Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 8923
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от vassiln » 26 Мар 2021, 22:21

Израелската Жипка с радостна вест - ако разбирам правилно, щели да откриват линия "Тел Авив - Мека".
https://youtu.be/y8Nk_OLoMz0

(Това може и да обяснява защо новата му потенциално победоносна коалиция щяла да включва и "софт-ислямисти". Тоя за повече власт ще се прегърне и с "палестинското ДПС". :) )

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Мар 2021, 16:04

vassiln написа:
26 Мар 2021, 22:21
...... "палестинското ДПС"......
:lol:
Опасен си.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 8923
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от vassiln » 30 Мар 2021, 17:31

Ама сбърках, не е палестинско, ами израелско.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 02 Апр 2021, 09:01

PK-CLC Update

Открит е и VCR (зарит на дъното с над 1 метър тиня).

https://www.bbc.com/news/world-asia-56585732
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Апр 2021, 09:37

Конверсията на 388 в 38F (карго вариант) или 38M (комби вариант) не е невъзможна.

https://simpleflying.com/airbus-a380-fr ... nversions/

Във във втория случай (комби вариант) за пасажери ще остане втория етаж (всъщност явяващ се трети, защото и в момента А380 си има карго отсек, който образно казано, може да се приеме за "първи" етаж).

Навремето KL (KLM) поръча няколко 74М (747-300 в комби вариант), основно за полетите си до SXM. Никоя друга АК обаче не го направи и Боинг спря да предлага варианта.

https://simpleflying.com/airbus-a380-fr ... nversions/

Изображение

Изображение

Лично аз съм изключително скептичен относно и двата варианта (38F и 38M).

Първо, подобна конверсия ще е скъпа. На обеднелите постковидно АК сал туй им трябва - подобни разходи.

Второ, вярно е, че карго авиацията не пострада така силно както гражданската, но загуби и редукция има и при нея. Наличните в момента машини като че ли са повече от достатъчни.

Трето, К19 силно ускори пенсионирането на всички варианти на 777, включително 77W. Като се има в предвид колко консервирани машини напълниха пустинята, включително съвсем млади, вероятността да се харчат пари за конверсия на 388 ми се струва имагинерна, при положение, че 77F P2P ще е значително по-евтин. Още повече, че вече отдавна има стартирана програма за конверсия и на 77W (досега се конвертираха основно 772 и 77Е).

Четвърто, има вероятност 38F P2P да е underpowered, ако цялото пространство на самолета се запълни с много тежки товари. 388 е световен лауреат що се отнася до обем, но товароподемността му все пак е лимитирана. По всяка вероятност ще се наложи ограничения по MTOW, тоест ако целия самолет е запълнен, това да е със сравнително по-леки товари. По-мощни двигатели никой не е разработил, а и е пълен абсурд да се мисли за ремоторизация, дори ако такива съществуваха - цената на целия пакет ще е абсурдна.

Пето, що се отнася до варианта 38M, видя се колко прокопса 74М, поръчан от една единствена АК. С 38М няма да е по-различно и в най-прекрасния случай ще иде реч за някакви бутикови бройки, които няма да избият парите дори само на инженерния труд.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Апр 2021, 09:57

Забравих 6-то.....АК, които имат достатъчно пари, е по-вероятно да се заинтересуват от един чисто нов 77X в карго вариант, както това вече направи QR

https://finance.yahoo.com/news/qatar-ai ... cv7KmxLit3

77X може и да е с много слаби заявки за гражданските версии, но евентуален F вариант вероятно би бил много по удачен от конвертиран 388 - няма никакъв шанс машината да е underpowered.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3195
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 08 Апр 2021, 12:34

Almasy написа:
08 Апр 2021, 09:37
Четвърто, има вероятност 38F P2P да е underpowered...
Almasy написа:
08 Апр 2021, 09:57
...388 - няма никакъв шанс машината да е underpowered.
В смисъл, че ще е underpowered за желанията на компаниите, че ще е underpowered ако му вдигнат още маскималното излетно тегло или че вече и при това тегло е underpowered?
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Апр 2021, 12:46

Bruchpilot написа:
08 Апр 2021, 12:34
Almasy написа:
08 Апр 2021, 09:37
Четвърто, има вероятност 38F P2P да е underpowered...
Almasy написа:
08 Апр 2021, 09:57
...388 - няма никакъв шанс машината да е underpowered.
В смисъл, че ще е underpowered за желанията на компаниите, че ще е underpowered ако му вдигнат още маскималното излетно тегло или че вече и при това тегло е underpowered?
Не си разбрал - няма шанс F вариант на 77Х да е underpowered, а не 38F

Ако пък аз не съм разбрал:

Що се отнася до 38F, няма как да му вдигнат MTOW с тези двигатели.
За граждански вариант стигат, ама не и изцяло карго - той може да събере много локомотиви (примерно) за разлика от 77F, ама как ще ги вдигне във въздуха е въпроса.
Единственият вариант е редуциране на рейнджа (зареденото гориво ще тежи по-малко) - не знам обаче, доколко това би устройвало карго компаниите.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3195
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 08 Апр 2021, 18:03

Almasy написа:
08 Апр 2021, 12:46
Не си разбрал - няма шанс F вариант на 77Х да е underpowered, а не 38F

Ако пък аз не съм разбрал:

Що се отнася до 38F, няма как да му вдигнат MTOW с тези двигатели.
За граждански вариант стигат, ама не и изцяло карго - той може да събере много локомотиви (примерно) за разлика от 77F, ама как ще ги вдигне във въздуха е въпроса.
Единственият вариант е редуциране на рейнджа (зареденото гориво ще тежи по-малко) - не знам обаче, доколко това би устройвало карго компаниите.
Да де, точно за 38F говорим.
Демек авиокомпаниите искат, не стига, че има по-голям обем и вдига бруто повече, ами да вдигнат още теглото, за да вдига още повече, но без да плащат за ремоторизация? Е то, хем туй в онуй, хем душата в рая, няма как да стане :lol:
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Апр 2021, 14:49

Bruchpilot написа:
08 Апр 2021, 18:03
Е то, хем туй в онуй, хем душата в рая, няма как да стане :lol:
:lol: :lol: :lol:
Баш.
Ма ся кът се замислих, много си прав в края на краищата - израза е повече от удачен.
Ма нали ги видиш - полуправостоящи места, че и с изцяло правостоящи места самолети имат апетити да сертифицират.....
Наяване немат.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Skoda
Редовен потребител
Мнения: 518
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 10 Апр 2021, 08:08

На тоя самолет не му върви и това е:

https://www.investor.bg/sasht/337/a/avi ... ng-325740/

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3195
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 10 Апр 2021, 09:24

Almasy написа:
09 Апр 2021, 14:49
Ма нали ги видиш - полуправостоящи места, че и с изцяло правостоящи места самолети имат апетити да сертифицират.....
Наяване немат.
Бягай, бягай :|
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Апр 2021, 19:29

Бившият зам.-шеф на "Аерофлот" - удушен

https://www.actualno.com/europe/tri-god ... 80893.html
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 473
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sea Dog » 11 Апр 2021, 14:11

:twisted:

Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 12 Апр 2021, 01:44

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Апр 2021, 09:02

Франчолята възнамеряват да забранят всички вътрешни полети, за които може да се вземе влак с времетраене 2 ч. и 30 мин.
Трансферите няма да бъдат засегнати, тоест явно ще оставят единични полети, които обаче могат да бъдат букирани само ако летиш примерно през Париж до Банкок или друга международна дестинация.

https://www.bbc.com/news/world-europe-56716708

С други думи сбогом на полетите CDG/ORY до градове като BOD, NTE или LYS

И сичко това заради хората на Грета, които искали да се намалят още емисиите.
Off Topic
Таз Грета веке ми идва в повеке.........
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3845
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 13 Апр 2021, 14:40

И сичко това заради хората на Грета, които искали да се намалят още емисиите.
Глупости, нищо общо няма с тая пикла, тва е че в западна европа ЖП операторите имат силно политическо лоби и да за разстояния до 500км влака е по добре ако имаш развита ЖП мрежа.. тва да не ти е америка :lol:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Апр 2021, 14:49

Archer написа:
13 Апр 2021, 14:40
И сичко това заради хората на Грета, които искали да се намалят още емисиите.
Глупости, нищо общо няма с тая пикла, тва е че в западна европа ЖП операторите имат силно политическо лоби и да за разстояния до 500км влака е по добре ако имаш развита ЖП мрежа.. тва да не ти е америка :lol:
Туй как го превеждаш"

"French lawmakers have moved to ban short-haul internal flights where train alternatives exist, in a bid to reduce carbon emissions"

После, има си чиляци, като моя милост, които предпочитат фърчилата.
Плащам си.
Що ме задължават пътувам с влак?
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3845
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 13 Апр 2021, 18:12

После, има си чиляци, като моя милост, които предпочитат фърчилата.
Плащам си.
Що ме задължават пътувам с влак?
Никой не те задължава .. ако имаш частен самолет 8-) Тук по скоро става въпрос за реактивни машини с капацитет над 100 човека. За къси разстояния до два часа влака излиза по евтино и пестиш доста време нямаш чекиране висене с часове на летището и тем подобни.
Пак казвам ЖП лобито в западна европа е много силно пожелавам си и в България да е така.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3845
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 15 Апр 2021, 14:21

Нова дивотия в проектирането на седалки


https://www.cnbc.com/2021/04/11/crystal ... abins.html

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 5486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Апр 2021, 12:56

Накратко:

Alan Joyce (QF CEO) – 388 се връщат във флотилията на Qantas до 3-6 месеца

Изображение

https://www.bloomberg.com/news/articles ... R8cAH1aDg0


S7 (Siberian Airlines), най-голямата руска изцяло частна АК и де факто единствен конкурент на SU (Aeroflot), ще продаде дяла си (около 37%) от „новата” (старата фалира отдавна) CY (Cyprus Airways).

Изображение

Тя и новата кипърска АК е „втасала” – два от 4-те и самолета са приземени отдавна.
Вече се е появил нов купувач, и то не за 37% а за 100%, тоест натиска е да се продаде цялата АК анблок, което най-вероятно кипърското правителство ще приеме, тъй като отдавна заяви, че няма повече пари, които да налива в превозвача.
Името на клиента обаче се държи в тайна, ясно е само че е „европейски инвеститор”, в случая се подозира нискотарифна АК, по-скоро FR (Райнеър), тъй като W6 (Wizz), има отдавна достатъчно добре развита мрежа до Ларнака.


Летище WAW (Варшава) е лауреат в цяла Източна Европа по брой пътници, като за класацията са взети цифри от последната пре-ковидна година (2019-та), а именно 18.86 милиона.

Изображение

Трабва да се отбележи обаче, че в тази цифра въобще не са включени преминалите пътници през летище Модлин, където кацат не малко нискотарифни АК, тоест полската столица ще още по-напред в пътникооборота, ако бъдат прибавени и те.

На второ място съвсем резонно е PRG (Прага) с 17.80 милиона пътници

Изображение

следвана с много малка разлика от BUD (Будапеща) с 16.17 милиона

Изображение

SOF (София) е с 7.11 милиона, което е все пак повече от BEG (Белград), който е с 6.16 милиона.

За WAW, BUD и SOF топ дестинация е категорично Лондон (всички летища, като LO лети дори и до LCY).

За PRG обаче топ дестинация е CDG (Париж).

Сред топ дестинациите на трето и четвърто място се нареждат Франкфурт и Амстердам, а Москва е доста далеч в класацията.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани