Използвайки „дигитално инженерство“, Northrop Grumman прескочи демонстраторите на строителни технологии и премина направо към изграждането на шест прототипа B-21.
На пръв поглед Raider има много изчистена форма без видими фуги между отделните части на корпуса. Няма видими следи от сензори или комуникационни антени. Използваният материал на повърхността и покритието на самолета несъмнено ще допринесе за по-добра радарна стелт. Очевидно са използвани големи композитни части при производството на B-21.
Началникът щаба на ВВС генерал Charles Q. Brown Jr. описва B-21 като "самолет с висок цикъл" - B-21 просто е предназначен за много по-чести мисии от сегашните бомбардировачи.
Според министъра на отбраната Остин обсегът на B-21 ще надхвърли този на всеки настоящ бомбардировач - ключова характеристика за разполагането на B-21 в Тихия океан. Бойният радиус на B-52 е 7700 километра.
С дозареждане във въздуха, използвайки ракети с голям обсег (JASSM, LRSO), B-21 ще засегне всяко място на планетата Земя.
Очаква се скоростта на производство да е от 10 до 15 B-21 на година при общо количество 100 бр.
Повече от 8000 души от Northrop Grumman, индустриални партньори и USAF работят по B-21. Самолетните компоненти се произвеждат от 400 доставчици от 40 американски щата.
Според доклад отпреди две години на U.S. Government Accountability Office, годишните разходи за експлоатация и поддръжка на един B-2 през 2018 г. са били 63 милиона долара, B-52 - 25 милиона долара, а B-1 - 24 милиона долара.
Weapon System Sustainment: Aircraft Mission Capable Rates Generally Did Not Meet Goals and Cost of Sustaining Selected Weapon Systems Varied Widely
https://www.gao.gov/products/gao-21-101sp
Maintenance needs limit availability of B-1 bomber fleet
https://www.stripes.com/maintenance-nee ... t-1.456096
Much About the Air Force’s New B-21 Bomber Remains Unanswered Following Reveal
https://www.airandspaceforces.com/much- ... ng-reveal/
Абе каква е доктрината за ползване на тия неща? Влитане на голяма или на свръх малка височина?
Само голяма.