Dinain написа: ↑20 Яну 2022, 20:49
Причината е ясна, въпросът е относно
средствата. Защо трябва да се
забранява нещо въобще?
Не мислиш ли, че всичко това може да бъде постигнато просто с вдигане на акцизите на горивата? Правиш бензина скъп, хората сами ще слязат от колите с ДВГ, защо трябва да се
забранява производството им?
За протокола - не се забранява производството, а продажбата в нехибриден автомобил.
Иначе не, не мисля. Освен да набуташ бедните повече от неизбежното друго не виждам как ще постигнеш, поне в разумен срок.
В смисъл че ако утре вдигнеш рязко цената на бензина и дизела и намалиш тази на електроенергията с допълнителната печалба от горивата какво ще стане? Няма да се лъжем, че avarage Joe, Hans или Иван ще си бракуват сегашната кола и ще извадят 30 000 евро за нова електричка? Чисто новите коли като лични такива са все пак лукс за не толкова голяма прослойка даже "на Запад", масовката купува 2,3,5 и нагоре годишни коли според финансовите възможности. Най-добрия начин да ги качиш на електрички или хибриди за тези, за които електричките не са вариант, е да наситиш новия пазар с такива, които после да се преразпределят надолу. Алтернативата, която предлагаш е сериозно да оскъпиш живота на голяма част от потребителите за едно 5-10 години, докато получат и те възможност да си купят алтернатива на вторичния пазар.
Отделно, че не можеш да произведеш алтернативи за всички, не и бързо - трябва да стане по-плавно, което е по-трудно ако оскъпиш ДВГтата до степен почти всички да искат алтернативата и то утре.
Също така да не забравяме, че производителите не наливат милиарди в момента за R&D и конвертиране на фабрики, за да увеличат в бъдеще производството на хибриди и електрички от добра воля. Правят го защото основните им пазари (Китай, САЩ и Европа) ще се променят и предпочитат да се бръкнат по-дълбоко сега, но да се задържат на тези пазари вместо да разчитат на третия свят, докато нови играчи "доят" платежоспособните клиенти.
Dinain написа: ↑20 Яну 2022, 20:49
От кого и на кого е поставена тази цел, от Партията на народа ли?

И сам знаеш, че това са пълни глупости. По пътищата на третия свят ДВГ ще си вървят още мнооого време.
Ами може да се каже, че е международен консенсус. При някои държави произлиза от националните имплементацията на парижките споразумения за намаляне на емисиите, при други произлиза от подписани различни споразумения като декларацията в Глазгоу (като последен пример).
За третия свят не бих се притеснявал чак толкова много. В момента по света има ~1,4 милиарда леки коли по пътищата, от които в Китай (302 милиона), САЩ (276 милиона), ЕС (242 милиона), Япония (74 милиона), Великобритания (32 милиона), Ю.Корея (24 милиона) са де-факто малко над 2/3 от всички (~67.5%). И тези изброените вече са обявили планове до 2035 да спрат ДВГ от продажба(някои даже за 2030). Към тях се добавят по-малки пазари, които са поели ангажимент до 2040 и останалите 20-25% едва ли няма да последват след като стане достатъчно очевадно накъде духа вятъра. А това, че ще се движат 10,15,20 години повече отколкото в Европа, Китай или САЩ не виждам защо да е драма. Вижда се къде е основната концентрация, та съответно първо тези пазари ще се трансформират, останалите със закъснение.