Военна авиацияБългарска военна авиация

Модератори: Sharana, Amazon

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 12737
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от rki » 16 Сеп 2022, 17:27

Amazon написа:
16 Сеп 2022, 17:19
Чукча-читател написа:
16 Сеп 2022, 13:46
Не знам защо се това се коментира от гледна точка на разум, след като е видимо политическо решение, да не кажа изцяло корупционно. Все пак изобщо не е работа на служебен кабинет да се занимава с такива въпрос. Още преди, изглеждаше, че Радев е купен от шведите.
То това е повече от очевидно. За да се пусне тази информация в медиите значи, че Радев, Сааб и BAE са уговорили вече колко самолета, на каква цена и кога. Няма никакво значение, че за тях няма пилоти. То и оръжие вероятно няма да има много, защото от него шведите не печелят. И служебното правителство и военните са му в джоба. Според мен до броени дни ще видим подписана сделка. Този път с клаузи за големи неустойки в полза на шведите и англичаните, ако се откажем от сделката след идване на редовното правителство.
Това трябва да мине през НС, т.е. шансът е близо до нула. Освен ако оня педерас Янев не е златния пръст....

The USSR is still collapsing before our very eyes



Parasha delenda est

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4929
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Archer » 16 Сеп 2022, 17:43

Сега това ли измислиха? Да има повече различни модели за поддръжка?
Поддръжката не е проблем, виж чешките Грипени нямат проблем.
Гърците с техния Рафал от наличностите на френските ВВС - пилотите и техниците (опитни, а не нови) се преобучаваха за Рафал над 1 година
Еми толкова де до следващото лято може да се обучат Миг'овете няма да паднат утре.
За да се пусне тази информация в медиите значи, че Радев, Сааб и BAE са уговорили вече колко самолета, на каква цена и кога
Те ако са се уговорили добре, Грипена е правен за отбранителна война точно за такъв конфликт като в украйна, излитане от къси писти, лесна поддръжка, далекобойни ракети от всякакъв тип.

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3709
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Sharana » 16 Сеп 2022, 18:10

Archer написа:
16 Сеп 2022, 17:43
Гърците с техния Рафал от наличностите на френските ВВС - пилотите и техниците (опитни, а не нови) се преобучаваха за Рафал над 1 година във Франция преди изобщо първите самолети да кацнат в Гърция, а това се случи в началото на тази година и имат надеждата (не е сигурно), че ескадрилата ще има първоначална готовност в края на годината. Тоест 2 години от подписването до способността да правят нещо различно от учебни полети за усвояване на новата машина.
Еми толкова де до следващото лято може да се обучат Миг'овете няма да паднат утре.
До следващото лято имаме 2 години :?:
Archer - без да се опитвам да те обидя, но тест за IQ някога правил ли си :mrgreen:

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4929
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Archer » 16 Сеп 2022, 18:22

Не съм ама имам интернет...

Typical timeline to begin training is 6-12 months and OTS, IFS, and SUPT will take approximately 18 months.

After completion of SUPT, new pilots will attend Land and Water Survival at Fairchild Air Force Base, Washington. These two courses take approximately three weeks to complete.

И тва е за курсанти, не за обучени пилоти..

https://www.158fw.ang.af.mil/BECOME_A_F ... 20complete.
До следващото лято имаме 2 години
Аз за грипен говорих бе :ugeek: не докато чакаме Ф-16

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3709
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Sharana » 16 Сеп 2022, 18:48

Май и с английския имаш проблеми, защото обучението за F-35 започва в следващите части, които не си цитирал надолу.

Явно в твоя свят боеготови пилоти на нов самолет (още повече при преход от античен МиГ-29 към съвременен западен изтребител) се правят за няколко месеца. Да се чуди човек как защо навсякъде другаде процеса е доста по-дълъг, защо ли не погледнеш в Чехия и Унгария колко време след получаването на Грипените дежурствата продължават да ги носят МиГ-29 преди постепенно да започнат да се редуват с последващо преминаване само към Грипените.

С crash курс, след който да можеш да излиташ и кацаш без да се разбиеш, както и да въртиш кръгчета около летището няма кой да те сертифицира да носиш дежурството по охрана в структурата на НАТО, а следователно нещо друго ще трябва да изпълнява Air policing (тоест да седи QRA на земята в интегрираната система на НАТО). Но както и да е - аз вдигам белия флаг, то е безполезно.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4929
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Archer » 16 Сеп 2022, 18:52

Въпросния линк нарочно съм го пуснал защото става въпрос и за пилоти с граждански лиценз чети по хубаво ;)

A current FAA physical does not meet USAF standards.

За 12 месеца от Миг-29 до Грипен за IOC може да се приучиш.За тва казах до следващото лято.

Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 1507
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от контрол_alt » 17 Сеп 2022, 01:05

Пълна лудост за държавата, смърди на корупция от всякъде. Диверсификация във ВВС. :shock:
Шведските изтребители “Грипен” и френските “Мираж 2000” се очертават като фаворити да сменят сегашните бойни самолети на България МиГ-29. Първоначално като временно решение, докато бъдат доставени купените от САЩ чисто нови изтребители F-16 block 70. Впоследствие обаче някоя от двете платформи можела да стане основа на диверсификация в българските ВВС, твърдят генерали.

.... Стоянов не говори по темата кога България ще отговори на американската оферта за закупуване на още 8 изтребителя F-16 от САЩ. Тя бе поискана още от първото служебно правителство на Стефан Янев през 2021 г. Офертата за около 2,3 млрд. лв. дойде в края на правителството на Кирил Петков. Тя обаче бе оставена да изчаква заради въпроси от генералите от ВВС към американците. Ако България не отговори до 1 ноември, офертата няма да е валидна, предупреди бившият министър Драгомир Заков.
"Ще се бием по плажовете и във въздуха, ще се бием на летищата, ще се бием по полята и по улиците, ще се бием по хълмовете. Никога няма да се предадем!"

Уинстън Чърчил

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3709
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Sharana » 17 Сеп 2022, 13:31

контрол_alt написа:
17 Сеп 2022, 01:05
Пълна лудост за държавата, смърди на корупция от всякъде. Диверсификация във ВВС. :shock:
Че да няма в посока унификация да мислят :roll:
Предложението за още 8 Ф-16 не им харесва, затова сега явно ще се пробват с финта 8 Ф-16 + 8 Грипена.
От същата статия, която си постнал:
Офертата за около 2,3 млрд. лв. дойде в края на правителството на Кирил Петков. Тя обаче бе оставена да изчаква заради въпроси от генералите от ВВС към американците. Ако България не отговори до 1 ноември, офертата няма да е валидна, предупреди бившият министър Драгомир Заков. Според неговите обяснения с новата сделка САЩ ни предлагат повече въоръжение и компенсации за забавените първи осем изтребителя под формата на оръжия.
Грипени без оръжие, както беше първоначалния вариант им е доста по-интересна тема след като така любимия саветски самальот ще трябва все пак да се заменя със западен.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 12737
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от rki » 21 Сеп 2022, 16:48

Одобриха ги.
На заседание на Министерския съвет днес е приет и проектът за инвестиционен разход за придобиване на още 8 броя самолети F-16 BLOCK 70, като сумата е по трите договора е 1 296 412 185 долара, съобщи министър Стоянов. Той подчерта, че за българските ВВС е изключително важно придобиването на нова техника. „В проекта са включени и способности за нанасяне на удари въздух – повърхност, въздух – въздух. Т.е. ние ще имаме една пълноценна ескадрила от 16 самолета. Очакванията са самолетите да пристигнат през 2027 г.“, уточни министърът.
https://www.mod.bg/bg/

The USSR is still collapsing before our very eyes



Parasha delenda est

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10463
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Amazon » 21 Сеп 2022, 18:49

Днес случайно видях, че личният състав на ВВС е 6500 човека. Ясно, че освен няколкото самолета имат и една С-300, няколко С-125 и по някой обзорен радар и РТР, обаче не са ли множко? Какво пропускам? Пише че плановете са да ги увеличат до 6750 човека, докато сухопътни войски да станат 14 000.

Погледнах друга европейска държава която също си неглижира въоръжени сили, като Германия, но и там не е такова съотношението. Имат 27 000 ВВС към 62 000 сухопътна. А немското ВВС, макар и донякъде занемарено е от най-силните и модерни в света.

При французите, които имат истински въоръжени сили, съотношението е още по-голямо. ВВС 40 000 персонал, сухопътните са 120 000 (140 000 с оперативен резерв). А те имат 1000 самолета и сериозно ПВО. Докато ние имаме 20-тина самолета и хомеопатично ПВО.

Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 1507
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от контрол_alt » 21 Сеп 2022, 20:05

Мда, френското предложение е за Мираж 2000-5, но цени и подробности няма.

Въобще възможно ли е подобно нещо да се осъществи? Миговете летят до 2023та, а Ф16 пристигат началото на 2025та. Става въпрос за година и половина. Какъв е смисълът да се организира лизинг за година и половина и да се трошат пари? Ми няма смисъл. Да оставим на страна това, което писа Шарана как ще се обучат пилоти за носене на бойно дежурство, как ще се осигури логистиката, техническия персонал и т.н., но дори само от финансова гледна точка е пълна глупост.
Последна промяна 1 на контрол_alt, променена общо 21 пъти
"Ще се бием по плажовете и във въздуха, ще се бием на летищата, ще се бием по полята и по улиците, ще се бием по хълмовете. Никога няма да се предадем!"

Уинстън Чърчил

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10463
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Amazon » 21 Сеп 2022, 20:56

Да, няма достатъчно основания, за да се парави тази галимация с Мираж - 2000, или Грипен. Ако е за запълване на година-две по- добре да купим звено издухали F-16 от по-ранните блокове от САЩ, или примерно Турция. Плюс малко наземно оборудване и джепане съвместимо с тях. Или да сключим договор с Гърция, или Италия за еърполисинг за година - две. Защо не и със САЩ, все пак забавянето е от тях.

Единственното реално основание е неистовото желание на Радев да купи Грипен. Шефовете на ВВС не биха му противоречали, защото те по идейни съображения много не ги кефи американската техника. Освен това ги урежда самолет дето вечно ще седи на земята - те така са свикнали. Яваш - яваш и пилотите им с няколко часа нальот. Хич не са им притеябвали 16 броя чисто нови F-16 с 32-ма пилоти с по над 100 часа нальот, че и обучени от американците на разни изгъзици, като бойно използване. Кой ще я организира тазя лудница? Че то ще им се сгорчи сутрешната водка.

Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 1507
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от контрол_alt » 21 Сеп 2022, 22:29

Amazon написа:
21 Сеп 2022, 20:56
Да, няма достатъчно основания, за да се парави тази галимация с Мираж - 2000, или Грипен. Ако е за запълване на година-две по- добре да купим звено издухали F-16 от по-ранните блокове от САЩ, или примерно Турция. Плюс малко наземно оборудване и джепане съвместимо с тях. Или да сключим договор с Гърция, или Италия за еърполисинг за година - две. Защо не и със САЩ, все пак забавянето е от тях.

Единственното реално основание е неистовото желание на Радев да купи Грипен. Шефовете на ВВС не биха му противоречали, защото те по идейни съображения много не ги кефи американската техника. Освен това ги урежда самолет дето вечно ще седи на земята - те така са свикнали. Яваш - яваш и пилотите им с няколко часа нальот. Хич не са им притеябвали 16 броя чисто нови F-16 с 32-ма пилоти с по над 100 часа нальот, че и обучени от американците на разни изгъзици, като бойно използване. Кой ще я организира тазя лудница? Че то ще им се сгорчи сутрешната водка.
Прав си, че човешкият фактор е много важен - шефовете. Освен шефовете обаче да не забравяме и летците на Миг29. Колко от тях ще успеят да се обучат за Ф16, колко въобще ще бъдат поканени да го направят, не се знае. Това създава несигурност в тях и отхвърляне на новата платформа. Не са само шефовете, но струва ми се и по-голямата част от летателния състав не иска да чуе за ефката.
"Ще се бием по плажовете и във въздуха, ще се бием на летищата, ще се бием по полята и по улиците, ще се бием по хълмовете. Никога няма да се предадем!"

Уинстън Чърчил

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4929
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Archer » 23 Сеп 2022, 07:24

Грипени без оръжие,
Да бе имаш IRIS-T и Meteor естествено че ако вземат някакви Грипени ще дойдат с такива.
Днес случайно видях, че личният състав на ВВС е 6500 човека.
За държава с размерите на България е нормално и при положение, че много от старите ПВО системи искат повече разчети, в тая бройка влизат всякакви охранителни роти, техници, шофьори и т.н.

Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 1507
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от контрол_alt » 26 Сеп 2022, 08:56

Стар самолет няма, има изправен и неизправен, каза генерал Николай Русев, шеф на авиобаза Граф Игнатиево..
Нов изблик на умна мисъл от български генерал. Т.е. Миг15 не е стар ако е изправен.

И тъпизмите продължават:
Според него зависи от офертите, които ще получим за междинни самолети. Летците ни могат да летят на всякакъв тип, обучението е от 6 до 8 месеца.

Едни 10 години ние трябва да си гарантираме, докато дойде F-16 :shock: , смята той. На Румъния й трябвали 4 г., ние се надяваме поне на 2-3 г.

Не можем изведнъж да се откажем от руските самолети и да натоварим партньорите си от НАТО с нещо, което можем да решим сами, каза ген. Русев. Словакия го направила, но до 2024 г. други ще пазят небето й.
"Ще се бием по плажовете и във въздуха, ще се бием на летищата, ще се бием по полята и по улиците, ще се бием по хълмовете. Никога няма да се предадем!"

Уинстън Чърчил

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10463
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Amazon » 26 Сеп 2022, 16:32

контрол_alt написа:
26 Сеп 2022, 08:56
Стар самолет няма, има изправен и неизправен, каза генерал Николай Русев, шеф на авиобаза Граф Игнатиево..
Нов изблик на умна мисъл от български генерал. Т.е. Миг15 не е стар ако е изправен.

И тъпизмите продължават:
Според него зависи от офертите, които ще получим за междинни самолети. Летците ни могат да летят на всякакъв тип, обучението е от 6 до 8 месеца.

Едни 10 години ние трябва да си гарантираме, докато дойде F-16 :shock: , смята той. На Румъния й трябвали 4 г., ние се надяваме поне на 2-3 г.

Не можем изведнъж да се откажем от руските самолети и да натоварим партньорите си от НАТО с нещо, което можем да решим сами, каза ген. Русев. Словакия го направила, но до 2024 г. други ще пазят небето й.
Това е същият гений, който изпрати пилот с 12 часа нальот на сложна нощна мисия със стрелби. Същият, който заплаши със съд всеки български гражданин, който критикува ВВС за смъртта на Терзиев. Същият, за когото по-добър самолет от МиГ-29 “нема”. Според негов колега излязъл с името си, този генерал е постигнал поста си защото бил абсолютна невестулка.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4929
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Archer » 26 Сеп 2022, 16:38

Летците ни могат да летят на всякакъв тип, обучението е от 6 до 8 месеца.
За тва между другото е прав, аз като ви разправях че бързо може да се приучат на Грипена..

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 10463
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Amazon » 26 Сеп 2022, 17:04

Archer написа:
26 Сеп 2022, 16:38
Летците ни могат да летят на всякакъв тип, обучението е от 6 до 8 месеца.
За тва между другото е прав, аз като ви разправях че бързо може да се приучат на Грипена..
Вероятно е възможно чисто теоретично, ако обучаемите са опитни пилоти. Но ти чувал ли си за такъв тип програми, разработени и изтествани от шведите? Оставям на страна лафовете на оня калъф от Графа. Имам предвид нещо реално. И ако се тепърва за нас, ще разработват програма за обучение на Грипен за 6 месеца с еърполисинг, нощни действия, бойно обучение, интеграция с националната система и НАТО - NATINAMDS. Плюс обучение на техническият персонал(вероятно най-времеемкото).

Само разработката, тестването и сертифицирането на такава “ускорена програма” може са отнеме години и да глътне големи пари.

Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 1507
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от контрол_alt » 26 Сеп 2022, 17:11

Ами, ами, бойно обучение. Целта е да се научат да отлепят самолета от пистата, да врътнат едно кръгче за половин час, да надпишат още 2 часа и да вземат парите за летателни часове.

Пък после ако се наложи бойна мисия ще пробват таран.
"Ще се бием по плажовете и във въздуха, ще се бием на летищата, ще се бием по полята и по улиците, ще се бием по хълмовете. Никога няма да се предадем!"

Уинстън Чърчил

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4929
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Archer » 26 Сеп 2022, 18:01

Плюс обучение на техническият персонал(вероятно най-времеемкото).
И преди писах грипена е изключително лесен за управление, а за поддръжката.. еми тоя самолет е правен именно по концепции от студената война именно излитане от къси писти и лесна поддръжка ( т.е. идеална машина за украйнските ВВС ;) ).

Естествено че в първоначалния период ще има смесени екипажи инструктори от швеция и български опитни пилоти.

Ся като гледам на ония малоумници в южна африка полвината грипени не им летят поради технически причини.. чудя се за качеството на техниците им :lol: като всички чешки грипени си летят, та да вземем да купим десетина грипена от южна африка и без тва не ги ползват.

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3709
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Sharana » 26 Сеп 2022, 18:17

контрол_alt написа:
26 Сеп 2022, 08:56
И тъпизмите продължават:
Едни 10 години ние трябва да си гарантираме, докато дойде F-16 :shock: , смята той. На Румъния й трябвали 4 г., ние се надяваме поне на 2-3 г.
На Румъния и трябвали 4г за оперативно усвояване на новия самолет - ОК, реалистично предив преминаването от съветски антики на що-годе модернизиран западен изтребител, връзва се с 3-4 години усвояване на Грипен в Унгария и Чехия (преди Грипените да поемат дежурствата).

Ние се надяваме на 2-3г - крайно оптимистично, всякаш имаме юбер пилоти и техници, но да кажем ОК, постижимо.

Само някой да ми обясни как на този фон смятаме да усвоим Грипен за 6-8 месеца - тия съвсем за идиоти ли ни вземат? И в двата случая самолетите идват с пилоти, които вече могат да летят с тях, но между мога да врътна кръгче над летището или дори да се разходя до полигона и сертифицирането за носене на дежурство (QRA по линия на НАТО) е точно тези 2-4 години, а не 6-8 месеца...

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 4929
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Archer » 26 Сеп 2022, 18:33

Само някой да ми обясни как на този фон смятаме да усвоим Грипен за 6-8 месеца
Много лесно нали по горе писах смесени екипажи и инструктори 24/7

И стига с тва от съветска техника много трудно се преминавало на западна, тва е все едно да се качиш от москвич в мерцедес .. много бързо ще се научиш.
На Румъния и трябвали 4г за оперативно усвояване на новия самолет
Офф, виж коя година Ф-16 пристига в израел и кога започват реални мисии с тоя самолет, да не говорим за една по специална мисия над ирак 1980та ;)


:D
Вероятно е възможно чисто теоретично, ако обучаемите са опитни пилоти
Какво вероятно тва да не е космическа совалка за IOC ще се научат бързо, един известен авиационнен журналист беше писал че Ф-35 е един самолет с един iPAD пред пилота.. та и при грипена е така.

Аватар
IceScull
Редовен потребител
Мнения: 1176
Регистриран на: 04 Апр 2022, 22:23
Местоположение: Jackson WY
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от IceScull » 26 Сеп 2022, 18:44

контрол_alt написа:
26 Сеп 2022, 08:56
Нов изблик на умна мисъл от български генерал. Т.е. Миг15 не е стар ако е изправен.
It's not the plane, it's the PILOT! Нищо ли не научи от Маверик :mrgreen:

https://youtu.be/dkX04g0G0NU

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3709
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от Sharana » 26 Сеп 2022, 18:55

Archer написа:
26 Сеп 2022, 18:33
Само някой да ми обясни как на този фон смятаме да усвоим Грипен за 6-8 месеца
Много лесно нали по горе писах смесени екипажи и инструктори 24/7
Ако шведски пилоти (защото ще са сертифицирани) ще носят дежурството (а нашите ще присъстват в спарките), можеш ли да ми обясниш защо трябва да плащаме пари по корупционни сделки вместо просто съюзници да запълнят 2 годишна дупка, както ще стане в Словакия примерно?

Archer написа:
26 Сеп 2022, 18:33
И стига с тва от съветска техника много трудно се преминавало на западна, тва е все едно да се качиш от москвич в мерцедес .. много бързо ще се научиш.
Ако за теб, както и за шапкарите във ВВС, научаването се свежда до това да може да върти геврека на въздушния автобус направо да закриваме ВВС, нищо няма да изгубим, а даже и пари ще спестим!
Да взема да цитирам унгарски пилот преминал от МиГ-29 на Грипен:
Hungarian Air Force: from MiG to Gripen
As Brig. Gen. Csaba Ugrik, base Commander, explains :“the introduction of the Gripen in Hungarian Air Force led to a radical change in our menthality and tactics. The Gripen is a multirole aircraft, with advanced avionics, it is easier to fly than the MiG. In addition with the SAAB aircraft we can perform different types of mission, just switching the radar mode we can face different tasks, and thanks to systems such as Link 16 we can co-operate with our NATO collegues. We can simply explain the difference between MiG era and Gripen era, describing the percentage of pilot workload during flight: with MiG 29 80 percent was dedicated to fly, 20 percent to the target, with Gripen, 20 percent to flying, 80 percent to the target.”
Да, кацането, излитането и кръгчетата над летището са даже по-лесно, в сравнение с МиГовете. Но в същото време това е 20% от нужното, а обучението за всичко останало (даже не говорим за задачи В-З, това ще в диапазана 5+г при нас) ще е от нулата, просто защото не е съществувало до сега в съветската техника и добтрина за ползването им. Не знам как да го кажа по-лесно... Или ще ми кажеш, че обучението за Ф-16 ще е 2-4 години, а за Грипен ше стигнат и няколко месеца? Това от коя паралелна реалност е точно?

Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 1507
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: Българска военна авиация

Мнение от контрол_alt » 26 Сеп 2022, 19:03

Sharana написа:
26 Сеп 2022, 18:17
контрол_alt написа:
26 Сеп 2022, 08:56
И тъпизмите продължават:
Едни 10 години ние трябва да си гарантираме, докато дойде F-16 :shock: , смята той. На Румъния й трябвали 4 г., ние се надяваме поне на 2-3 г.
На Румъния и трябвали 4г за оперативно усвояване на новия самолет - ОК, реалистично предив преминаването от съветски антики на що-годе модернизиран западен изтребител, връзва се с 3-4 години усвояване на Грипен в Унгария и Чехия (преди Грипените да поемат дежурствата).

Ние се надяваме на 2-3г - крайно оптимистично, всякаш имаме юбер пилоти и техници, но да кажем ОК, постижимо.

Само някой да ми обясни как на този фон смятаме да усвоим Грипен за 6-8 месеца - тия съвсем за идиоти ли ни вземат? И в двата случая самолетите идват с пилоти, които вече могат да летят с тях, но между мога да врътна кръгче над летището или дори да се разходя до полигона и сертифицирането за носене на дежурство (QRA по линия на НАТО) е точно тези 2-4 години, а не 6-8 месеца...
Лъжат, очевидно ни смятат за тъпи. Всичко е заради парите, които получават за летателни часове. Ясно им е, че на Ф16 няма да летят и им трябва нещо друго бързо да смучат до пенсия. 10 години искат да джиткат заедно миражи, (грипени), миг29 и Ф16. Надявам се на правителство, което моментално да им отреже квитанциите. Ако има още един служебен на Радев далаверата ще се осъществи, а може би е вече и късно да се попречи.
"Ще се бием по плажовете и във въздуха, ще се бием на летищата, ще се бием по полята и по улиците, ще се бием по хълмовете. Никога няма да се предадем!"

Уинстън Чърчил

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани