COMMANDER_KEEN написа: ↑01 Яну 2021, 20:35
vvurbanov написа: ↑31 Дек 2020, 08:14
Сега ще опиша идиотщините през соца съпътстващи ремонта.
За това истинските мъже тогва си ремонтираха колите сами пред блока! Дойдат събота и неделя и на паркинга пред блока цял разглобен двигател можеш да видиш. Сервизите са женчовци!
Вярно е! Тия неща потънаха в забрава.
Причината обаче хората сами да извършват ремонт се дължеше не на некачествените услуги, а на техния дефицит. Значи не само ще ти извършат некачествен ремонт, но и трудно ще се уредиш да ти го направят.В сервиза въобще не те чакаха с отворени обятия. Там не се стараеха да привличат клиенти, а се отбраняваха от техния наплив и ги гонеха. Хората нямаше къде да отидат и щат, не щат се учеха сами да си правят ремонтите. То ако имаше достатъчно предлагане на резервни части и услуги, това щеше да доведе и до повишаване на качеството им. Същото беше положението и при ремонта на телевизори ,хладилници, перални, ел. печки.Много хора сами си правеха ремонтите от зор. Щеш не щеш започваш да разбираш от всичко.Така и аз сам извършвах голяма част от ремонтите. Но имаше такива за които се изискваха специална апаратура .То можеш да си смениш накрайниците, но пак трябва да отидеш в сервиз да ти регулират предния мост да речем.Понякога пък самите части се ремонтираха и се ползваха отново, но беше необходим струг или фреза.
Сега си спомних и какво беше обслужването в магазините. Влизаш в някой от тях и никой не ти обръща внимание. Продавачките си приказват. Ако ги прекъснеш, може да ги ядосаш и тогава въобще няма да те обслужат.Или ще ти кажат , че стоката която търсиш я няма. Защото не само, че имаше дефицит, но и криеха стоките "под рафта"от клиентите.От продавача зависи дали да ти даде някоя стока. Запазваха ги за техни хора. За това като влезеш в магазина не трябва да ги прекъсваш, а да изчакаш благоговейно да свършат обсъждането на някоя рецепта за баница и сами да ти обърнат внимание. Ако издържиш теста за търпение, може пък да се смилят над тебе и да ти обърнат внимание. Но това не е достатъчно, ако искаш да получиш нещо трябва да използваш молещи, покорни, просещи, умилкващи фрази, . Ако не те отразят до половин час, значи не си желан там, твоята работа няма да стане, и може да си тръгваш. Безсмислено е да стоиш повече. Теглиш им една майна (наум) и си тръгваш. През соца титлата "магазинер" беше благородническа. Носителите и бяха удостоени със специални привилегии и имаха неограничена власт над клиентите.
В ресторантите също се чакаше ,понякога по един час. От сервитьора зависи кога и дали въобще ще ти сервира. Това бяха корави хора с опит и веднага преценяваха клиента. Познаваха по някакъв начин тия които няма да им направят голяма сметка, или няма да им дадат тлъст бакшиш, и направо ги гонеха "масата е заета".
Сега клиентите са гевезета, където и да отидат ги посрещат с "какво обичате, нещо да ви помогна". През социализма такива лигавщини нямаше .