гражданската авиация съм абсолютно съгласен с теб (това и написах по-горе).
Налучквам, че може би по-скоро иде реч за някакви военни технологии.
Но това мои фантазии, които няма с какво да обоснова.
Затова ако някой знае, ще е хубаво да сподели.
Преди години имаха проблеми с двигателите на J-15 и по-точно с ниският им реесурс. Трябваше им нещо, като АЛ-31Ф, или АЛ-41Ф, което самите те да произвеждат а не са купуват от РФ. В момента J-16 е с китайски двигател, но J-20 до скоро беше с руски. Така че предполагам това им трябва - съветски технологии в материалознанието. Скоро и това няма да им трябва(освен да ми е стара информацията и вече да са преодолели проблемите).

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 6725
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 11 Окт 2022, 23:40


Аватар
IceScull
Редовен потребител
Мнения: 1932
Регистриран на: 04 Апр 2022, 22:23
Местоположение: Jackson WY
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от IceScull » 18 Окт 2022, 00:28

DC-10 Cleared for Takeoff by Trevor Webb, 1993 [3840x2160]

Изображение

Източник
Without a sign, his sword the brave man draws, and asks no omen, but his country's cause.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 6725
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 23 Окт 2022, 16:35

Изображение

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 6725
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 25 Окт 2022, 10:19

https://www.youtube.com/watch?v=I6O0fe5Uzg4&t=115s
Тва след четвърт век най накрая ще го сертифицират, като гледам полезния товарен обем се равнява на всякакъв хеликоптер среден клас.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Окт 2022, 11:41

Много, много кратък разбор как върви бизнеса на Airbus / Boeing now-a-days.

MAX / NEO – все още някакво предимство на Airbus. Но не се заблуждавайте, то не е защото 320NEO надскача като продажби MAX8. Напротив - MAX8 е в атака и се продава изключително добре.
Боинг обаче няма отговор на версиите XL и XLR – от там е и превеса на Ербъс като цяло.
Трябва да се отбележи обаче, че освен MAX8, който е златната кокошчица на серията, Боинг успя да пласира и немалки количества от недолюбваните 7М9 и 7М1 (MAX9 и MAX10). Дали със отстъпки от цената, дали анблок оферти с други машини (787) – няма значение – в Чикаго за пореден път показаха, че са по-добри търговци от Тулуза.

220 – не са прекрасни нещата. Големи поръчки след тази на Делта липсват. Да, 195Е2 може само да диша праха на бившата С-серия, що се отнася до разход на гориво и поддръжка. За да бъде избита обаче повече от съществената разлика в цената, е необходимо самолета (220) да се задържа минимално време на земята. И години на такава безжалостна експлоатация. Тогава да – икономиите бият бразилеца в резилни параметри. Ама със тоз ковид, че сега и войната в Украйна........АК още не могат да постигнат пътникопотока от преди 10-на години. Че не се очертава и край на черната серия. В такива времена харчещ повече самолет, но пък и струващ много по-малко, е може би по-добрия вариант за и без това празните джобове на болшинството превозвачи. Като дойдат други времена ще му мислим.....

787 – модел, на чиито продажби не попречиха никакви кризи. Продаваше се, продава се и очевидно ще продължи да се продава добре, особено 789 и 781.

350XWB – по отношение на 359 нещата са ОК – горе-долу като при 787. Обаче при 35К (А350-1000)........Няма кой знае колко мющерии за големия модел на Ербъс, последната по-сериозна поръчка е тази на Qantas. Цената за разработката ще се избие (тя вече е, всъщност), но един модел се създава и за да има печалба. Самолета е млад – има още време, но засега нещата са подобни на 220. В случая в Тулуза се оказаха прави като се отказаха от още по-големия А350-8000, който по вместимост щеше да е идентичен с 779. Категорично няма голям пазар за тези машини, ако пък са и две в един сегмент – отиде коня в ряката.

779 – нещо като 35К. Абе тук таме някой поръчва, ама слаба ракия. И този модел ще покрие парите за разработка, обаче и дума не може да става за сравнение с добрия стар 77W, който се продаваше (и все още продава) като топъл хляб. То и няма как да е иначе - до момента 779 е поръчан само от чуждоземски АК и от нито един американски превозвач. При 778 нещата са още по-зле – засега там Боинг е с двата крака в батака, особено след като 778 изгуби project Sunrise (спечелен от 35L).

778F/35F – рано е за заключения, но 778F е с едни гърди напред и шансовете му за победа като че ли са много по-големи. Карго компаниите не са чак толкова много, поддръжката анблок с много разпространения 77F e изключително голямо предимство. Разликата в товароподемността също е в полза на 778F, макар и да не е суперсъществена. 35F предлага по-нисък разход, релативно по-голям рейндж, но очевидно сегашното състояние на пазара (бизнеса) фаворизира като че ли повече американската машина.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 6996
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 02 Ное 2022, 11:14

IAG в атака

Изображение

След като не можа да купи сериозния си TATL конкурент VS (Virgin Atlantic) – компанията на Ричърд Брансън, чийто контролен пакет DL (Delta) им измъкна под носа, IAG се втурна да „пазарува” други АК.

На първо „четене” е TP (TAP Pоrtugal).

Изображение

IAG има сериозни апетити към превозвача в който и да е аспект (цялостно придобиване, контролен пакет или част от акциите). Причината, разбира се е пазара в Бразилия, в който TP има много сериозно участие и лети директно от LIS (Лисабон) до много повече градове, отколкото бразилската JJ (LATAM Brazil).

Изображение

321XLR позволи на TP да лети, ако не до всяка керемида, то поне до списък от дестинации, досега немислими за директни полети от Европа, като например MAO (Манаус). На всичко отгоре TP сключи JV с бразилската AD (Azul)

Изображение

която има много добре развита мрежа в самата Бразилия, което наистина позволява на португалския превозвач да продава билети до която и да е точка в южноамериканската държава. Другия вариант на IAG беше да купи част от JJ (LATAM Brazil), но отново закъсняха и отново бяха изпреварени (пак) от Делта.

Друга АК на мушка е местната easyJet или по-скоро easyJet UK (групировката има още две подразделения – easyJet Europe и easyJet Switzerland).

Изображение

Нискотарифния превозвач би бил чудесна база за развитието на бюджетното подразделение на British Airways, чиято база ще бъде летище LGW и би улеснило много борбата с FR (Ryanair) и W6 (Wizz)


Перла в короната би била и гръцката A3 (Aegean), която е многократен носител на приза „Най-добра АК в Европа”.

Изображение

Пазара на гръцките острови (а и континентална Гърция като цяло) би бил много сочна хапка – екстра, която би дала сериозно преимущество пред други конгломерати като LH Group или AF/KL Group.


Добра опция за британците би била и AY (Finnair)

Изображение

превозвач, с който IAG отдавна си партнира в алианса OW (One World), но позицията на финландците е вече повече от ясна – „Партньорство – да, продажба – не”, с което попариха всякакви надежди за сделка.


Не е ясно, доколко към такава стъпка биха тръгнали и останалите АК.

TP е с доста кредити, което донякъде прави финансовото и състояние лабилно, но за в момента не е загазила чак толкова и ако пазара в Южна Америка потръгне отново, вероятността да се стабилизира никак не е малка. А и TP (както и A3) членуват в Star Alliance и са по-близки с LH Group, отколкото с IAG, макар че последното не е закон, който не може да бъде престъпен.

А3 пък е в сравнително цветущо финансово здраве, нещо което не бе в състояние да разклати дори К19.

Вярно е, че и easyJet не е вече това, което беше (появата на други НТА като W6 поредуцираха мощта й), но колкото и да мрънка гърка не я е обявил още за продажба.

IAG пък от друга страна не ще да купи кой да е – AZ (Alitalia) стоеше на тезгяха дълго време, преди да бъде трасформирана в ITA. Същото се отнася и до АК като SmartWings

Чудно ми е, дали IAG би хукнала да купува акции от FB (Bulgaria Air) :D
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани