Страница 1 от 1

За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 21 Сеп 2016, 21:32
от Thorn
Винаги съм знаел, че главното са били оръдията и наистина е било много тясно, но никога не съм си го представял толкова нагледно. Оказа се, че оръдията наистина са били навсякъде. Не само в офицерските каюти, както тук е показано, но обикновено и в капитанската!

Изображение

Ослабя
Изображение

Изображение



Уориър


Изображение

Леглото на Нелсън, сместено между две оръдия.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 21 Сеп 2016, 22:15
от Amazon
Влизал съм в атомна подводница от 60-те. Ужасяващо е. Имаш чуството че столовата е от детска градина. Масичките и столчетата са с размери като за 5 годишни деца.

А теснотията на ветроходите прекрасно се вижда на фрегатата от "Господар и Командир".

Ark Royal от краят на 16-ти век е бил с 555 тона водоизместване, колкото съвременен катер, но с 400 моряци и морски пехотинци и 55 оръдия натъпкани в него.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 21 Сеп 2016, 22:24
от Dinain
В БС Де Ройтер беше пуснал тема за османските кораби от края на ветроходната ера, когато са достигнали най-големите си размери.
Понеже бях изумен, че някои са имали екипаж от над 1000 души (ветроход!), се опитах да сметна колко площ се пада на човек от екипажа, имайки горе-долу размерите им и вземайки предвид няколкото палуби. Сметнах грубо, че са 0.7 кв. м. на човек.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 21 Сеп 2016, 23:17
от Сун Дзъ
Турците са имали до 50% повече екипаж при аналогичен на европейски кораб тонаж, първо заради некадърността на моряците си, второ заради поголовното дезертиране на моряците при всяко влизане в пристанище.

Иначе тяснотията си е нормална и в съвремието (за нашият, екс руски флот). На нашите, вече бивши подводници, моряците спяха върху торпедата, когато са на учение - иначе си спяха в корпуса на брега.
На моят кораб, командирската каюта беше с големина на легло персон и половина. За друггото се сещате.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 22 Сеп 2016, 00:00
от De Ruyeter
Многобройността на турските екипажи идва по много причини - дори и през 18 век те разглеждат линейния кораб не като артилерийска платформа а като плаваща крепост. Освен това тази плаваща крепост има 336 и 112 фунтови оръдия на долната палуба които много труно се местят с малка прислуга. Обшивката на османските линейни кораби в сравнение с руските и западноевропейските е единична, не двойна и лесно се пробива от гюлета. Но има и добра новина - при равна площ на ветрилата турските кораби са по-бързи от другите, вероятно и затова се измъкват от Ушаков при Тендра, Калиакра и Керч.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 22 Сеп 2016, 00:21
от Thorn
Османските кораби различни ли са от алжирските?

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 22 Сеп 2016, 00:44
от De Ruyeter
да, съвсем различни, берберските кораби са си друга бира, те 16-17 век наблягат на крайбрежните леки ветроходи и галерите тъй като разчитата на пиратска тактика. Чак като стават част от Османската империя като нейни васали започват да строят през 90-те години на 18 век фрегати с 44-50 оръдия. Иначе те си строят кирлангичи, фелуки, бриговето линейни кораби - не.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 04 Окт 2016, 17:21
от De Ruyeter

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 29 Яну 2020, 21:18
от kramer
Тамбовецът Ушаков строи Черноморският флот в опустошения от чумата Херсон. Има интересно и за суровия дървен материал и за обшивката във филма.

https://youtu.be/DOIDQBSuCXA

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 29 Яну 2020, 22:26
от Amazon
Не ти ли се извива гръбнака, като спиш осем часа в тези хамаци? Винаги съм се чудил, но преди два дни гледах за 10-ти път ”Господар и Командир” и там дори и лекаря спеше в хамак, макар и доста по-голям и с двойно закрепване. Ама ти на матросите...

Изображение

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 29 Яну 2020, 22:41
от Amazon
kramer написа:
29 Яну 2020, 21:18
Тамбовецът Ушаков строи Черноморският флот в опустошения от чумата Херсон. Има интересно и за суровия дървен материал и за обшивката във филма.

https://youtu.be/DOIDQBSuCXA
Патьомкин: Значи авангарда командваш а?
Ушаков: Да!
Патьомкин: Ама ти се иска целият флот да командваш, а?
Ушаков: Да ваше височество!
Птьомкин: Тц. Селски произход. Френският ти никакъв го няма. И авангарда ти е много!
:mrgreen:

Иначе много усилия са хвърлени в тези епики от 50-те и 60-те. Единствено, че действието се развива изключително бавно и трудно си задържам вниманието.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 30 Яну 2020, 10:11
от De Ruyeter
Да, филмите са патриотичн-оперетни в стил 50-те години. Хубаво е че поне са цветни и има някои интересни идеи - тренировка за стрелба при клатене на корабите, иначе си е Сталиниска пропаганда.отново се показва коварния Албион, Нелсън завистливият към успехите на Ушаков английски адмирал

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 30 Яну 2020, 10:12
от De Ruyeter
Amazon написа:
29 Яну 2020, 22:26
Не ти ли се извива гръбнака, като спиш осем часа в тези хамаци? Винаги съм се чудил, но преди два дни гледах за 10-ти път ”Господар и Командир” и там дори и лекаря спеше в хамак, макар и доста по-голям и с двойно закрепване. Ама ти на матросите...

Изображение
Амазон, те не спят по 8 часа. Не са на почивка 2-3 часа макс и са на вахта

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 30 Яну 2020, 14:57
от Amazon
Добре де, как тогава наваксват до поне 6 часа сън на денонощие? В армията при наряд ти се полагат 4 часа, но на следващият ден задължително имаш 8. Иначе организма казва чао. Пък и нали поне теоретично екипажа трябва да е достатъчен за три осемчасови вахти? За това и всички видове офицери, коеабоводители, или специализирани са по трима? Главен, или Капитан, първи и втори помощник. Разбира се с различни названия във флотите и времето. Примерно лейтенанти, въведени от французите.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 30 Яну 2020, 15:14
от De Ruyeter
Повечето флотове освен английския и холандския не патрулират повече от 2 седмици, после на брега в казармите моряците отмарят. Иначе ниския имунитет на моряците освен липса на качествена храна, витамини и т.н. се дължи и на недоспиване

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 30 Яну 2020, 19:07
от kramer
De Ruyeter написа:
30 Яну 2020, 15:14
Повечето флотове освен английския и холандския не патрулират повече от 2 седмици, после на брега в казармите моряците отмарят. Иначе ниския имунитет на моряците освен липса на качествена храна, витамини и т.н. се дължи и на недоспиване
Недоспиването е най-големият бич. Много по-тежко от махмурлъка. Хамакът е кофти за спане, да.

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 30 Яну 2020, 20:47
от kramer
Другият филм, за Корфу.
За разстрела на френските пленници въпреки условията на мирното споразумение в Неапол съм чел. За влизането в Рим не бях.
В интерес на истината, Нелсън ако не се е занимавал с десанти като при Тенерифе, щял е да си запази ръката.
Та Дрейк е поръчвал десанта на сушата на хора като Томас Баскервил и генерал Карлайл, като адмирал не се е врял..
Така, че Ушаков правилно командва от кораба...

https://youtu.be/Z3p58Z2zqZo

Re: За теснотията на ветроходните кораби

Публикувано на: 16 Фев 2020, 09:53
от kramer