Студена война и деколонизацияГалски самолети над Тигър и Ефрат

1945-1989
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9104
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от Amazon » 23 Окт 2021, 17:41

Благодаря!

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5080
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от piston » 25 Окт 2021, 20:09

@centara , оставам с впечатлението, че при неуспешните пускове, ракетата е тръгвала след други радари.... с тези 20 градуса диаграма на антената...,
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9104
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от Amazon » 25 Окт 2021, 20:18

piston написа:
25 Окт 2021, 20:09
@centara , оставам с впечатлението, че при неуспешните пускове, ракетата е тръгвала след други радари.... с тези 20 градуса диаграма на антената...,
Да обаче никога не намират ракетите и те не удрят други радари. Аз бих заложил на прекалено сложната процедура на използване на оръжието. Такива са и изводите на французите от статията.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1883
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от centara » 25 Окт 2021, 20:22

Amazon написа:
25 Окт 2021, 20:18
piston написа:
25 Окт 2021, 20:09
@centara , оставам с впечатлението, че при неуспешните пускове, ракетата е тръгвала след други радари.... с тези 20 градуса диаграма на антената...,
Да обаче никога не намират ракетите и те не удрят други радари. Аз бих заложил на прекалено сложната процедура на използване на оръжието. Такива са и изводите на французите от статията.
Точно!

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1883
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от centara » 25 Окт 2021, 22:23

Stan написа:
25 Окт 2021, 21:55
Какво е това малоумно заглавие - "Галски самолети над Тигър"? Това звучи като "Вандалите, които завладяха империите на ацтеките и инките", аварската рок група "Омега и късния соц", "Хетската намеса във войната в Сирия", "Защо одрисите са последни по ваксиниране срещу Ковид", и т.н.
Галски има и поетично значение "френски". Тури си една ваксина и се успокой :lol:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9104
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от Amazon » 26 Окт 2021, 03:18

Малко ОТ, но съм се чудил защо Мираж-2000 не намират по-широк прием в Западна Европа? Когато се появява през 70-те е вероятно най-доброто в неговият клас. Тогава F-16 не е самолета след блок 30, който познаваме днес. Защо например Германия, UK, Италия, Испания, Холандия и т.н. не се насочват към него? Американското влияние? Цената? Гърците например се оплакват от качеството на съпорта на французите. Или нещо друго?

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 5080
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от piston » 26 Окт 2021, 10:04

Stan написа:
26 Окт 2021, 09:32

Аз си мислих, че това е военно-исторически форум, а той бил поетически....
Щом и тук намесихте ваксините, работата е ясна.
Напиши нещо военно-историческо тогава
"Непоносимо страдание за русина е това съзнание – да си през вековете една ръмжаща мечка извън оградата на цивилизацията."
Илия Бешков, септември, 1950 г.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1883
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от centara » 26 Окт 2021, 10:05

Stan написа:
26 Окт 2021, 09:32
Аз си мислих, че това е военно-исторически форум, а той бил поетически....
Щом и тук намесихте ваксините, работата е ясна.
Сетила са Мара да се побара. Вече остава последната 1/3 от материала, ти се сети, че една дума в заглавието не те кефи. Не чети по-нататък, че сигурно ще се ужасиш.
Иначе такова неадекватно включване може да бъде обяснено само като страничен ефект на ваксинационна хистерия :mrgreen:

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1883
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от centara » 26 Окт 2021, 11:45

Amazon написа:
26 Окт 2021, 03:18
Малко ОТ, но съм се чудил защо Мираж-2000 не намират по-широк прием в Западна Европа? Когато се появява през 70-те е вероятно най-доброто в неговият клас. Тогава F-16 не е самолета след блок 30, който познаваме днес. Защо например Германия, UK, Италия, Испания, Холандия и т.н. не се насочват към него? Американското влияние? Цената? Гърците например се оплакват от качеството на съпорта на французите. Или нещо друго?
За съжаление на франсетата, Мираж 2000 се появява твърде късно и F-16 вече е обрал поръчките. Миражът постъпва във френските ВВС през 1984 г. Освен това, първите блокове на Мираж 2000С са с радар Thomson RDM, който е с доста ограничени възможности да работи по цели на фона на земята. Иначе, както почти всичко конструирано от Дасо, Мираж 2000 е много добре премислен и балансиран самолет. Двигателят му е малко слабичък за МВБ, но като прехващач, на големи височини е супер, истинска стреличка.
Това, че гърците се оплаквали от френския съпорт, го чувам за пръв път.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9104
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от Amazon » 26 Окт 2021, 23:48

Четох, че това е била основната причина да летят повече с Пепелянките, отколкото с Миражите. Логистиката при французите не била на такова ниво, както тази от Локхийд.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9104
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Галски самолети над Тигър и Ефрат

Мнение от Amazon » 18 Ное 2021, 04:43

Малко допълнение към тази прекрасна серия от статии. Кратка история на създаването на Мираж 3 в аерото: https://aero-bg.com/2021/11/17/65-godin ... irage-iii/

Позволявам си да цитирам текста:
На 17 ноември 1956 г. своя дебютен полет осъществява прототипа на легендарния френски реактивен изтребител Dassault Mirage III.

Полетът, проведен с първия прототип означен, като Mirage III-01, e осъществен от парижкото летище Мелун-Виларош. Машината излита в 16,00 часа пилотирана от летеца-изпитател Ролан Главани. Полетът преминал нормално и продължава общо 40 минути, като е достигната скорост от 700 km/h.

По време на 10-тия полет на прототипа, който става факт на 30 януари 1957 г. е достигнаха свръхзвукова скорост в хоризонтален полет. На 9 май френското МО и Dassault подписват договор за 10 предсерийни Mirage IIIA.

Изтребителят с триъгълно крило ще се превърне в най-добре продаващия се френски боен самолет след края на Втората световна война.

Историята на Mirage III започва през 1952 г., когато в светлината на въздушните боеве над Корея е решено френските ВВС да получат лек свръхзвуков прехващач. През февруари 1953 г. е пуснато заданието към няколко френски самолетостроителя. Самолетът трябва да е с маса до 6 тона, максимална скорост от поне M 1,3 и да е едноместен.


Първият прототип на Mirage III

Dassault излизат с проект наречен MD.550 Delta – това е относително компактна конструкция с триъгълно крило, без хоризонтален стабилизатор и с доста голям вертикален стабилизатор. Задвижването е от два форсажни Armstrong Siddeley MD30R Viper, като има провизия за поставяне и на течногоривни ракетни ускорители.

Самолетът полита на 25 юни 1954 г. Изпитанията не вървят много гладко, като машината с трудност достига свръхзвукова скорост в хоризонтален полет без ракетни ускорители. Излитането и кацането става с относително високи скорости. Маневреността не е много добра. Междувременно, самолетът е прекръстен на Mirage I.


Mirage I

Изпитанията му, както и на конкурентите SE.212 Durandal и SO.9000 Trident, които се създават от Sud-Est и Sud-Ouest, показват, че концепцията за много лек свръхзвуков изтребител не е валидна. В Dassault решават да уголемят конструкцията и така се появява проектът Mirage II. Той обаче остава на хартия, защото компанията предприема амбициозен ход и започва проекта на чисто.

Mirage III е с около 30% по-тежък от Mirage I и ще се задвижва от един реактивен двигател Snecma Atar. В конструирането му е приложено т.нар. „правило на площите”, което улеснява достигането на свръхзвукови скорости, чрез изчистване на аеродинамиката при полети на трансзвукови скорости.

Предсерийните Mirage IIIA също са уголемени, на фона на прототипа Mirage III-01. Крилото им е 17% по-голямо и са удължени с почти два метра. Първият Mirage IIIA полита на 12 май 1958 г. , пилотиран отново от Ролан Главани. Малко по-късно, френското правителство поръчва 100 серийни Mirage IIIC.


Ролан Главани пред първия предсериен Mirage IIIA

Mirage III се превръща в бестселър. Сглобени са общо 1422 броя, които отиват на въоръжение в 13 държави. Разработени са десетки варианти и подварианти. Конструкцията е развита в многоцелевия Mirage 5, от който са глобени 582 броя. Израел го сглобява под името Nesher, а след това го развива в Kfir.

Вариантите и развитията на Mirage III участват в десетки конфликти в Близкия изток, Африка, Азия и Южна Америка.

Днес, Пакистан продължава да оперира с Mirage III/5, a Kfir е на въоръжение в Колумбия и Шри Ланка. Няколко Kfir се използват от частна компания в САЩ за предоставяне на агресорски услуги на Пентагона.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани