Общи приказкиЕнергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Място за разтуха

Модератори: Ksantip, Sharana, pnp5q

Отговори
COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 542
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Енергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Мнение от COMMANDER_KEEN » 25 Ное 2021, 09:26

Вангата в мен казва, че до пролет ще започнат да преосмислят позицията... Иначе доста красиво самоубийство.
п.п. чудя се кога VAG и компания ще изнесат заводите в Китай...

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 7114
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Енергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Мнение от EddieBG » 25 Ное 2021, 10:59

COMMANDER_KEEN написа:
25 Ное 2021, 09:26
п.п. чудя се кога VAG и компания ще изнесат заводите в Китай...
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China
Founded 1985; 36 years ago
Говорят, принято решение перевести теперь Талибан в разряд террористических организаций, разрешённых в России.

Аватар
jarl_Ragnar
Редовен потребител
Мнения: 1546
Регистриран на: 12 Май 2017, 12:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Енергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Мнение от jarl_Ragnar » 25 Ное 2021, 13:58

COMMANDER_KEEN написа:
25 Ное 2021, 09:26
Вангата в мен казва, че до пролет ще започнат да преосмислят позицията... Иначе доста красиво самоубийство.
п.п. чудя се кога VAG и компания ще изнесат заводите в Китай...
А, на пролет слънцето светва, подухва ветрец, животът изглежда светъл... иначе, зеленото им споразумение е нещо такова:
Нулевата неутралност в Германия трябва да бъде постигната преди общоевропейската - през 2045 г., а не през 2050-а.

Измества се и желаната цел за отказ от въглищата като източник на енергия - 2030 г. вместо 2038-а.

Трите партии искат по германските пътища да има поне 15 млн. електромобила до 2030 г. (предишната цел бе 14 млн.).

Ще са необходими и 1 млн. пункта за зареждане на електромобили до 2030-а, но това е цел, зададена от последното правителство на канцлена Ангела Меркел, която новата коалиция запазва. Броят на тези пунктове в момента е едва 49 хил. За целта кабинетът ще си сътрудничи с бизнеса - ще намали бюрокрацията и ще оптимизира всички процедури, но ще разчита основно на финансиране от частния сектор.

Трябва, също до края на десетилетието, да се увелии делът на жп транспорта в товарните превози с 25% до края.

Не бе постигнато обаче съгласие за забрана на производството на коли с двигатели с вътрешно горе. Такава искаха "Зелените", но социалдемократите и либералите не приеха. В замяна, смятат коалиционните партньори, ускоряването на прехода към електромобили ще ускори и въздействието за намаляване на парниковите емисии.
До колкото чета, синят водород не е толкова син и не е толкова безвреден колкото се надяват... но пък вече се вписва едва ли не в решението на проблема?! И това с ел автомобилите... добре бе, тези батерии, в които основен компонент е лития не притеснява ли някого от зелените, че при добива му, земите около "рудниците" условно казано, стават неизползваеми и обезводнени пустини? И това, при все още развиваща се индустрия на ел. автомобили. А батериите им не са с размерите на тези в смартфоните... нале? Ще борим засушаването със... засушаване? Нещо като пожар с пожар ...
:)

https://www.youtube.com/watch?v=AsxjjLbn28Q
Здравейте и добре дошли във Fenixforum.net, няма да толерираме псувни, обидите и унизителните прозвища- комуняги, фашаги, рашки, пиндоси, гейропейци, тарамбуки, социаглисти- нямат място тук. Расистски призиви, призиви за насилие и геноцид са неприемливи.

COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 542
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Енергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Мнение от COMMANDER_KEEN » 25 Ное 2021, 15:34

EddieBG написа:
25 Ное 2021, 10:59
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China
Founded 1985; 36 years ago
Toва ясно, мисълта ми беше за заводите, дето понастоящем са из Германията. С тия цени на тока и суровините няма да издаянят дълго на конкуренцията. Фабриката на Ваг във Волфбург си има собтсвен тец (на въглища!), който уж в момента правят да е с газ...
Като един Голф стане с 20-30% по-скъп от аналогична американска или японска кола, колкото точно ще продадат?
jarl_Ragnar написа:
25 Ное 2021, 13:58
добре бе, тези батерии, в които основен компонент е лития не притеснява ли някого от зелените, че при добива му, земите около "рудниците" условно казано, стават неизползваеми и обезводнени пустини? И това, при все още развиваща се индустрия на ел. автомобили. А батериите им не са с размерите на тези в смартфоните... нале? Ще борим засушаването със... засушаване? Нещо като пожар с пожар ...
То да е само лития. За медта писах по предните страници. Положението там не е по-розово. Има и друг красив момент - след 20-тина години ще започне със страшна сила да се трупа нов вид боклук - използвани батерии от автомобили. Също приятно мръсен, труден за утилизиране.

Правят си сметките без кръчмаря за пореден път...
Шарана сигурно е на друго мнение де... ;)

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 7114
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Енергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Мнение от EddieBG » 25 Ное 2021, 17:23

COMMANDER_KEEN написа:
25 Ное 2021, 15:34
EddieBG написа:
25 Ное 2021, 10:59
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China
Founded 1985; 36 years ago
Toва ясно, мисълта ми беше за заводите, дето понастоящем са из Германията. С тия цени на тока и суровините няма да издаянят дълго на конкуренцията. Фабриката на Ваг във Волфбург си има собтсвен тец (на въглища!), който уж в момента правят да е с газ...
Като един Голф стане с 20-30% по-скъп от аналогична американска или японска кола, колкото точно ще продадат?
Ще измислят нещо, едва ли държавата ще си хвърли автомобилната индустрия на кучетата...
То да е само лития. За медта писах по предните страници. Положението там не е по-розово. Има и друг красив момент - след 20-тина години ще започне със страшна сила да се трупа нов вид боклук - използвани батерии от автомобили. Също приятно мръсен, труден за утилизиране.
Tesla: 92% от материалите в нашите батерии могат да се рециклират

Дори и да са послъгали с някой и друг процент, след 20 години технологиите за рециклиране ще са доста напреднали, та не мисля че тогава ще има камари от неизползвани стари батерии.
Говорят, принято решение перевести теперь Талибан в разряд террористических организаций, разрешённых в России.

COMMANDER_KEEN
Редовен потребител
Мнения: 542
Регистриран на: 05 Авг 2016, 14:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Енергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Мнение от COMMANDER_KEEN » 25 Ное 2021, 17:39

EddieBG написа:
25 Ное 2021, 17:23
Ще измислят нещо, едва ли държавата ще си хвърли автомобилната индустрия на кучетата...
М нямат много опции като прозиводството е скъпо - тежко субсидиране, т.е. данъкоплатеца ще я плати тая разлика. Или грубиянски мита за колите произведени извън ЕС, което пак ще е за сметка на данъкоплатеца...
EddieBG написа:
25 Ное 2021, 17:23
Tesla: 92% от материалите в нашите батерии могат да се рециклират

Дори и да са послъгали с някой и друг процент, след 20 години технологиите за рециклиране ще са доста напреднали, та не мисля че тогава ще има камари от неизползвани стари батерии.
Те и сега голяма част от боклуците са рециклируеми, ама колко се рециклират е съвсем друг въпрос. На каква цена пък е съвсем отделна тема. Нямам никаква представа колко върви рециклирането на батериите от една Тесла, но няма да се учудя ако е няколко хилядарки. И ако съм прав, купчините използвани акумулатори ще си растат. Или ще поемат към някоя страна от третия свят, където пак ще ги трупат :D

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 3230
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Енергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Мнение от Sharana » 26 Ное 2021, 01:34

COMMANDER_KEEN написа:
25 Ное 2021, 15:34
Toва ясно, мисълта ми беше за заводите, дето понастоящем са из Германията. С тия цени на тока и суровините няма да издаянят дълго на конкуренцията. Фабриката на Ваг във Волфбург си има собтсвен тец (на въглища!), който уж в момента правят да е с газ...
Като един Голф стане с 20-30% по-скъп от аналогична американска или японска кола, колкото точно ще продадат?
Ами като за начало тока в Япония, че и в Корея е по-скъп от немския, също без перспектива да върви надолу. Но държат се някак, явно не е до цената на тока. Отделно, че в миналото (даже без да отчитаме инфлацията) индустрията в Германия е плащала повече за ток и някак Голфа не е струвал изведнъж 20% повече заради това...
In a nutshell, the roll-out of renewable energies on a huge scale has had two opposite effects on power prices in Germany. On the one hand, cheap renewable electricity flooded the power market, pushing down wholesale power prices. This mainly benefits large and energy-intensive industrial companies, because many can basically source their electricity at wholesale prices.

On the other hand, the capital-intensive deployment of renewables pushed up power prices for everybody else - namely households. This is because Germany mainly finances the roll-out of wind turbines and solar arrays, as well as the modernisation of the grid, with numerous fees and levies that are added to wholesale power prices and paid by consumers with their bills - except for the companies that benefit from exemptions of various degrees.

The following two graphs illustrate these opposing effects of the energy transition on power prices in Germany. The first traces the development of wholesale power prices and clearly shows the downward trend when the energy transition gathered pace around ten years ago (the recent uptick is a Europe-wide phenomenon mainly caused by rising prices for CO2 allowances in the European Emissions Trading System ETS):
Изображение

Та в момента няма индикации, че цената на тока ще се изстреля неудръжимо нагоре, още повече пък за индустрията, която плаща сигурно най-ниската цена в Европа, не случайно от всички съседи се сипят обвинения:
In contrast, large companies enjoying maximum exemption from taxes and levies pay low rates for electricity in an international comparison because wholesale power prices are consistently lower in Germany than elsewhere in Western Europe, mainly due to the impact of renewables mentioned earlier...Germany's low wholesale power prices benefitting the largest consumers have led to accusations by neighbouring European countries that Germany distorts competition by supplying its industry giants with unfairly cheap electricity...
И като цяло това как индустрията ще избяга заради енергийния преход се чува вече поне 10 години, но на практика някак не се наблюдава...
German industry has warned repeatedly that high power prices could lead to an exodus of companies to cheaper production locations abroad. But so far, there is little to no empirical evidence that German companies have relocated production abroad to escape the effects of the country’s climate policies. Even the industry-sponsored German Economic Institute (IW Köln) states that industry exemptions from taxes and levies on the power price have meant that "no systematic exodus of energy-intensive companies has been observed."

To the contrary, industry's total share of Germany's economy has even risen slightly over the past 20 years. This is in sharp contrast to many other countries like France, Britain and the US, where industry's role has declined significantly over the same period.
Колкото до колите - да му мислят производителите как да направят адекватни за времето си коли. За сега положението не е никак розово и ако не се стегнат ще се залязат за няма и 20 години като причината определено няма да е в цената на тока в Германия :mrgreen:
Електричките им на китайския пазар са пълен провал, местния мениджмънт вече го отнесе там, но CEOто на VAG също виси на косъм в момента, в не малка степен заради фиаското в Китай, който е (по техните си думи) най-важния пазар (не само за VAG, а за всички). По-възрастните, които продължават да си купуват немски автомобили не искат електрички, а по-младите искат съвременни коли, които са повече като смартфон, отколкото превозно средство. Тесла определено предлага това, затова се и ползва с такъв успех там, китайските аналози обаче не изостават особено. Затова и на фона на теслите и китайските електрички ID семейството на VW изглежда като ретроавтомобил - мултимедията и софтуера можеха да се водят съвременни ако сеге беше най-много 2010та.

Провала за сега може и да е основно в Китай, но траекторията е доста ясна. След десетина години, когато демографията се поднови и сегашните основни покупатели на нови автомобили (със съответните вкусове и не искащи новите неща) бъдат заменени от в момента 20 и 30 годишните картинката ще е много подобна, а към този момент Европа вече ще е залята от китайски (а и не само) електрички, та избор (за разлика от сега) ще има. Ако и тогава продължават да правят, каквото си могат, то хич няма цената на тока да им е основния проблем :mrgreen:
COMMANDER_KEEN написа:
25 Ное 2021, 15:34
Има и друг красив момент - след 20-тина години ще започне със страшна сила да се трупа нов вид боклук - използвани батерии от автомобили. Също приятно мръсен, труден за утилизиране.
Ако пробваш сега да си намериш батерия от стара електричка (за да си заменяш износената примерно използвайки някоя влязла в моргата, но със здрава батерия) ще се видиш в чудо. Причината е, че се изкупуват като топъл хляб, та успех в търсенето.
Когато падне под 60-70% след 15+ години вече плаче за замяна при автомобила, но стационарните батерии (било то домашни пакове, които стоят в мазето или просто огромни индустриални батерии за съхранение на ВЕИ енергия) нямат нужда от пиковата плътност и такива излизащи от употреба батерии са им идеални, а най-важното много изгодни. След още 5 - 10 години "втори живот" ще е време за рефъбришмент, който да ги върне на 50-70% капацитет и след още 5 вече ще е време за рециклиране. При по-масово разпространение към 2030та въпроса с рециклирането ще е за след 2050та, та има още много време за развитие на технологиите в тази посока
COMMANDER_KEEN написа:
25 Ное 2021, 17:39
Те и сега голяма част от боклуците са рециклируеми, ама колко се рециклират е съвсем друг въпрос. На каква цена пък е съвсем отделна тема.
Така е, всичко опира до цена. Ако новото е по-скъпо от рециклираното е сложно. Ако обаче със "зелени" данъци оскъпяваш новото, то рециклираното става по-атрактивно, колкото повече го прилагаш толкова по-евтино става заради economies of scale и в един момент си там, откъде си тръгнал като цена, но вече по другия метод. В някои сфери просто липсва именно този начален импулс, нищо че технологиите са се развили и са относително готови. В ЕС последните десетина години доста активно се побутва в тази посока, та процента рециклирани неща се покачва стабилно всяка година. Ако приемат последните предложение някои неща да се забранят за депониране в сметище след 2025та и още по-дълъг списък с неща след 2030та, то това ще е още един тласък.
According to the proposals, recyclable waste would be banned from landfills by 2025 (plastics, metals, glass, paper, cardboard and biodegradable waste). This ban is likely to also cover all recoverable municipal waste by 2030.Member States will be set a 30% resource efficiency target by 2030, linked to raw material consumption and gross domestic product (GDP). It is intended to encourage and improve resource productivity. The focus lies on those materials promising the most economical and environmental benefit.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 9104
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Енергиен преход, Зелена енергетика и прочие

Мнение от Amazon » 26 Ное 2021, 05:12

COMMANDER_KEEN написа:
25 Ное 2021, 15:34
Има и друг красив момент - след 20-тина години ще започне със страшна сила да се трупа нов вид боклук - използвани батерии от автомобили. Също приятно мръсен, труден за утилизиране.
Не съм сигурен, дали проблема с планините използвани батерии не се преекспонира. Вече има натрупана информация по въпроса и не се налага да гадаем. Чета във форума на Шеви Болт, че при брутална експлоатация, използване само на бустърно зареждане и натрупани 80 000 мили, капацитета на батерията е спаднал с 10%. Демек пробега от 300 мили, ще падне на 270. А при Тесла примерно, се подменят отделни клетки, а не цялата батерия.

Та въпроса е, за колко време среден европеец, ще извърти 300 000 километра, че намаляването на пробега с 20-30%, да наложи смяна на колата и изхвърляне на батерията?

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани