Владивосток - морската перла на руският далечен Изток.... Заливът Петър Велики е вратата на ТОФ на СССР към Японско море и просторите на Тихият океан....
Разбира се, този важен морски регион е от изключителна важност и за архивраговете от САЩ и информацията за това какво се случва и колко съветски кораби и подводници са на рейда или в открито море е от жизненоважно значение за янките.... Какъв по-добър начин да огледаш по поръчка вражеското крайбрежие от 20+ км яздейки най-бързата машина в арсенала на САЩ?
Има ли кой да противодейства на "Черният дрозд" при неговите дръзки прелитания само да броени километри от границата на СССР?
Симулации и обсъждане на сценарии ⇒ SR-71 на Владивосток....
Модератор: Ksantip
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
SR-71 на Владивосток....
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Още от началот на 70-те Хабу навестява границите на СССР с полетите си от Кадена, Япония. През първата половина на 80-те минимум два пъти в седмицата съветската ПВО е нащрек за хвърковатият си гост, който прелита да надникне над оградата и да види какво правят съветските моряци и пивиошники....
Полетите са почти рутинни, самолетът прелита по или обратно на часовниковата стрелка по т.нар "голям" и "малък" кръг.... В първият случай полетът е само на 5-10 километра от неприкосновената граница на Родината.... Разбира се, когато разузнавачът е толкова близо, той е в прицела на ЗРК в района, а съветските зенитчици почесват длани в очакване автопилотът на SR-71 да даде сбой и да наруши границата...
В първите години ЗРВ ПВО СССР имат сравнително ограничени възможности за работа по новият гост, от 1975 започва въвеждането в експлоатация на новата "Дълга ръка" на ЗРВ - ЗРК С-200.... През 80-те 130 ЗРБр вече разполага със следната смесена групировка:
Дивизиони 1 до 4 са с С-200В, 5-8 - със С-75М3, а 9-14 - със С-125М
От съседите - с най-добри възможности е групата дивизиони "Большой камень" на 9 км на изток от Фокино...
Въпреки дразнещата рутина, понякога американските пилоти и техните командири, си позволяват леки "провокации", които допълнително нажежават обстановката:
Полетите са почти рутинни, самолетът прелита по или обратно на часовниковата стрелка по т.нар "голям" и "малък" кръг.... В първият случай полетът е само на 5-10 километра от неприкосновената граница на Родината.... Разбира се, когато разузнавачът е толкова близо, той е в прицела на ЗРК в района, а съветските зенитчици почесват длани в очакване автопилотът на SR-71 да даде сбой и да наруши границата...
В първите години ЗРВ ПВО СССР имат сравнително ограничени възможности за работа по новият гост, от 1975 започва въвеждането в експлоатация на новата "Дълга ръка" на ЗРВ - ЗРК С-200.... През 80-те 130 ЗРБр вече разполага със следната смесена групировка:
Дивизиони 1 до 4 са с С-200В, 5-8 - със С-75М3, а 9-14 - със С-125М
От съседите - с най-добри възможности е групата дивизиони "Большой камень" на 9 км на изток от Фокино...
Въпреки дразнещата рутина, понякога американските пилоти и техните командири, си позволяват леки "провокации", които допълнително нажежават обстановката:
Какво би се случило, ако поради някаква причина "Дрозд"-ът пресече границата? Дали 130 ЗРБр ще се справи със задачата?
Утро 27.03.1984 два SR-71 (один из Kadena и один из Beale AFB летающий на Kadena для пребазирование) летали лоб в лобом и сделали Мах 6 навсречу. Появление двоих "Дроздов" стало причин о нетипичная активност частях ПВО и RС-135 успели записать множество радаров....
-------------
Полет борд '980 (27.09.1971 - ночю). Благодаря маленкая хитрост (увеличение програмируемий уголь тангажа (из 25 на 35 градусов), SR-71 доближался больше чем обично к границе СССР, в резултат чево множество радаров ПВО начали работу.... После полета и проверки апаратуру ELINT оказалось, что в первий раз американци успели записать сигналь С-200!
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4645
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Ето още една снимка на това как излежда ПВО-то:
Отделно един МиГ-25 дебне на летището до Чугуевка (някой си Беленко бил служил там )
Отделно един МиГ-25 дебне на летището до Чугуевка (някой си Беленко бил служил там )
Строши-пилот
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4645
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Принципно съм си взел няколко дена почивка (за да не се занивамам с разни трънизми и прочее), но ще сложа набързо ей това:
Основавайки се на изложените материали с Пистън сме се опитали да направим максимално реалистичен сценарий, базиран на един от редовните разузнавателни полети на SR-71 "Blackbird" до Владивосток. Разбира се правим уговорката, че реално SR-71 "Blackbird" не са излитали от авиобаза Кадена в Окинава. Всъщност от там излитат танкерите, които ги презареждат около бреговете на Южна Корея, но с цел удобство (да се чете чист мързел ) дългите полети и презареждането във въздуха не са реализирани.
Както вече е известно такива полети не са били нещо необичайно и до инциденти не се е стигало, но в случая е предвидено "произшествие" - в резултат на грешка американският самолет ще наруши за кратко съветската граница. Съответно очакващите нащрек съветски зенитчици от трите разположени около Владивосток дивизиона С-200 ще обстрелят нарушителя с по една ракета. (За съжаление се оказа невъзможно смисленото реализиране на идеята за стрелба с три ракети от един дивизион). Ето малко видео, като след него има обяснения. Без коментар на живо е (за да не се изложа съвсем), но предполагам всички сте чували заклинанията, които изговаря правещият нещо българин за да се получат нещата
https://www.youtube.com/watch?v=kQNiPbFFTtE&feature=youtu.be
И така на 01.07.1986 година в 03:42 часа местно време (59-та сек. от видеото) SR-71 "Blackbird" излита от авиобаза Кадена в Окинава и се насочва към Владивосток.
В 05:22:36 часа местно време (04:16 минути от видеото) съветската противовъздушна отбрана засича неидентифициран контакт югоизточно от Танчон, Северна Корея. Няколко секунди по-късно контактът е идентифициран като набираща височина, високоскоростна цел, азимут 209, разстояние 386 километра от остров Русский.
В 05:22 часа местно време (05:13 минути от видеото) целта вече е източно от Хуадае, Северна Корея и базираният в авиобаза Чугуевка дежурен МиГ-25 е получил заповед за излитане.
В 05:26 часа местно време (05:52 минути от видеото) SR-71 "Blackbird" наближава застрашително съветската граница, а вдигнатият по тревога МиГ-25 е вече във въздуха.
В 05:28:26 часа местно време (07:05 минути от видеото) става ясно, че американският самолет няма да успее да завие своевременно и ще навлезе в съветското въздушно пространство. Целта по азимут 196 и на разстояние 80 километра от остров Русский е маркирана като "вражеска" и е дадена заповед за стрелба. Броени секунди по-късно ракети стартират от Кравцовка, остров Русский и Большой Камень.
В 05:28:40 часа местно време (08:08 минути от видеото) американският самолет е засякъл емисиите на съветските радари, забелязал е пусковете на ракетите и започва завой на юг-югоизток с надеждата да се спаси.
В 05:29:12 часа местно време (08:42 минути от видеото) SR-71 "Blackbird" завършва завоя си и започва надбягване с носещите се към него ракети.
В 05:31:04 часа местно време (10:59 минути от видеото) става ясно, че ракетата изстреляна от Кравцовка няма голям шанс да порази целта, но другите две буквално дишат във врата на американския самолет.
В 05:32:11 часа местно време (12:18 минути от видеото) пилотът на SR-71 "Blackbird" започва паническа последна маневра в опит да се измъкне от настигащите го ракети. В 05:32:14 часа първата пропуска, а в 05:32:21 часа и втората. Третата, която вече съвсем явно няма шанс да достигне целта се самоликвидира в 05:32:28 часа. Вижда се огромното изоставане на вдигнатия по тревога МиГ-25. SR-71 "Blackbird" е вече вън от опасност.
Тъй като Блакбърда е моделиран с много сериозна система за РЕБ, която във видеото в общи линии бездейства, решихме да направим и втори заход, този път с използване на средства за електронно противодействие:
Отново неизвестен скоростен и височинен контакт е засечен по азимут 210 на разстояние от 379 километра от остров Русский:
Когато контакта достига югоизточно от Чонгджин, Северна Корея, за кратко активира средствата си за РЕБ (вероятно в отговор на емисии от страна на севернокорейцтие ) и скоро е загубен в смущенията:
След това обаче американския летец изключва системите за електронно противодействие и целта е водена до момента на нарушаването на съветската граница, като съответно е обстреляна по идентичен на посочения във видеото начин. Тъй като този път SR-71 "Blackbird" се забавя с предприемането на спасителния завой на юг, ракетите са по-близо и американският летец решава отново да включи системите за РЕБ в опит да се спаси. В този момент той се намира на около сто и десет километра от остров Русский:
Няколко секунди по-късно радарите губят целта:
Въпреки усилията на разчетите сигурното насочване на ракетите не е възстановено и е подадена команда за самоликвидация. SR-71 "Blackbird" отново отървава кожата...
Няколко забележки по реализирането на сценария:
Изглежда в дадената ситуация въпросът с успешното поразяване на SR-71 "Blackbird" е деликатен. Например в случай, че самолетът не нарушава границата по остър курс, а по-скоро по допирателната в удобно положение, с добър шанс за стрелба би била само позицията в Большой Камень. От друга страна ако навлезе по-дълбоко в съветското въздушно пространство или при избягването на ракетите заеме курс не близо до южен, а югоизточен, шансовете да бъде поразен се увеличават значително.
Поразяване на нарушителя в рамките на съветското въздушно пространство е възможно само ако американският самолет практически навлезе в залива Петър Велики. Във всички останали случаи успява да достигне международното въздушно пространство преди да бъде поразен.
Базираните в Чугуевка МиГ-25, при дежурство на земята имат по-скоро чисто теоретичен шанс да се окажат в близост до SR-71 "Blackbird" ако той спазва реалните маршрути използвани навремето.
Основавайки се на изложените материали с Пистън сме се опитали да направим максимално реалистичен сценарий, базиран на един от редовните разузнавателни полети на SR-71 "Blackbird" до Владивосток. Разбира се правим уговорката, че реално SR-71 "Blackbird" не са излитали от авиобаза Кадена в Окинава. Всъщност от там излитат танкерите, които ги презареждат около бреговете на Южна Корея, но с цел удобство (да се чете чист мързел ) дългите полети и презареждането във въздуха не са реализирани.
Както вече е известно такива полети не са били нещо необичайно и до инциденти не се е стигало, но в случая е предвидено "произшествие" - в резултат на грешка американският самолет ще наруши за кратко съветската граница. Съответно очакващите нащрек съветски зенитчици от трите разположени около Владивосток дивизиона С-200 ще обстрелят нарушителя с по една ракета. (За съжаление се оказа невъзможно смисленото реализиране на идеята за стрелба с три ракети от един дивизион). Ето малко видео, като след него има обяснения. Без коментар на живо е (за да не се изложа съвсем), но предполагам всички сте чували заклинанията, които изговаря правещият нещо българин за да се получат нещата
https://www.youtube.com/watch?v=kQNiPbFFTtE&feature=youtu.be
И така на 01.07.1986 година в 03:42 часа местно време (59-та сек. от видеото) SR-71 "Blackbird" излита от авиобаза Кадена в Окинава и се насочва към Владивосток.
В 05:22:36 часа местно време (04:16 минути от видеото) съветската противовъздушна отбрана засича неидентифициран контакт югоизточно от Танчон, Северна Корея. Няколко секунди по-късно контактът е идентифициран като набираща височина, високоскоростна цел, азимут 209, разстояние 386 километра от остров Русский.
В 05:22 часа местно време (05:13 минути от видеото) целта вече е източно от Хуадае, Северна Корея и базираният в авиобаза Чугуевка дежурен МиГ-25 е получил заповед за излитане.
В 05:26 часа местно време (05:52 минути от видеото) SR-71 "Blackbird" наближава застрашително съветската граница, а вдигнатият по тревога МиГ-25 е вече във въздуха.
В 05:28:26 часа местно време (07:05 минути от видеото) става ясно, че американският самолет няма да успее да завие своевременно и ще навлезе в съветското въздушно пространство. Целта по азимут 196 и на разстояние 80 километра от остров Русский е маркирана като "вражеска" и е дадена заповед за стрелба. Броени секунди по-късно ракети стартират от Кравцовка, остров Русский и Большой Камень.
В 05:28:40 часа местно време (08:08 минути от видеото) американският самолет е засякъл емисиите на съветските радари, забелязал е пусковете на ракетите и започва завой на юг-югоизток с надеждата да се спаси.
В 05:29:12 часа местно време (08:42 минути от видеото) SR-71 "Blackbird" завършва завоя си и започва надбягване с носещите се към него ракети.
В 05:31:04 часа местно време (10:59 минути от видеото) става ясно, че ракетата изстреляна от Кравцовка няма голям шанс да порази целта, но другите две буквално дишат във врата на американския самолет.
В 05:32:11 часа местно време (12:18 минути от видеото) пилотът на SR-71 "Blackbird" започва паническа последна маневра в опит да се измъкне от настигащите го ракети. В 05:32:14 часа първата пропуска, а в 05:32:21 часа и втората. Третата, която вече съвсем явно няма шанс да достигне целта се самоликвидира в 05:32:28 часа. Вижда се огромното изоставане на вдигнатия по тревога МиГ-25. SR-71 "Blackbird" е вече вън от опасност.
Тъй като Блакбърда е моделиран с много сериозна система за РЕБ, която във видеото в общи линии бездейства, решихме да направим и втори заход, този път с използване на средства за електронно противодействие:
Отново неизвестен скоростен и височинен контакт е засечен по азимут 210 на разстояние от 379 километра от остров Русский:
Когато контакта достига югоизточно от Чонгджин, Северна Корея, за кратко активира средствата си за РЕБ (вероятно в отговор на емисии от страна на севернокорейцтие ) и скоро е загубен в смущенията:
След това обаче американския летец изключва системите за електронно противодействие и целта е водена до момента на нарушаването на съветската граница, като съответно е обстреляна по идентичен на посочения във видеото начин. Тъй като този път SR-71 "Blackbird" се забавя с предприемането на спасителния завой на юг, ракетите са по-близо и американският летец решава отново да включи системите за РЕБ в опит да се спаси. В този момент той се намира на около сто и десет километра от остров Русский:
Няколко секунди по-късно радарите губят целта:
Въпреки усилията на разчетите сигурното насочване на ракетите не е възстановено и е подадена команда за самоликвидация. SR-71 "Blackbird" отново отървава кожата...
Няколко забележки по реализирането на сценария:
Изглежда в дадената ситуация въпросът с успешното поразяване на SR-71 "Blackbird" е деликатен. Например в случай, че самолетът не нарушава границата по остър курс, а по-скоро по допирателната в удобно положение, с добър шанс за стрелба би била само позицията в Большой Камень. От друга страна ако навлезе по-дълбоко в съветското въздушно пространство или при избягването на ракетите заеме курс не близо до южен, а югоизточен, шансовете да бъде поразен се увеличават значително.
Поразяване на нарушителя в рамките на съветското въздушно пространство е възможно само ако американският самолет практически навлезе в залива Петър Велики. Във всички останали случаи успява да достигне международното въздушно пространство преди да бъде поразен.
Базираните в Чугуевка МиГ-25, при дежурство на земята имат по-скоро чисто теоретичен шанс да се окажат в близост до SR-71 "Blackbird" ако той спазва реалните маршрути използвани навремето.
Строши-пилот
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Благодаря!
Трябва да пробваме така...
P.S. @Bruchpilot според ветераните дивизионът на о. Руский е дежурял с 3 ракети на подготовка, като вероятно дивизионите от 1 до 4 са се редували да дават дежурство. Предполагаемо така е било и на позицията на Большой камень.
За да излъжеш AI сложи три дивизиона на Руский и три на Болшой камень. Така ще симулираш 2 х 3 ракети от двете позиции. Кравцовка няма да стреля (щото би трябвало ако Руский дежури, те да почиват...
Bruchpilot написа: ↑11 Юли 2019, 12:52
Базираните в Чугуевка МиГ-25, при дежурство на земята имат по-скоро чисто теоретичен шанс да се окажат в близост до SR-71 "Blackbird" ако той спазва реалните маршрути използвани навремето.
Трябва да пробваме така...
P.S. @Bruchpilot според ветераните дивизионът на о. Руский е дежурял с 3 ракети на подготовка, като вероятно дивизионите от 1 до 4 са се редували да дават дежурство. Предполагаемо така е било и на позицията на Большой камень.
За да излъжеш AI сложи три дивизиона на Руский и три на Болшой камень. Така ще симулираш 2 х 3 ракети от двете позиции. Кравцовка няма да стреля (щото би трябвало ако Руский дежури, те да почиват...
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
@Bruchpilot , всъщност може да пробваме и това дали ще сработи...(не във връзка с Владивосток)
Само трябва да си намеря "Аз и МиГ-23" на Пампоров, за още информация...
Само трябва да си намеря "Аз и МиГ-23" на Пампоров, за още информация...
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
-
- Редовен потребител
- Мнения: 511
- Регистриран на: 25 Юли 2016, 18:50
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Имам един въпрос. Самолетът нарочно ли не предприема дефанзивни маневри, освен точно преди момента в който може да бъде улучен? До колкото знам има една много елементарна противоракетна маневра, която би трябвало да е много ефективна за такива ситуации, при обстрел от голяма дистанция. Пилотът първоначално не лети така че да избяга максимално бързо от зоната на обстрел, а в посока перпендикулярна на тази. Ракетата изчислява курс при който да порази целта и се насочва в точка която е пред курса на самолета. След известно време самолетът прави завой на 180° и на ракетата и се налага да преизчисли нова точка на контакт, която обаче е на съвсем различен курс. С тези маневри се изчерпват запасите на енергия на ракетата. Самолетът също губи енергия, но неговите енергийни запаси са с порядъци по-големи. Маневрата става още по-ефективна, ако се комбинира с промяна на височината. Принципно е измислена за защита когато самолетът трябва да се приближи до пусковата у становка и няма как да се обърне и да избяга, понеже мисията го изисква, но се чудя дали няма да е ефективна и при бягане от ракета с голямобсег? Тогава все пакима време за подобни маневри.Bruchpilot написа: ↑11 Юли 2019, 12:52Няколко забележки по реализирането на сценария:
Изглежда в дадената ситуация въпросът с успешното поразяване на SR-71 "Blackbird" е деликатен. Например в случай, че самолетът не нарушава границата по остър курс, а по-скоро по допирателната в удобно положение, с добър шанс за стрелба би била само позицията в Большой Камень. От друга страна ако навлезе по-дълбоко в съветското въздушно пространство или при избягването на ракетите заеме курс не близо до южен, а югоизточен, шансовете да бъде поразен се увеличават значително.
Поразяване на нарушителя в рамките на съветското въздушно пространство е възможно само ако американският самолет практически навлезе в залива Петър Велики. Във всички останали случаи успява да достигне международното въздушно пространство преди да бъде поразен.
Базираните в Чугуевка МиГ-25, при дежурство на земята имат по-скоро чисто теоретичен шанс да се окажат в близост до SR-71 "Blackbird" ако той спазва реалните маршрути използвани навремето.
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Понеже Пилота няма възможност да отговори директно, ме помоли да ти отговоря от негово име. Дословно:angelmr написа: ↑12 Юли 2019, 14:33
Имам един въпрос. Самолетът нарочно ли не предприема дефанзивни маневри, освен точно преди момента в който може да бъде улучен? До колкото знам има една много елементарна противоракетна маневра, която би трябвало да е много ефективна за такива ситуации, при обстрел от голяма дистанция. Пилотът първоначално не лети така че да избяга максимално бързо от зоната на обстрел, а в посока перпендикулярна на тази. Ракетата изчислява курс при който да порази целта и се насочва в точка която е пред курса на самолета. След известно време самолетът прави завой на 180° и на ракетата и се налага да преизчисли нова точка на контакт, която обаче е на съвсем различен курс. С тези маневри се изчерпват запасите на енергия на ракетата. Самолетът също губи енергия, но неговите енергийни запаси са с порядъци по-големи. Маневрата става още по-ефективна, ако се комбинира с промяна на височината. Принципно е измислена за защита когато самолетът трябва да се приближи до пусковата у становка и няма как да се обърне и да избяга, понеже мисията го изисква, но се чудя дали няма да е ефективна и при бягане от ракета с голямобсег? Тогава все пакима време за подобни маневри.
един ред в отговор на Ангелмир - Че е напълно прав, но понякога при много големи разстояния и желание да се поддържа дистанция е възможно самолета да заеме обратен курс, ускори и елементарно да надбяга ракетата. В случая SR-71 няма за цел да стои близо и ако просто веднага завие дирекно на юг успява да надбяга ракетите. Но е твърде неманеврен за да направи повече от една генерална смяна на курса.
П.С. От мен - ракетата на С-200 e ограничена по предварение по целта при пуск до +/-15 градуса по азимут.
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13792
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Имаше и нещо, че при заемане на перпендикулярен курс, самолета може да срине обхвата, а при ракети с полуактивна глава за самонасочване, това значи краят на играта. Със сигурност съм го срещал, като работеща тактика при реални бойни действия. Обаче ставаше въпрос за изтребители и то с размера на МиГ-29, а не за голяма птица като SR-71 (като вметка, тя на живо не изглежда толкова голяма черната птица).
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Така е.... Но тук играта е в друга лига......Amazon написа: ↑12 Юли 2019, 21:40Имаше и нещо, че при заемане на перпендикулярен курс, самолета може да срине обхвата, а при ракети с полуактивна глава за самонасочване, това значи краят на играта. Със сигурност съм го срещал, като работеща тактика при реални бойни действия. Обаче ставаше въпрос за изтребители и то с размера на МиГ-29, а не за голяма птица като SR-71 (като вметка, тя на живо не изглежда толкова голяма черната птица).
@Bruchpilot , пак ще трябва да го пускаш...
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
-
- Редовен потребител
- Мнения: 511
- Регистриран на: 25 Юли 2016, 18:50
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Благодаря за отговора.piston написа: ↑12 Юли 2019, 18:28
Понеже Пилота няма възможност да отговори директно, ме помоли да ти отговоря от негово име. Дословно:
един ред в отговор на Ангелмир - Че е напълно прав, но понякога при много големи разстояния и желание да се поддържа дистанция е възможно самолета да заеме обратен курс, ускори и елементарно да надбяга ракетата. В случая SR-71 няма за цел да стои близо и ако просто веднага завие дирекно на юг успява да надбяга ракетите. Но е твърде неманеврен за да направи повече от една генерална смяна на курса.
П.С. От мен - ракетата на С-200 e ограничена по предварение по целта при пуск до +/-15 градуса по азимут.
До колкото знам проблемът тук е да накараш радара да работи в доплеров режим при който се налага да филтрува обектите по скорост (на сближение). А това значи да лети ниско, за да се слива сигналът му със сигналът от обектите на повърхността. За това и се използва от изтребители (комбинирано с изхвърляне на отражатели).Amazon написа: ↑12 Юли 2019, 21:40Имаше и нещо, че при заемане на перпендикулярен курс, самолета може да срине обхвата, а при ракети с полуактивна глава за самонасочване, това значи краят на играта. Със сигурност съм го срещал, като работеща тактика при реални бойни действия. Обаче ставаше въпрос за изтребители и то с размера на МиГ-29, а не за голяма птица като SR-71 (като вметка, тя на живо не изглежда толкова голяма черната птица).
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Понеже в първото видео на @Bruchpilot , ми се стори, че SR-71 е твърде пъргав в завоите - още два филмирани варианта - този път радиуса на завоя на Habu е по-близък до истината...
https://youtu.be/PYQv-xSX4wc
https://youtu.be/DsG1j4S2Ac8
P.S. Диаграма, радиус на виража в морски мили при крен в градуси:
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7318
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Off Topic
Бах чел някъде, че горивото за SR-71 е нек`во там специално и бая скъпо - на цената на квалитетно уиски.
За какво точно става дума?
За какво точно става дума?
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7726
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: SR-71 на Владивосток....
Става дума за JP-7, модифициран керосин, мисля, че беше правен още за U-2, за да не се изпарява на голяма височина който да се ползва и като охлаждаща течност (вече при бързаците СР и А-12).
Понеже трудно се възпламенява, за SR-71 (вероятно и при А-12) е разработена система за подаване на триетилборан за възпламеняване на горивото в случай на спиране на двигателя и при форсаж...
https://en.wikipedia.org/wiki/JP-7
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани