Военноморски разделКаюткомпания

Модератори: Sharana, Amazon

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3422
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Bruchpilot » 15 Авг 2020, 17:41

Прочетох статията, малко се учудвам на симулациите с нисък брой импулси на час. Даже нямах представа, че може да са толкова малко. Но пък и не знаех, че в морето също се използва "spiral-out search" :)
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3422
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Bruchpilot » 04 Сеп 2020, 20:00

Имам няколко въпроса към морските люде, по повод статии, които четох:
- Има ли някакво предимство в това, че на новите американски подводници торпедните страни са разположени отстрани, а носът е зает от сферичната антена на сонара, докато при руснаците, той е отдолу на носа, а тръбите са отгоре?
- По повод анализа записа на акустичния спектър на Борей и проблемите открити в него, няма ли възможност сонарните оператори на подводницата да установят сами, че някакъв агрегат не работи както трябва и издава излишен шум?
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9376
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Amazon » 08 Яну 2022, 02:09

Сега излиза новината, през 2020 английската фрегата HMS Northumberland е изтралила със сонара си руска подводница в северният Атлантик.

https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... ar-in-2020

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 562
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Sea Dog » 08 Яну 2022, 12:06

Bruchpilot написа:
04 Сеп 2020, 20:00
Имам няколко въпроса към морските люде, по повод статии, които четох:
- Има ли някакво предимство в това, че на новите американски подводници торпедните страни са разположени отстрани, а носът е зает от сферичната антена на сонара, докато при руснаците, той е отдолу на носа, а тръбите са отгоре?
- По повод анализа записа на акустичния спектър на Борей и проблемите открити в него, няма ли възможност сонарните оператори на подводницата да установят сами, че някакъв агрегат не работи както трябва и издава излишен шум?

Чак сега виждам това... :roll:

Размерът на антената е такъв, че заема цялото пространство (подводниците на САЩ имат мааалко по-заострен нос). Атакуващите им подводници имат и вертикални пускови шахти зад антената, сиреч торпедните апарати трябва да минават и през тях. На стратегическите ги нямат, но предполагам, разположението им се е доказало като добро решение и използват същия модел.
Освен това, подготовката/презареждането на торпедния апарат издава шум, самото изстрелване на торпедото също, и не изключвам мястото им да е избрано така, че да не смущава работата на носовата антена.

Торпедата Мк 48 са управляеми по кабел. Странично разположените торпедни апарати позволяват едновремено да се изстрелят две торпеда, по едно от борд, без да се преплетат кабелите им. При руснаците можело да се пуска само по едно. Самите торпедда можели да се движат под ъгъл различен от курса на подводницата (като по този начин се атакува целта от неочаквана страна, както и се избягва контраторпедена стрелба) и освен разликата в кабелното закрепване на торпедото, странично излизащия кабел позволявал почти обратен курс на стрелба. Това и от модерните дизеларки били възможно, независимо че торпедните им апарати са в носа, но страничните давали някакво предимство.


Колкото до акустиката - някой от страни трябва да им каже какво се чува. Което пък ако не е направено, е много вероятно техниката с която слушат да не може да долови този шум, или да го анализира. Предполагам имаш предвид видеото на Джейв Пуйката :D , но там не помня да се споменава кой е направил записа. По-скоро е възможно операторите и/или техниката да отчетат увеличаване или намаляване на общото си звуково поле спрямо звуковия фон на океана/морето, но да определят кой агрегат точно дрънчи повече....не мисля, че могат.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9376
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Amazon » 08 Яну 2022, 15:53

Какви са тези вертикални пускови на атакуващите подводници? Сега гледах и на Лос Анджелис не виждам такива?

Едит: сега видях, че последните 31 подводници (Flight II/688i) имат по 12 вертикални пускови за томахавки, но това едва ли е повлияло дизайна на оригиналната 688, която е нямала такива?

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 562
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Sea Dog » 08 Яну 2022, 17:23

Така е, или пък разположението на торпедните апарати да е било предпоставката да сложат вертикалните пускови на носа. Не знам отговорите, разсъждаваме си според кой каквото знае или е прочел.

Първите Томахавки и Харпуни са изстрелвани от торпедните апарати. Може пък характеристиките на пуска, за безопасност, да са наложили страничното поставяне на торпедните апарати. Споменах за предимствата относно управлението на торпедата, може пък още тогава използваните торпеда да са давали същите предимства.

Като гледам схемата, то и къде другаде да ги сложат ?!

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9376
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Amazon » 08 Яну 2022, 18:18

Прав си, те по-скоро са утилизирали свободното място зад сонарната антена. Не мога да намеря в гугъл, но няма да се учудя ако 688i е малко по-дълга от 688.

Друго интересно, което научих от тази схема е колко наистина е дебела обшивката на подводницата. 75мм стомана е много нещо! За сравнение челната броня на Т-34 е 45 мм и то доста по-евтина стомана с по-ниска якост. :shock:

Излиза, че или не мога да смятам, или борда на подводницата е дебел точно колкото страничната броня на Т-55 ….

Сега разбирам, защо торпедата. като Mark 48 мъкнат половин тон бойна глава. То нещо по-малко, само ще одраска покритието на атомна подводница. И за това на Курск, въпреки вътрешният взрив, който би направил кораб на парчета, само разруши предната част и торпедният отсек.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 598
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Online

Re: Каюткомпания

Мнение от COMMANDER_KEEN » 08 Яну 2022, 21:31

Защо са леопардовите шарки по перископите?

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9376
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Amazon » 08 Яну 2022, 21:46

Порових малко, там където на сегашните 31 подводници са вертикалните пускови, в първата серия от 31 подводници е бил балансов резервоар. Не знам как са го заместили:

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9376
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Amazon » 08 Яну 2022, 21:50

COMMANDER_KEEN написа:
08 Яну 2022, 21:31
Защо са леопардовите шарки по перископите?
Морска пяна?

Изображение

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 562
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Sea Dog » 08 Яну 2022, 23:46

Баластните танкове на носа не са заменени, просто вертикалните шахти са поставени във тях. Синьото на схемата (тази дето я пуснах по-горе) това показва. Намерих и това..

Изображение

Колкото до дебелината на корпуса, явно толкова са го сметнали (макар че наскоро гръмна скандал за изпитанията на метала), като за еднокорпусна конструкция. Между другото не знаех, че Сий Улф са двукорпусни.... А големината на заряда на торпедата е по-скоро свързан с образуването на по-голям въздушен мехур, от колкото на директен контакт. При "Курск" пък, първата детонация разрушава торпедния апарат и образува все някаква пробона, през която ще е излязла ударната вълна от последващата по-голяма детонация. За това назад няма толкова големи разрушения.

За леопардовите шарки....ми джъджъну да йе, ко....Вирсачи а у... :D :lol:
Иначе нямам никаква идея, каква маскировка дава - пак стърчи и пори повърхността...

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 23662
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Dinain » 09 Яну 2022, 00:13

Хвърлих око на подводниците от ВСВ - дебелината на корпуса е от рода на 18-22 мм, но и "препоръчителната" дълбочина на потапяне е 100-150 м. Макар че знаем, че в реални условия са слизали на 200+ метра.

На клас "Лос Анджелис" дават Test depth
950 ft (290 m). Но пък и обемът на подводниците днес е близо 10 пъти по-голям от тези от ВСВ. На пък и
The maximum diving depth is 1,475 ft (450 m) according to Jane's Fighting Ships, 2004–2005 Edition, edited by Commodore Stephen Saunders of the Royal Navy.[17]

Интуитивно така си обяснявам защо се налага толкова дебела стомана на корпуса.
Аз съм прав, защото обикновено съм прав.
Thorn, 02.06.19
...
ОК, признавам беше леко преувеличение.
Thorn, 04.11.21
...
Map of Israeli airstrikes in Syria

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9376
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Amazon » 09 Яну 2022, 00:38

Като пишем за атакуващи ядрени подводници, за какво са им на САЩ цели 66 броя Вирджиния? Вече са готови 20 броя а вероятно, ако проекта се изпълни, ще се засекат и с Лос Анджелис и Морският Вълк. В един момент ще имат повече атакуващи подводници(отделно стратезите) отколкото крайцери/разрушители.

Тези подводници по идея са правени за убийци на стратегически ядрени подводници и охрана на АУГ от други атакуващи подводници. Руснаците обаче едва скърпват няколко патрула годишно с Борей и няколкото останали оперативни от старите, а китайците хич не блестят откъм ядрени стратегически подводници. Защо е тази огромна сила? Да контрират 10-те планирани Ясен, дето вероятно ще останат 5? Или просто се презастраховат?

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 23662
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Dinain » 09 Яну 2022, 00:42

https://youtu.be/vj-15O-BTDw

Просто кефи. :mrgreen:
Аз съм прав, защото обикновено съм прав.
Thorn, 02.06.19
...
ОК, признавам беше леко преувеличение.
Thorn, 04.11.21
...
Map of Israeli airstrikes in Syria

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4153
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Archer » 09 Яну 2022, 01:07

Защо е тази огромна сила?
Щото искат да са глобална сила ей за тва в една високотехнологична морска битка SSN е юного по опасна от който и да е крайцер.

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 7349
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от EddieBG » 09 Яну 2022, 08:07

Sea Dog написа:
08 Яну 2022, 23:46
За леопардовите шарки....ми джъджъну да йе, ко....Вирсачи а у... :D :lol:
Иначе нямам никаква идея, каква маскировка дава - пак стърчи и пори повърхността...
Much of the details, including countershading, in the late-war and post-war patterns have been published by Tracy White @ Researcher @ Large here on Navsource and by Larry Sowinski and Tom Walkowiak in their first volume of USN Camouflage in WW II. Black continued to be the color for the decks and horizontal surfaces, while periscopes were given a spotted leopard paint job using dark and light grey. The objective of the mottled color on the scopes was to break up their appearance even though visual detection was not likely to be the way a submarine would be first detected. Despite the use of both Radar and Sonar, the human eye could still be effective. The writer was operations officer on a fleet oiler in 1971 and had the dubious pleasure of having one of his lookouts spot the periscope of a Russian "C" class submarine that had evaded detection by the screening destoyers. If this had been during a war, the submarine might well have just torpedoed my oiler and aircraft carrier we were supporting rather than raising his periscope to look at us.
от тук
США потребовали от России гарантий безопасности. В противном случае угрожают напасть на Мексику или Канаду.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3422
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Bruchpilot » 09 Яну 2022, 10:36

Sea Dog написа:
08 Яну 2022, 12:06
Предполагам имаш предвид видеото на Джейв Пуйката :D
Да, благодаря! Впрочем новите руски подводници имат ли "flank array sonar", тъй като когато четох за сонарните им комплекси не ми попадна такава информация?
Строши-пилот :mrgreen:

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 562
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Sea Dog » 09 Яну 2022, 19:10

Bruchpilot написа:
09 Яну 2022, 10:36
Sea Dog написа:
08 Яну 2022, 12:06
Предполагам имаш предвид видеото на Джейв Пуйката :D
Да, благодаря! Впрочем новите руски подводници имат ли "flank array sonar", тъй като когато четох за сонарните им комплекси не ми попадна такава информация?
Да имат. Примерно : http://www.admiraltytrilogy.com/pdf/Pro ... arison.pdf

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3422
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Bruchpilot » 10 Яну 2022, 10:23

Отново благодаря!
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9376
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Amazon » 11 Яну 2022, 23:44

Тайван ще пуска първата си подводница собствено производство. Построена в с помоща на UK и по техни лицензни разработки. Разбираемо Китай не бил особено щастлив. Интересно как UK е помогнал на проекта? Те чиста дизеларка нямат.

https://nationalinterest.org/blog/reboo ... ent-199035

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 562
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Sea Dog » 14 Яну 2022, 11:35

Нали се заговорихме за торпедни апарати, интересно решение на германските тип 212...

Изображение

Изображение

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9376
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Amazon » 14 Яну 2022, 14:46

Отключва ми се OCD-то като гледам такива несиметрични решения. :)

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3422
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Bruchpilot » 14 Яну 2022, 17:25

Явно само аз не схващам същността на въпроса :|
Строши-пилот :mrgreen:

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 562
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Sea Dog » 14 Яну 2022, 18:00

Не си само ти :D

Доколкото схванах, подобна асиметрия била свързана с комфорта на екипажа - ако в освободеното пространство имало койки за спане или пък друга техника, която се обслужвала по-удобно. Явно няма голямо значение за посоката и насочването на торпедата. Само си мисля, че така поставени, и те като руснаците ще могат да изстрелват само по едно кабелно торпедо, ама знаеш ли...?!

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3422
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Каюткомпания

Мнение от Bruchpilot » 14 Яну 2022, 21:30

Sea Dog написа:
14 Яну 2022, 18:00
Не си само ти :D
Доколкото схванах, подобна асиметрия била свързана с комфорта на екипажа - ако в освободеното пространство имало койки за спане или пък друга техника, която се обслужвала по-удобно. Явно няма голямо значение за посоката и насочването на торпедата. Само си мисля, че така поставени, и те като руснаците ще могат да изстрелват само по едно кабелно торпедо, ама знаеш ли...?!
Аааа, ясно, торпедните тръби са от едната страна. Български реотана, какво да правя :lol:
Колкото до кабелите на топредата - "Джайв Пуйката" беше споменавал с половин уста, че след изстрел се правели някакви специални маневри за да се опънат и не се оплитат кабелите. Пък и нали новите немски торпеда вече се изстрелвали по някакъв нов начин и не било точно изстрелване ами май излизали плавно на собствен ход или нещо такова, та може и да са решили някак проблема.
Строши-пилот :mrgreen:

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани