Военноморски раздел ⇒ Каюткомпания
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14609
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Online
Re: Каюткомпания
Линейните крайцери нямат нищо общо с фрегатите. Ама нищичко. Линейните крайцери са линени кораби с по-тънка броня. И поддръжката им струва точно колкото на линеен кораб и нито стотинка по-малко. И да - фрегатите/разрушителите и крайцерите вършат цялата работа. Докато линейните крайцери са прекалено скъпи и прекалено малко, за да вършат работата на фрегати, разрушители и крайцери и прекалено небронирани, за да могат уверено да се бият с линкори, или себеподобни. А скоростта не е някакъв магически фактор - вече споменах Айовите.
- Сун Дзъ
- Редовен потребител
- Мнения: 1117
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Скоростта е точно магически фактор - най-известните битки през 20-ти век щяха да са с друг изход, ако скоростта не беше един от решаващите фактори.
Тези Айови ги забрави - за времето на ВСВ линейните кораби вече са архаизъм. Ако говорим за кораби с артилерия е редно да спрем с ПСВ.
Тези Айови ги забрави - за времето на ВСВ линейните кораби вече са архаизъм. Ако говорим за кораби с артилерия е редно да спрем с ПСВ.
- Сун Дзъ
- Редовен потребител
- Мнения: 1117
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Ами не. Една 60 оръдейна фрегата има доста общо с един 64 - 70 оръдеен линеен кораб, само че е с по-тънък борд и е по-бърза, и сама решава дали ще се бие или не,. При дървените кораби дебелината на борда и калибъра не са чак толкова важни - Сантисима Тринидат въпреки , че е най-най има доста окаяна съдба.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14609
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Online
Re: Каюткомпания
Тежките фрегати се оказват успешна концепция. Доказват се и в Американската Революция и в Руско-Турските войни и т.н. Обаче между 18-ти и 20-ти век има 200 години нали? Точността и мощта на оръдията е различна, както и резултатите от попаденията.Сун Дзъ написа: ↑30 Юли 2023, 02:19Ами не. Една 60 оръдейна фрегата има доста общо с един 64 - 70 оръдеен линеен кораб, само че е с по-тънък борд и е по-бърза, и сама решава дали ще се бие или не,. При дървените кораби дебелината на борда и калибъра не са чак толкова важни - Сантисима Тринидат въпреки , че е най-най има доста окаяна съдба.
Е браво! Значи аз да забравя за кораби съвременници на линейните крайцери(за което пишем), а ти си използваш за пример фрегати строени преди четвърт хилядолетие! Как става тоя фокус?
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14609
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Online
Re: Каюткомпания
Много интересно видео от куратора на линкора Ню Джърси. Пускал съм и преди негови неща - пише си домашните.
Накратко - колко е струвало да бъде потопен Бисмарк в снаряди и пари! Сумата е близо два милиона(долари от 44-та), но има и друга интересна информация. Основно за ефективност на производството. Например Бисмарк е струвал над два пъти повече от Айова. В днешни пари 3.5 милиарда към 8.6 милиарда долара. Ама да не преразказвам видеото:
https://www.youtube.com/watch?v=DHmL3meRT2c
Накратко - колко е струвало да бъде потопен Бисмарк в снаряди и пари! Сумата е близо два милиона(долари от 44-та), но има и друга интересна информация. Основно за ефективност на производството. Например Бисмарк е струвал над два пъти повече от Айова. В днешни пари 3.5 милиарда към 8.6 милиарда долара. Ама да не преразказвам видеото:
https://www.youtube.com/watch?v=DHmL3meRT2c
- Сун Дзъ
- Редовен потребител
- Мнения: 1117
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Мисля, че не пишем за едно и също нещо. Броненосните кораби имат столетна история под една или друга форма, но ти явно гледаш на тях през призмата на Айовите и корабите от ВСВ, но топлата вода е открита доста преди това,. Линейните кораби от ВСВ са динозаври в една вече модерна ера, тотално сбъркана и недомислена концепция от закостенели шапкари и затова не са ми интересни. Затова няма да продължа .
- Sharana
- Модератор
- Мнения: 4051
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Тъй като нямаме тема за японския флот ще питам тук. Колко ефективен ще е кораб с тия размери и само с 90 членен екипаж? Подобни по размер и фунцкия гледам са около 200, по-новите европейски 150-160.
Японците са черпали вдъхновение от Star Trek и са събрали почти цялото управление на едно място. И докато е крайно футуристично - "висока степен на автоматизация", ако всички налични са заети с важните задачи, които не са автоматизирани - кой ще се занимава с damage control? Американските кораби в редица случаи не са потъвали след доста кофти щети благодарение на добрия damage control. В Star Trek си имат ботове, които го правят, японците какво ще правят? Една ракета и "она утонула"?
Японците са черпали вдъхновение от Star Trek и са събрали почти цялото управление на едно място. И докато е крайно футуристично - "висока степен на автоматизация", ако всички налични са заети с важните задачи, които не са автоматизирани - кой ще се занимава с damage control? Американските кораби в редица случаи не са потъвали след доста кофти щети благодарение на добрия damage control. В Star Trek си имат ботове, които го правят, японците какво ще правят? Една ракета и "она утонула"?
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14609
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Online
Re: Каюткомпания
LCS (Independence) са с по 40. Другите LCS са с 50 и съответно 90 при пълен оръжеен пакет. DDG-1000 е със 140 а е крайцер.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 989
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Лично мои расъждения - краткият отговор е : малко са ! Оставяме на страна класификацията на корабите, тя е доста размита в съвремието.
Вземаме за сравнение :
USS Stark - 4200 тона / 136 на 14 метра / 225 екипаж - две ракети Харпун - 37 загинали / 21 ранени
HMS Sheffield - 4800 тона / 125 на 14 метра / 270 екипаж - една ракета Екзосе - 20 загинали / между 20 и 60 ранени
и JS Mogami - до 5500 тона (стандартно 3900) / 132 на 16 метра / 90 екипаж.
Ако сравняваме горните цифри, то екипажът на японеца излиза крайно недостатъчен. Предполагам сметките са, че при процентно по-малък екипаж - процентно по-малко ще са пострадалите при аналогична ситуация с ПКР. Съответно, ще има някакви хора за аварийните партии.. И за мен тук идва "нюансът" - при обявяване на Бойна тревога / General quarters / Battle stations или както там се обявява на японски, всеки си има разписание и си заема позицията по това разписание. Предполагам, че за кораб с такива размери, аварийните партии ще са поне две (от хората, които няма как да заемат бойният си пост поради различната вахта), и дори едната да е пострадала, то другата ще може да реагира. "Нюансът" е че почти сигурно, корабът ще загуби боеспособност (дори и само за отбрана) поради нуждата от допълнителни хора от бойните постове/бойният информационен център/ ГКП и т.н., които да подсигурят аварийният екип зает с контрола на пожара/наводнението и/или да се погрижат за ранените.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14609
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Online
Re: Каюткомпания
Само да допълня, че дори при съвременните системи бойната зала, машинното и мостика да изискват по-малко екипаж, то обикновените шитни по корабите са си същите. Преди години гледах репортаж от Independence и на капитана му се налагаше да мие подовете на палубите заедно с моряците. И не беше някаква PR изгъзица - просто няма хора а корабите са сложни машини.
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8172
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
-
- Редовен потребител
- Мнения: 353
- Регистриран на: 19 Сеп 2019, 12:57
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Чудих се в кой раздел да питам...
Вчера покрай поредния фейк от тролска уж оръжейна страница във ФБ се оформи нещо като дискусия за БДК Цезар Куликов. В тролския профил бяха чучнали някаква стара снимка на кораба и твърдяха, че в момента минавал ремонт във Варна. Което естествено не е вярно.
Но се появиха мнения, че е бил карал ремонт в КРЗ Флотски арсенал, но през 2014 или 20-30 г. По-рано. Има ли нещо вярно? Бил ли е на ремонт в България някога, включително преди 1989 г. И изобщо има ли ремонтирани чужди военни кораби в наши съоръжения в съвремието?
Вчера покрай поредния фейк от тролска уж оръжейна страница във ФБ се оформи нещо като дискусия за БДК Цезар Куликов. В тролския профил бяха чучнали някаква стара снимка на кораба и твърдяха, че в момента минавал ремонт във Варна. Което естествено не е вярно.
Но се появиха мнения, че е бил карал ремонт в КРЗ Флотски арсенал, но през 2014 или 20-30 г. По-рано. Има ли нещо вярно? Бил ли е на ремонт в България някога, включително преди 1989 г. И изобщо има ли ремонтирани чужди военни кораби в наши съоръжения в съвремието?
-
- Редовен потребител
- Мнения: 989
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Краткият отговор е да, беше на ремонт във Варна. И да, освен него ремонтирахме и други военни кораби на Русия, по междудържавно споразумение за сметка на външния дълг, който сме имали към СССР. Уточнявам, военни спомагателни кораби, a не бойни.Чукча-читател написа: ↑03 Юли 2024, 11:03Чудих се в кой раздел да питам...
Вчера покрай поредния фейк от тролска уж оръжейна страница във ФБ се оформи нещо като дискусия за БДК Цезар Куликов. В тролския профил бяха чучнали някаква стара снимка на кораба и твърдяха, че в момента минавал ремонт във Варна. Което естествено не е вярно.
Но се появиха мнения, че е бил карал ремонт в КРЗ Флотски арсенал, но през 2014 или 20-30 г. По-рано. Има ли нещо вярно? Бил ли е на ремонт в България някога, включително преди 1989 г. И изобщо има ли ремонтирани чужди военни кораби в наши съоръжения в съвремието?
На работа съм, та по-късно ще пусна доказателствени снимки
-
- Редовен потребител
- Мнения: 989
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Ако някога успея да си подкарам старата щайга, ще успея да извадя по-подробен архив и на останалите кораби, но за сега колкото-толкова...извинявам се
Та 2014 г. "Цезар Куников" беше на ремонт на "Лъджата", т.е. КРЗ "Флотски арсенал"
Август 2014 г. Ходовите изпитания 20.11.2014 г. :
Корабът е със свалено оръдие и без въоръжение. Останалите кораби бяха от сорта на "Плав Мастерская" - ПМ-138 или 158 и подобни.
Та 2014 г. "Цезар Куников" беше на ремонт на "Лъджата", т.е. КРЗ "Флотски арсенал"
Август 2014 г. Ходовите изпитания 20.11.2014 г. :
Корабът е със свалено оръдие и без въоръжение. Останалите кораби бяха от сорта на "Плав Мастерская" - ПМ-138 или 158 и подобни.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14609
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Online
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8172
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Каюткомпания
Легендарно учение за което малко са чували
MILLENNIUM CHALLENGE
When it was conducted, this exercise was the most ambitious and costly military simulation in American history.
четете докато не се изгуби между редовете
MILLENNIUM CHALLENGE
When it was conducted, this exercise was the most ambitious and costly military simulation in American history.
четете докато не се изгуби между редовете
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани