Ksantip написа: ↑05 Мар 2018, 12:10
Моя грешка. Прочетох, че си написал, че няма халиф. Според мен, няма как да не се обвърже културата на периода с владетелите и то главно по политически причини. Умаядите от Кордовския халифат би трябвало да спазват традициите и повелите на ранния ислям и да не са повлияни дотолкова от персийското влияние. Трябва да проверя, но не се сещам да съм виждал изображения на Мухамад, рисувани в Ал-Андалус.
За Умаядите имам предвид други неща извън темата си изобразяването. В нито един сунитски халифат или каквато и да е форма на сунитска арабска държавност, не е прието да се изобразява Мухаммад.
"Като се има предвид това отношение към визуалните изкуства и
образността, миниатюрата се разглежда в системата на художестве-
ните школи, класифицирани не по религиозен, а по етнически и ло-
кален признак в Дома на исляма, като източната миниатюра е разде-
ляна на арабска, персийска, османска, средноазиатска, индийска. "
Галина Стефанова-Евстатиева, Образът на пророка Мухаммад в миниатюристиката
на мюсюлманските народи, с. 55
"Въпреки строго нормативните положения за присъствието въоб-
ще на човешки фигуративни изображения в мюсюлманските средно-
вековни ръкописи и табуизирането на изобразяването със средствата
на живописта на образа на пророка Мухаммад, за да не се превърне в
обект на поклонение, съществуват немалко илюстрации на Пророка
от времето на ранното монголско изкуство, поощрявано от Илханид-
ската династия, до образците, създавани в Османската империя. "
Галина Стефанова-Евстатиева, Образът на пророка Мухаммад в миниатюристиката
на мюсюлманските народи, с. 57