Общи приказкиЗа всичко, свързано с автомобилите

Място за разтуха

Модератори: Ksantip, Sharana, pnp5q

Отговори
Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 2198
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от контрол_alt » 29 Юли 2023, 16:33

................ продължение

Каквото и да реши автомобилният производител, EPA трябва да одобри данните върху стикерите на прозорците. Агенцията каза за "Ройтерс", че провежда собствени тестове на 15% до 20% от новите електрически превозни средства всяка година като част от програма за одит и е тествала шест модела на Tesla от моделната 2020 година.

EPA предупреди, че действителният опит на хората с ефективността на превозното средство може да се различава от оценките, одобрени от агенцията. Независимите автомобилни тестери обикновено проверяват одобрените от EPA твърдения за горивна ефективност или пробег спрямо собствения си опит в структурирани тестове или шофиране в реални условия. Често те получават различни резултати, както в случая с превозните средства Tesla.

Паноне нарече Tesla "най-агресивният" производител на електрически превозни средства, когато става въпрос за изчисления на пробега. "Не допускам да мамят", каза той за Tesla. "Това, което правят, поне минимално, е да използват настоящите процедури повече от другите производители."


Спорът с Edmunds.com

Джонатан Елфалан, директор за тестване на превозни средства за автомобилния сайт Edmunds.com, стигна до подобно заключение след задълбочено изследване на превозни средства от Tesla и други големи автомобилни производители, включително Ford, General Motors, Hyundai и Porsche.

И петте модела на Tesla, тествани от Edmunds.com, не успяха да постигнат рекламирания си обхват, съобщи сайтът през февруари 2021 г. Всички други 10 модела от други производители, с изключение на един, надвишиха рекламирания обхват.

Tesla се оплака от Edmunds.com, че тестът им не е успял да отчете буфера за безопасност, програмиран в измервателите на обхват на таблото на Tesla. Така че Edmunds.com направи допълнителни тестове, като този път пусна превозните средства, както Tesla поиска, след точката, в която техните измерватели на обхвата показват, че батериите са се изтощили. Само две от шестте тествани Tesla съответстват на рекламирания им диапазон, съобщи Edmunds.com през март 2021 г. Тестовете не откриха фиксиран буфер за безопасност.

Edmunds.com продължи да тества електрически превозни средства, използвайки свой собствен стандартен метод, за да види дали те отговарят на техните рекламирани прогнози за пробег. Към юли нито едно превозно средство на Tesla не ги е покрило, каза Elfalan.

"Те станаха наистина добри в използването на правилника и максимизирането на определени места в него, за да работят в тяхна полза, включвайки тестове на EPA", каза Елфалан пред "Ройтерс". Практиката може "погрешно да представи какво ще изпитат техните клиенти с колите си".
"Ще се бием по плажовете и във въздуха, ще се бием на летищата, ще се бием по полята и по улиците, ще се бием по хълмовете. Никога няма да се предадем!"

Уинстън Чърчил

Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 2198
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от контрол_alt » 29 Юли 2023, 16:34

................ продължение

Корейските регулатори глобиха по-рано тази година Tesla и изискаха публично да признае, че е подвела потребителите през 2019 г.. Мъск и двама местни ръководители направиха това в изявление от 19 юни, признавайки "фалшива/преувеличена реклама".


Как и защо се отклоняват клиенти

Tesla е доставила около 1.3 милиона коли през 2022 г., което е близо 13 пъти повече от преди пет години. С нарастването на продажбите нараства и търсенето на срещи за обслужване. Чакането за преглед понякога е било месец, според един от източниците, запознати с дейността на "екипа за отклоняване".

Tesla инструктира собствениците да резервират срещи чрез телефонно приложение. Компанията установи, че много проблеми могат да бъдат решени от нейните "виртуални" сервизни екипи, които дистанционно да диагностицират и коригират различни проблеми.

Консултантите са обучени да казват на клиентите, че одобрените от EPA оценки на обхвата са само прогноза, а не действително измерване, и че батериите се разграждат с времето, което може да намали обхвата. Съветите, които се дават, са за разширяване на обхвата чрез промяна на навиците на шофиране.
Ако дистанционната диагностика открие нещо друго нередно с превозното средство, което не е свързано с пробега, консултантите са инструктирани да не казват на клиента, каза един от източниците. Мениджърите им казали да приключват случаите.
Освен това Tesla актуализира приложението си за телефон, така че всеки клиент, който се оплаква от обхвата, вече не може да резервира срещи за сервиз, каза един от източниците. Вместо това те могат да поискат някой от Tesla да се свърже с тях. Често отнемаше няколко дни, преди собствениците да се свържат поради голямото натрупване на жалби за обхвата, каза източникът.

Актуализацията пренасочила всички оплаквания за обхват на действие в САЩ към екипа за отклоняване в щата Невада, който скоро започнал да обработва до 2 хил. случая на седмица, което понякога включвало множество оплаквания от клиенти, разочаровани, че не могат да си запишат час за обслужване, каза един от хората.


Очакванията са екипът да прключва около 750 случая на седмица. За да постигнат това, офис супервайзърите казали на консултантите да се обадят на клиент само веднъж и, ако няма отговор, да затворят случая като неотговарящ на изискванията за внимание, каза източникът. Когато клиентите отговорили, на консултантите било казано да се опитат да завършат разговора за не повече от пет минути.


В края на 2022 г. мениджъри, целящи бързо приключване на случаите, казаха на консултантите да спрат провеждането на дистанционни диагностични тестове на превозни средства на собственици, които са съобщили за проблеми с обхвата, според един от хората, запознати с операциите на екипа за отклоняване."На хиляди клиенти беше казано, че няма проблем с колата им" от съветници, които никога не са провеждали диагностика, каза източникът.


Tesla наскоро спря да използва екипа си за отклоняване в Невада, за да обработва оплаквания, свързани с пробег, според човек, запознат с въпроса. Консултантите по виртуални услуги в офис в Юта вече се занимават със случаи на обхват, каза източникът. "Ройтерс" не можа да определи защо е направена промяната.

https://www.dnevnik.bg/sviat/2023/07/29 ... a/?ref=rss
"Ще се бием по плажовете и във въздуха, ще се бием на летищата, ще се бием по полята и по улиците, ще се бием по хълмовете. Никога няма да се предадем!"

Уинстън Чърчил

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 3263
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от pnp5q » 17 Авг 2023, 10:27

Не им разбирам, но ми харесва как изглеждат старите коли - та погледах тук един канал в ютюб - находки в изоставени хамбари - имало едно време в Айова един Додж, чието масло е сменяно за последно през 1962 година... :)

https://www.youtube.com/watch?v=NVNK4KebW70
"Времето е ваше, ама парите са наши." - чуто от Васил Найденов

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 43417
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от Dinain » 26 Авг 2023, 22:06

Тъчскрийните в кокпита – по-опасни от шофиране под въздействие на наркотици
Времето за реакция на водача под въздействието на канабис се увеличава с 21 процента, с 46 процента – при разговор с мобилен телефон до ухото и с 57 процента – при „цъкане“ по тъчскрийн. Това е заключението на Британския изследователски институт за пътна безопасност TRL след проучване, посветено на разсейването на шофьорите.
Шведското специализирано издание „Vi Bilägare“ сравнява управлението на тъчскрийна в 11 нови модела автомобили с това при старо Volvo V70, произведено през 2005 г., без нито един екран. При опита по време на шофиране трябва да бъдат настроени отопляемите седалки, включително температурата им, дневния километраж, осветлението на таблото и радиото. При V70 участниците в теста се справят с това упражнение за десет секунди.

При новите модели същите операции им отнемат значително повече време: 13,5 секунди в Dacia Sandero, 23,5 секунди в Tesla Model 3, 29,3 секунди в Seat Leon, 30,4 секунди в BMW iX. А шофьорите на китайския SUV MG Marvel R „забиват“ за цели 44 секунди в огромния 19,4-инчов сензорен екран в центъра на кокпита.
https://autobild.bg/%d1%82%d1%8a%d1%87% ... %be%d1%82/
“Обережно, падає бімба! 💣

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Аватар
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 1765
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от COMMANDER_KEEN » 28 Авг 2023, 09:30

Ш са сетят... Половината неща, за които си има физическо копченце, което си го знаеш къде е и можеш да го цъкнеш без въобще да поглеждаш, сега трябва да ровиш за тях в менюта и подменюта. Между другото същото важи и за ултра модерната кабина на космическия кораб на Space-X - същата работа. Според мен е само въпрос на време да започнат да се завръщат физическите копчелъци за основни функции.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 13291
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от Amazon » 28 Авг 2023, 15:44

COMMANDER_KEEN написа:
28 Авг 2023, 09:30
Ш са сетят... Половината неща, за които си има физическо копченце, което си го знаеш къде е и можеш да го цъкнеш без въобще да поглеждаш, сега трябва да ровиш за тях в менюта и подменюта. Между другото същото важи и за ултра модерната кабина на космическия кораб на Space-X - същата работа. Според мен е само въпрос на време да започнат да се завръщат физическите копчелъци за основни функции.
За щастие при мен и на шевито и на субарото всичко важно е на копчета. Особено на шевито. Има едни пера на волана, ако искаш нещо да смениш информацията на централния екран, но те не разсейват толкова. На Тесла климатика да си пуснеш, или музика и трябва да се ровиш в менюта и екрани. Болта беше същата работа. Много неудобно. Спестява пари на производителя, но яко прецаква потребителя.

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 10120
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от EddieBG » 28 Авг 2023, 15:51

За космическия кораб далеч не съм убеден че да му наблъскаш панела с двеста копчета е по-добрия вариант.

За автомобила - основните и най-често използвани функции - задължително с хардуерни копчета.

Между другото, има една нова тактилна тъч технология, при която виртуалните бутони на екрана изкачат навън с няколко милиметра и се чувстват физически при докосване, както и реагират.
"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов

miau
Редовен потребител
Мнения: 495
Регистриран на: 16 Фев 2017, 00:14
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от miau » 28 Авг 2023, 16:04

То, и самото докосване е проблем. Бях сложил едно радио в колата, което беше със сензорни бутони. Звука се управляваше с обикновен потенциометър. Просягам се да усиля/намаля звука и я съм сменил я радиостанцията, я УКВ/КВ, я песента, защото ръката ми е минала достатъчно близо до тия "сензори". Отврат.
При нормални копчета не е нужно да гледам какво натискам. Просто знам, че третото копче от лявно на дясно е за следваща песен, второто за предишна и т.н. И докато не съм ги натиснал нищо не се случва.
All those... moments will be lost... in time,... like tears... in rain.

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 43417
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от Dinain » 29 Авг 2023, 03:16

Мисля, че няма спор, заменянето на управлението на основни функции от физически копчета на бутони в тъчскрийн е решителна крачка назад в UX.

Производителите много добре го знаят това, но както казва Амазон, се правят на ударени заради спестените разходи. Само вълна от съдебни дела и регулация ще ги върнат.
“Обережно, падає бімба! 💣

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 3263
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от pnp5q » 08 Сеп 2023, 21:47

BMW се отказва (рус.) да дере за включване на отоплението на седалките - "услугата" се оказала "непопулярна" - мхе-мхе.
"Времето е ваше, ама парите са наши." - чуто от Васил Найденов

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7278
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от Almasy » 09 Сеп 2023, 08:58

COMMANDER_KEEN написа:
28 Авг 2023, 09:30
Ш са сетят... Половината неща, за които си има физическо копченце, което си го знаеш къде е и можеш да го цъкнеш без въобще да поглеждаш, сега трябва да ровиш за тях в менюта и подменюта. Между другото същото важи и за ултра модерната кабина на космическия кораб на Space-X - същата работа. Според мен е само въпрос на време да започнат да се завръщат физическите копчелъци за основни функции.
+1

Не само неудобно по време на движение (може и дори опасно), но и направо затормозяващо дори и да си спрял.
Без да искам (защото съм внимавал в пътя, естествено) по време на телефонен разговор съм натиснал нещо на тъч скрийна, и вместо да усиля звука на разговора съм усилил звука на навигацията - при следващото "завийте наляво" колата направо се разтресе.
Спрях и ми трябваше половин час цъкане, докато разбера как да намаля звука точно на навигацията а не на телефоните разговори или ентътеймънт системата.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
bigdragon
Редовен потребител
Мнения: 955
Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
Местоположение: Варна
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от bigdragon » 12 Яну 2024, 17:10

Когато имаш мотор на всяка гума...
https://youtu.be/V64pSunn84w

https://youtu.be/NwHbJ7HN1sU
"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това. :|
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...! :shock:

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 43417
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от Dinain » 07 Мар 2024, 10:29

Бутоните в салона на автомобила се връщат по принуда
Разпространението на огромни екрани в автомобила беше направено за сметка на старите бутоните и превключватели. Физическите контроли обаче може да се завърнат, ако производителите на автомобили искат да получат максимални оценки за безопасност от Euro NCAP за своите автомобили.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... po-prinuda
“Обережно, падає бімба! 💣

Сбърках!
Т-72, 24.02.22


Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 3263
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: За всичко, свързано с автомобилите

Мнение от pnp5q » 11 Юни 2024, 12:02

"Времето е ваше, ама парите са наши." - чуто от Васил Найденов

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани