Военна авиацияАмериканските ВВС (USAF) - перспективи

Модератори: Sharana, Amazon

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Amazon » 03 Дек 2022, 06:31

IceScull написа:
02 Дек 2022, 11:08
View the Unveiling of the B-21 Raider Live

In partnership with the U.S. Air Force, we will unveil the B-21 Raider tomorrow, December 2, 2022. Watch it live here beginning at 4:30 p.m. PT/7:30 p.m. ET.

В 2:15ч българско време:

https://www.northropgrumman.com/what-we ... 21-raider/
От предна проекция много прилича на B-2 с по-прикрити въздухозборници:

Изображение

Аватар
IceScull
Редовен потребител
Мнения: 1663
Регистриран на: 04 Апр 2022, 22:23
Местоположение: Jackson WY
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от IceScull » 03 Дек 2022, 08:23

@Amazon И ми се струва леко нисичко, макар че стояха прави под него група мъже. Ама пък го класифицират като Gen.6
Ще се чака още инфо че тук е много картонен.

Цялото видео, накрая е интересното

https://youtu.be/chJlJgrvfBY

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Archer » 03 Дек 2022, 10:12

То и преди се знаеше, че ще е малко по малък от В-2, нормално двигателите най вероятно са доста по икономични, управляемите боеприпаси са доста по точни и следователно бойния товар ще е по малък от В-2, планера също сигурно е доста по лек.

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 4037
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от plamenhk » 03 Дек 2022, 14:00

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Amazon » 03 Дек 2022, 15:38

IceScull написа:
03 Дек 2022, 08:23
@Amazon И ми се струва леко нисичко, макар че стояха прави под него група мъже. Ама пък го класифицират като Gen.6
Изглежда нисичък защото е голям. По-голям е отколкото очаквах. А вече за шестото поколение, може и да си приказват. Не това е била целта на заданието. Заданието по-скоро беше за B-2 на по-нормална цена.

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 4037
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от plamenhk » 03 Дек 2022, 16:33

"Дори и най-модерните системи за противовъздушна отбрана ще имат проблеми с откриването на B-21 в небето" (с) Lloyd Austin

B-21 е дигитален бомбардировач и също използва облачна (от англ. cloud) технология. Според създателите тази технология ще направи бомбардировача по-лесен и по-евтин за поддръжка.
За разлика от самолетите от по-ранно поколение, B-21 няма да бъде подложен на блокова модернизация. Нови технологии, възможности и оръжия ще бъдат въведени безпроблемно чрез софтуерни актуализации и вградена хардуерна гъвкавост.

ВВС ще закупят най-малко 100 самолета, първите от които ще бъдат произведени през следващата година. Много експерти обаче твърдят, че САЩ биха могли да използват 200 такива машини.

Приблизителната цена на един бомбардировач е около 730 милиона долара, а според Bloomberg цената на работата по новия самолет е била в рамките на първоначално планирания бюджет от 25 милиарда долара, което е много рядко. ;)

В момента компанията е произвела шест самолета, сглобени в Palmdale, а първият B-21 се очаква да лети през 2023 г., в зависимост от резултатите от наземните тестове.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1460
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от COMMANDER_KEEN » 05 Дек 2022, 13:18

За размера - то и Б-2 не е много голям. Разпереност има, ама "тялото" не е много по-голямо от Ф-15. Само с метър по-дълъг е..

Изображение

Изображение

п.п. Абе каква е доктрината за ползване на тия неща? Влитане на голяма или на свръх малка височина? Ако ще бомбят нещо с ядрени боеприпаси, какъв точно е профила на полета, за да не отнесе взрива и носителя? Сега се сетих, че на Б1Б и на Ф-111 точно влитане на свръх малка височина им е специалитета. Ама как става бомбенето? Ако ще е с крилати ракети от далеч, защо въобще иде реч за влитане на вражеска територия и стелт?

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Archer » 05 Дек 2022, 13:26

Абе каква е доктрината за ползване на тия неща? Влитане на голяма или на свръх малка височина?
И двете в зависимост от целта то за това и оригиналната концепция за В-2 е била променена за да може да влита и на ниска височина.

Голяма роля в американската докртина изиграва и ракетата SRAM, а B-2 е за по прецизни удари.

https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... e-missiles

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Amazon » 05 Дек 2022, 14:22

В Сърбия B-2 бомбеше от голяма височина. Самата форма летящо крило не мисля, че е подходяща за свръх-малки височини и постоянна турболенция. Колкото до смисъла на стелт и крилатите ракети, мисля сам можеш да си отговориш на въпроса. Крилатите ракети са уязвими и колкото по-дълго летят, толкова са по-уязвими. Колкото да атомните бомби - B61 имаше накакъв забавител, за са се измъкне самолета.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Archer » 05 Дек 2022, 14:35

В Сърбия B-2 бомбеше от голяма височина.
Ми много ясно при положение че нямаха с какво да го свалят на тая височина ;)

Иначе ето я оригиналната концепция


Изображение

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 4037
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от plamenhk » 05 Дек 2022, 14:59

Използвайки „дигитално инженерство“, Northrop Grumman прескочи демонстраторите на строителни технологии и премина направо към изграждането на шест прототипа B-21.

На пръв поглед Raider има много изчистена форма без видими фуги между отделните части на корпуса. Няма видими следи от сензори или комуникационни антени. Използваният материал на повърхността и покритието на самолета несъмнено ще допринесе за по-добра радарна стелт. Очевидно са използвани големи композитни части при производството на B-21.

Началникът щаба на ВВС генерал Charles Q. Brown Jr. описва B-21 като "самолет с висок цикъл" - B-21 просто е предназначен за много по-чести мисии от сегашните бомбардировачи.

Според министъра на отбраната Остин обсегът на B-21 ще надхвърли този на всеки настоящ бомбардировач - ключова характеристика за разполагането на B-21 в Тихия океан. Бойният радиус на B-52 е 7700 километра.
С дозареждане във въздуха, използвайки ракети с голям обсег (JASSM, LRSO), B-21 ще засегне всяко място на планетата Земя.

Очаква се скоростта на производство да е от 10 до 15 B-21 на година при общо количество 100 бр.

Повече от 8000 души от Northrop Grumman, индустриални партньори и USAF работят по B-21. Самолетните компоненти се произвеждат от 400 доставчици от 40 американски щата. ;)

Според доклад отпреди две години на U.S. Government Accountability Office, годишните разходи за експлоатация и поддръжка на един B-2 през 2018 г. са били 63 милиона долара, B-52 - 25 милиона долара, а B-1 - 24 милиона долара.

Weapon System Sustainment: Aircraft Mission Capable Rates Generally Did Not Meet Goals and Cost of Sustaining Selected Weapon Systems Varied Widely
https://www.gao.gov/products/gao-21-101sp

Maintenance needs limit availability of B-1 bomber fleet
https://www.stripes.com/maintenance-nee ... t-1.456096

Much About the Air Force’s New B-21 Bomber Remains Unanswered Following Reveal
https://www.airandspaceforces.com/much- ... ng-reveal/
Абе каква е доктрината за ползване на тия неща? Влитане на голяма или на свръх малка височина?
Само голяма.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1460
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от COMMANDER_KEEN » 05 Дек 2022, 15:36

Amazon написа:
05 Дек 2022, 14:22
Колкото до смисъла на стелт и крилатите ракети, мисля сам можеш да си отговориш на въпроса. Крилатите ракети са уязвими и колкото по-дълго летят, толкова са по-уязвими. Колкото да атомните бомби - B61 имаше накакъв забавител, за са се измъкне самолета.
КР по-уязвими от носителя? Не мисля. Имаш 8 или колкото там малоразмерни цели летящи на малка височина по релефа, вече също изпълнени по стелт технология... Би следвало да са по-трудно откриваеми и от бомбера.
А забавителя за B61 ясен, ама пада ефективността така.Не е като да я гръмнеш на километър височина. Да пуснеш бомбата от 30 метра, ще се забие в земята на бая метри. Даже и с парашут да е, пак ще е на повърхността... Но явно няма чак такова значение за целите за които е предназначена :roll:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Amazon » 06 Дек 2022, 03:29

Не знам. Прав си че ефективността спада при наземен взрив а радиоактивността многократно се увеличава. Колкото до КР, не всички са толкова ниско забележими, колкото JASSM. А и според мен B-2 плюс JASSM е “неочаквано добра комбинация”. Помисли колко тактически възможности ти дава много ниско забележим самолет с голям боен радиус, въоръжен с ниско забележима ракета с голям обсег. Тавана е само фантазията на планиращите операцията и разузнавателните данни. Пък противника нека да лежи на кълката с “ешалонираното” ПВО.

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 4037
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от plamenhk » 06 Дек 2022, 17:51

Изображение

В силната конкуренция в програмата FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft) Bell (част от Textron) спечели с V-280 Valor. Той победи хеликоптера SB-1 Defiant на Sikorsky. Причината за победата на Valor обаче не беше посочена.
V-280 Valor ще замени многоцелевите хеликоптери UH-60 Black Hawk, а по-късно и бойните хеликоптери AH-64 Apache в американската армия.

V-280 Valor постепенно ще замени 2100 бойни хеликоптера Black Hawk и 1200 Apache от 2030 г. Стойността на цялата програма FLRAA може да достигне 70 милиарда долара, включително потенциални доставки на Valors в чужбина.

Прототипът на V-280 Valor ще се появи за първи път през 2025 г.

US Army makes largest helicopter award in 40 years
https://www.defensenews.com/industry/20 ... -40-years/

Bell’s V-280 Valor Tiltrotor Picked As Army’s Black Hawk Replacement
https://www.thedrive.com/the-war-zone/b ... eplacement

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Archer » 30 Дек 2022, 07:41

https://alert5.com/2022/12/27/the-aim-1 ... more-96477

The AIM-120 scored its first combat kill on this day 30 years ago


On Dec. 27, 1992, four U.S. Air Force F-16s, led by Lt. Col. Gary North, encountered an Iraqi MiG 25 that crossed into the no-fly zone in southern Iraq. The F-16s trapped the Iraqi aircraft in the no-fly zone, blocking it from escaping to the north. F-16D #90-0778, flow by North, fired an AIM-120A at the Soviet-built fighter and shot it down. The encounter was also the first air combat kill for a U.S. F-16.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Archer » 30 Дек 2022, 07:43

а по-късно и бойните хеликоптери AH-64 Apache в американската армия.
Тия със сигурност няма как да ги замени, иначе като чиста транспортна платформа е по добре от Дифайънт. Отделно че Белл имат доста опит с V-22.

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1460
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от COMMANDER_KEEN » 01 Яну 2023, 18:13

Archer написа:
30 Дек 2022, 07:43
а по-късно и бойните хеликоптери AH-64 Apache в американската армия.
Тия със сигурност няма как да ги замени, иначе като чиста транспортна платформа е по добре от Дифайънт. Отделно че Белл имат доста опит с V-22.
Oсвен ако не им е харесала концепцията на Ми-24, който по същество е точно това.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 5760
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Archer » 02 Яну 2023, 11:18

Oсвен ако не им е харесала концепцията на Ми-24
От V-280 транспортно-боен няма как да направят, просто няма нясто за ракети и други оръжия, виж за чисто боен няма смисъл при положение че има тва

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Amazon » 17 Яну 2023, 04:49

Това е интересно. Палети с AGM-158 JASSM крилати ракети за карго самолети. Не изискват никакви модификации, може да ги хвърли всеки самолет в НАТО българските нашите Спартани, или онзи C-17 от който България има дял. Един C-17 може наведнъж да метне 48 ракети. :shock: Въпроса е откъде ще се вземат толкова КР. :)

Чудя се дали е случайно китайското звучене на името на оръжието “Rapid Dragon Weapon”. Китайците вече били протестирали(срещу оръжието, не срещу името).

Изображение

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Ltud5zvBYg0

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 4037
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от plamenhk » 19 Яну 2023, 18:40

Изображение

DARPA финансира друг експериментален самолет "X-Plane", като част от програмата CRANE (Control of Revolutionary Aircraft with Novel Effectors)

В случая с американската авиация новите технологии се тестват с помощта на експериментални самолети (демонстратори) от серията "X". Последният самолет "X" е X-62 VISTA (Variable Stability In-flight Simulator Test Aircraft), комбиниращ F-16D с векторизиране на тягата на двигателя. Предшеатвеникът му беше дрон X-61 Gremlins, изстрелян и прихванат от транспортни самолети.

Development Of An Active Flow Control X-Plane For DARPA Progresses
https://theaviationist.com/2023/01/18/d ... rogresses/

https://youtu.be/9gh1cPM-8LI

https://youtu.be/-v67vVTGgIs

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от Amazon » 24 Яну 2023, 08:02

Много подробно за новият F-15 от пилоти:

https://www.youtube.com/watch?v=vbOB7KlbcZI

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 4037
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от plamenhk » 01 Фев 2023, 21:28

Изображение

Честито !!! САЩ: хиперзвукова ракета успешно премина теста. Русия е загрижена

DARPA обяви завършването на последния тест на американската хиперзвукова ракета, проектирана като част от програмата Hypersonic Air-breathing Weapon Concept (HAWC).

Final Flight of HAWC Program Screams Through the Sky
The Lockheed Martin missile again flew at speeds greater than Mach 5, higher than 60,000 feet, and farther than 300 nautical miles. This latest flight demonstrated improved capabilities and performance. The nation’s hypersonic portfolio now has two feasible hypersonic airbreathing missile designs (Lockheed Martin and Raytheon) to improve and mature in the future.
https://www.darpa.mil/news-events/2023-01-30
https://twitter.com/DARPA/status/1620085498558529537

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 4037
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Американските ВВС (USAF) - перспективи

Мнение от plamenhk » 04 Фев 2023, 15:37

Изображение

Американската армия тества умни минибомби Hatchet за дронове

- Миниатюрната бомба Hatchet първоначално е създадена като евтин проект за гравитационна бомба за дронове

- Дизайнът е претърпял промени и се превърна в лек, прецизно направляван боеприпас

- Той е бил част от няколко скорошни теста, ръководени от Пентагона

US military evaluates new miniature strike munition for drone
https://defence-blog.com/us-military-ev ... for-drone/

https://youtu.be/E-BefOSUAHI

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани