Военноморски разделСамолетоносачи и Морска Авиация

Модератори: Sharana, Amazon

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 28 Ное 2019, 02:04

Кухулин написа:
28 Ное 2019, 00:56
Amazon написа:
27 Ное 2019, 14:30
Поне самолетите обаче могат да работят заедно.
На мен ми е трудно да си представя какви ползи може да донесе това във военен план. По-скоро трябва да се наблегне на думата "interchangeable", както прави и момчето в клипа. Англичаните ще поемат втостепенните задачи на американския флот, докато той върши тежката работа.
Нещо като резервен флот? Вероятно на мястото на канадците, които напоследък не наблягат много на флота, пък и въобще.

Иначе като съвместна операция, може да се използва, че английската АУГ има много силно ПВО в лицето на Тип-45 и много важно - различно и като сензори и като ракети от американското. Това, плюс 24 изтребителя на всеки от двата самолетоносача. Демек, спокойно могат да прикриват цяло направление, докато американците изриват целите.

А иначе пича е доста читав. Не е някакъв анализатор, но е много добър да изнамира добри стари документалки и да ги коментира. Канала му си заслужава, аз го следя от поне година. Освен това е гърмян заяк - ветеран, не е диванен "експерт". Поне що се отнася до бронирана техника и сухопътни тактики.

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 4971
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Кухулин » 28 Ное 2019, 08:41

Тип-45 не е много подходящ да се бута в мелето заради ограничения боекомплект. Силата на англичаните винаги е била в противолодъчната отбрана и предполагам, че така ще е занапред. Плюс прикритие, sea control на определени направления и т.н.

Не съм сигурен доколко F-35B ще е ефективен като CAP с цел ПВО на обединението. Вероятно не много.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 28 Ное 2019, 17:04

Кухулин написа:
28 Ное 2019, 08:41


Не съм сигурен доколко F-35B ще е ефективен като CAP с цел ПВО на обединението. Вероятно не много.
Перке? Слагат му контейнер с оръдие и четири амрама във вътрешните отсеци и едно звено ще представлява сериозно ПВО. Обсегът му не е колкото на С варианта, обаче имат цели две ескадрили, ще ротират. Мен повече ме притеснява, че ДРЛО е на хели и не знам до колко успешно ще се сработи с изтребителите ако се осигурява периметър от няколко стотин километра.

За подводният флот на англичаните съм съгласен, че е много сериозно нещо.

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 4145
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Sharana » 28 Ное 2019, 17:37

Amazon написа:
28 Ное 2019, 17:04
Перке? Слагат му контейнер с оръдие и четири амрама във вътрешните отсеци и едно звено ще представлява сериозно ПВО.
Сериозно ПВО не може да стане заради липсата на истинско ДРЛО и ограниченото време във въздуха (Time on Station) над патрулната зона, която не е над кораба, а изнесена. Последното идва не само от компромисите, свързани с B варианта, но и от липсата на танкери, които да удължат времето за патрул. Шарл де Гол примерно с Рафалите му може да свърши много повече работа ако основната задача е ПВО, нищо че са по-малко и не са пето поколение.

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 4971
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Кухулин » 28 Ное 2019, 18:11

В крайна сметка нещата опират и до пари. F-35B е сложен самолет, двигателя е скъп, натоварванията при кацане са сериозни. С ограниченото време за патрулиране трябва да правят двойно повече полети от нормалните патрули и според мен много бързо ще се откажат от това приключение.
Amazon написа:
28 Ное 2019, 17:04
За подводният флот на англичаните съм съгласен, че е много сериозно нещо.
Става дума за целия флот, не само за подводния. Противолодъчните задачи се изпълняват от всички - подводници, фрегати, есминци, самолетоносачи, авиация. Вражеската противолодъчна авиация трябва да се държи далеч, а собствената трябва да се прикрива.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 02 Яну 2020, 08:49

Много добра документалка за морската авиация. В добрият стил на старото Дискавъри.

https://www.youtube.com/watch?v=vqXg0VQi6g0&t=374s&app=desktop

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 1430
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от gabocvet » 05 Яну 2020, 07:31

Фараоните са спретнали доста добра комбинация на техните УДК

Изображение

Изображение

https://bmpd.livejournal.com/3898295.html

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 05 Яну 2020, 10:43

Май в момента Египет имат най-интересната бойна авиация в света. Мигове, рафали, ефки, камов, апачита...сигурно пропускам нещо :)

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 1430
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от gabocvet » 05 Яну 2020, 11:51

Доста пропускаш, сега като хвърлих едно око ми направи впечатление, че всичките тезе хвърчила са водят ВВС, не знам защо.

https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_Air_Force

https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_Navy

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 2056
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 30 Юни 2021, 09:23

Корабите в една АУГ горе долу в как се ешелонират? В една АУГ има 1-2 крайцера, 2-3 есминеца, 1-2 фрегати, 1-2 подводници. Т.е. 4-7 надводни кораба, които да ескортират летището. От една страна логиката ми говори, че е добре да има кораби близо около самолетоносача - примерно в радиус 3-4-5 км, та да го пазят от ПКР в последния етап от полета или торпедни атаки (малко вероятни, но все пак). От друга страна при по-голям радиус на групата, примерно 30-50 км около самолетоносача, ПВО-то ще покрива по-голяма площ (но пък няма да е така наситено), както и ще направи корабите по-малко уязвими при атака с ЯО, каквито се предвиждат в доктрините.
Т.е. най-добре да има кораби както близо, така и по-далеч от самолетоносача. ама 4-5 кораба ми се видят малко за подобно ешелониране.

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 1045
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Sea Dog » 30 Юни 2021, 10:16

COMMANDER_KEEN написа:
30 Юни 2021, 09:23
Корабите в една АУГ горе долу в как се ешелонират? ....
A standard formation provides a number of layers of defence, designed to give maximum protection to the fleet's high value units (HVUs) or main body. Furthest out are the picket ships, Combat Air Patrol (CAP) craft and airborne early warning (AEW) aircraft. These units operate at 200 nautical miles (370 km) or more out from the main body. The units of the outer screen operate between 12 and 25 nautical miles (22 and 46 km) from the main body. The inner screen is within 10 nautical miles (19 km) of the HVUs.
Цялата статия - https://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Carr ... up_tactics

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8809
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Archer » 10 Юли 2021, 08:07


Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 03 Дек 2021, 15:33

Подробна статия в националният интерес, за мъчителната история на Vikramaditya и защо индийците горчиво съжаляват за покупката на самолетоносача, превърнал се от на пръв поглед изгодна сделка, във финансов и технически кошмар:

https://nationalinterest.org/blog/reboo ... ain-196265

Sasel
Редовен потребител
Мнения: 1431
Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Sasel » 03 Дек 2021, 20:55

Amazon написа:
03 Дек 2021, 15:33
Подробна статия в националният интерес, за мъчителната история на Vikramaditya и защо индийците горчиво съжаляват за покупката на самолетоносача, превърнал се от на пръв поглед изгодна сделка, във финансов и технически кошмар:

https://nationalinterest.org/blog/reboo ... ain-196265
Китай не купи ли сестра му, какво е положението при тях?
Dinain към rki: Спри се, бе човек. Побърка се...
"нормално беше да има някакво кръвопускане" Dinain за кланетата на цивилни алауити.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 04 Дек 2021, 05:54

Sasel написа:
03 Дек 2021, 20:55
Amazon написа:
03 Дек 2021, 15:33
Подробна статия в националният интерес, за мъчителната история на Vikramaditya и защо индийците горчиво съжаляват за покупката на самолетоносача, превърнал се от на пръв поглед изгодна сделка, във финансов и технически кошмар:

https://nationalinterest.org/blog/reboo ... ain-196265
Китай не купи ли сестра му, какво е положението при тях?
Нямат много общо - едното е Кузнецов, другото Киев. Различни класове кораби.

Китай купи от Украйна недовършен Кузнецов клас самолетоносач. Като руският Кузя, дето опуши Ламанша и хвърляше самолети във водата и накрая потъна. Обаче китайците вложиха много усилия в техният, направиха си го сами и за разлика от Кузя им се получи. В момента самолетоносача е активен и с пълно авиокрило с китайският аналог на Су-33. Скоро ще е активен и следващият.

Индийското чудо е базирано на клас “Киев”. Кораб брутално объркан още на концептуално ниво. И то не защото руските моряци и инженери са идиоти, а защото в Кремъл са идиоти. Един искал мощен ракетен крайцер с Москит, друг настоявал за хеликоптероносач- десантен кораб, трети за кораб за разполагане на вертикално кацащи самолети.

И понеже е перестройката, цялата тази олигофрения достига дори и до пресата. Накрая, за да са доволни всички говорещи глави се появява “Киев”. Останалата част от трагедията я има в статията.

Sasel
Редовен потребител
Мнения: 1431
Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Sasel » 09 Юли 2023, 19:32

https://www.youtube.com/watch?v=XzrAnMvh-HM&t=20s
Не знаех за гумените палуби :oops:
Dinain към rki: Спри се, бе човек. Побърка се...
"нормално беше да има някакво кръвопускане" Dinain за кланетата на цивилни алауити.

Аватар
IceScull
Редовен потребител
Мнения: 1932
Регистриран на: 04 Апр 2022, 22:23
Местоположение: Jackson WY
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от IceScull » 09 Юли 2023, 20:00

Amazon написа:
04 Дек 2021, 05:54

Индийското чудо е базирано на клас “Киев”. Кораб брутално объркан още на концептуално ниво. И то не защото руските моряци и инженери са идиоти, а защото в Кремъл са идиоти. Един искал мощен ракетен крайцер с Москит, друг настоявал за хеликоптероносач- десантен кораб, трети за кораб за разполагане на вертикално кацащи самолети.

И понеже е перестройката, цялата тази олигофрения достига дори и до пресата. Накрая, за да са доволни всички говорещи глави се появява “Киев”. Останалата част от трагедията я има в статията.
Типично по съветски, не можем да направим достатъчна бройка кораби, затова 1 кораб да може всичко и накрая нищо не може...
Without a sign, his sword the brave man draws, and asks no omen, but his country's cause.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8809
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Archer » 22 Авг 2023, 10:00

Империята отвръща на удара

https://twitter.com/intel1osint100/stat ... 3208578330

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 2056
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от COMMANDER_KEEN » 23 Авг 2024, 10:21

Иранците напредват с извращението си по конвертирането на контейнеровоз в дрононосач Shahid Bagheri:

Изображение

Изображение

Изображение

Цялата статия

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 26 Дек 2024, 04:18

F-18 vs F-14 от пилот с по 1000 часа и на двата самолета. Като цяло каквото е писано и преди - котарака е американският Миг-23. Като цяло - гавно. Убиец на пилоти и кошмара на механиците. Иначе много бърз.

И ми хареса вметкатаь когато е бил от шефовете на Top Gun: ако искаш нещо бързо и маневрено - тогава F-16. :D

https://www.youtube.com/watch?v=mJY68JLl9FU

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 02 Ное 2025, 19:18

Филмче на Капи за оцеляемостта на Форд класс. Не съм предполагал, че са чак толкова яки. Вътре е като пчелна пита от 7 мм високовъглеродна стомана. Отделно кевлар и негорящи покрития. Двоен корпус пълен с азот. И отделните по-големи отсеци разделени от прегради от половин педя стомана (колкото на танк баси!). Всяка система - от ректори, ел инсталации и защити до катапултите е дублирана. По руски разчети за унищожението му са нужни попадения на минимум 8 торпеда, или 12 свръхзвукови ПКР. Две-три попадения не биха прекъснали бойните операции на самолетоносача. Започва да ми светва, защо това нещо отнема такива ресурси да бъде проектирано и построено…

https://www.youtube.com/watch?v=e_QMgGCg9ac

Аватар
Океан
Редовен потребител
Мнения: 252
Регистриран на: 12 Апр 2024, 22:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Океан » 02 Ное 2025, 19:29

Amazon написа:
26 Дек 2024, 04:18
F-18 vs F-14 от пилот с по 1000 часа и на двата самолета. Като цяло каквото е писано и преди - котарака е американският Миг-23. Като цяло - гавно. Убиец на пилоти и кошмара на механиците. Иначе много бърз.
https://www.youtube.com/watch?v=mJY68JLl9FU
Интересна подробност - F-14, отчитайки инфлацията струва за бройка повече от F-22 и това въпреки, че е произведен в по-големи бройки. Толкова е била важна защитата на самолетоносачите. За мен по-скоро, това е американския МиГ-31. Бях попаднал преди време на една статия, сравняваща радара и системата на F-14 с МиГ-31 и интересното е, че въпреки по-големия радар и по-новата технология на РЛС Заслон, като цяло няма много големи предимства пред AWG-9 и в някои отношения изостава, което идва да покаже, колко са избутали технологичния прогрес с този самолет. Мисля, че Заслон много е бил спънат от бордовия компютър и операционна система (чел съм, че възможността да следи едновременно 8 цели е чисто теоретична и редовно забивала системата при такова натоварване и се рестартирала), мисля, че и при новите модификации подобренията са основно в тази насока.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 15539
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Самолетоносачи и Морска Авиация

Мнение от Amazon » 07 Ное 2025, 16:12

Фуджиан е вече в строя. Това си е истински самолетоносач. Браво на Китайците - много по-сериозно постижение отколкото изглежда на пръв поглед.

https://www.bbc.com/news/articles/c62e0 ... n=BBCWorld

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани