Военна авиацияИнциденти и катастрофи във ВВС

Модератори: Sharana, Amazon

Отговори
Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 28533
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от Dinain » 12 Юни 2021, 21:31

А защо са написали тази простотия, че щяла да стане негодна след 4 дни!? Това не мога да си обясня - звучи сякаш искат да прикрият нещо, т.е. дори когато я намерят, могат да кажат че данните са изтрити.

Чисто логически, ако кутията се разваляше само след 4 дни престой в солена вода, това я прави доста безполезна...

В гореописаната катастрофа в Атлантическия океан е описано (поне в гражданската авиация), че батерията на маяка държи до 1 месец, но спирането на работата му не прави кутията неизползваема, разбира се - данните с успешно извлечени след 2 години, и това даже не е рекорд. Пише и че има международни стандарти за устойчивост на удар, топлина, студ, налягане и т.н., макар че не пише точно какви са.

...
Случаят с Каспийско море го помня смътно, в ефир - май накрая я отвориха с чук? :D

...
Бих го отдал на "компетентността" на тези, които са му писали речта, защото самия министър е нормално да си няма понятие.
Ами, и аз нямам понятие, но ми звучи абсурдно, без да съм министър на отбраната... та бих повдигнал вежда, преди да прочета такава реч.
“Thanks to the Russian warship, we now have the precise geographic location of the Hui.”

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Аватар
bigdragon
Редовен потребител
Мнения: 607
Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
Местоположение: Варна
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от bigdragon » 15 Юни 2021, 10:09

Използваните у нас мишени са два типа - парашутни и радио-управляеми.
Парашутните мишени се пускат от самолет Су-25, който веднага след
отделянето им напуска зоната за поразяване.

След отваряне на парашута, мишените горят с много висока температура,
по която се насочват топлинните глави на ракетите.
Често се случва от високата температура, подвесването на парашута, или
самия парашут да прегори и мишената започва да пада по-бързо.
При свободно падане на мишената от 7000...10 000м до 0м времето е 2...3 мин.
Същото, с нормално отворен парашут, се случва за 20...40 мин.
Ако имате задръжка, така се казва неправилното сработване на парашута,
въпросното време се скъява до 5...20 минути.

Безопасната височина на поразяване е 5000м т.е. имате 10...20 минути
при нормална ситуация. Ако имате задръжка, което в случая е факт, за
това време мишената е била близо до водата...

МиГ-29 с ракети Р-27, Р-60 и Р-73, летят в двойка, водещ и воден.
Поразяването на мишената е заснето и докладвно от втория миГ.

Моята хипотеза, какво се е случило на место е:
Майор Терзийски е "преиграл", като е искал на всяка цена да порази мишената,
без да има информация, че тя е "бъгясала" и пада по-бързо от нормалното...

Дали е вярна моята хипотеза, може да разберем или да не разберем...

ПП Така да преиграват е типично за хора отдадени на работата си, какъвто
е бил майор Терзийски. Силна армия се изгражда точно от такива хора.
Светла му памет!
"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това. :|
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...! :shock:

Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 705
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от Sea Dog » 15 Юни 2021, 11:37

bigdragon написа:
15 Юни 2021, 10:09

Парашутните мишени се пускат от самолет Су-25, който веднага след
отделянето им напуска зоната за поразяване.


При свободно падане на мишената от 7000...10 000м до 0м времето е 2...3 мин.

Безопасната височина на поразяване е 5000м ....

Моята хипотеза, какво се е случило на место е:
Майор Терзийски е "преиграл", като е искал на всяка цена да порази мишената,
без да има информация, че тя е "бъгясала" и пада по-бързо от нормалното...

На всякъде пишат, че таванът на Су-25 е 7000м. Можело и още, но кабината не е херметична и не било желателно. Защо командването на ВВС ще рискува да вдигне Су-то над тавана му, по време на учения ?!
Каква е вероятността, мишената да е пусната от по-ниска височина и последвалото й пропадане с по-висока скорост да довело до ...там каквото е станало ?

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5912
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от piston » 15 Юни 2021, 11:56

DCDD5316-EC8A-46B0-ABB9-B876D90CE419.jpeg

Изображение
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5912
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от piston » 15 Юни 2021, 12:06

"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1114
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от COMMANDER_KEEN » 15 Юни 2021, 15:09

Maлко в страни от темата, ама пуцането по на практика статична мишена, без някакви средства за РЕБ и не маневрираща, какво точно тренира?

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5912
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от piston » 15 Юни 2021, 17:46

COMMANDER_KEEN написа:
15 Юни 2021, 15:09
Maлко в страни от темата, ама пуцането по на практика статична мишена, без някакви средства за РЕБ и не маневрираща, какво точно тренира?

Тестват ракетите дали още действат
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

Аватар
Сун Дзъ
Редовен потребител
Мнения: 991
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от Сун Дзъ » 16 Юни 2021, 01:58

"Радваме се, когато ракетата хване към морето" - цитат от мой роднина служил доскоро в ПВО и стрелял от Шабла.

djio
Редовен потребител
Мнения: 1251
Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:32
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от djio » 17 Юни 2021, 14:40

Намерили са мястото, където е паднал Миг-а.

https://www.moreto.net/novini.php?n=441275

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3629
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от Sharana » 18 Юни 2021, 23:08

Dinain написа:
12 Юни 2021, 21:31
Ами, и аз нямам понятие, но ми звучи абсурдно, без да съм министър на отбраната... та бих повдигнал вежда, преди да прочета такава реч.
Ами не всички се замислят какво са им дали да четат :mrgreen:

Иначе за черната кутия началника на отбраната каза следното:
...
Според него има шанс черната кутия да бъде намерена и няма ограничение, колко време тя ще стои под водата, стига да не бъде нарушена херметизацията ѝ. Адмирал Ефтимов каза, че според него, дори и кутията да не бъде открита, има достатъчно информация за установяване на точните причини за катастрофата.
...
https://aero-bg.com/2021/06/18/admiral- ... e-vzrivil/

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5912
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от piston » 19 Юни 2021, 13:25

Просто интересен коментарот Б. Палатински - бивш пилот на Су-22 и МиГ-21 и настоящ писател-фантаст в жанра "русофилско авиационно технофентъзи"..
ОТНОСНО ИНЦИДЕНТА С МиГ-29 НА ПОЛИГОН ШАБЛА
С болка научих призори за случилото се. Изгледах всички новини и коментари и понеже съм участвал в такова учение ми се дощя да си кажа мнението, не за случилото се, а за самите учения от този тип, защото то едва ли се провежда по-различно отколкото преди 30 години. Надявам се да открият пилота жив и се моля на горния – „Помогни му Господи, както си помагал и на мен неведнъж. Амин!“
Тия учения започнаха някъде в зората на демокрацията и все си мисля, че беше през 1990 г., малко преди да отидем за година и половина от летище Добрич на летище Балчик за да ни ремонтират пистата. МиГ-25 я бяха „понагърчили“. Споменът ми е добър, защото си спомням, че пистата беше на шестоъгълници. Беше настъпило времето на липсата на керосин, а аз имах „анемия“ към него, т.е. търсех всякакви поводи за да летя. Някак си информацията за учението мина най-напред покрай мен и преди мен в него участва един колега – П. Б., който нещо беше планирал в личния си живот и аз, като научих се възползвах веднага и заех мястото му. Интересното в случая за мен беше, че Су-22м4 излиташе с максималния си боен товар от 4 тона. Шест осветителни бомби и две баки по около 1150 л. гориво. Бомбите тежаха по около 500 кг за разлика от показаната на изображението, която е по-малка по размери, но почти със същата осветителна мощност от около 1 000 000 „свещи“ (показаната е с мощност от 900 000). Имаше и разлика в продължителността на светенето, но бомбите като устройство много си приличат. Предназначението на тези бомби е да осветят бойното поле в някои случаи и при специфична нужда особено в полза на наземната или флотската артилерия нощем. Тази бомба за да освети максимално дълго време повърхността на Земята падаше с парашут, а връзката между него и бомбата беше със стоманено въже за да не прегорят парашутните въжета. По-късно бомбите ги модифицирали с отражатели за самолетните радари и се получили отлични мишени. Аз направих два или три полета и хвърлих общо по шест бомби на полет. Най-интересно за мен беше излитането, защото бомбите освен тежки бяха и с голям мидел (диаметър) и създаваха високо челно съпротивление при излитане. Самолета отлепваше от пистата на около 410 км/ч и на 500 м преди края на пистата. Набирах височина на северозапад до 9 000 м и след това се отправях към нос Калиакра. Там взимах източен курс и летях докато получа команда да хвърлям по една бомба. След пуска на бомбата завивах надясно в обратна посока и след команда отново минавах над Калиакра и навътре в морето хвърлях следващата бомба и т.н. Бях си програмирал маршрута в директорен режим и след сброса на бомбата нямаше какво друго да правя освен да наблюдавам, какво правят изтребителите под мен. Първо атакуваха по двойки или тройки МиГ-21 от разни модификации с ракети РС-2УС на височина от 6 000 м, но без бойни глави. Прицелваха се и стреляха, а ракетите си „ходеха“ където сварят. Тази ракета е създадена за МиГ-19 и е използвана само веднъж в бойни условия. Имах усещането, че в изтребителната авиация я бяха отписали и с цел тренировка пилотите правеха пуск на реални ракети за да придобият опит и усещане за реален пуск, както и да извлекат някаква полза от закупените ракети. Трябва да отбележа, че докато можех да наблюдавам на сумрак поведението на изтребителите, след пуска, самолетите ползващи я рязко се накреняваха (според мен на страната обратна на пуснатата ракета). РС-2УС е ракета тип „Булпъп“ и тези ракети никой не можа да ги ползва успешно по въздушни цели и от двете страни на океана. И така МиГ-21 си стрелят и се връщат, а след тях по същата мишена идваха пак двойки или тройки МиГ-23 ( МиГ-29 тогава бяха нови и неусвоени до такава степен самолети), но доколкото ми е известно те стреляха с ракети Р-60 и там наблюдавах как на някои бомби ракетите им късаха стоманените въжета, т.е. бомбата се откачаше от парашута и стремително падаше в морето с голяма вертикална скорост. Сега след тридесет години ми се налага да правя коментар и според казаното в националния ефир се изговори като версия, че бомбата т.е. „целта“ (мишената) е започнала да пада изведнъж с висока вертикална скорост. Допускам, че пилота е бил нахъсан мъж и е поразил целта в пикиране, което се е оказало фатално – може би, но … дано всичко да свърши - ОК. Полетите над море се считат за полети в сложни метеорологични условия (СМУ) и то не случайно. Понякога морето отразява звездите и Луната, а пространствената ориентировка се губи много лесно и загубата ѝ е почти винаги фатална. Другото, което ми прави впечатление е, че по времето на събитията, които описвам аз имах нальот двойно по-голям от съобщения за майор Терзиев, а аз бях тогава капитан. Дано този мъж види близките си на този свят и свършвам с епистоларията си, защото ако продължа тя ще стане политическа, а политиката през последните десетилетия ме отврати и не искам да скверня с нея историята, част от която е и авиацията. Авиаторите не са наратори, т.е. разказвачи, а творци и частици от историята. Позволете ми да завърша тук, а ако трябва да започна да се занимавам с политика, повярвайте ми аз няма да вляза в нея, а ще се втурна натам, защото некомпетентността бе превърната в мода напоследък, което истинските човеци няма как да приемат. Бъдете здрави!
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 1218
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от gabocvet » 19 Юни 2021, 14:12

До тук ракетата не виждам никъде да е приемана на въоръжение у нас.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5912
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от piston » 24 Юни 2021, 12:11

Намерили са т.нар. черна кутия на МиГ-29
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5912
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от piston » 24 Юни 2021, 14:16

piston написа:
24 Юни 2021, 12:11
Намерили са т.нар. черна кутия на МиГ-29
Министърът на отбраната е заявил, че до края на деня ще направят опит за сваляне на данни от кутията. Същата е извадена и се транспортира към брега от кораб, после се очаква да я транспортират по въздух до Граф Игнатиево.
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 28533
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от Dinain » 25 Юни 2021, 09:22

Скъсан кабел пречи да се свалят данните на падналия Миг-29
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/06 ... padnaliia/

От Украйна ще пратят лентов кабел, че тук са кът. :mrgreen:
“Thanks to the Russian warship, we now have the precise geographic location of the Hui.”

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 28533
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от Dinain » 25 Юни 2021, 20:12

Българио мила, земя на герои...
Народ който прибира черните си кутии в пластмасови кутии за сирене...заслужава всичко, което му се случва.
FB_IMG_1624641167992.jpg
“Thanks to the Russian warship, we now have the precise geographic location of the Hui.”

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 8552
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от EddieBG » 25 Юни 2021, 22:27

Dinain написа:
25 Юни 2021, 09:22
Скъсан кабел пречи да се свалят данните на падналия Миг-29
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/06 ... padnaliia/

От Украйна ще пратят лентов кабел, че тук са кът. :mrgreen:
Тц... ще търсят помощ от Матушката:

България ще търси помощ от Русия за черната кутия на разбилия се МиГ-29
• Путинизм — это фашистская власть плюс всеобщая дебилизация страны.

• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.

• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 3754
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от Bruchpilot » 25 Юни 2021, 23:04

Dinain написа:
25 Юни 2021, 20:12
Българио мила, земя на герои...
Народ който прибира черните си кутии в пластмасови кутии за сирене...заслужава всичко, което му се случва.
FB_IMG_1624641167992.jpg
Честно казано не виждам какъв е проблема. Носят ги и във всякакви съдове, корита, май даже съм виждал и в кофа.
Строши-пилот :mrgreen:

jordani
Редовен потребител
Мнения: 1478
Регистриран на: 14 Май 2018, 19:28
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от jordani » 25 Юни 2021, 23:37

Гледах току-що повторение на новините по темата. Специалист, който се е занимавал с черни кутии каза следното: Колкото и да е повредена кутията и колкото да е скъсан кабела, само трябва да се извади лентата (където е записано всичко), да се сложи в една здрава кутия и да се прочете.

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 28533
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от Dinain » 26 Юни 2021, 09:19

Bruchpilot написа:
25 Юни 2021, 23:04
Dinain написа:
25 Юни 2021, 20:12
Българио мила, земя на герои...
Народ който прибира черните си кутии в пластмасови кутии за сирене...заслужава всичко, което му се случва.
FB_IMG_1624641167992.jpg
Честно казано не виждам какъв е проблема. Носят ги и във всякакви съдове, корита, май даже съм виждал и в кофа.
Сигурно е така. Но е смешно. :)
“Thanks to the Russian warship, we now have the precise geographic location of the Hui.”

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 8552
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от EddieBG » 30 Юни 2021, 19:51

Черната кутия на падналия в Черно море МиГ-29 заминава за Русия
Дневник написа:Черната кутия на разбилия се в Черно море изтребител МиГ-29 ще бъде изпратена в Русия, за да бъде разчетена. Това каза пред журналисти в Карлово служебният министър на отбраната Георги Панайотов, цитиран от Би Ти Ви.

Производителите от "РСК МиГ" са изразили предпочитание снемането на данните да стане в тяхна лаборатория на територията на Русия.

"Това означава, че черната кутия с трима души - от Военна прокуратура, Военна полиция и Военновъздушните сили, ще заминат при първа възможност когато се уредят формалностите", обясни Панайотов.

Той допълни, че обучението на пилотите в изтребителната авиация ще бъде възстановено до 2-3 седмици.

Черната кутия беше намерена миналата седмица след търсене, продължило близо половин месец. Оказа се, че има скъсан лентов кабел и заради това може да се изгубят данните от нея, ако се направи опит да се изтегли информацията. Именно заради това българската страна се обърна за помощ към производителя на кутията.
• Путинизм — это фашистская власть плюс всеобщая дебилизация страны.

• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.

• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5912
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от piston » 16 Юли 2021, 17:06

Излезе доклада за катастрофата. Общо-взето, загуба на ориентировка
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1114
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от COMMANDER_KEEN » 06 Авг 2021, 10:17

Излязоха подробности около разбилия се преди няколко дни Су-35

Нощно излитане. Системата за автоматично пускане на примамки и диполни отражатели била пусната на автомат. Съответно докато излита, самолетът бил облъчен от радара на летището. Системата започнала автоматично да пуска примамки, при което те започнали да се търкалят по полосата и да подскачат около излитащия самолет. От кулата решили, че двигател гори и далил команда за катапултиране. Пилотът картапултира, а самолетът се издигнал на 13000 метра и паднал при свършване на горивото час и нещо по-късно... :cry:

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 8552
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от EddieBG » 17 Авг 2021, 19:03

• Путинизм — это фашистская власть плюс всеобщая дебилизация страны.

• Если бы у Гитлера были Соловьев со Скабеевой - немцы до сих пор бы не знали, что они проиграли войну.

• M142 HIMARS - аппарат для депутинизации.

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 3081
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Инциденти и катастрофи във ВВС

Мнение от plamenhk » 18 Авг 2021, 07:28

Самолетът се е разбил при приближаване за кацане, на не по -малко от 1,5 км от пистата.

Още през 2019 г. всекидневникът „Известия“ предупреждава за непригодността на двигателя TV7-117ST. Първоначално двигателят е проектиран за максимална излетна мощност от 1864 кВт и за самолет Ил-114. Силата на двигателят в крайна сметка била увеличена до гореспоменатата по-висока мощност и в същото време двигателя е получил възможност за "аварийно" увеличаване на мощността до 2684 kW.
Според в. „Известия“ обаче надеждността на двигателя бързо намалява в „авариен“ режим. Двигателите TV7-117ST са проектирани и за разработените турбовитлови самолети за граждански транспорт Il-114-300 за 70 пътници.

Известният руски блог BMPD, неофициалният и неофициален блог на Московския център за стратегически и технологичен анализ (CAST), казва, че „тестовите полети многократно са били придружени от различни повреди и проблеми на двигателя“.

Разбился опытный образец военно-транспортного самолета самолета Ил-112В
https://bmpd.livejournal.com/4373428.html

Ил-112В
https://iz.ru/tag/il-112

Проблему с двигателями как одну из вероятных предпосылок катастрофы опытного Ил-112 назвал бывший генеральный конструктор "Ила" Н. Д. Таликов.
Независимо от результатов расследования, проблема очевидна: ТВ7-117С – перефорсированный для своей массы и габаритов двигатель, искусственно вытащенный в диапазон 3000+ л.с. О том, что для Ил-112В нужен другой, более мощный двигатель, мы уже говорили (https://t.me/oboronka_channel/2665), и дело тут не только в номинальных цифрах лошадиных сил: исходно более мощный двигатель будет работать в более оптимальных режимах и иметь более высокую надежность, чем «разогнанный» младший мотор.

К сожалению, ключевой центр компетенций по турбовинтовым двигателям в СССР остался вне границ России – это запорожская Мотор-Сич.

Двигателите - главен проблем, но проблемите по производството са почти нерешими:

Оборонка, 17 августа
Крушение Бе-200 вновь ставит вопрос о темпах производства этих очень нужных самолетов. За 18 лет серийного производства их пока не построили и 20 штук, при том, что потребность только в России как для борьбы с пожарами, так и для перевозок и поисково-спасательных целей над морем измеряется несколькими десятками машин – без учета вопросов аренды или продажи за рубеж.

Одна из главных проблем – украинские двигатели, и здесь остается только ждать появления отечественных ПД-8, способных заменить украинские Д-436.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани