Принципно съм си взел няколко дена почивка (за да не се занивамам с разни трънизми и прочее), но ще сложа набързо ей това:
Основавайки се на изложените материали с Пистън сме се опитали да направим максимално реалистичен сценарий, базиран на един от редовните разузнавателни полети на SR-71 "Blackbird" до Владивосток. Разбира се правим уговорката, че реално SR-71 "Blackbird" не са излитали от авиобаза Кадена в Окинава. Всъщност от там излитат танкерите, които ги презареждат около бреговете на Южна Корея, но с цел удобство (да се чете чист мързел

) дългите полети и презареждането във въздуха не са реализирани.
Както вече е известно такива полети не са били нещо необичайно и до инциденти не се е стигало, но в случая е предвидено "произшествие" - в резултат на грешка американският самолет ще наруши за кратко съветската граница. Съответно очакващите нащрек съветски зенитчици от трите разположени около Владивосток дивизиона С-200 ще обстрелят нарушителя с по една ракета. (За съжаление се оказа невъзможно смисленото реализиране на идеята за стрелба с три ракети от един дивизион). Ето малко видео, като след него има обяснения. Без коментар на живо е (за да не се изложа съвсем), но предполагам всички сте чували заклинанията, които изговаря правещият нещо българин за да се получат нещата
https://www.youtube.com/watch?v=kQNiPbFFTtE&feature=youtu.be
И така на 01.07.1986 година в 03:42 часа местно време (59-та сек. от видеото) SR-71 "Blackbird" излита от авиобаза Кадена в Окинава и се насочва към Владивосток.
В 05:22:36 часа местно време (04:16 минути от видеото) съветската противовъздушна отбрана засича неидентифициран контакт югоизточно от Танчон, Северна Корея. Няколко секунди по-късно контактът е идентифициран като набираща височина, високоскоростна цел, азимут 209, разстояние 386 километра от остров Русский.
В 05:22 часа местно време (05:13 минути от видеото) целта вече е източно от Хуадае, Северна Корея и базираният в авиобаза Чугуевка дежурен МиГ-25 е получил заповед за излитане.
В 05:26 часа местно време (05:52 минути от видеото) SR-71 "Blackbird" наближава застрашително съветската граница, а вдигнатият по тревога МиГ-25 е вече във въздуха.
В 05:28:26 часа местно време (07:05 минути от видеото) става ясно, че американският самолет няма да успее да завие своевременно и ще навлезе в съветското въздушно пространство. Целта по азимут 196 и на разстояние 80 километра от остров Русский е маркирана като "вражеска" и е дадена заповед за стрелба. Броени секунди по-късно ракети стартират от Кравцовка, остров Русский и Большой Камень.
В 05:28:40 часа местно време (08:08 минути от видеото) американският самолет е засякъл емисиите на съветските радари, забелязал е пусковете на ракетите и започва завой на юг-югоизток с надеждата да се спаси.
В 05:29:12 часа местно време (08:42 минути от видеото) SR-71 "Blackbird" завършва завоя си и започва надбягване с носещите се към него ракети.
В 05:31:04 часа местно време (10:59 минути от видеото) става ясно, че ракетата изстреляна от Кравцовка няма голям шанс да порази целта, но другите две буквално дишат във врата на американския самолет.
В 05:32:11 часа местно време (12:18 минути от видеото) пилотът на SR-71 "Blackbird" започва паническа последна маневра в опит да се измъкне от настигащите го ракети. В 05:32:14 часа първата пропуска, а в 05:32:21 часа и втората. Третата, която вече съвсем явно няма шанс да достигне целта се самоликвидира в 05:32:28 часа. Вижда се огромното изоставане на вдигнатия по тревога МиГ-25. SR-71 "Blackbird" е вече вън от опасност.
Тъй като Блакбърда е моделиран с много сериозна система за РЕБ, която във видеото в общи линии бездейства, решихме да направим и втори заход, този път с използване на средства за електронно противодействие:
Отново неизвестен скоростен и височинен контакт е засечен по азимут 210 на разстояние от 379 километра от остров Русский:

Когато контакта достига югоизточно от Чонгджин, Северна Корея, за кратко активира средствата си за РЕБ (вероятно в отговор на емисии от страна на севернокорейцтие

) и скоро е загубен в смущенията:

След това обаче американския летец изключва системите за електронно противодействие и целта е водена до момента на нарушаването на съветската граница, като съответно е обстреляна по идентичен на посочения във видеото начин. Тъй като този път SR-71 "Blackbird" се забавя с предприемането на спасителния завой на юг, ракетите са по-близо и американският летец решава отново да включи системите за РЕБ в опит да се спаси. В този момент той се намира на около сто и десет километра от остров Русский:

Няколко секунди по-късно радарите губят целта:

Въпреки усилията на разчетите сигурното насочване на ракетите не е възстановено и е подадена команда за самоликвидация. SR-71 "Blackbird" отново отървава кожата...
Няколко забележки по реализирането на сценария:
Изглежда в дадената ситуация въпросът с успешното поразяване на SR-71 "Blackbird" е деликатен. Например в случай, че самолетът не нарушава границата по остър курс, а по-скоро по допирателната в удобно положение, с добър шанс за стрелба би била само позицията в Большой Камень. От друга страна ако навлезе по-дълбоко в съветското въздушно пространство или при избягването на ракетите заеме курс не близо до южен, а югоизточен, шансовете да бъде поразен се увеличават значително.
Поразяване на нарушителя в рамките на съветското въздушно пространство е възможно само ако американският самолет практически навлезе в залива Петър Велики. Във всички останали случаи успява да достигне международното въздушно пространство преди да бъде поразен.
Базираните в Чугуевка МиГ-25, при дежурство на земята имат по-скоро чисто теоретичен шанс да се окажат в близост до SR-71 "Blackbird" ако той спазва реалните маршрути използвани навремето.