Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Hawkeye
Редовен потребител
Мнения: 192
Регистриран на: 01 Окт 2016, 10:57
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Hawkeye » 17 Окт 2021, 11:46

Показаха ливерията на наследника на Ал Италия.

Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Окт 2021, 18:44

Almasy написа:
15 Окт 2021, 12:34
.....дори AC (Air Canada) се тръшна на Boeing и поиска доставките на MAX да са с подобна ливрея.
AC го е подкарала наред и пребоядисва сичките си железа:

787 old:

Изображение

787 new:

Изображение

Q400 old:

Изображение

Q400new:

Изображение

CRJ old:

Изображение

CRJ new:

Изображение

777 old:

Изображение

777 new:

Изображение

Те на това му се вика haute couture :lol:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Чукча-читател
Редовен потребител
Мнения: 33
Регистриран на: 19 Сеп 2019, 12:57
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Чукча-читател » 21 Окт 2021, 19:13

Блякш! Това за стилно и модерно ли минава? Не стига, че това черно на пода на фюзелажа и опашката придава мрачно усещане, ами и с този "грим" става съвсем зловещо. Особено при регионалките, където на фона на по-малкия размер изпъква диспропорционално.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Окт 2021, 19:16

Чукча-читател написа:
21 Окт 2021, 19:13
с този "грим" става съвсем зловещо
Анджък де - bandit nose livery :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Окт 2021, 06:40

Когато платиш една торба пари за бизнес класа, се очаква да те нахранят царски.
Е, не винаги :D

https://www.youtube.com/watch?v=DUqaUlT6wbw
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Окт 2021, 10:45

Hawkeye написа:
17 Окт 2021, 11:46
Показаха ливерията на наследника на Ал Италия.

Изображение
Мен ме гони доста голям скепсис по отношение на „новата” ITA.

Първо – нищо не се променя. АК остава 100% държавна собственост, както беше и Alitalia. Това беше и най-големия проблем на последната – три декади губеща, правителството налива пари (а това са пари на данъкоплатците, включително тези, които никога не са летели и няма да летят), а отчетите продължават да са катастрофални. Да не говорим, че и самата държава затъва така, защото на няколко пъти самото правителство взема пари на заем от частни банки за поредната финансова инжекция.

Второ – персонала остава същия. А това е причината, заради която никой не се съгласи на покупка. Нека си спомним, че дълго време превозвача беше на тезгяха за продажба и в началото се заинтересуваха не малко институции – финансови тръстове или авикомпании. Профсъюзите обаче се наложиха в договора за продажбата да бъде включена клауза, че персонала остава същия, което отказа априори всички кандидати – от Lufhransa Group та до Ryanair. Не си спомням кой точно CEO го беше казал в прав текст – „Да налеем пари в амикомпанията, докато в нея продължават да работят същите хора е все едно да ги хвърлим на вятъра”. Профсъюзите всъщност не са никак лошо нещо, но явно нещо не е наред и за 30 години това нещо някак си трябваше да бъде променено.

Бранда според мен трябваше да бъде запазен – Alitalia е повече от икона. Не знам кой в момента държи правата над него (би трябвало отново да е правителството, тоест нямаше да са необходими отделно пари), но най-малкото трябваше да се постъпи както навремето A3 (Aegean) направи с Olympic – купи фалиралия превозвач, но запази и бранда.

Като гледам – страницата продължава да не работи. Тя всъщност е едно към едно страницата на вече покойната Alitalia, но вече се кипри едно ITA…..

Ако трябва да говоря за собствен опит, вероятно съм един от малкото, които бяха доволни от Alitalia. От малкото, защото от дълги години АК беше много плюта и общо взето събираше почти само негативи като пасажерски оценки.

Аз обаче не бях и не съм на подобно мнение, както при полетите си до италиански градове (VCE, PMO, CTA, FCO), така и при интерконтиненталните (GIG). Честно казано, Lufthansa нито хранят по-добре (всъщност даже обратното), нито пък е по-широко в икономичната класа, едни кожени седалки, което не е кой знай-какво. Alitalia никога не са ми губили багаж, не съм имал проблем при чекинги, не са закъснявали и проваляли трансфери, не са се държали грубо – от какво тогава да се оплача.....

Както и да е, ще видим сега ITA.....
И като казвам ще видим, нямам предвид дали аз или такива като мен ще я сметнат за по-лоша или по-добра от предшественика – от това общо взето на никой не му пука. Аз навремето бях много доволен и от MALEV, но и тя се спомина преждевременно.
А дали ще почне най-накрая да печели пари или като Alitalia ще се окаже бездънна яма.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Ное 2021, 18:16

Клюкини относно предстоящото шоу в DXB:

EK подготвя special livery на един от своите 388 по повода:

Изображение

Boeing ще домъкне за първи път своя 779

Изображение

FR, който преди месеци заяви, че сделката по отношение на около 100Х 737MAX8 (във субвариант 200, създаден заради FR и поръчан единствено от тях) се е разсъхнала поради ценовата неотстъпчивост на американския производител (ти да видиш - таквиз приказки точно от MOL :lol: ), най-после е постигнал споразумение с Boeing и поръчката ще бъде обявена в Дубай.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9104
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 03 Ное 2021, 19:31

EK подготвя special livery на един от своите 388 по повода
Boeing ще домъкне за първи път своя 779

Чисто фройдистки човек остава с впечатлението, че недолюбваш Боинг. :D То напоследък аз също, но при теб май е по-дълбоко. Вероятно рани от битките в аеролакнерите. :D

Извън майтапа на снимките 777 изглежда като птица, а 380 с тая ливрея и тлъстото телце мяза на боклукчийски контейнер нямазан с графити в Харлем.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Ное 2021, 20:00

Хехек.
Разконспирира ме :mrgreen:

Никога не съм крил, че съм про-Airbus ориентиран, вероятно нормално предвид локацията ми :)

Но правя всичко възможно да съм обективен, ако се върнеш назад, ще видиш доста постове, където определено "сапунисвам" и Ербъс, които правят не малко глупости.

Всъщност, дори и да съм про-Airbus фен, едно нещо винаги съм го признавал и то няма толкова общо с самолетите и качествата им.
Европейците така и не се научиха да са търговци. Изключение прави ерата на Джон Лийхи, който след отдавна го няма (2 инфаркта изкара чиляка) и който между другото беше американец.

Дори и в най-лошите времена на МАX, Boeing съумяваше да печели добре. В това отношение Eрбъс са пълен пасив.

А в частност - 777 ич биля не го аресвам, защото е long haul самолет и в икономичната му класа е ужасно (разбирай, немам пари за бизнес класа :cry: )

Ама някога да съм отричал, че АК го аресват и то много :?:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4096
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 06 Ное 2021, 07:09

From Elon Musk to Bill Gates, here are all of the notable tech billionaires who jet around the world in private planes


Елън май е рекордьор по налетени часове на биз джет.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Ное 2021, 21:54

Almasy написа:
03 Ное 2021, 18:16
.....шоу в DXB.....
https://www.youtube.com/watch?v=HCFNuSIZIlU
Amazon написа:
03 Ное 2021, 19:31
Извън майтапа на снимките 777 изглежда като птица
Ми убуу, ама ако 77W беше всеобщ любимец на АК, 77Х вече не е (както е видно от клипа по-горе).
Нали съм 777 хейтър, ни можах се въздържа :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Ное 2021, 17:50

Украинското правителство и Ербъс с MoU за 22 самолета с които ще бъде сформиран нов национален превозвач.

https://www.reuters.com/business/aerosp ... 021-11-25/

https://en.interfax.com.ua/news/economic/781958.html

Понастоящем в Украйна оперират само частни АК: UIA, Windrose, Air Ocean, Motor Sich, SkyUp и Bees, от които най-голяма и с TransCon полети е само UIA, която остана без достойна конкуренция след фалита на AeroSvit. Windrose фактически оперира под шапката на UIA (голяма част от полетите са JV)
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 29 Ное 2021, 16:33

Almasy написа:
25 Ное 2021, 17:50
Украинското правителство и Ербъс с MoU за 22 самолета с които ще бъде сформиран нов национален превозвач.
MoU-то е за 6 х A220, 12 х A320neo и 4 х A330neo (или A350 - водят преговори за кой от двата модела).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Ное 2021, 09:24

Спомняте ли си пукнатината на каткарския 359 (А350-900) за която писах отдавна?

Както се казва - раутата се закеркенечи - QR са се изплашили дотолкова, че са приземили целия флот от 359 и 35К, докато не стане ясна всъщност причината.

Но не затова го споменавам. Темата в ерлайнса е стигнала вече към 15 страници......Стигнах до 3-тата и се отказах – то иска и време, пък и до посочения номер – само догадки. Разбрах само, че май има нещо общо с нанесената боя (катарските самолети са боядисани по протежение на целия фюзеляж в горния му отдел)

Изображение

или поне тъй казуват некои чатъри. За туй при самолетите на други превозвачи, болшинството от които фюзеляжа е от типа „eurowhite”

Изображение

Изображение

не са открити никакви проблеми.

Цялата раута ми се вижда доста страна, ако тези догадки са верни.
Каква увреда може да причини боята? Защо само сивата, но не и бялата? Или пък синята? Защото пък при Delta и British Airways, чиито самолети са със синьо боядисани кореми също не е открито нищо.

Изображение

Изображение

Знае ли някой нещо конкретно :roll:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

jordani
Редовен потребител
Мнения: 1219
Регистриран на: 14 Май 2018, 19:28
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от jordani » 30 Ное 2021, 18:32

Чисто спекулативно - освен разликата при температурното разширение между двете бои да е значителна, не виждам друго възможно обяснение.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3345
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 30 Ное 2021, 19:27

Пукнатините върху метални секции ли са или върху композинти?
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9104
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 30 Ное 2021, 19:48

Bruchpilot написа:
30 Ное 2021, 19:27
Пукнатините върху метални секции ли са или върху композинти?
Те секциите на фюзелажа, не са ли изцяло композитни? С някаква алуминиева решетка? Нали бяха взаимствали от 787?

Иначе, каква е вероятността пукнатините да нямат нищо общо с боята, а по-скоро с факта, че Катар са стартовият клиент и това са най-старите произведени машини от 2014-та?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5981
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 01 Дек 2021, 00:12

Bruchpilot написа:
30 Ное 2021, 19:27
Пукнатините върху метални секции ли са или върху композинти?
Композит.
Нали бяха взаимствали от 787?
Не. Те вероятно имат общо (както повечето модерни технологии), но патентите са различни.
Иначе, каква е вероятността пукнатините да нямат нищо общо с боята, а по-скоро с факта, че Катар са стартовият клиент и това са най-старите произведени машини от 2014-та?
A7-ALA е наистина от 2014-та, но A7-ANC е едва на 3 години, така че възрастта няма как да има нещо общо. Тук трябва да се поправя, BTW - приземени са 16 машини, а не всички 53. Някои са от най-старите, някои от по-новите.

Освен това, думите (че причината е боята) са на his royal highness AAB (самия QR CEO), според който боята "eб@вала майката на пейзажа" (according to Al Baker, paint is degrading on composite areas subjected to aerodynamic stress)

https://simpleflying.com/qatar-airways- ... t-problem/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 542
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 01 Дек 2021, 10:01

Дали пък е възможно шейхът в пристъп на желание за уникалност и ексклузивност да е поискал някаква по-фешън боя, я с перлен ефект, я нещо друго и допълнителния ингридиент да е прецакал формулата?

А обянението "в Тулуза мароканци с баданарката вапцат въздушни автобуси едно към гютере" съвсем ли е невъзможно? :))))

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3345
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 01 Дек 2021, 11:23

Amazon написа:
30 Ное 2021, 19:48
Bruchpilot написа:
30 Ное 2021, 19:27
Пукнатините върху метални секции ли са или върху композинти?
Те секциите на фюзелажа, не са ли изцяло композитни? С някаква алуминиева решетка? Нали бяха взаимствали от 787?
Almasy написа:
01 Дек 2021, 00:12
Bruchpilot написа:
30 Ное 2021, 19:27
Пукнатините върху метални секции ли са или върху композинти?
Композит.
Щом е върху композит е напълно възможно боята дали поради химическия си състав (по-вероятно), дали както е посочено по-горе поради топлинно разширение/свиване, да предизвика (да използвам съвременния купешки термин) деламинация. Или казано с простия български технически термин - става на юфка :lol:
Строши-пилот :mrgreen:

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани