Гражданска авиация ⇒ Гражданска авиация
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6443
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
По принцип съм съгласен с написаното, с едно малко изключение.
Следя програмата SSJ от самото и начало, както и продажбите. Така или иначе няма продаден самолет на каталожна цена, дори и с 30% рабат няма - всички продажби са на цени "надолу".
Аерофлот плати за първия и втория бач между 16 и 18 за машина.
Interjet пък ги взе за около 10 (най-смешното е, че сега се опитва да ги пробута втора употреба пак за толкова), което е грубо 70% рабат.......
Така че, за това бившия СЕО не е прав, каталожната цена на възможно най-евтината алтернатива (Embraer) е над 2 пъти повече и дори отгоре от тази на SSJ. За 220 (бивша С серия) пък и дума да не става - там нещата са 90+
Та SSJ e възможно най-евтиното на пазара, в пъти по евтино от алтернативите, а и няма алтернатива, на която производителя да прави такива безумни дискаунти.
Бедата е друга - и без пари да го дават, като 6-тия месец го вдигнеш на трупчета, де е Киро на кирия.....Разхода на гориво е отделна бира - той е по-висок от на Embraer, но все пак допустимо, в сравнение с 220 обаче е буквално ламя. То няма и как - двигателите и на Еmbraer и на 220 са други поколения.
P.S.: ARJ21 не влиза в съображение - китайците не са му обявили дори цена, защото засега е предназначен само за вътрешния пазар.
Следя програмата SSJ от самото и начало, както и продажбите. Така или иначе няма продаден самолет на каталожна цена, дори и с 30% рабат няма - всички продажби са на цени "надолу".
Аерофлот плати за първия и втория бач между 16 и 18 за машина.
Interjet пък ги взе за около 10 (най-смешното е, че сега се опитва да ги пробута втора употреба пак за толкова), което е грубо 70% рабат.......
Така че, за това бившия СЕО не е прав, каталожната цена на възможно най-евтината алтернатива (Embraer) е над 2 пъти повече и дори отгоре от тази на SSJ. За 220 (бивша С серия) пък и дума да не става - там нещата са 90+
Та SSJ e възможно най-евтиното на пазара, в пъти по евтино от алтернативите, а и няма алтернатива, на която производителя да прави такива безумни дискаунти.
Бедата е друга - и без пари да го дават, като 6-тия месец го вдигнеш на трупчета, де е Киро на кирия.....Разхода на гориво е отделна бира - той е по-висок от на Embraer, но все пак допустимо, в сравнение с 220 обаче е буквално ламя. То няма и как - двигателите и на Еmbraer и на 220 са други поколения.
P.S.: ARJ21 не влиза в съображение - китайците не са му обявили дори цена, защото засега е предназначен само за вътрешния пазар.
Последна промяна 4 на Almasy, променена общо 1 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6443
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Мда, иде реч за прословутия (вече) ЛМС-901 "Байкал", моторизиран с General Electric H800-200 (ъпдейтван вариант на чешкия Walter M601), който през 2023-2024 г. се планира да бъде заменен с руските двигатели ВК-800С.EddieBG написа: ↑20 Фев 2022, 21:00Almasy, вярно ли че таварищите щели да пенсионират Ан-2?
Разсипаха я тая държава...
https://www.youtube.com/watch?v=ET3rAjb3oIo
Според злите езици, към които се числя и аз, машината е морално остаряла още преди да се пръкне.
Отделен е въпроса, че точно сега General Electric най-вероятно ще кажат на руснаците "духай дуду", пък ВК-800С щом е даден EIS 2023-2024, брой още поне едно 5 години отгоре, че може и повече.
BTW, това е единствената новост, презентирана на МAКС-2021
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- COMMANDER_KEEN
- Редовен потребител
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Морално остарял? Какво се очаква да има в самолет, предназначен да замени парен локомотив от '46, с основни изисквания да е възможно най-прост, най-евтин, най-дуракоустойчив и най-здрав, на практика без други изисквания? 

-
- Редовен потребител
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 10 Окт 2016, 23:08
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
То ако само това с изискванията антоновката направо няма нужда от заместникCOMMANDER_KEEN написа: ↑01 Апр 2022, 22:56Морално остарял? Какво се очаква да има в самолет, предназначен да замени парен локомотив от '46, с основни изисквания да е възможно най-прост, най-евтин, най-дуракоустойчив и най-здрав, на практика без други изисквания?![]()

- Amazon
- Модератор
- Мнения: 9942
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
И на мен такава концепция за работен кон с турбовитлов двигател ми харесва много. За размерите на Русия и при неразвита пътна мрежа и страшен климат, много имат нужда от такъв самолет. Аз бих го направил една идея по-голям и с още по-сериозен колесник и гуми. Да може, като чесна да излита не само от грунт, но и от обикновени поляни. И да вози поне 16 човека без пилотите.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6443
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Eми факта, че евентуално към 2025-та или дори 2030-та (ако се чака руския двигател) ще литне нещо, което по възможности не е нищо повече от това
чийто EIS е бил още през 1984-та.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6443
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Точно, това на снимката (Чесна 208) го гледахме на един клип (май го сложих и тук) как излита и каца на импровизирана писта от пръст в джунглата, широка, колкото треторазрязен селски път (в услуга на наркобароните).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1229
- Регистриран на: 15 Дек 2016, 20:53
- Контакт:
- Status: Online
Re: Гражданска авиация
Ревизия на остатъците в хангарите на Антонов
https://twitter.com/i/status/1510243716333776898
https://twitter.com/i/status/1510243716333776898
Ти верно си голямо менте! Най безполезният трол и лъжец във форума си!
За кого ли се отнася ?
За кого ли се отнася ?

- COMMANDER_KEEN
- Редовен потребител
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
757 на DHL с отказала хидравлика на летището в Сан Хосе вчера:
https://www.youtube.com/watch?v=73HftpU1Ni0
https://www.youtube.com/watch?v=73HftpU1Ni0
- Dinain
- Редовен потребител
- Мнения: 26870
- Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Russia restarts production of Tu-214
https://scramble.nl/civil-news/russia-r ... -of-tu-214On 6 April, the CEO of the United Aircraft Corporation has announced the company is restarting production on the Tupolev Tu-214 and that the manufacturer plans to build twenty new aircraft in the coming two years. The decision has been made to offset the impact of the Western-sanctions on the Russian aviation sector. It's unclear at this stage to which operators the new Tupolev's will go to. UAC also said it is considering restarting and increasing production of the Il-76 and -96.
“Thanks to the Russian warship, we now have the precise geographic location of the Hui.”
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6443
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Пропуснах нещо важно - трябва да се има в предвид обаче, че в унисон в санкциите, ТК забрани продажбата на трансферни билети на пътници с руски паспорти...... ТК, които летят 3 х дневно ISTVKO......
Това означава, че ако си с паспорт на друга държава, спокойно можеш да си купиш билет Париж-Москва (с трансфер в Истанбул).
Ако обаче си с руски паспорт, единственото което можеш да купиш е билет Москва-Истанбул и вече на турска територия се оправяш как ще стигнеш до Париж.
Разбира се, на място (летището) можеш пак да си купиш билет Истанбул-Париж, но това означава две неща - рискуваш да няма билети за втория полет (много вероятно), пътя се оскъпява неимоверно много - едно на ръка, че пазариш в последния момент, второ купуваш втората отсечка на завишена цена, включая плащаш два пъти летищни такси.
Така, за притежател на руски паспорт, полета Москва-Париж може да излезе 4-5 пъти по-скъпо, отколкото на гражданин на EU.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- rki
- Редовен потребител
- Мнения: 10657
- Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Глонасс где?

Росавиация попросила авиакомпании подготовиться к полетам без использования GPS и контролировать положение самолетов в ряде районов с помощью «традиционных навигационных средств»
РБК
The USSR is still collapsing before our very eyes
Parasha delenda est
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1229
- Регистриран на: 15 Дек 2016, 20:53
- Контакт:
- Status: Online
Re: Гражданска авиация
Plane sent from Moscow to collect expelled Russian diplomats from Spain, then Greece, was forced to make 15K detour because of EU flight ban—almost as long as world's longest flight between Singapore and New York, according to @flightradar24. https://tinyurl.com/yckfeb35
Ти верно си голямо менте! Най безполезният трол и лъжец във форума си!
За кого ли се отнася ?
За кого ли се отнася ?

-
- Редовен потребител
- Мнения: 98
- Регистриран на: 28 Мар 2022, 16:51
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Да, това май е втори или трети такъв полет. Интересно ми е обаче, защо има "излишни" (т.е. непонятни за мен) отклонения:Centurionus написа: ↑22 Апр 2022, 11:49Plane sent from Moscow to collect expelled Russian diplomats from Spain, then Greece, was forced to make 15K detour because of EU flight ban—almost as long as world's longest flight between Singapore and New York, according to @flightradar24. https://tinyurl.com/yckfeb35
- Например, преди кацането в Атина, полетът върви някак прекалено на изток над Либия, може би достига Египет, после се отклонява на СИ, а после на СЗ и към Атина;
- След като прелита Турция, не влиза направо в РФ, а се отклонява силно на изток, над Каспийско море, после Казахстан (?)... сякаш отдалеч заобикаля границите на Украйна.
Някой наясно ли е, защо прави така?
- rki
- Редовен потребител
- Мнения: 10657
- Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Цялата зона на Южна Русия покрай границата с Украйна е официално забранена за цивилни полети от властите. Затова е и отклонението там, то не е първото, нито ще е последното.kraychev написа: ↑22 Апр 2022, 14:18Да, това май е втори или трети такъв полет. Интересно ми е обаче, защо има "излишни" (т.е. непонятни за мен) отклонения:Centurionus написа: ↑22 Апр 2022, 11:49Plane sent from Moscow to collect expelled Russian diplomats from Spain, then Greece, was forced to make 15K detour because of EU flight ban—almost as long as world's longest flight between Singapore and New York, according to @flightradar24. https://tinyurl.com/yckfeb35
- Например, преди кацането в Атина, полетът върви някак прекалено на изток над Либия, може би достига Египет, после се отклонява на СИ, а после на СЗ и към Атина;
- След като прелита Турция, не влиза направо в РФ, а се отклонява силно на изток, над Каспийско море, после Казахстан (?)... сякаш отдалеч заобикаля границите на Украйна.
Някой наясно ли е, защо прави така?
The USSR is still collapsing before our very eyes
Parasha delenda est
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 4319
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
All Aboard Air Koryo, North Korea’s Fleet of Ancient Soviet Planes
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 4319
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
https://www.youtube.com/watch?v=DSfd7pGU8rw
Алмаси давайте да събираме пари да купим един такъв за форума, тамън всички ще се съберем
Алмаси давайте да събираме пари да купим един такъв за форума, тамън всички ще се съберем

- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6443
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
359 вече с MTOW 238 тона.

Това означава, че при стандартен longhaul полет товароподемността на машината може да се увеличи с 4%, а разхода на гориво ще се вдигне едва с 1%.
Горе-долу такива са параметрите и при ъпдейтване на двигател (по-стара версия към нова).
JL обаче пожела част от нейните 359 да са субвариант с едва 217 тона MTOW, което е нормално предвид спецификата на мрежата и (наличие на полети с голямо затоварване при не толкова големи разстояния - Азия). За полетите си до други контитенти, JL лети с 359 и 35К със стандартен MTOW.

QF от своя страна поръча и 35К (тя вече имаше поръчка за 359 и 35L).

Междувременно Airbus успя да пласира всички 359 първоначално предназначени за SU (Aeroflot)

На руския превозвач така или иначе вече има доставени няколко машини (които расията в крайна сметка открадна, защото последните са лизингови), които вярно, в близките години и с темпото на утилизация, едва ли ще се нуждаят от някакъв ремонт. Така или иначе, поддръжката им ще е трудна, защото за разлика от 320, модела е нов, няма скрап, както и части втора употреба, които могат да се внесат нелегално от страни като Индия или Пакистан

Това означава, че при стандартен longhaul полет товароподемността на машината може да се увеличи с 4%, а разхода на гориво ще се вдигне едва с 1%.
Горе-долу такива са параметрите и при ъпдейтване на двигател (по-стара версия към нова).
JL обаче пожела част от нейните 359 да са субвариант с едва 217 тона MTOW, което е нормално предвид спецификата на мрежата и (наличие на полети с голямо затоварване при не толкова големи разстояния - Азия). За полетите си до други контитенти, JL лети с 359 и 35К със стандартен MTOW.

QF от своя страна поръча и 35К (тя вече имаше поръчка за 359 и 35L).

Междувременно Airbus успя да пласира всички 359 първоначално предназначени за SU (Aeroflot)

На руския превозвач така или иначе вече има доставени няколко машини (които расията в крайна сметка открадна, защото последните са лизингови), които вярно, в близките години и с темпото на утилизация, едва ли ще се нуждаят от някакъв ремонт. Така или иначе, поддръжката им ще е трудна, защото за разлика от 320, модела е нов, няма скрап, както и части втора употреба, които могат да се внесат нелегално от страни като Индия или Пакистан
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 20 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6443
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Мда, след като IAG и Airbus се фанаха за косите, логично последва поръчка за MAX
Тя не е голяма, но така или иначе Уили Уолш изпълни заканата си.

Това което прави впечатление е, че са поръчани не особено популярни версии.
MAX8200 (MAX200) e субвариант на MAX8, поръчан досега единствено от FR (Ryanair) и всъщност създаден заради нея.
Машината е с ултрависока плътност на седалките, което означава, че вероятно тя е предназначена за замисляната нискотарифна субдивизия на BA.
MAX10 също не е особено популярен (за разлика от MAX8) и се явява най-големия (дълъг) 737 създаден досега, но и със значителни ограничения в други аспекти.

Тя не е голяма, но така или иначе Уили Уолш изпълни заканата си.
Това което прави впечатление е, че са поръчани не особено популярни версии.
MAX8200 (MAX200) e субвариант на MAX8, поръчан досега единствено от FR (Ryanair) и всъщност създаден заради нея.
Машината е с ултрависока плътност на седалките, което означава, че вероятно тя е предназначена за замисляната нискотарифна субдивизия на BA.
MAX10 също не е особено популярен (за разлика от MAX8) и се явява най-големия (дълъг) 737 създаден досега, но и със значителни ограничения в други аспекти.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 6443
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
С няколко изречения (новини, свързани с нападението на раSSията над Украйна):
Членството на S7 (Siberia Airlines) в алианса OW (OneWorld) е прекратено.

PowerJet, която JV с 50/50 руско и френско участие прекратява поддръжката на SaM146.
Френските компоненти всъщност са с минимално к-во и касаят единствено електрониката. Въпреки, че SAFRAN (Snecma) на книга отговаря за т.н. гореща част от двигателя, тя се произвежда в самата раSSия под лиценз от подконтрактори на PowerJet.
Което пък от своя страна означава, че наесен всички летящи SSJ може и да са на трупчета.

airBaltic е решила да помогне на националния превозвач Ukraine International с лизинг от собствените 737-900ER (https://eng.lsm.lv/article/economy/tran ... n.a454721/)

Нискотарифната Победа остана с 25 (от 41) летящи 738 поради липсата на резервни части.

Към авикомпаниите, спрели полетите си до Москва, се причисляват и казахската Air Astana, както и турската Pegasus. Air Serbia пък намаля честотите - вместо два пъти дневно, вече ще лети само веднъж дневно до Москва.



AY (Finnair) с жест към бежанците от Украйна - намали с 95% цените на еднопосочните билети до Хелзинки за всички притежатели на украински паспорти.

Членството на S7 (Siberia Airlines) в алианса OW (OneWorld) е прекратено.

PowerJet, която JV с 50/50 руско и френско участие прекратява поддръжката на SaM146.
Френските компоненти всъщност са с минимално к-во и касаят единствено електрониката. Въпреки, че SAFRAN (Snecma) на книга отговаря за т.н. гореща част от двигателя, тя се произвежда в самата раSSия под лиценз от подконтрактори на PowerJet.
Което пък от своя страна означава, че наесен всички летящи SSJ може и да са на трупчета.

airBaltic е решила да помогне на националния превозвач Ukraine International с лизинг от собствените 737-900ER (https://eng.lsm.lv/article/economy/tran ... n.a454721/)

Нискотарифната Победа остана с 25 (от 41) летящи 738 поради липсата на резервни части.

Към авикомпаниите, спрели полетите си до Москва, се причисляват и казахската Air Astana, както и турската Pegasus. Air Serbia пък намаля честотите - вместо два пъти дневно, вече ще лети само веднъж дневно до Москва.



AY (Finnair) с жест към бежанците от Украйна - намали с 95% цените на еднопосочните билети до Хелзинки за всички притежатели на украински паспорти.

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани