Наука ⇒ Електрически и безшофьорни автомобили
- Archer
- Редовен потребител
- Мнения: 7848
- Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Абе както при всяка кола зависи за какво я ползваш , ако си в някой по топъл щат и я ползваш замо да ходиш на работа е едно ако си в аляска през зимата ще е съвсем друго.
- pnp5q
- Модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
ЕНП иска да предотврати забраната за нови бензинови коли след 2035-та в Европа.
"Времето е ваше, ама парите са наши." - чуто от Васил Найденов
- Dinain
- Редовен потребител
- Мнения: 45461
- Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
- Контакт:
- Status: Offline
-
- Редовен потребител
- Мнения: 781
- Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
- Контакт:
- Status: Offline
- Dinain
- Редовен потребител
- Мнения: 45461
- Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
След края на безплатните пари: Три обещаващи технологии, които не оправдаха очакванията
Невероятно, но факт - това ми хрумна преди 2-3 години, когато обсъждахме темата...
https://www.investor.bg/a/566-novini-i- ... akvaniyataБариерите пред пускането на самоуправляващи се автомобили са безброй. Например те прехвърлят отговорността от водача към производителя на превозното средство или оператора на услугата за роботакси. Това е само една от причините, поради които те не могат да бъдат толкова добри, колкото хората шофьори, макар че всъщност трябва да са много по-безопасни.
„Когато придвижваш хората в градовете, не можеш да си позволиш да ги убиваш – това е ключовият проблем“, коментира Хайди Уайл, главен изпълнителен директор на компанията за автономни коли Venti Technologies.
Другото голямо препятствие е цената. Спестяванията, които трябваше да дойдат от автономните превозни средства, до голяма степен бяха заличени от множеството сензори – камери, радари и други, които трябва да бъдат интегрирани в колите, за да обработват всички тези данни. Освен това има цена за картографиране и повторно картографиране на зоните, в които се движат въпросните превозни средства.
...
Това, което е общо и за трите от тези технологии – метавселената, блокчейна и автономните коли, според Коминърс от Andreessen Horowitz, е, че всички те са технологии с „общо предназначение“, т.е. трябва да се вписват във всякакви други неща, включително закони, инфраструктура и очакванията на хората.
А промяната на всичко за едно общество – от това как то регулира криптовалутите и дали хората се чувстват комфортно да вършат работата си във виртуална реалност, до законите за това кой носи отговорност в случай на катастрофа на автономно превозно средство – може да отнеме много повече време от милиардите, които вече са инвестирани в тези технологии.
Невероятно, но факт - това ми хрумна преди 2-3 години, когато обсъждахме темата...
“Обережно, падає бімба! ”
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
- pnp5q
- Модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Анализ на проблемите с данъците върху горивата
"Времето е ваше, ама парите са наши." - чуто от Васил Найденов
- pnp5q
- Модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Завършили са ежегодните тестове за най-дълъг пробег (англ.) на електромобил. Победител - HiPhi Z, следван от BMW i5.
"Времето е ваше, ама парите са наши." - чуто от Васил Найденов
-
- Редовен потребител
- Мнения: 781
- Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
На крива ракета, космите и пречат.
https://auto.dir.bg/novini/obviniha-mis ... obritaniyaРоуън Аткинсън е обвинен, че "уврежда" репутацията на електрическите превозни средства (EV) и допринася за слабите им продажби. Актьорът от "Мистър Бийн" беше привикан в Камарата на лордовете по време на заседанието на комисията по околната среда и изменението на климата, пише Sky News.
- pnp5q
- Модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Предвижда се ел.колите да паднат под себестойността на другите към 2027 г. - но за сметка на около 30% по-високи разходи за ремонт... Обаче споменават едни работи, дето не ги бях чувала /гигакастинг/, че отидох да ги видя в ютюб. Въх мар мале!
Гига преса - що е то и как работи:
https://www.youtube.com/watch?v=fydlvpDZrAw
А тук се обяснява защо Впрочем, от 9та минута има около 2 минути реклама, но след нея е също много интересно - лийн дизайн, стойност на качеството /cost of quality/, а в последната минута хвалят някакъв мениджър, но като цяло ме отвя.
https://www.youtube.com/watch?v=WNWYk4DdT_E
Гига преса - що е то и как работи:
https://www.youtube.com/watch?v=fydlvpDZrAw
А тук се обяснява защо Впрочем, от 9та минута има около 2 минути реклама, но след нея е също много интересно - лийн дизайн, стойност на качеството /cost of quality/, а в последната минута хвалят някакъв мениджър, но като цяло ме отвя.
https://www.youtube.com/watch?v=WNWYk4DdT_E
"Времето е ваше, ама парите са наши." - чуто от Васил Найденов
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13959
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Яко - “giant die casting machine”! Демек правят теслите, както се правят детските колички. На бтлгарски предполагам, ще се преведе, като “формовачна машина”.pnp5q написа: ↑08 Мар 2024, 07:02Гига преса - що е то и как работи:
https://www.youtube.com/watch?v=fydlvpDZrAw
И малко за новият Риван - интересна машина:
[BBvideo=560,315 https://www.youtube.com/watch?v=k0Gt_PUyldc[/BBvideo]
- bigdragon
- Редовен потребител
- Мнения: 986
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
- Местоположение: Варна
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това.
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...!
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това.
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...!
- pnp5q
- Модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Да, тук въпроса не е в метода, а в размера на заготовките. И в това, какво е било преди тези грамадни заготовки - показано е в първата част на втория клип, който пуснах.bigdragon написа: ↑10 Мар 2024, 08:55Метода си го има в учебниците, нарича се "леене под налягане".
"Времето е ваше, ама парите са наши." - чуто от Васил Найденов
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13959
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Идея си нямах, че китайците са наливали десетки(или по-скоро стотици) милиарди в производството на електрически коли. Не са успели, но се съмнявам да се откажат.
https://www.youtube.com/watch?v=q6C_aYOQ0X4
https://www.youtube.com/watch?v=q6C_aYOQ0X4
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13959
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Малко по-подробно за “хладилника”. Обаче Маркъс е прав - не всеки може да възприеме външният вид на този камион. За мен лично също е неприемлив. Отделно въпроса при катастрофа, кой от тия големи неръждаеми панели, ще ти отреже главата.
https://www.youtube.com/watch?v=hcioIka_ByE
https://www.youtube.com/watch?v=hcioIka_ByE
- Dinain
- Редовен потребител
- Мнения: 45461
- Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
https://twitter.com/ampalsson/status/17 ... 8EPdA&s=19Below is a Tesla model Y battery.
It takes up all of the space under the passenger compartment of the car. To manufacture it you need:
--12 tons of rock for Lithium (can also be extracted from sea water)
-- 5 tons of cobalt minerals (Most cobalt is made as a byproduct of processing copper and nickel ores. It is the most difficult and expensive material to obtain for a battery.)
-- 3 tons nickel ore
-- 12 tons of copper ore
You must move 250 tons of soil to obtain:
-- 26.5 pounds of Lithium
-- 30 pounds of nickel
-- 48.5 pounds of manganese
-- 15 pounds of cobalt
To manufacture the battery also requires:
-- 441 pounds of aluminum, steel and/or plastic
-- 112 pounds of graphite
The Caterpillar 994A is used to move the earth to obtain the minerals needed for this battery. The Caterpillar consumes 264 gallons of diesel in 12 hours.
The bulk of necessary minerals for manufacturing the batteries come from China or Africa. Much of the labor in Africa is done by children. When you buy an electric car, China profits most.
The 2021 Tesla Model Y OEM battery (the cheapest Tesla battery) is currently for sale on the Internet for $4,999 not including shipping or installation. The battery weighs 1,000 pounds (you can imagine the shipping cost). The cost of Tesla batteries are:
Model 3 -- $14,000+ (Car MSRP $38,990)
Model Y -- $5,000–$5,500 (Car MSRP $47,740)
Model S -- $13,000–$20,000 (Car MSRP $74,990)
Model X -- $13,000+ (Car MSRP $79,990)
It takes 7 years for an electric car to reach net-zero CO2. The life expectancy of the battery is 10 years (average). Only in the last 3 years do you start to reduce your carbon footprint, but then the batteries must be replaced and you lose all gains made.
And finally, my new friend, Michael, made some excellent points: I forgot to mention the amount of energy required to process the raw materials and the amount of energy used to haul these batteries to the U.S. sometimes back and forth a couple of times.
But by all means, get an electric car. Just don't sell me on how awesome you are for the environment. Or for human rights.
Това вярно ли е?
Апропо, акцията на Тесла е стръмно надолу от началото на годината (-43%), заради разочароващи продажби.
“Обережно, падає бімба! ”
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13959
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Ами обикновена пропаганда. Не знам за тези "12 тона скали" обаче толкова камък/руда е една лопата на голям ескаватор. Това дето с детски труд копаели минарали...тоя е гледал някакви документални филмчета за началото на 20-ти век, дето дечица с подути коремчета чукат камъчета и ги носят в плетени кошнички. Другото - че Катерпилар за денонощие консумирал 164 галона от гориво е от най-тъпите. Той идея си няма колко може да изкопая за цяло денонощие един от "големите момчета". Сигурно се пада чашка гориво на тон. Това за батериите издържащи 10 години също не е вярно. Много съм чел по въпроса и варира много - основно от това как и колко е карана колата и дали е използвано бързо зареждане, но усредненото е очакване след 10 години да деградира до около 70%. Като на някой могат да се заменят и елементи. Човека дори не знае какво е "byproduct" И т.н.
С една дума логическото мислене на този е толкова разхвърляно/детско, че добре че не е станал лекар, или инженер и никой не може да пострада от глупостите му. Това не значи, че електричките са без проблеми и определено не бих ги препоръчал на всеки. Те са подходящи за определени условия/хора и хубаво, че ги има.
- Dinain
- Редовен потребител
- Мнения: 45461
- Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Почти 50% от собствениците на електромобили в САЩ искат обратно на ДВГ
https://autobild.bg/%d0%bf%d0%be%d1%87% ... e_vignette
https://autobild.bg/%d0%bf%d0%be%d1%87% ... e_vignette
“Обережно, падає бімба! ”
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
- Dinain
- Редовен потребител
- Мнения: 45461
- Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Защо повечето производители на батерии трудно правят пари?
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... 1722160010Очаквайки бум на търсенето на електрически превозни средства (EV), от 2018 г. компаниите по света са инвестирали повече от 520 млрд. долара в производството на батерии, според изследователската компания Benchmark Mineral Intelligence. Инвестициите (плюс подобрения в технологиите) натиснаха цените на батериите и, тъй като те съставляват една трета от цената на EV, и на автомобилите, задвижвани от тях. Въпреки това намаленията не бяха достатъчни, за да примамят шофьорите да минат на електрически автомобили. И така индустрията е изправена пред крах, без да е имала кой знае какъв бум...
“Обережно, падає бімба! ”
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
Сбърках!
Т-72, 24.02.22
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13959
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Пича направи кола, която върви само на слънчева светлина
https://www.youtube.com/watch?v=h0it7F9VBWg
https://www.youtube.com/watch?v=h0it7F9VBWg
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13959
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Напоследък модата е да си ги боядисват черни. Изглеждат зловещо.
https://www.youtube.com/watch?v=CQzYhMDNLPA
https://www.youtube.com/watch?v=CQzYhMDNLPA
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 13959
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Електрически и безшофьорни автомобили
Новото Силверадо на Шеви изби рибата. Маркес го е тествал и е получил почти 500(!} мили рейндж. Отделно, че поме за моят вкус е много красива машина. Ас не знам - с този обсег не виждам никакъв проблем мв пикапа е електрически а не бензинов. На кой и колко често му се случва да навърта над 800 км. дневно? А всичко останало са позитиви. Тази огромна машина се изстрелва от нула до сто за малко над 4 секунди! Плюс, че забравяш какво е сервиз защото е хем електрически хем Шеви. Това все едно електрическа Тойота. На 200 000 километра още ще е в разработка.
BTW: В Европа продават ли се Шевита, или GM изобщо? Май единствено под марката Опел?
Шеви през тяхната си банка го давали на 20 годишно изплащане с ниска лихва!!! Ето това значи да вярваш, че си направил здрава кола. Ама не се учудвам де, като някой с много сериозен опит с шевита знам, че не пестят стоманата.
https://www.youtube.com/watch?v=9cE2yRbd2oA
BTW: В Европа продават ли се Шевита, или GM изобщо? Май единствено под марката Опел?
Шеви през тяхната си банка го давали на 20 годишно изплащане с ниска лихва!!! Ето това значи да вярваш, че си направил здрава кола. Ама не се учудвам де, като някой с много сериозен опит с шевита знам, че не пестят стоманата.
https://www.youtube.com/watch?v=9cE2yRbd2oA
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани