Нова История ⇒ БНА
Модератор: Ksantip
-
- Редовен потребител
- Мнения: 5918
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 11:36
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Това за акумулаторите явно е голям проблем.И преди съм писал, в Танковата бригада в Сливен цяла голяма сграда бяха отделили за зареждане акумулатори.Нямам представа колко точно може да поеме, но бройката няма да е малка.Причините са че 72-ките оригинално палят на сгъстен въздух.Обаче поради сиромашията, това отдавана е останало в миналото.Всичко е на акумулатори.Обаче и акумулатори няма, и от една машина се слагат на друга.Ако сега се обяви тревога и трябва цялата "бригада" да се изнесе , поради липса на акумулатори само мога да предполагам за процента машини на ход.
Проблема е другаде, съкрати се безчет техника, с безброй акумулатори, 10 % от тях да бяха в изправност щяха да напълнят оставащите поделения.
На подобни исторически преходи и аз съм свидетел. 6 автобуса от Сливен за Петрова Нива - Странджа за 10-12 часа ( не повече от 150-170 км).Тръгнахме 6 чавдара, стигнахме 5.
Близко е до акъла, че война за един час няма има, и при подготовката за евентуален конфликт ще се одържавят, купят и т.н безчет батерии ,нови автобуси.
Проблема е другаде, съкрати се безчет техника, с безброй акумулатори, 10 % от тях да бяха в изправност щяха да напълнят оставащите поделения.
На подобни исторически преходи и аз съм свидетел. 6 автобуса от Сливен за Петрова Нива - Странджа за 10-12 часа ( не повече от 150-170 км).Тръгнахме 6 чавдара, стигнахме 5.
Близко е до акъла, че война за един час няма има, и при подготовката за евентуален конфликт ще се одържавят, купят и т.н безчет батерии ,нови автобуси.
След "контра", идва "ре-контра"! Победа будет за нами!
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2127
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Това към 1990г. или в по-ново време?
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2127
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
- Контакт:
- Status: Offline
-
- Редовен потребител
- Мнения: 5918
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 11:36
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
След като чета какво е писал колегата съм склонен до някъде да му вярвам за транспортните терзания.
Има и нещо друго, по време на учения( съмняваме да се е процедирало по различни начини в негово поделение) по мое време се вземаха едни и същи стари машини,арните си стояха по "гаражите", говоря за бойните.Не изключвам така да се е процедирало и с транспортната логистика.Колко техника е стояла по складовете не пипана...2007-ма видях за едно учение на Ново село да носят танкови снаряди със Зил-157. Много добре си преодоляваше пълен баирите. Не го бях виждал преди, щеше да ми направи впечатление.Явно скоро са го изкарали от някой незнаен гараж.
След "контра", идва "ре-контра"! Победа будет за нами!
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 7846
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Доста странно твърдение при положение че края на 80те имаме същите образци технника като ГДР. И все пак зависи какви са били въпросните офицери де.За българската вярност не е имало съмнение, но съмнения за боеспособността на БНА - да. Смятали я за лошо въоръжена.
Иначе с колкото и хора да съм си говорил служили на различни места по разично време, но щом стане въпрос за авто техника винаги има някакви терзания с акумулаторите така че, да
Акумулаторът - ахилесовата пета на българската армия
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2273
- Регистриран на: 05 Фев 2017, 13:46
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Да ти кажа честно , не зная. Представа нямам. Нито кой какви загуби би понесъл , нито какви биха били приемливи или поносими за постигане на някакъв конкретно зададени цели и успех.
Някъде по назад е написано - да се благодарим и радваме , че не се наложи в действителност да разберем.
Не си падам по приказки и размисли " ако , хипотетично , може би , евентуално .... нещо би станало какво ще се .... .
Ако нещо ме интересува по-скоро е реално съотношение на сили , ресурси , въоръжение , техника , ниво на подготовка и бойна готовност. А според тези показатели според мен губим.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2273
- Регистриран на: 05 Фев 2017, 13:46
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Септември 1985 г. влязох в ВУ . Считай , че наблюденията и впечатленията ми са оттогава.Thorn написа: ↑07 Ное 2017, 11:05Това към кои години? Края на 90-те, когато аз служих беше жалка картинка, такава армия трябваше да се закрие, но имало ли е разлика преди?Христо Спириев написа: ↑07 Ное 2017, 01:19Формулирай го и ще отговоря.
Това е много относително. Зависи от степента на готовност , мобилизация и мотивация за водене на война.
Аз не съм стратег и нямам нужната информация за цялостни ресурси , готовност , изправност и боеготовност за да направя оценка.
От наличното и личен опит и видяно в БНА , Турция ни превъзхожда и 1 на 1 нямаме шансове , според мен.
Системата на подготовка , проверка и оценка бе сбъркана. Бойната подготовка и боеготовноста бе на общо взето на ниво имитация пред началството. Армията и армейското ежедневие бе ангажирано с несвойствени , нехарактерни и нямащи отношение към бойната подготовка дейност. Битово осигуряване , армейска инфраструктора , комуникационно и друго техническо осигуряване вече бе остаряло и се задъхваше. Резервни части и консумативи също. Бойни стрелби до минимум и с куп предварителни сухи тренировки. Това не е бойна подготовка.
Абе дълга тема. Сега повече не ми се пише.
Рибата се вмирисва от главата. Разбирай от висшето ръководство и военни училища.
Армията е отражение на обществено-политическо състояние на обществото. И на икономика , разбира се.
Общообразователни предмети и специална част бяха на ниво. Но оттам нататък ! Най омразни предмети - устави и строева подготовка. Строева подготовка - теоретична и практика. Как да се завъртиш правилно на ляво на пета и пръсти. В същото време реална практическа военомедицинска подготовка и оцеляване - пълна имитация. Важно да е ефектно , а не ефективно. Цялата система е да се харесаме на началството. Не само в армията. Сега се сещам - най важното - да имаш план-конспект за занятия. Първо това се проверяваше. На хартия ако знаете колко подготовка сме провели - то това бойна , стрелкова , специализиран ръкопашен бой ..... А бе.
Изобщо сбъркана и останала назад за други времена методология за военна подготовка и оценка нивото и степента на подготовка и готовност.
За битови детайли и инфраструктора във ВУ направо не ми се говори
- Thorn
- Редовен потребител
- Мнения: 10956
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Всяка невоювала с десетилетия армия деградира.
Но примерно украинската беше по-разкапана и от нашата, а в момента е сравнително боеспособна. Поне така твърдят и самите украинци и противниците им от ДЛНР. Накратко, смятат в сегашното си състояние, украинците биха попилели повечето европейски армии.
Но примерно украинската беше по-разкапана и от нашата, а в момента е сравнително боеспособна. Поне така твърдят и самите украинци и противниците им от ДЛНР. Накратко, смятат в сегашното си състояние, украинците биха попилели повечето европейски армии.
Обикновено съм прав
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2273
- Регистриран на: 05 Фев 2017, 13:46
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Не е само до акумулаторите.
На хартия се водеше много техника и въоръжение.Функционално боеготова не бе така.
Ще се опитам да обясня. Имах 37 годишна станция. РЛС бе в параметри и изправна. И какво от това , след като автомобила е 37 годишен олдтаймер. Поради липса на средства не се зареждаше антифриз. Държахме ги източени. Зареждах ме ги с топла вода от водогрейката преди стартиране за занятие. Нали си давате сметка , че гарнитури , гумени , каучукови съединения са стари , негодни и прегорели. Охладителната система корозирала и запушена. Палиш , тръгваш и не знаеш докъде ще стигнеш. РЛС не бе функционална и боеготова.
Каква полза от танка , че оръдието му стреля ако не можеш да го закараш до мястото където да стреля.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2273
- Регистриран на: 05 Фев 2017, 13:46
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Не съм съгласен. Украинската армия е пример като когато дойде яйцето на @ъза на кокошката и тя почва да търси легало. По принуда. Там са намесени и други фактори. По-скоро в началото на конфликта изкараха на мотивация и ентусиазъм.Thorn написа: ↑07 Ное 2017, 19:07Всяка невоювала с десетилетия армия деградира.
Но примерно украинската беше по-разкапана и от нашата, а в момента е сравнително боеспособна. Поне така твърдят и самите украинци и противниците им от ДЛНР. Накратко, смятат в сегашното си състояние, украинците биха попилели повечето европейски армии.
Пак казвам , за мен армията е отражение на състоянието на една държава. Ако е деградирала е барабар с държавата.
На зная финландската , норвежката или швейцарските армии да са деградирали. Доколко са боеспособни е друг въпрос.
Подготовка , функционалност и боен опит са различни неща.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 5918
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 11:36
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Много изказвания които стоят празни във въздуха.Thorn написа: ↑07 Ное 2017, 19:07Всяка невоювала с десетилетия армия деградира.
Но примерно украинската беше по-разкапана и от нашата, а в момента е сравнително боеспособна. Поне така твърдят и самите украинци и противниците им от ДЛНР. Накратко, смятат в сегашното си състояние, украинците биха попилели повечето европейски армии.
Нито нашата беше деградирала,нито украинската.
След "контра", идва "ре-контра"! Победа будет за нами!
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 7846
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
най важен е човешкия фактор и подготовката, ти сам го казваш
Нямали сме достатъчно акумулатори - а ония колко са имали?
не било възможно 90% от авиационната техника да е изправна - а при ония отсреща колко е била изправна?
нашите летци не тренирали достатъчно маневрен въздушен бой - а ония отсреща всеки в Топ Гън ли е бил?
И още много примери.. пак казвам сценария е ние да действаме в отбрана ( та и от там повече мотивация ) не да нападаме да "освобождаваме" някого..
Щом си можел да работиш със станцията и е изправна, акумулатори за бричката ще се намерят.Ще се опитам да обясня. Имах 37 годишна станция. РЛС бе в параметри и изправна. И какво от това , след като автомобила е 37 годишен олдтаймер.
Ся, нали не говорим за тотано неочаквано Блицкриг нападение. Ако наистина се е предполагало, че ще се водят бойни действия ще има подготвителен период, колко дълъг не се знае, но все пак се е предполагало че ще има време за мобилизация, същото важи и за отсрещната страна.На хартия се водеше много техника и въоръжение.Функционално боеготова не бе така.
Нямали сме достатъчно акумулатори - а ония колко са имали?
не било възможно 90% от авиационната техника да е изправна - а при ония отсреща колко е била изправна?
нашите летци не тренирали достатъчно маневрен въздушен бой - а ония отсреща всеки в Топ Гън ли е бил?
И още много примери.. пак казвам сценария е ние да действаме в отбрана ( та и от там повече мотивация ) не да нападаме да "освобождаваме" някого..
- Sharana
- Модератор
- Мнения: 3995
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Американците 85та са смятали около 60%. Но има определени условности на тема за коя техника става въпрос - само бройките в ескадрилите или активните + тези на хранение (които е ясно, че не са боеготови).
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2273
- Регистриран на: 05 Фев 2017, 13:46
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
По вод тази РЛС се сетих за куриозен случай. След 1990г . Но проблемите са натрупвани години преди това.Христо Спириев написа: ↑07 Ное 2017, 19:42Не е само до акумулаторите.
На хартия се водеше много техника и въоръжение.Функционално боеготова не бе така.
Ще се опитам да обясня. Имах 37 годишна станция. РЛС бе в параметри и изправна. И какво от това , след като автомобила е 37 годишен олдтаймер. Поради липса на средства не се зареждаше антифриз. Държахме ги източени. Зареждах ме ги с топла вода от водогрейката преди стартиране за занятие. Нали си давате сметка , че гарнитури , гумени , каучукови съединения са стари , негодни и прегорели. Охладителната система корозирала и запушена. Палиш , тръгваш и не знаеш докъде ще стигнеш. РЛС не бе функционална и боеготова.
Каква полза от танка , че оръдието му стреля ако не можеш да го закараш до мястото където да стреля.
Още малко детайли по експоатацията , годноста и разминаванията с това на хартия. Състава на поделението е много технически грамотен , обучен , опитен , рутиниран. И офицерския и сержантския състав. Въпреки амортизация и години успяваме да поддържаме техниката. На седмичните профилактики даваме доклади – РЛС е в параметри , всички системи и НРЗ функционират нормално. Вярно , но реалноста е друга. По изисквания на позицията не трябва да има по-високи ппрепятствия от 1м на 10м растояние , до 10м на 100м растояние. Диаграмата се формира и с участие на земната повърхност. По чукарите никъде няма такива позиции.При зададени 180 kW импулсна мощност губиме видимост и цели. Вдигаме мощноста над 200 kW. Техниката е лампова. По-бързо се амортизират и пада емисията. Пък лампите вече дефицит. На лампомер мерим параметри . По читавите слагаме във високочестотните и чувствителни стъпала. Генераторната лампа по памет струва около 3500 долара с 400 часа ресурс. Изолации и уплътнения по кабината прегорели.Климатичните условия си оказват влияние. Въпреки , че по ТТХ работи от -40 до 50 градуса , но за околна температура. Вътре апаратната трябва да се подгрее 1 час над 5 градуса заради конденза. Иначе високоволтовите блокове и стъпала почват да искрят , пукат и претоварват. Пълно е с посребрени контакти , крачета , розетки. Почват да окисляват. Електромеханични контакти трупат нагар. Пълно е с механика – пружини , скоби , плунжери – стареят , губят параметри. Все неща със стотици в една РЛС. Високочестотните кабели по антеннофидерната система напукват. Пада съгласуваноста , пада видимостта на РЛС. Такива проблеми и с автомобилите. По километраж са изминали само 12 000 км. – на хартия супер , те като нови. Със 7 пласта боя , различни нюанси на зеленото. Гумите не сменявани повече от 10 години. Масло по диференциали и то – ма нали не се е движил ако че е загубило качества.
И още много , но не мога да опиша всичко.
РЛС е годна за БР , но за сметка на по чести дефектации , аварии , снижена функционалност . И снижена значително надеждност. А надеждността е първо и основно изискване за въоръжение и техника.
Та на хартия е едно , а реалността друга. Въпреки , че се пращат и доклади за цялостното състояние.
Подобно е положението и с останалата техника и въоръжение в БА. Дори да не е с изконсумиран ресурс , консервирана и на съхранение. Въоръжението и техниката трябва да са цялостно функционални , годни и със заложената им надеждност за да се изпълняват в пълен обем задачи и БР , а не в ограничен обем и имитация. При това без да се отчита човешки фактор – квалификация и спазване на обслужване. Ако намесим и него...
Обаче се появяват едни навлеци (не помня кой министър ) , които понятие нямат и решават да правят пари. Регистрират ново дружество и чрез него да продават на арабите въоръжение , годни и с остатъчен ресурс. Смях. И с парите да си финансира издръжка и за нова техника. Моята РЛС , П-12 на ЗИЛ-157 , определена за продажба. Смях. Събират ни в София. Полковник , ЗКТЧ , грамотен и в час със състоянието :
- Господа, подгответе техниката и опишете ако има нещо за подмяна ! Ще има комисия която да приеме техниката.
- Г-н полковник , това не е за вярване.
- Вие всяка седмица пускате ли доклади , че е годна за БР ?
- Да. Но пускаме доклади и че е амортизирана , с влошено състояние и дори предложения за снемане и бракуване. Вие поне знаете.
- Това никои не го отчита. Минал е Военен съвет и е решено.
- Е добре де, там няма ли кой да ги запознае с нещата и реалното състояние ?
- Никой не смее. Вие знаете ли какво е да застанеш на Военен съвет пред министъра , да ти кажат не ни трябва толкова техника и ще разпродаваме ? Никой не смее да се обади как стоят нещата и че не може да стане.
- Това е смешно. Не е за вярване.
- Смешно , не смешно – решено е.
Такива неща имам в предвид като съм писал "сбъркана система и докарване пред началниците“.
Сдадох станцията. Не я продадоха. Отишла е на вторични или още гние в някой парк.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 5918
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 11:36
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Понеже не съм запознат, с този род войски.Как бе усвоен ремонта и поддържането на този вид техника при вас? Не съмнявам в това което пишеш, но имаше ли случаи на техника пращана за ремонт ?
Доколкото знам има(ло?) завод:
"ТЕРЕМ-Овеч" - Провадия, е профилиран в ремонт и модернизация на радиолокационни станции, ремонт и модернизация на електросилови агрегати и двигатели с вътрешно горене, производство на механични изделия и инструментална екипировка."
За ВВС-то и за сухопътните войски си имахме заводи за ремонт.Ремонта на вертолетите и самолетите(без МиГ-29) също бе усвоен по заводите,имахме и кораборемонтни заводи. Демек ремонтите на техниката на трите рода войски бе осигурена.
Аз съм свидетел поне на два танка дошли от капитално-възстановителен ремонт(2007-ма) oт Търговище.
Отделно в Сливен имаме и танкова работилница.
Демек има класификация за няколко вида ремонти(не ми се изброява сега, а и малко почва да ме лъже паметта за имената на някои от видовете освен КВР) на Танкова военна техника и за всяка според нивото, спецификата и сложността бе осигурено място и процедура.
В парка, в ремонтната работилница в близост до поделението и в самият завод.Като за всяко от това си има изисквания и процедура.Демек най-лекия ремонт се прави в парка от личния състав.По сложния в ремонтната работилница, най-сложния в завода (боята се сваля дори).
На практика как се случваше това при вас?
Доколкото знам има(ло?) завод:
"ТЕРЕМ-Овеч" - Провадия, е профилиран в ремонт и модернизация на радиолокационни станции, ремонт и модернизация на електросилови агрегати и двигатели с вътрешно горене, производство на механични изделия и инструментална екипировка."
За ВВС-то и за сухопътните войски си имахме заводи за ремонт.Ремонта на вертолетите и самолетите(без МиГ-29) също бе усвоен по заводите,имахме и кораборемонтни заводи. Демек ремонтите на техниката на трите рода войски бе осигурена.
Аз съм свидетел поне на два танка дошли от капитално-възстановителен ремонт(2007-ма) oт Търговище.
Отделно в Сливен имаме и танкова работилница.
Демек има класификация за няколко вида ремонти(не ми се изброява сега, а и малко почва да ме лъже паметта за имената на някои от видовете освен КВР) на Танкова военна техника и за всяка според нивото, спецификата и сложността бе осигурено място и процедура.
В парка, в ремонтната работилница в близост до поделението и в самият завод.Като за всяко от това си има изисквания и процедура.Демек най-лекия ремонт се прави в парка от личния състав.По сложния в ремонтната работилница, най-сложния в завода (боята се сваля дори).
На практика как се случваше това при вас?
След "контра", идва "ре-контра"! Победа будет за нами!
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 7846
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
На всеки му е било ясно че такава голяма армия и брой техника след 1990та няма как да поддържаме. Не е никакъв проблем да се разпродава ненужна техника - стига обаче едновременно с това да се заменя с нова макар и в минимални количества както и част от съществуващата да се модернизира.
Ето например преценя се че не може да поддържаме толкова много РЛС че и доста от тях поостарели - ми да бяха купили някакви нови , американски или европейски дори и в минимални количества. Същото важи и за останалите войски.
Илюзия е било че може да поддържаме 235 броя изтребители, както и толкова много танкове . Ми ок продай излишното и модрнизирай нещо същевременно закупувайки и нещо ново.
Само че у нас схемата е ясна, продават продават пак продават и нищо ново не се взима ( същото каквото и правеха в Украйна само че у нас в по малки мащаби ).
Иначе още съм на мнение да натоварим всичкото МТ-ЛБ, БМП-1,Т-72 и БТРи на един два кораба единия за Либия другия за Ирак , с парите да купим някаква нова техника.
Ето например преценя се че не може да поддържаме толкова много РЛС че и доста от тях поостарели - ми да бяха купили някакви нови , американски или европейски дори и в минимални количества. Същото важи и за останалите войски.
Илюзия е било че може да поддържаме 235 броя изтребители, както и толкова много танкове . Ми ок продай излишното и модрнизирай нещо същевременно закупувайки и нещо ново.
Само че у нас схемата е ясна, продават продават пак продават и нищо ново не се взима ( същото каквото и правеха в Украйна само че у нас в по малки мащаби ).
Иначе още съм на мнение да натоварим всичкото МТ-ЛБ, БМП-1,Т-72 и БТРи на един два кораба единия за Либия другия за Ирак , с парите да купим някаква нова техника.
- Thorn
- Редовен потребител
- Мнения: 10956
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Няма да стигне.
Обикновено съм прав
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net
За неудобни факти трябва да има наказания. Петя.
Разумните хора не се съмняват. Жертвите в Газа са малко.Dinain
Израел никого не е окупирал, никого. Не съществува арабски въпрос. Спириев
https://thornforum.net
-
- Редовен потребител
- Мнения: 5918
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 11:36
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Защо да е илюзия? Прочети по горното ми мнение и ще видиш че за ремонта на дадените видове техника са създадени условия за ремонт на всяко ниво.Archer написа: ↑08 Ное 2017, 14:47На всеки му е било ясно че такава голяма армия и брой техника след 1990та няма как да поддържаме. Не е никакъв проблем да се разпродава ненужна техника - стига обаче едновременно с това да се заменя с нова макар и в минимални количества както и част от съществуващата да се модернизира.
Ето например преценя се че не може да поддържаме толкова много РЛС че и доста от тях поостарели - ми да бяха купили някакви нови , американски или европейски дори и в минимални количества. Същото важи и за останалите войски.
Илюзия е било че може да поддържаме 235 броя изтребители, както и толкова много танкове . Ми ок продай излишното и модрнизирай нещо същевременно закупувайки и нещо ново.
Само че у нас схемата е ясна, продават продават пак продават и нищо ново не се взима ( същото каквото и правеха в Украйна само че у нас в по малки мащаби ).
Иначе още съм на мнение да натоварим всичкото МТ-ЛБ, БМП-1,Т-72 и БТРи на един два кораба единия за Либия другия за Ирак , с парите да купим някаква нова техника.
Посочих нивата на ремонт на танкова техника (сигурен съм че и на другата бронирана е било така).Докато бях в Равнец по дребните ремонти и ежедневната поддръжка се правеше в самата база.Докато са били на МиГ-21 са ги пращали в "Г.Бенковски" (За МиГ-29 просто не остана време тогава да усвоят ремонтите, а и бе още нов). Така е било и с останалите типове авиационна техника.
Едно от най-добрите неща за нашата армия бе че за основните видове въоръжения можеше да се извърши ремонт в България.
Нищо лошо не казвам за западната техника, дори напротив. Но там проблема е друг.
Например закупените джипове Мерцедес G-класа.Ремонтите трябва да се извършват в специализираните сервизи - съответно заплащането е като за ремонт на мерцедес, всеки може да се досети колко струват гуми за джипка Мерцедес и през колко време трябва да се сменят. Сметни другите части.После това да го умножим по няколко стотин.И това регулярно.Сложи камионите ,предполагам трябва специални масла да се слагат и т.н Това са огромни средства.Все си мисля че не е за страна като България.
След "контра", идва "ре-контра"! Победа будет за нами!
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4676
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Не, просто някой е прибрал комисионна. При числата, които закупихме, какъв е проблема в договора да бъде включена клауза за сертифициране на армейски сервиз за "лично ползване" и доставка на резервни части директно от производителя на заводски цени? Ще ти отговоря - проблема е никакъв, но няма келепир!T-72 написа: ↑08 Ное 2017, 15:04Например закупените джипове Мерцедес G-класа.Ремонтите трябва да се извършват в специализираните сервизи - съответно заплащането е като за ремонт на мерцедес, всеки може да се досети колко струват гуми за джипка Мерцедес и през колко време трябва да се сменят. Сметни другите части.После това да го умножим по няколко стотин.И това регулярно.Сложи камионите ,предполагам трябва специални масла да се слагат и т.н Това са огромни средства.Все си мисля че не е за страна като България.
Строши-пилот
-
- Редовен потребител
- Мнения: 5918
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 11:36
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Има го и това.Да:Bruchpilot написа: ↑08 Ное 2017, 15:29Не, просто някой е прибрал комисионна. При числата, които закупихме, какъв е проблема в договора да бъде включена клауза за сертифициране на армейски сервиз за "лично ползване" и доставка на резервни части директно от производителя на заводски цени? Ще ти отговоря - проблема е никакъв, но няма келепир!T-72 написа: ↑08 Ное 2017, 15:04Например закупените джипове Мерцедес G-класа.Ремонтите трябва да се извършват в специализираните сервизи - съответно заплащането е като за ремонт на мерцедес, всеки може да се досети колко струват гуми за джипка Мерцедес и през колко време трябва да се сменят. Сметни другите части.После това да го умножим по няколко стотин.И това регулярно.Сложи камионите ,предполагам трябва специални масла да се слагат и т.н Това са огромни средства.Все си мисля че не е за страна като България.
"Американските прокурори обвиниха производителя на "Мерцедес" и три от филиалите му в "дългогодишна практика на даване на подкупи", за да си осигурят изгодни сделки в Русия, Китай, Унгария, Сърбия Турция, Гърция, Ирак, Нигерия, Египет, Туркменистан, Узбекистан и още поне 16 страни между 1998 г.и 2008 г"
http://www.webcafe.bg/id_59789662_Daiml ... _22_strani
Имай в предвид, че не всички бяха нови.
И без посредници да минава, директно от Германия, цената на резервните части на джипове Мерцедес пак ще излиза доста солена. А това е военна техника , балкани, баири, дръвченца, камъни - чести сблъсъци .
След "контра", идва "ре-контра"! Победа будет за нами!
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4676
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Има един лаф - с пръдня боя не става Няма как да караме нещо западно и поддържката му да е на цена като за Жигули.
Строши-пилот
-
- Редовен потребител
- Мнения: 5918
- Регистриран на: 19 Юли 2016, 11:36
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
Абе то тъй, ама се получава пак същия омагьосан кръг.Има техника, ама няма пари за ремонти.Като за Кугърите и Беловете.Bruchpilot написа: ↑08 Ное 2017, 16:11Има един лаф - с пръдня боя не става Няма как да караме нещо западно и поддържката му да е на цена като за Жигули.
Имаме 12 Кугъра на хартия, но колко летят?хем Нова техника.Беловете като ги вземахме няколко години не летяха също.
Това го давам за пример като се сравнява времето преди 1990 г. и след това.
Защото не е само да се вземе нова техника , а да се осмисли целият процес на поддръжка на наш терен,както показах , за това се е мислело преди, че даже е и измислено.
След "контра", идва "ре-контра"! Победа будет за нами!
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4676
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 7846
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: БНА
те условията ги има амаЗащо да е илюзия? Прочети по горното ми мнение и ще видиш че за ремонта на дадените видове техника са създадени условия за ремонт на всяко ниво.
-резервните части и те са с пари
-дори и да имаш възможност няма смисъл да поддържаш МиГ-21,23 и Т-72 в немодернизиран вид за дълъг период от време .
Мисълта ми беше, че такава разсипия във никоя от бившите страни члени на варшавския не е имало, единствено украйна ни надминава.
Иначе за договора с Мерцедес, еми ние сме си го подписали така.
При такова количество техника спокойно можеше да има клауза да се създадат условия за обслужването на техниката в БА.
Естествено, че няма да стигне, но ако няма посредници все ще влязат някакви свежи пари от тая дърта железария.Няма да стигне.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани