Военна авиация ⇒ Любопитно (Военна авиация)
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Най готиния симулатор цивилните ряпа да ядът
https://x.com/Combat_learjet/status/1853778430577246320
https://x.com/Combat_learjet/status/1853778430577246320
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
- Sharana
- Модератор
- Мнения: 4150
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Видео, визуализиращо известната от 2018 битка.
Remember, there is no kill like overkill
https://youtu.be/T6Ii45jxsLE
Remember, there is no kill like overkill
https://youtu.be/T6Ii45jxsLE
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
https://x.com/KPA_bot/status/1905006726019252390
Голям макет са направили, че и по добре изглежда от иранските

А в АУАКСА с ушанки
но с китайските LSDта поне изглежда по добре от А-50

Голям макет са направили, че и по добре изглежда от иранските
А в АУАКСА с ушанки
-
Sasel
- Редовен потребител
- Мнения: 1456
- Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Макета обаче лети.Archer написа: ↑27 Мар 2025, 01:15https://x.com/KPA_bot/status/1905006726019252390
Голям макет са направили, че и по добре изглежда от иранските
Dinain към rki: Спри се, бе човек. Побърка се...
"нормално беше да има някакво кръвопускане" Dinain за кланетата на цивилни алауити.
"нормално беше да има някакво кръвопускане" Dinain за кланетата на цивилни алауити.
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
То че лети лети ама сензорите като на оригинала ли саМакета обаче лети.
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
- COMMANDER_KEEN
- Редовен потребител
- Мнения: 2060
- Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
- Контакт:
- Status: Offline
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 8336
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, сеп, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Слух, че Динг е в@гина
Илия Бешков, сеп, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Слух, че Динг е в@гина
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 15557
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Разрез на M789 - снаряда на 30 мм оръдие на Апача (M230 chain gun). Забележете комулативната част/ударното ядро - аз мислех, че е само ОФ снаряд. Дупчело 50 мм хомогенна броня от два и половина километра.


- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
- Океан
- Редовен потребител
- Мнения: 253
- Регистриран на: 12 Апр 2024, 22:32
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Нортроп Груман публикуваха офиално концепция за F/A-XX - самолетът от шесто поколение за американския флот:

На пръв поглед има ясни препратки към YF-23, но ми прави впечатление, че въздухозаборниците са отгоре на фюзелажа, което ми се струва като странно решение. До колкото разбирам, това е по-добре за стелт характеристиките на самолета, но пък има потенциала да наруши потока на въздуха при високи ъгли на атака и съответно ще повлияе отрицателно на маневреността на самолета. Може би наистина за в бъдеще фокусът ще е изцяло върху възможно най-ниска радарна забележимост, сензори и оръжия с много дълъг обсег (изглежда и Китай отива в тази посока с най-новите им прототипи).
Възможно е, това да е просто примерно изображение, генерирано набързо от прес центъра на компанията и да не е показателно за реалния прототип, но пък до колкото се сещам, това не е първата концепция от Нортроп с въздухозаборници отгоре (подобно нещо беше показано в едно кратко рекламно видео преди години), така че виждаме някаква трайна тенденция.

На пръв поглед има ясни препратки към YF-23, но ми прави впечатление, че въздухозаборниците са отгоре на фюзелажа, което ми се струва като странно решение. До колкото разбирам, това е по-добре за стелт характеристиките на самолета, но пък има потенциала да наруши потока на въздуха при високи ъгли на атака и съответно ще повлияе отрицателно на маневреността на самолета. Може би наистина за в бъдеще фокусът ще е изцяло върху възможно най-ниска радарна забележимост, сензори и оръжия с много дълъг обсег (изглежда и Китай отива в тази посока с най-новите им прототипи).
Възможно е, това да е просто примерно изображение, генерирано набързо от прес центъра на компанията и да не е показателно за реалния прототип, но пък до колкото се сещам, това не е първата концепция от Нортроп с въздухозаборници отгоре (подобно нещо беше показано в едно кратко рекламно видео преди години), така че виждаме някаква трайна тенденция.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 15557
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Може донякъде да са преодолели този проблем с аеродинамиката със сегашните супер компютри. Аз понякога се чудя защо не върнат изменяемата стреловидност. Да, подръжаката е проблем, но сегашните изтребители са толкова сложни и комплексни системи, че поддръжката си е проблем по принцип и без подвижни полу-крила. Виждаме го дори при F-35, където логистиката е приоритет на програмата. Докато ползите от изменяемата стреловидност са безспорни (то и за това има толкова самолети с нея), особено на самолетоносач, където искаш хем самолета ти да е бърз, хем да каца с възможно най-ниска скорост.Океан написа: ↑08 Авг 2025, 10:31На пръв поглед има ясни препратки към YF-23, но ми прави впечатление, че въздухозаборниците са отгоре на фюзелажа, което ми се струва като странно решение. До колкото разбирам, това е по-добре за стелт характеристиките на самолета, но пък има потенциала да наруши потока на въздуха при високи ъгли на атака и съответно ще повлияе отрицателно на маневреността на самолета.
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
При положение, че не са търсили свръх маневреност няма голямо значение къде са по интересното е дали са търсили super cruise?въздухозаборниците са отгоре на фюзелажа, което ми се струва като странно решение.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 15557
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Да, включено е в изискванията на F/A-XX. Освен supercruise трябва да е по-бърз от Суперхорнета и с по-голям обсег. То той ако не превъзхожда с доста Суперхорнета, какъв е смисъла да трошат пари? Да си щамповат F-18E/F/G и да им подобряват електрониката. Ако е само за стелта те и сега си имат стелт бомбовоз - F-35C.
- Океан
- Редовен потребител
- Мнения: 253
- Регистриран на: 12 Апр 2024, 22:32
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Чел съм,че предложението на Локхийд за NATF (прекратения през 90-те години проект за изтребител 5-то поколение на флота) е бил преработен вариант на YF-22 с крило с изменяема стреловидност. А на Нортроп е бил доста по-преработена версия на YF-23 с делтовидно крило и канарди. Но мисля, че познанията за аеродинамиката са се развили доста и ползите от схемата с изменяема стреловидност са по-малко от негативите. Например само като тегло допълнителните механизми всякак имат няколко стотин килограма, което може да е още една ракета въздух въздух. А и не съм сигурен дали подобна схема не би намалила стелт характеристиките.Amazon написа: ↑08 Авг 2025, 16:41Може донякъде да са преодолели този проблем с аеродинамиката със сегашните супер компютри. Аз понякога се чудя защо не върнат изменяемата стреловидност. Да, подръжаката е проблем, но сегашните изтребители са толкова сложни и комплексни системи, че поддръжката си е проблем по принцип и без подвижни полу-крила. Виждаме го дори при F-35, където логистиката е приоритет на програмата. Докато ползите от изменяемата стреловидност са безспорни (то и за това има толкова самолети с нея), особено на самолетоносач, където искаш хем самолета ти да е бърз, хем да каца с възможно най-ниска скорост.Океан написа: ↑08 Авг 2025, 10:31На пръв поглед има ясни препратки към YF-23, но ми прави впечатление, че въздухозаборниците са отгоре на фюзелажа, което ми се струва като странно решение. До колкото разбирам, това е по-добре за стелт характеристиките на самолета, но пък има потенциала да наруши потока на въздуха при високи ъгли на атака и съответно ще повлияе отрицателно на маневреността на самолета.
Впрочем, като видях картинката с въздухозаборниците отгоре и се замислих, дали не е възможен вариант като с МиГ-29, където при излитане въздухозаборниците са затворени с капаци (които са премахнати в по-новите версии) и се отварят отвори отгоре на фюзелажа, от които влиза въздух. И се замислих, дали тук не е възможен обратния вариант - да има допълнителни отвори отдолу, които да се отварят при големи ъгли на атака. Но според мен отново става излишно сложно и се добавя допълнително тегло. По-скоро мисля, че са вложили доста в изследвания на аеродинамиката и са изпипали схемата без подобни изпълнения.
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 8825
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Твърдят че за Ф-35 Израел били разработили допълнителни резервоари
https://www.flyajetfighter.com/modifica ... c-warfare/
https://www.flyajetfighter.com/modifica ... c-warfare/
-
Frontline Monitor
- Редовен потребител
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12 Юни 2024, 14:33
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)

9-дневните маневри включваха интеграция на британската авионосна ударна група с бойната група на JS Kaga, ударната група на USS George Washington (CSG 5) и амфибийната група на Корпуса на морската пехота на САЩ, съсредоточена около USS America.
В ученията взеха участие ескортиращите кораби HMS Dauntless, HMS Richmond, HNoMS Roald Amundsen, HMAS Brisbane и ESPS Méndez Núñez, подпомагани от RFA Tidespring. Това са общо 11 бойни кораба и 23 самолета от 6 държави.
Frontline Monitor във Blogspot
Facebook
Telegram
Buy Me A Coffee
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 15557
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Японците бавно превръщат десантните си кораби Izumo в самолетоносачи на F-35B. Спекулира се че ще събират около една ескадрила изтребители. Преди няколко дни са получили първият си F-35B.Frontline Monitor написа: ↑13 Авг 2025, 14:30Авионосецът HMS Prince of Wales приключи серия от мащабни съвместни операции с Японските морски сили за самоотбрана (JMSDF) във Филипинско море – първият случай, когато британски боен самолет каца на японски военен кораб. Учението, част от операция Highmast, обедини четири мощни многонационални оперативни групи.
Edit: То всичко много добре си го пише в статията, писах преди да съм я прочел цялата - sorry. Благодаря за хубавата статия. Чудя се дали някой през 1942-ра си е представял, че 2025-та Морската Пехота на САЩ, ще обучава японски пилоти как да използват палубна авиация.
- centara
- Редовен потребител
- Мнения: 3534
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Шведите са включили SAAB Viggen в списъка с културното наследство на страната, раздел "Изобретения", където е и Нобеловата награда. Евала 
https://www.youtube.com/watch?v=SoBct99UvOE&t=3405s
https://www.youtube.com/watch?v=SoBct99UvOE&t=3405s
"Издивявам от лицемерие и двойни стандарти" - Thorn
Dinain: "Украински Mirage-4F"
Dinain: "Украински Mirage-4F"
- piston
- Редовен потребител
- Мнения: 8336
- Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)

Не че е любопитно, просто е яко!
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, сеп, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Слух, че Динг е в@гина
Илия Бешков, сеп, 1950 г.
"War without logistics is called poverty"
William Cox
Слух, че Динг е в@гина
- COMMANDER_KEEN
- Редовен потребител
- Мнения: 2060
- Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
- Контакт:
- Status: Offline
- COMMANDER_KEEN
- Редовен потребител
- Мнения: 2060
- Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Чета тъкмо една тлъста монография на SR-71.
Не си бях давал сметка за разхода на танкери при осигуряване на дълги мисии.
През '87-ма се провежда операция "Earnest will". Част от разузнавателните данни покрай нея се осигуряват от SR-71 - разузнавали позициите на иранските противокорабни ракети, с които стреляли по танкерите, преминаващи през протока.
Та по това време SR-71 са базирани в Окинава и в Англия, съответно трябвало да летят до Залива и обратно без прекъсване. Избрали Японската база за мисията, въпреки че е много по-далеч, заради отпадането на необходимостта да минава над емнайсе европейски и африкаански държави. Тъй като за SR-71 трябва специален керосин, който общо взето го има само в посочените бази, танкерите също излитат от там, често с много часове преди шпионина, защото са по-бавни. И за един 11 часов полет на един самолет, с общо 5 дозареждания трябвали 27 танкера, които включително се зареждат и един друг... имало и резервни, защото на единият от танкерите имал дефект в зареждащата щанга, та заредили от резервния… А освен всичко друго имало и резервен SR-71, който да излети, ако основният претърпи някакъв инцидент и който също следвало да е покрит от танкери.
Някаква подобна е била логистиката наскоро и при иранския полет на Б-2... До скоро се чудих за какво аджеба са им няколкото стотин танкера които имат. Вече ми се виждат малко...
Не си бях давал сметка за разхода на танкери при осигуряване на дълги мисии.
През '87-ма се провежда операция "Earnest will". Част от разузнавателните данни покрай нея се осигуряват от SR-71 - разузнавали позициите на иранските противокорабни ракети, с които стреляли по танкерите, преминаващи през протока.
Та по това време SR-71 са базирани в Окинава и в Англия, съответно трябвало да летят до Залива и обратно без прекъсване. Избрали Японската база за мисията, въпреки че е много по-далеч, заради отпадането на необходимостта да минава над емнайсе европейски и африкаански държави. Тъй като за SR-71 трябва специален керосин, който общо взето го има само в посочените бази, танкерите също излитат от там, често с много часове преди шпионина, защото са по-бавни. И за един 11 часов полет на един самолет, с общо 5 дозареждания трябвали 27 танкера, които включително се зареждат и един друг... имало и резервни, защото на единият от танкерите имал дефект в зареждащата щанга, та заредили от резервния… А освен всичко друго имало и резервен SR-71, който да излети, ако основният претърпи някакъв инцидент и който също следвало да е покрит от танкери.
Някаква подобна е била логистиката наскоро и при иранския полет на Б-2... До скоро се чудих за какво аджеба са им няколкото стотин танкера които имат. Вече ми се виждат малко...
Последна промяна 1 на COMMANDER_KEEN, променена общо 1 пъти
-
Player101
- Редовен потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 01 Юни 2023, 23:26
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Любопитно (Военна авиация)
Тез НУРС-ове какво правят баш там?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
