Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 8249
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от vassiln » 30 Юли 2020, 13:02

Almasy написа:
30 Юли 2020, 11:45
...
Не съм информиран.
...
Абе аз друго имах предвид, като те определих като песимист - че изглежда смяташ да живееш само до 2050 г. :D
(Ей го сега, бащата пътува към Шабла, че да ходи на гости на един човек, който в момента е на толкова години, колкото ти ще бъдеш през 2050-та.)
Иначе по същество на въпроса съм съгласен с теб - не ми се лети на самолет без пилот.
"Далеч съм от мисълта да отричам правото на палестинците на въоръжена борба, ... "
Dinain, 31-01-2006 г.:
http://forum.boinaslava.net/showthread. ... post141560

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Юли 2020, 15:00

Off Topic
► Show Spoiler
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 2230
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 02 Авг 2020, 09:19

ЕС има споразумение за единни стандарти за сигурност в самолетите - маски, а на летищата - социална дистанция. Но нямало да опразнят средната седалка.
"Не съм сигурен, че мрачните аспекти на човешката личност могат да бъдат поучителни за нас." - Ръсел Кроу

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5399
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 04 Авг 2020, 06:59

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Virgin Galactic с тяхната компания The Spaceship Company, която произвежда суборбиталните им космически кораби, съвместно с Rolls-Royce ще правят свръхзвуков пътнически самолет, който да лети с М3. Капацитетът ще е между 9 и 19 пътника, височината на полета - над 18 км.
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3125
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 04 Авг 2020, 10:01

ще правят свръхзвуков пътнически самолет
:lol:
То Локхйд или Боинг ще имат технически трудности с такова начинание.. та какво остава за тия. Иначе графиките им наистина са хубави.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3125
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 07 Авг 2020, 10:39

Яка машина жалко, че не го произвеждат вече, но пък кой знае вижте как модернизират Ан-2 например.

Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Авг 2020, 10:32

Archer написа:
07 Авг 2020, 10:39
Яка машина жалко, че не го произвеждат вече, но пък кой знае вижте как модернизират Ан-2 например.
Ква модернизация, кви 5 леФа :?
Айде да спомена най-елементарното - с какво ще го ремоторизират?
Пък ли с някакъв бъдещ вариант на ПД-14? Тоз бъдещ вариант докато стане действителност, всички планери няма вече да стават и за кокошарник.
Или да произвеждат нови такива по 200-годишна технология.
Ако са западни двигатели - нещо от пода на Honeywell HTF7000 или PW300 (последните ми се струват най-подходящи), каква цена трее турнат на тоз "модернизиран" Як-40Neo :?:
И кой идиот ще го купи?
Че и тридвигателен....Просто забрави.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Авг 2020, 15:58

Всъщност ти си прав дотолкова, доколкото такива опити се правят

https://www.youtube.com/watch?v=IPfqEPWgYeM

Но клипа ръси толкова мозък, че ум да ти зайде.
Чак един от коментиращите по-долу е написал:

"Як 40 первый в мире пассажирский турбо реактивный самолет??? Вы адекватные?"

:D
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Авг 2020, 11:50

Almasy написа:
12 Юни 2020, 13:55
IAI стартира програма (ERSF) за конверсия на 77W съвместно с GECAS.

https://bigtwinfreighter.com/

https://www.flightglobal.com/gecas-and- ... 17.article

Изображение

От случващото се напоследък е видно, че в пенсия заминават не само 772, 77Е и 773 но и канонизирания 77W (който и продължава да се произвежда) - явно АК смятат, че колкото и да е добър, самолета технологично е вече много стар.
А неведнъж е казано, че бройката 77W по света е огромна.
Пенсионираните от ЕК 77W нямат и 10 години......

Всъщност това беше очаквано (много преди короната), само че не беше ясно, кой точно ще се наеме с конверсията.
Едно не особено вдъхновяващо Update, касаещо програмата:

Боинг призна, че фюзеляжа на произвеждания в момента 77F (777-200F) е на лимита си по отношение на MZFW (max zero-fuel weight), за разлика от стандартните граждански версии със същата дължина – 772 (777-200), 77Е (777-200ЕR) и 77L (777-200LR).
По същата причина LOV (limit of validity или казано по-разбираемо работни цикли) на 77F е много по-ниско (37.500) от гражданските варианти (60.000).
При PF конверсията на версията с удължено тяло 77W (777-300ER) здравината на фюзеляжа ще е още повече лимитиращ фактор, тъй като тя трябва да бъде увеличена многократно повече, отколкото планираното увеличаване на MZFW.

Освен това Боинг предупреди, че това се отнася до P-F конверсията извършвана от GECAS & IAI.

Казано с други думи, не се гарантира сертификация от FAA на 777ERSF, ако конверсията е извършена от други фирми.

Последното влачи друг негатив - драстично лимитира фирмите, които ще могат да предложат OEM (original equipment manufacturer) поддръжка, а това със сигурност няма да се хареса на множество от карго операторите (има и такива, които нямат никакви отношения с GECAS и IAI и от години са свързани по една или друга причина с други компании).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8591
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 10 Авг 2020, 18:03

Archer написа:
07 Авг 2020, 10:39
Яка машина жалко, че не го произвеждат вече, но пък кой знае вижте как модернизират Ан-2 например.
Малко информация от "втора ръка". Близка приятелка баща и е/бил авиодиспечер в РФ и Украйна. Пилотите се оплаквали, че този Як "не обича да лети". Ако пилоти кажат това за самолет, значи че самолета нещо му куца аеродинамично, управление и въобще цялостна концепция. Принципно пилотите си обичат самолета на който летят и това е много сериозна присъда. Пдобно изказване при военните самолети съм чел за B-24 (сравнен с B-17) и F-104.

Така че може би е добре, че този самолет си заминава. Не малко хора загинаха в него...

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2847
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 10 Авг 2020, 19:13

Almasy написа:
10 Авг 2020, 11:50
...
По същата причина LOV (limit of validity или казано по-разбираемо работни цикли) на 77F е много по-ниско (37.500) от гражданските варианти (60.000).
...
Е, по принцип за товарните машини това не е толкова фатално, те правят по-малко цикли от пътническите, тъй като обикновено летят на по-дълги разстояния.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Авг 2020, 19:28

Доколкото аз знам:
Як-40 е доста сигурен самолет, но е специфичен за управление, особено при излитане/кацане, поради особеностите на крилото - то подхожда повече за турбопроп, отколкото за реактивен самолет. Пилоти, свикнали с други машини, трябва да променят навиците си. Освен това е доста "ръчен" самолет и летците трябва да имат добро усещане за такъв тип пилотиране.
Инак, един Ил-62 не е по-сигурен, напротив - той е един от моделите с най-много фатални катастрофи, на брой произведени самолети.
Як-40 не е лишен обаче от недостатъци и те се свеждат основно до:
- изключително тясна кабина - води се за един от най-неудобните самолети за пасажерите, дори АН-24 се смята за по-комфортен
- липсата на място за багаж
- за икономичност въобще не може да се говори - три двигателя за 28-човека (само икономична класа) които на всичко отгоре едвам се поместват
- изключително шумен, звукоизолацията на кабината е под всякаква критика - пасажерите не могат да се чуят
- подскачане при излитане/кацане
- ниска за джет крейсерска скорост
За предимство се смята възможността за опериране от недостатъчно подготвени писти.
Това е и причината, италианска фирма, специализирана в бизнес полети да опита опериране със самолета, още повече, че той е предложен от съветите на цена, несравнима с Фалкън-ите.
Изброените по-горе недостатъци обаче буквално втрещват италианците и те връщат машините още в края на първия месец.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Авг 2020, 19:46

Bruchpilot написа:
10 Авг 2020, 19:13
Е, по принцип за товарните машини това не е толкова фатално, те правят по-малко цикли от пътническите, тъй като обикновено летят на по-дълги разстояния.
Така е, но при 77777ERSF те ще бъдат много по-малко от при стария 777F (който и се произвежда чисто нов като карго машина) поради изроените по-горе неща.
Тоест от конвертиран 77W, смятан за най-успешния граждански вариант на 777 не би трябвало да се очаква чак толкова много като карго машина - удължаването в случая играе лоша шега.
На всичко отгоре, планерите вече ще са навъртяли не малко цикли (нали са били граждански машини дълго време).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2847
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 10 Авг 2020, 20:55

Напълно съм съгласен, но все пак дали ще излезе сметката или ще е без кръчмар много зависи от профила по който ще се използват. Ако летят два пъти на денонощие по 7-8-9 часа на полет, това са само два цикъла. Демек десет години експлоатация са около 7000 цикъла.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3125
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 10 Авг 2020, 21:34

за икономичност въобще не може да се говори - три двигателя за 28-човека
http://www.rusaviainsider.com/insight-y ... n-engines/

A rejuvenated, new-generation, twin-engine version of the iconic Yak-40 regional trijet aircraft could satisfy a high demand in the Russian domestic market, which currently does not offer any domestically-built jets for the 35-to-40 passengers sector.
поради особеностите на крилото
Ми точно за това е специален, може да каца с много ниска скорост.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Авг 2020, 14:12

Арчър, вече ти казах, че имаш право, доколкото има правени опити.
Написаното в линка корелира де факто с пастнатия от мен клип.

Това за небивалици.

Ще ремоторизират Як-40 толкова, колкото ремоторизираха и Ил-96 с двигатели на PW.
PW, които завидяха на RR, че са сключили контракт с Туполев за алтернативна (освен ПС-90А) моторизация на Ту-204, дори дадоха на руснаците 2 (или 4, не помня вече) двигателя безплатно за изпитанията.
Минаха балдър години.
Ти да си чул за ремоторизиран Ил-96?

Между другото PW напразно завидяха на RR – от цялата истерия всичко на всичко 2 самолета бяха с двигатели RB211-535E4, като последните заминаха за карго операции на тогавашната Air Cairo. Отделна сертификация за по-малко от десетина двигателя…..Много спечели RR. Добре поне че сертификацията си я плащат руснаците.

Як-40 барем да беше на годините на Ил-96, а то дизайн – 1966……Честно казано SSJ-70 звучи много по-реалистично.

Той и самия Honeywell TFE731 (с който пише, че ще бъде ремоторизиран) не е първа младост – прототипа е от 1972-ра.

Както и да е – в самата статия е написано, че към 2016-та само 24 Як-40 на територията на Русия са в летателна годност. Всичко останало леж…..
Което предполага производство и на нови машини (планери)

Наречи ме Тома Неверник – не я виждам тази работа.
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 11 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3125
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 11 Авг 2020, 21:12

Което предполага производство и на нови машини (планери)
Ами и аз нали това казах, да се възобнови производството.
Иначе за Ил-96 то там игрите май са политически, не са искали да им дават съвременни двигатели.
То и по едно време са искали да продавал L-1011 на СССР ама не е станало поради същите причини.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 12 Авг 2020, 06:23

744 (е, доколкото са останали тук-таме някоя и друга бройка) все още получава критични ъпдейти на софтуера посредством дискети :)

https://www.kaldata.com/it-%d0%bd%d0%be ... rMKM35ZWys
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8591
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 12 Авг 2020, 19:58

Almasy написа:
12 Авг 2020, 06:23
744 (е, доколкото са останали тук-таме някоя и друга бройка) все още получава критични ъпдейти на софтуера посредством дискети :)

https://www.kaldata.com/it-%d0%bd%d0%be ... rMKM35ZWys
Имай предвид, че качеството но софтуера във времената, когато е създаден 747, днес е практиески недостижим.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4634
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 12 Авг 2020, 20:33

Amazon написа:
12 Авг 2020, 19:58
Имай предвид, че качеството но софтуера във времената, когато е създаден 747, днес е практиески недостижим.
За недостижим не знам, но друго е сигурно - по-малко податлив е бил на външни влияния (от кражби до злонамерени действия).
В 2020 всичко е толкова хай, че май и свако ти Пижо, от Мало Койнаре, ако има съответните познания, може да се ръгне къде ли не.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани