Междувоенен периодГермански проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

1919-1938
Отговори
Аватар
General Lukov
Редовен потребител
Мнения: 1992
Регистриран на: 07 Авг 2016, 18:14
Status: Offline

Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от General Lukov » 03 Ное 2017, 18:10

Изображение

Книгата на Антон Йоахимшталер за проекта за свръхвлакове "Breitspurbahn" (Широкогабаритна ж.п. линия (изд.1999 г.).
Книгата е създадена с използването на архивни материали, отнасящи се към планирания проект за построяването на широка ж.п. линии през 30-те и 40-те години на миналия век.
През 1937 г. докторът на техническите науки Гюнтер Винс създава проект за четирилентова ж.п. магистрала с увеличено натоварване на осите, позволяващи скорост до 200-250 км/ч за пътническите влакове и до 100-115 км/ч за товарните влакове.
Проектът е предвиждал създаването на ж.п. линия, която е широка 3000 мм, а влаковите композиции са планирани с дъжина 42 м, ширината на вагона е проектирана да бъде 6 м, а височината 6,85 м.

Изображение

Локомотивът е трябвало да тегли 8 двуосни вагона с двойно дъно. Влакът е планиран с дължина около 500 м и да превозва между 2000 и 4000 пътници.
Първата планирана ж.п. линия е т.н. "фламандски коридор" : Аахен - Антверпен - Гент - Париж.
Първоначално са били планирани маршрути към Индия и Владивосток като последни пунктове на ж.п. линиите, а през 1943 г. планирането е било сведено само до строеж на ж.п. линии към европейските градове.
Планирани са били и някои други маршрути:
Изток-Запад: Ростов - Донецк - Полтава - Киев - Лвов - Краков - Катовице - Вроцлав - Котбус - Берлин - Хановер - Билефелд - Рур - Аахен - Лиеж - Сан Куентин - Париж

Изображение
Свръхвлак - Ориент Експрес

Изображение

Изображение

Изображение

Аватар
General Lukov
Редовен потребител
Мнения: 1992
Регистриран на: 07 Авг 2016, 18:14
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от General Lukov » 03 Ное 2017, 18:16

Някои от картинките излизат в прекалено умален размер и не се вижда добре влака, затова слагам директен линк - http://www.3k-modellbau.com/images/Brei ... zuglok.jpg

И на свръхвлака - http://www.3k-modellbau.com/images/Orie ... Zug%29.jpg

Може допълнително да ги увеличите с плюсчето върху картинката.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10821
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от Amazon » 03 Ное 2017, 20:23

Къде ли щеше да е Европа ако не бяха тия скапани идеологии и национализъм през първата половина на 20-ти век? Такъв огромен проект е щял да забърза икономиките на всички замесени. И не е само той. Преди да гръмне тъпата ПСВ и да налазят болшевиките, е имало проект за мост между Сибир и Аляска през Беринговия проток. Има запазени документи, бил е на етап първоначално проектиране.

Гледах го в някаква документалка, но намерих и статия в уикито: Клик

И Клик за резюме на български

Изображение
Заради 2-та Диомидови острова в Беринговия проток 2-те страни могат да се свържат с 3 моста. 2 дълги моста, от почти 40 км, могат да свържат бреговете от всяка страна с островите, и 3-ти, много по-къс, да свърже самите острови, образувайки почти 80 км. Всеки от 2-та дълги моста ще е по-къс от моста Дзяоджоуски залив - най-дългия в света (41,58 км). Конструкцията на такъв мост би се изправила пред невиждано проектиране, политически и финансови предизвикателства.

kramer
Редовен потребител
Мнения: 1868
Регистриран на: 20 Юли 2016, 19:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от kramer » 03 Ное 2017, 20:30

Amazon написа:
03 Ное 2017, 20:23
Къде ли щеше да е Европа ако не бяха тия скапани идеологии и национализъм през първата половина на 20-ти век? Такъв огромен проект е щял да забърза икономиките на всички замесени. И не е само той. Преди да гръмне тъпата ПСВ и да налазят болшевиките, е имало проект за мост между Сибир и Аляска през Беринговия проток. Има запазени документи, бил е на етап първоначално проектиране.

Гледах го в някаква документалка, но намерих и статия в уикито: Клик

И Клик за резюме на български

Изображение
Заради 2-та Диомидови острова в Беринговия проток 2-те страни могат да се свържат с 3 моста. 2 дълги моста, от почти 40 км, могат да свържат бреговете от всяка страна с островите, и 3-ти, много по-къс, да свърже самите острови, образувайки почти 80 км. Всеки от 2-та дълги моста ще е по-къс от моста Дзяоджоуски залив - най-дългия в света (41,58 км). Конструкцията на такъв мост би се изправила пред невиждано проектиране, политически и финансови предизвикателства.
Интересно линията в Аляска до Феърбанкс и по-нататък на какъв етап е била? Щото от Чукотка до Владивосток си е направо фантастика по онова време.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10821
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от Amazon » 03 Ное 2017, 20:33

Интересно линията в Аляска до Феърбанкс и по-нататък на какъв етап е била? Щото от Чукотка до Владивосток си е направо фантастика по онова време.
друго голямо предизвикателство е, че от 2-те страни няма близка инфраструктура, с която да се свърже съоръжението (мост или тунел). Руската страна всъщност страда от огромна липса на инфраструктура, без никакви асфалтирани пътища или железопътни линии на повече от 3200 км от протока. От американската страна ще са нужни поне 800 км магистрали и железопътни линии, за да свърже съоръжението с американската транспортна връзка.

Аватар
General Lukov
Редовен потребител
Мнения: 1992
Регистриран на: 07 Авг 2016, 18:14
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от General Lukov » 03 Ное 2017, 21:19

Amazon написа:
03 Ное 2017, 20:23
Къде ли щеше да е Европа ако не бяха тия скапани идеологии и национализъм през първата половина на 20-ти век? Такъв огромен проект е щял да забърза икономиките на всички замесени. И не е само той.
Да, прав си. Без глобални конфликти вероятно развитието на технологиите и науката щеше да е сигурно на ниво 22 век. Иначе скорост на влак от 250км. за края на 30те/началото на 40те ми се вижда космическа направо за онези времена :shock: (то и днес колко от влаковете по света, които достигат тая скорост ако изключим японците) ?
А за преди 75 години си е изглеждало просто астрономическо постижение. Иначе германския научен и технологичен ум си е ненадминат, затова след войната и руснаци и американци не се "гнусяха" да приемат на добра воля учени служили на Хитлер и заклеймената идеология. :roll:
Всъщност интересното е че проектът още е бил на дневен ред и на масата на Хитлер дори през 1943г, когато се вижда че Германия губи войната. :geek:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10821
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от Amazon » 03 Ное 2017, 21:30

Да, прав си. Без глобални конфликти вероятно развитието на технологиите и науката щеше да е сигурно на ниво 22 век. Иначе скорост на влак от 250км. за края на 30те/началото на 40те ми се вижда космическа направо за онези времена :shock:
Ако искаш потърси, но имаше някакъв английски експериментален локомотив от началото на миналия век(аеродинамичен!), който достигаше подобни скорости.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 9980
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от Thorn » 04 Ное 2017, 00:11

Amazon написа:
03 Ное 2017, 20:33
Интересно линията в Аляска до Феърбанкс и по-нататък на какъв етап е била? Щото от Чукотка до Владивосток си е направо фантастика по онова време.
друго голямо предизвикателство е, че от 2-те страни няма близка инфраструктура, с която да се свърже съоръжението (мост или тунел). Руската страна всъщност страда от огромна липса на инфраструктура, без никакви асфалтирани пътища или железопътни линии на повече от 3200 км от протока. От американската страна ще са нужни поне 800 км магистрали и железопътни линии, за да свърже съоръжението с американската транспортна връзка.
Техническа фантастика. По това време са обичали такива фантасмагорични проекти. Проектирали са и тунела под Ламанш, и мост над Гибралтар и всякакви такива.
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 9980
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от Thorn » 04 Ное 2017, 00:23

General Lukov написа:
03 Ное 2017, 21:19
Amazon написа:
03 Ное 2017, 20:23
Къде ли щеше да е Европа ако не бяха тия скапани идеологии и национализъм през първата половина на 20-ти век? Такъв огромен проект е щял да забърза икономиките на всички замесени. И не е само той.
Да, прав си. Без глобални конфликти вероятно развитието на технологиите и науката щеше да е сигурно на ниво 22 век. Иначе скорост на влак от 250км. за края на 30те/началото на 40те ми се вижда космическа направо за онези времена :shock: (то и днес колко от влаковете по света, които достигат тая скорост ако изключим японците) ?
А за преди 75 години си е изглеждало просто астрономическо постижение. Иначе германския научен и технологичен ум си е ненадминат, затова след войната и руснаци и американци не се "гнусяха" да приемат на добра воля учени служили на Хитлер и заклеймената идеология. :roll:
Всъщност интересното е че проектът още е бил на дневен ред и на масата на Хитлер дори през 1943г, когато се вижда че Германия губи войната. :geek:
Всички диктатори си падат грандомани, особено неуспели художници. :)

Колкото до технологиите - точно обратното е. Глобалните конфликти са ги ускорили.

Германските учени и технолози може да са от най-великите, но в условията на тоталитарна държава ще завяхват. Ще има глупостите на Розенберг, а теорията на относителността ще се обявявава за "еврейска физика" и съответно проектът Манхатън ще бъде в САЩ, а не при чистите арийци :)
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

Аватар
General Lukov
Редовен потребител
Мнения: 1992
Регистриран на: 07 Авг 2016, 18:14
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от General Lukov » 04 Ное 2017, 00:31

Глупости. Най-скоростното развитие и креативност е именно в междувоенния период и особено по времето на омразния националсоциализъм. Лека нощ! :)

П.П. Розенберг е безгласна буква относно технологиите и науката, неговият ресор е съвсем друг. Явно има нужда да почетеш повече. 8-)

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 9980
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Германски проект за широкогабаритна ж.п. линия в Европа - 1937г.

Мнение от Thorn » 04 Ное 2017, 00:35

Всяка тоталитарна държава дава тласък на технологията, но убива фундаменталната наука.
Обикновено съм прав :lol:
За неудобни факти трябва да има наказания. Модератор Петя.
Разумните хора не се съмняват. Dinain

https://thornforum.net - ФОРУМЪТ НА THORN

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани