Военноморски раздел ⇒ Любопитно (Военноморски раздел)
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14818
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Благодаря за обяснението. А че има винтове с променлива стъпка дори не знаех.
- COMMANDER_KEEN
- Редовен потребител
- Мнения: 1896
- Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
До колкото виждам - крилото е вероятно с някакъв заключващ механизъм. Като решат да спират, отварят ключалката, под напора на водата крилото се отваря само. Прибират го с въжето по средата. Доста просто изглежда, та се чудя колко е да сложно за поддръжка (което било един от мотивите на флота за отказ от имплементиране). Вероятно има връзка със морските организми, които се заселват по дъното на кораба и които в един момент могат да затруднят отваряне/затварянето, но мога само да предполагам...
Иначе търсейки малко повече информация, попаднах на следната много интересна статийка за тестовете на Айовите - такива за максимална скорост и за екстрено спиране.
С две думи - екстрено спиране с развъртане винтовете в обратна посока - отнема около миля за да спре кораба до 0. Обаче има и друга възможност - двата руля в противоположни посоки - един към друг, затварят прохода между двата кила. И тогава корабът спирал за по-малко от една дължина. Било тествано на USS Wisconsin
E те напоследък ги слагат на пилони и направо завъртат цялата перка.

- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14818
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Това ми прилича на Кун Мери, поне тя е с такава компоновка и цветове.COMMANDER_KEEN написа: ↑13 Сеп 2023, 10:06E те напоследък ги слагат на пилони и направо завъртат цялата перка.
![]()

- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8334
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Не знаех че активния сонар при определени условия може да убие водолаз
https://www.quora.com/Is-it-true-that-a ... ing-How-so
https://www.quora.com/Is-it-true-that-a ... ing-How-so
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1407
- Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Бъдещият многофункционален кораб на португалскти ВМС. По замисъл трябва да бъде всичко в едно.

https://bmpd.livejournal.com/4776975.html

https://bmpd.livejournal.com/4776975.html
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8334
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Седем джейдама и още не е потънал
тея наистина строят здраво Displacement
4,793 long tons (4,870 t) light
8,342 long tons (8,476 t) full load
Ex-Schenectady (LST-1185) damaged by seven 2,000-pound JDAMs during USAF exercise Resultant Fury in November 2004

https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Dir ... inking.jpg

4,793 long tons (4,870 t) light
8,342 long tons (8,476 t) full load
Ex-Schenectady (LST-1185) damaged by seven 2,000-pound JDAMs during USAF exercise Resultant Fury in November 2004

https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Dir ... inking.jpg
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8334
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
https://twitter.com/R_P_one/status/1758 ... t6Ljw&s=19
Френски проект за наземна полу мобилна версия на военно морско оръдие. 100мм доста приличен обсег.
Стаява и за ПВО
Френски проект за наземна полу мобилна версия на военно морско оръдие. 100мм доста приличен обсег.
Стаява и за ПВО
-
- Редовен потребител
- Мнения: 5341
- Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Wall Street Journal твърди, че нов прототип на многоцелева атомна подводница е потънал в корабостроителницата Wucheng в Ухан тази пролет.
China’s Newest Nuclear Submarine Sank, Setting Back Its Military Modernization
https://www.wsj.com/world/china/chinas- ... n-785b4d37
China’s Newest Nuclear Submarine Sank, Setting Back Its Military Modernization
https://www.wsj.com/world/china/chinas- ... n-785b4d37
-
- Редовен потребител
- Мнения: 65
- Регистриран на: 17 Яну 2019, 09:30
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Не само те: https://www.twz.com/sea/chinas-new-nucl ... han-reportplamenhk написа: ↑29 Сеп 2024, 13:56Wall Street Journal твърди, че нов прототип на многоцелева атомна подводница е потънал в корабостроителницата Wucheng в Ухан тази пролет.
China’s Newest Nuclear Submarine Sank, Setting Back Its Military Modernization
https://www.wsj.com/world/china/chinas- ... n-785b4d37
Спекулира се даже, че е била заредена с гориво.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Първата фрегата - FDI ( Frégate de Défense et d'Intervention)) "Amiral Ronarc'h" на ходови изпитания.
Планувани са 5 за френските ВМС и 4 за гръцките



Планувани са 5 за френските ВМС и 4 за гръцките
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14818
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Имам два въпроса:
1. Какво мислиш за фрегатата? На мен ми се вижда много балансирана(на фона на новите английски и японски примерно), но пък не съм особено компетентен.
2. Защо французите отсфирха Gowind платформата? Продават я навън, но те самите стоят далеч от нея? Или просто са я използвали за изпитания и тази фрегата е развитието на концепцията им за стелт кораб?
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
То пък щото аз съм самата компетенция...Amazon написа: ↑16 Окт 2024, 17:17Имам два въпроса:
1. Какво мислиш за фрегатата? На мен ми се вижда много балансирана(на фона на новите английски и японски примерно), но пък не съм особено компетентен.
2. Защо французите отсфирха Gowind платформата? Продават я навън, но те самите стоят далеч от нея? Или просто са я използвали за изпитания и тази фрегата е развитието на концепцията им за стелт кораб?

Лично за мен това е най-красивия Овенен кораб. И то определено заради "обратния" нос на кораба, и формите които следват корпуса.
Въпросната форма дава по-малко надлъжно клатене, или при лошо време повишава възможностите за използване на въоръжението си. Естествено и по-голям комфорт за екипажа.
Като характеристики :
- Като размери и тонаж - много добра платформа с достатъчна бойна устойчивост
- задвижване CODAD, т.е. няма турбина (писал съм по въпроса за турбините) и скоростта пак е до 27 възела.
- Сонари - подкилен (т.е. подносов

- Въоръжение - френските са малко по-слабо въоръжени, според известната към момента информация, но те пък са допълнение към FREMM и Horizon класовете. Гърците обаче са изстискали максимума - до 32 Астер 30 (или 24 + 8 крилати ракети) + RAM Block 2B. Пак според мен, гърците имат и по-добър палубен хеликоптер (противолодъчен) - MH-60R Seahawk, в допълнение на сонарния пакет на кораба.
Единствено не харесвам, или по-скоро не разбирам радиолокацията на кораба. Sea Fire на Талес вероятно си е връх на борчето, мултифункшъм, 3D , AESA, но е само S band честота. В сравнение с английксите или японския еквивалент, корабът няма Х band радар, или поне засега не е обявен. Предполагам, ще бъде добавен навигационен с военни възможности на софтуера.
За яснота - S band е за далечен обхват, но ниско над водата (където летят ПКР) не е прецизен, влияе се от смущения на сигнала около водната повърхност, при дъждовно време, и има голяма вероятност да открие цел твърде късно. Или трябва да се поставя високо, за да открие цел от по-далеч и да има време за реакция (ФРЕММ, Хоризонт, Тип 45 разрушителите), или се добавя Х band радар, на по-високо от ЕС-бандовия (в случая като на въпросния кораб, където платната са сравнително ниско).
Х бандовия работи много добре ниско над водата, не се смущава, прецизен е както за навигация в теснини, така и за откриване на перископ...естествено и на ПКР. Но пък е с по-малък обхват (по далечина) от другарчето си.
...................
За Гоуинд предполагам че просто нямат нужда от нея. По-малък кораб, с по-скоро дефанзивни функции и по сензори и по оръжие, и по автономност...и е подходящ за по-скромни държави (като основен кораб) или за допълнение към фрегати, като вторичен боен ресурс. Франция си има Ла Фает, които са си фрегати, но по тонаж и възможности вече са отнесени към едно по-старо време. За патрулни функции или брегова охрана, не им трябва толкова скъп кораб.
За изследванията им по стелт технологиите, нямам идея. Въпросния Ла Фает се водеше стелт фрегата, какви са наработките им по нея, какво са приложили по ФРЕММ и Хоризонт и дали Гоуинд е някакво продължение и база за горната плаваща "ютия"

-
- Редовен потребител
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Информацията малко, по-малко започва да изплува. След вчерашното ми мрънкане за радарите, днес статия от Dimitris Mitsopoulos - известен с инфографиките си.
Та имат си X-band радари :

Цялата статия за гръцките кораби от класа - https://www.navalnews.com/event-news/eu ... rettyPhoto
Та имат си X-band радари :

Цялата статия за гръцките кораби от класа - https://www.navalnews.com/event-news/eu ... rettyPhoto
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8334
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
I bought the Red October model used in the movie. It’s arrived.
https://x.com/VentureCoMining/status/18 ... 98/photo/1
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 7995
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Hello all, new guy here- I like to make lists & this one contains some interesting info relative to this group that I've compiled over the years. This one includes all the uses of missiles by US Navy warships off 'Nam.
US Navy SAM missile combat engagements:
-USS Long Beach CG-9, 1967, unsuccessful Talos engagement near Haiphong area vs. MiG.
-USS Long Beach CG-9, late May, 1968, unsuccessful Talos engagement due to failure of SPG-49 Fire Control Radar to lock onto MiG due to a previous problem of not preforming a “Base System Alignment Test”. FCR was found to be tracking 5 degrees off from Air Search radar & did not find target. Test then completed, resulting in shoot down a few days later.
-USS Long Beach CG-9, May 23rd, 1968, MiG with Talos @ 65 miles. First combat shoot down in history.
-USS Long Beach CG-9, June, 1968, MiG with Talos @ 61 miles.
-USS Chicago CG-9, February 3rd & 4th, 1972, NVA mobile radar station with Talos Anti-Radiation Missile, both shoots failed, one due to mechanical malfunction from maintenance error, one due to unknown circumstances.
-USS Oklahoma City CLG-3, February 4th, 1972, NVA mobile radar station with Talos Anti-Radiation Missile, first combat shoot with RIM-8H Talos ARM. Direct hit with 30-foot crater, completely destroyed antenna, & overturned control van.
-USS Sterret DLG-31, April 19th, 1972, MiG with Terrier, aircraft hit at minimum missile range as booster had not even separated & the entire bird made skin on skin contact with the MiG, *possible additional MiG & STYX missile kills when engaged with Terrier, no confirmation, confused radar picture due to terrain (MiG) & atmospheric conditions (STYX)* The 2nd MiG may have either been hit by another Terrier, crashed into the mountains trying to evade it, or gotten away as there was no conformation of a 2nd kill but the aircraft disappeared from radar after being fired on at the point of radar merge between the target & the missile over land.
-USS Chicago CG-11, May 9th, 1972, MiG with Talos (forward launcher) possible 48 mile kill.
-USS Biddle DLG-34, July 19th, 1972, MiG with Terrier
-Summer, 1972, An unknown number of US Navy Gearing class FRAM destroyers fired Shrike Anti-Radiation missiles at NVA coastal radars with unknown results from a Aero-5B launcher placed atop their ASROC housings. The system was called “Shrike On Board” and not many details are known. On August 27th, USS Rowan DD-782 fired 4 Shrikes in support of her Surface Action Group raiding Haiphong Harbor.
-USS Simpson FFG-56, 3 SM-1s
-USS Wainwright CG-28, 1 SM-2ER
April 18th, 1988, Iranian missile corvette Joshan with SM-1 in Surface-to-Surface Mode. Ship destroyed in combined missile attack, later sunk by naval gunfire.
*These two firings were the first use of SAMs against a seaborne target in history*
-USS Wainwright CG-28, 1 SM-2ER
-USS Chandler DDG-996, 1 SM-2
April 18th, 1988, Iranian F-4 with SM-2, aircraft had part of one wing blown away & fuselage peppered with shrapnel by 1st missile from Wainwright, 2nd from Chandler was a near miss, toughness of F-4 and skill of pilot allowed return to Bandar Abbass.
-USS Joseph Strauss DDG-16, Unknown number of SM-1
-USS Jack Williams FFG-24, Unknown number of SM-1
April 18th, 1988, both ships fired multiple SM-1s against possible Iranian C-130 that may have been gathering targeting data for land based Silkworm sites. Results of SM-1 engagement unknown due to "fog of war" type scenario surrounding missile launches.
-USS Vincennes CG-49, July 3rd, 1988 Iranian Air 655 airliner with SM-2 in mistaken case of identity. Crew erroneously believed they were under attack by Iranian F-14 due to mistakes made in CIC & unusual external circumstances.
-HMS Gloucester D-96, February 23rd, 1991, Iraqi Silkworm anti-ship missile fired at USS Wisconsin BB-64. Gloucester fired 2 Sea Dart SAMs & downed the Silkworm with an “over the shoulder” (oblique angle) shot, 700 yards off the Wisconsin’s bow. First confirmed kill of a missile by a missile in naval combat.
-USS Mason DDG-87, October 9th, 2016, Destroyer attacked by Saccade anti-ship missiles from Houthi controlled section of Yemen, Mason fired two SM-2s and one RIM-162 Sea Sparrow. Results of missile engagement uncertain due to cluttered radar picture from additional jamming, chaff, & Nulka decoys being deployed. First ever use of SAMs in combat from Vertical Missile Launch system & first use of Sea Sparrow. Anti-ship missile sites in Yemen attacked & destroyed in retaliatory missile strike by USS Nitze DDG-94 with Tomahawk land attack cruise missiles four days later.
-USS Mason DDG-87, October 12, 2016, Destroyer fired unconfirmed amount of AAW missiles in defense against more inbound cruise missiles in an incident similar to her encounter two days earlier on the 9th, again with uncertain results. *Possible intercept by an SM-2 may have occurred around the 8 mile range.*
-USS Mason DDG-87 & USS Nitze DDG-94, October 15th, 2016, Mason fired on 4 incoming cruise missiles with SM-2, results inconclusive, possibly resulted in 4 intercepts as none got through, 5th cruise missile possibly decoyed by Nulka from Nitze.
US Navy SAM missile combat engagements:
-USS Long Beach CG-9, 1967, unsuccessful Talos engagement near Haiphong area vs. MiG.
-USS Long Beach CG-9, late May, 1968, unsuccessful Talos engagement due to failure of SPG-49 Fire Control Radar to lock onto MiG due to a previous problem of not preforming a “Base System Alignment Test”. FCR was found to be tracking 5 degrees off from Air Search radar & did not find target. Test then completed, resulting in shoot down a few days later.
-USS Long Beach CG-9, May 23rd, 1968, MiG with Talos @ 65 miles. First combat shoot down in history.
-USS Long Beach CG-9, June, 1968, MiG with Talos @ 61 miles.
-USS Chicago CG-9, February 3rd & 4th, 1972, NVA mobile radar station with Talos Anti-Radiation Missile, both shoots failed, one due to mechanical malfunction from maintenance error, one due to unknown circumstances.
-USS Oklahoma City CLG-3, February 4th, 1972, NVA mobile radar station with Talos Anti-Radiation Missile, first combat shoot with RIM-8H Talos ARM. Direct hit with 30-foot crater, completely destroyed antenna, & overturned control van.
-USS Sterret DLG-31, April 19th, 1972, MiG with Terrier, aircraft hit at minimum missile range as booster had not even separated & the entire bird made skin on skin contact with the MiG, *possible additional MiG & STYX missile kills when engaged with Terrier, no confirmation, confused radar picture due to terrain (MiG) & atmospheric conditions (STYX)* The 2nd MiG may have either been hit by another Terrier, crashed into the mountains trying to evade it, or gotten away as there was no conformation of a 2nd kill but the aircraft disappeared from radar after being fired on at the point of radar merge between the target & the missile over land.
-USS Chicago CG-11, May 9th, 1972, MiG with Talos (forward launcher) possible 48 mile kill.
-USS Biddle DLG-34, July 19th, 1972, MiG with Terrier
-Summer, 1972, An unknown number of US Navy Gearing class FRAM destroyers fired Shrike Anti-Radiation missiles at NVA coastal radars with unknown results from a Aero-5B launcher placed atop their ASROC housings. The system was called “Shrike On Board” and not many details are known. On August 27th, USS Rowan DD-782 fired 4 Shrikes in support of her Surface Action Group raiding Haiphong Harbor.
-USS Simpson FFG-56, 3 SM-1s
-USS Wainwright CG-28, 1 SM-2ER
April 18th, 1988, Iranian missile corvette Joshan with SM-1 in Surface-to-Surface Mode. Ship destroyed in combined missile attack, later sunk by naval gunfire.
*These two firings were the first use of SAMs against a seaborne target in history*
-USS Wainwright CG-28, 1 SM-2ER
-USS Chandler DDG-996, 1 SM-2
April 18th, 1988, Iranian F-4 with SM-2, aircraft had part of one wing blown away & fuselage peppered with shrapnel by 1st missile from Wainwright, 2nd from Chandler was a near miss, toughness of F-4 and skill of pilot allowed return to Bandar Abbass.
-USS Joseph Strauss DDG-16, Unknown number of SM-1
-USS Jack Williams FFG-24, Unknown number of SM-1
April 18th, 1988, both ships fired multiple SM-1s against possible Iranian C-130 that may have been gathering targeting data for land based Silkworm sites. Results of SM-1 engagement unknown due to "fog of war" type scenario surrounding missile launches.
-USS Vincennes CG-49, July 3rd, 1988 Iranian Air 655 airliner with SM-2 in mistaken case of identity. Crew erroneously believed they were under attack by Iranian F-14 due to mistakes made in CIC & unusual external circumstances.
-HMS Gloucester D-96, February 23rd, 1991, Iraqi Silkworm anti-ship missile fired at USS Wisconsin BB-64. Gloucester fired 2 Sea Dart SAMs & downed the Silkworm with an “over the shoulder” (oblique angle) shot, 700 yards off the Wisconsin’s bow. First confirmed kill of a missile by a missile in naval combat.
-USS Mason DDG-87, October 9th, 2016, Destroyer attacked by Saccade anti-ship missiles from Houthi controlled section of Yemen, Mason fired two SM-2s and one RIM-162 Sea Sparrow. Results of missile engagement uncertain due to cluttered radar picture from additional jamming, chaff, & Nulka decoys being deployed. First ever use of SAMs in combat from Vertical Missile Launch system & first use of Sea Sparrow. Anti-ship missile sites in Yemen attacked & destroyed in retaliatory missile strike by USS Nitze DDG-94 with Tomahawk land attack cruise missiles four days later.
-USS Mason DDG-87, October 12, 2016, Destroyer fired unconfirmed amount of AAW missiles in defense against more inbound cruise missiles in an incident similar to her encounter two days earlier on the 9th, again with uncertain results. *Possible intercept by an SM-2 may have occurred around the 8 mile range.*
-USS Mason DDG-87 & USS Nitze DDG-94, October 15th, 2016, Mason fired on 4 incoming cruise missiles with SM-2, results inconclusive, possibly resulted in 4 intercepts as none got through, 5th cruise missile possibly decoyed by Nulka from Nitze.
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Илия Бешков, септември, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
-
- Редовен потребител
- Мнения: 278
- Регистриран на: 12 Юни 2024, 14:33
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)

„Това е много обезпокоително. Всяко навлизане в Западно Филипинско море, в нашата ИИЗ, в нашите базови линии, е много тревожно“, отбеляза Маркос пред репортери, имайки предвид частта от Южнокитайско море, която се намира в морската зона на Филипините.
Руската подводница от клас „Кило“ е била забелязана на 28 ноември на около 80 морски мили разстояние от бреговата ивица на западната провинция Оксидентал Миндоро, съобщи Рой Винсент Тринидад, говорител на военноморските сили, в изявление в понеделник, потвърждавайки доклад на филипинския вестник Daily Inquirer.
Фрегатата на филипинския флот Jose Rizal установи радиовръзка с руската подводница, която потвърди нейната идентичност като UFA 490, както и намеренията на екипажа ѝ, който е заявил на своите филипински колеги, че изчаква подобряване на метеорологичните условия, за да продължи към Владивосток, Русия. Според него плавателният съд е бил на учение с Кралския малайзийски флот в Кота Кинабалу.
Военноморските сили на Филипините ескортираха подводницата, за да гарантират спазването на съответните морски разпоредби. Според Съвета за национална сигурност на островната държава, на 28 ноември подводницата е била видяна да плава по морската повърхност на 80 морски мили западно от крайбрежието на Западен Миндоро и в крайна сметка е напуснала следобед.
Китай и Русия обявиха партньорство „без ограничения“, след посещението на руския президент Владимир Путин в китайската столица Пекин през 2022 г. – само дни преди Москва да предприеме своята пълномащабна инвазия срещу Украйна. Двете страни проведоха военноморски учения с бойни стрелби във водите на Южнокитайско море през юли тази година.
Южнокитайско море отдавна е източник на напрежение между Китай, Филипините и други държави от региона. Пекин претендира върху огромни части от стратегическия воден маршрут, включително части, претендирани от Филипините, Бруней, Малайзия, Тайван и Виетнам.
Постоянният арбитражен съд в Хага през 2016 г. заяви, че претенциите на Китай нямат никакво правно основание съгласно международното право – решение, което Пекин не признава и продължава да отстоява своето господство в региона.
Все по-агресивното му поведение е честа мишена на критики от страна на Вашингтон и партньорите му. В отговор на сблъсъци по-рано тази година Манила отправи призив към Пекин „да прекрати незабавно провокативните и опасни действия, заплашващи безопасността на филипинските кораби и самолети“.
Смята се, че части от водния път, през които минава търговия на стойност 3 трилиона долара годишно, са богати находища на нефт и природен газ, както и на рибни запаси.
Руската дизелово-електрическа подводница от клас „Кило“ е една от най-успешните военноморски програми в съвременната история, с над 70 произведени плавателни съда за последните 40 години.
Към днешна дата повече от 60 единици се намират в експлоатация във флотите на Алжир, Китай, Индия, Иран, Мианмар, Полша, Виетнам и Рускта федерация, като все още се произвеждат нови и подобрени модели, за които се планирани бъдещи доставки.
Работата по първоначалния клас, проект 877 „Палтус“, започва от съветското конструкторско бюро Рубин през 1974 г. Първите подводници постъпват в експлоатация в началото на 80-те години.
През следващите десетилетия строителството им се извършва в редица съветски, а по-късно и руски корабостроителници, като се преминава от проект 877 през 80-те години до удължения проект 636 през следващото десетилетие.
Проект 636 „Варшавянка“ (по кодификация на НАТО - Improved Kilo или Kilo II) включва цялостни подобрения, отличавайки се с подобрено заглушаване, задвижване и автоматизация.
След 2010 г. проект 636 е надграден допълнително до текущия си вариант, проект 636.3 (Improved Kilo II), чийто дизайн се оказва популярен, когато последващата подводница от проект 677 „Лада“ страда от забавяне в резултат от производствени трудности и в крайна сметка не успява да оправдае очакванията.
През 2010 г. започва строителството на „Новоросийск“ – първата от шестте нови подводници от проект 636.3 за Черноморския флот на Русия, които са доставени в периода между 2014 и 2016 г.
Други шест от подводници от същия клас бяха поръчани през 2016 г. за Тихоокеанския флот на Русия. Първата от тях постъпи на въоръжение в края на 2019 г. като се очаква доставките да продължат до 2025 г.
През юни 2022 г. Русия обяви плановете си да построи още шест подводници от проект 636.3 за своя Северен флот, като според съобщенията строителството трябва да започне през 2024 г. Към днешна дата всички тези по-нови единици са построени от Адмиралтейската корабостроителница в Санкт Петербург.
Модерният дизайн на 636.3 има водоизместване от приблизително 2350 тона на повърхността и 3100 тона под водата, въпреки че според някои източници това число достига 3950 тона.
Дължината им е 73 метра, ширината – 10 метра, а височината – 6 метра. Задвижването се осигурява от два дизелови генератора с едно седемлопатно витло, благодарение на които достигат максимална скорост от 17 възела на повърхността или 20 възела под вода. Максималната дълбочина на гмуркане е широко докладвана като 300 метра.
За разлика от атомните подводници, които теоретично могат да останат за неограничен период от време в морето, тези от проект 636 притежават издръжливост от 45 дни
Всички подводници от този клас са оборудвани с шест 21-инчови носови торпедни тръби, способни да изстрелват торпеда или морски мини, като голяма част от тях са оборудвани за изстрелване на фамилията крилати ракети „Калибър“ от своите торпедни тръби за далечни наземни атаки (3M-14) или противокорабни (3M-54) операции.
Разполагат с капацитет да носят не повече от 24 морски мини, 18 торпеда или едва 4 крилати ракети „Калибър“.
Подводниците от този клас извършиха първите си атаки на далечни разстояния срещу позиции на Ислямска държава в Сирия през 2015 г. От 2022 г. подводниците 636.3 на Черноморския флот на Русия използват широко ракетата „Калибър“, за атаки по наземни цели на територията на Украйна.
Frontline Monitor във Blogspot
Facebook
Telegram
Buy Me A Coffee
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14818
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Благодаря, че поддържаш раздела с новини.Frontline Monitor написа: ↑03 Дек 2024, 11:48
Президентът на Филипинте Фердинанд Маркос-младши заяви, че присъствието на руска атакуваща подводница в изключителната икономическа зона (ИИЗ) на страната в Южнокитайско море е „много тревожно“.
- Sharana
- Модератор
- Мнения: 4073
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Сериозни подозрения, че сваления наскоро F-18 е бил свален от автоматичния режим на AEGIS, който по някаква причина е бил активен.
Групата самолети е била обстреляна с две ракети, когато е приближила кораба и е била на около 10 мили. Въпросните режими били 3 - за цели, идентифицирани като потенциална заплаха се изисква разрешение от човек преди пуск на ракета по тях, това са "semi auto" режимите за цели на 30 и 20 мили съответно. "Auto special", ако е активен реагира само на опасности до 10 мили от кораба, но не пита - стреля автоматично без да пита оператора. Явно той е обстрелял самолетите, сваляйки първия в групата, докато втория успява да избегне ракетата.
Предполагам в началото е било голям хаос, докато разберат какво точно е станало и изключат системата, защото хеликоптера е прибрал пилотите, плаващи близо до самолетоносача, едва след 20 минути - не са искали да рискуват и него да свалят преди да е ясно защо изобщо е имало пускове.
Иначе модерни времена - няма нужда да чакаме години да излязат мемоарите на пилотите, в профилни ресурси вече има лийкове с техните преразкази
Сваления пилот:
Групата самолети е била обстреляна с две ракети, когато е приближила кораба и е била на около 10 мили. Въпросните режими били 3 - за цели, идентифицирани като потенциална заплаха се изисква разрешение от човек преди пуск на ракета по тях, това са "semi auto" режимите за цели на 30 и 20 мили съответно. "Auto special", ако е активен реагира само на опасности до 10 мили от кораба, но не пита - стреля автоматично без да пита оператора. Явно той е обстрелял самолетите, сваляйки първия в групата, докато втория успява да избегне ракетата.
Предполагам в началото е било голям хаос, докато разберат какво точно е станало и изключат системата, защото хеликоптера е прибрал пилотите, плаващи близо до самолетоносача, едва след 20 минути - не са искали да рискуват и него да свалят преди да е ясно защо изобщо е имало пускове.
Иначе модерни времена - няма нужда да чакаме години да излязат мемоарите на пилотите, в профилни ресурси вече има лийкове с техните преразкази

Сваления пилот:
Втория зад него, който успява да избегне ракетатаAn accounting from the Ripper Pilot shot down by the USS Gettysburg, pilot's callsign "Fig”:
We fly, front side tank the strikers down to a 4.7, bingo to the ship and land. Gas up again, take off again, give DCA players another 15k
Land on the second flight, gas up again, things starting to cool down, strikers land, large DCA still up, they start to recover some DCA to re launch them. A dude pulls a Penny Benjamin/Dorothy and lands with a failed decoy out and we get stuck on deck for a bit
Finally launch, only 2 DCA remaining on station, some shit drones or whatever flying about, we get on station, I immediately commit myself in the 5 wet to try and get a kill with the 9x in the big girl
We give gas, hang out, Hawkeye goes negative primary, passed control to the ship who calls picture clean. Papa directs Rtb
Check out of DCA, Head towards home. Avoid the shotgun cruiser and destroyer by 15 miles, which was what they told us to do. We are up
button 17, about 300 knots in the descent towards final bearing. All of a sudden we see a missile launch visually from the Gettysburg at our 2:30- 3:00
We talked about it on ICS, Like "Yooooo that shit is crazy, I can't believe they're shooting a drone down"
Missile hits it's apex, and it looked exactly like the SFARP sact lecture animations, so congrats to all the top gun people who made them, confirmed that's what it looks like
Sm-2 rocket motor was lit for the entire time. I saw the missile make a correction to lead pursuit (yes I know what that looks like), and then come back to pure, and I asked blunder "dude, you want to get out?"
He said something, I don't remember what it was, and then I was just watching this thing guide, thinking about the only option being to eject, and I just grabbed the handle and pulled.
It was the most violent 5 seconds of anything I've ever experienced. Canopy immediately gone, I remember seeing the canopy bow disappearing below my sight line, and it getting dark. Arms and legs flail everywhere, I never said "eject" or anything on ICS just pulled. felt the opening shock of the parachute, and as soon as I looked up at a good parachute, I heard what I assess as the missile fusing, just a loud "POP"
Did IROK, Took off my mask, inflate LPU, Deploy the raft, and then contemplated life for the rest of the ride down
In the water, SEAWARS goes off, chute goes away, I never even saw it or felt any drag in the water. Raft inflated, I pulled myself over to it and climbed in like a fat idiot ginger would, it wasn't pretty. That's when I figured out my left knee and left shoulder were not in a great place.
Broke out the strobe, broke out the radio, IMM, no workie. Never got a fix on that POS. Went to LOS comms, never got a response on SAR (had the wrong frequency, user error), so I called out on UHF Guard, but also got no answer, but they heard me.
Blunder is like 100 yards from me lit up like a Christmas tree with sidewinder flashlight and strobe and everything, I thought it was a boat
We drift closer together in 6-10' seas and eventually get within earshot. "You ok?" "Yup" "Bro what the fuck they shot at us!"
I was BIG MAD in the raft so mad they shot at us and thinking about being In the raft for the next however many hours.
Eventually blunder tells me the frequency I'm supposed to be on, like a good WSO, and I get in contact with the E-2 and the Helo.
20 mins later Helo is overtop us, they pick him up first because he is obviously more likeable than I am, and then I get picked up. 10 minute flight to get our story straight in the Helo. One of the aircrewmen had a zyn can in the Helo, and then I remembered I had a zyn can in my G suit pocket. Pulled it out and put the remaining 3 salt water soaked zyns in my mouth and high fived the rescue swimmer.
Launched on a DCA for a strike. One ways all over the place. Lead shoots one down. We RTB for fuel because they were far and didnt wanna get SAMbushed. Land on the ship and launch again. End up flying for a few hours. I shot one of them. Yay! 0230 now and we are the last ones to be called back from CAP to the ship. It's us, 143 wingman, and Fig in the tanker. We sequence ourselves in 5 mile spacing and check in on 16.
Fig in front, then me, then 143 wingman. Vectors for recovery. At 20 miles from Mom I see the Gettysburg (who is 10 miles aft of final bearing) shoot an SM-2. Holy shit, they're shooting at drones. After a few seconds I'm like holy fuck, it's pulling lead on Fig. I hear ELTS going off. 3 seconds later I see an explosion 5 miles off my nose. I scream over ICS that they just shot down Fig.
We scream a mayday call over voice alpha. 5 seconds later I see another SM-2 launch from the Gettysburg. I am now freaking out. We dive for the deck, accelerate, and try to beam the missile. I'm now trying to figure out how to defend to an SM-2. Try to put out items. No items, I fenced out. Great. Missile is lighting up the sky like it's daytime. It starts to apex. I start screaming over ICS dude it's time for us to fucking go. We gotta pull.
The missile apexes and the rocket motor burns out. In my mind I'm like wtf happened are we ok now??? I hesitate and 3 seconds later it passes within 100 feet of our jet and shakes the jet. It explodes off our left on the surface of the water. CAG paddles called up to the captain of HST who got on the red phone and told all destroyers to abort their missiles.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14818
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Изпотих се докато го прочета това - егаси пилотския жаргон, те буквално си имат собствен език.
Не съм срещал често такъв тип говор, предполагам защото, когато пишат по форуми, или дават интервюта пилотите си коригират езика. Самолетоносача е “мама” 


- Sharana
- Модератор
- Мнения: 4073
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
Аналогично, но придава повече тежест на лийка. Пилота, който не си знае честотата за SAR и WSOто му я подсказва, когато се срещат във водата също е забавен момент.
Логично - в зората на морската авиация все пак е било кораба майка. С времето от Mothership става само Mother, а в наши дни просто Mom

- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14818
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военноморски раздел)
По повод българският кораб и скъсаният подводен кабел : много приятна документалка за котвите. Много от нещата не ти знаех. Защо е такава формата, за какво служи веригата и т.н.
https://www.youtube.com/watch?v=eR84ap2KMoU
https://www.youtube.com/watch?v=eR84ap2KMoU
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани