Военноморски разделМалко броня на съвременните крайцери

Модератори: Sharana, Amazon

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 7275
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от Amazon » 23 Ное 2019, 03:26

Четях си за последните мохикани - крайцери с 8 инчови скорострелни оръдия от примерно Des Moines класс https://en.wikipedia.org/wiki/Des_Moines-class_cruiser пенсионирани краят на седемдесетте.

И се чудя, какво ще стане ако Арли Бърк се построи в подобен як стоманен (150 мм пояс и 90 мм палуба) корпус, вместо във 8мм фолио стандартна морска стомана, от които е направен сега.

Виждам само плюсове. Стоманата не е скъпа, поне не в сравнение с електронните и оръжейни чудеса, които носи Арли. Кораба ще е малко по-голям и тежък, но това е добре за кораб.

- Ще има място за по-мощна енергоустановка.

- Ще бъде много по-стабилен при тежко време

- Парктически нопотопяем при инциденти, сблъсъци с други съдове, или с дъното.

- Повишена издръжливост на свръхзвукови ПКР, пикиращи КР и леки торпеда. Не че не могат да го унищожат, но едно е като те тресне ракетата да ти разцепи кораба на две и да избие на място четвърт от екипажа, друго да направи пробойна и да извади от строя част от бойните системи.

- Голяма вероятност да издържи единично попадение на дозвукова ПКР и да остане в строя.

- Голяма устойчивост срещу зерг-ръш от катери с малки ПКР, и/или голямокалибрени картечници, като китайските синявици, или иранските самоубийци.

- Пълна неуязвимост срещу ПТУР, които виждаме че здраво се използват при асиметрични конфликти. Един саудитски боен кораб скоро отнесе такава и приключи кариерата.

- Има някаква вероятност, кораба да оживее след попадение на 533мм торпедо от подводница и да докрета до базата. Нещо немислимо за съвремените фрегати, разрушители и крайцери, които просто се разцепват.

И всичко това на не много висока цена. Обсъждали сме защо, съвременни линкори са безмислени. Но тук иде реч за най-успешният клас кораби от ВСВ - крайцерите, където бронята не е толкова много, но това че я има е решаващо. Не бронирани чудовища а просто много, ама много здрави кораби от истинска кована стомана. Примерно нещо от рода на повече от 24мм извън пояса и бронираната палуба. Или дори без бронирани пояс и палуба!

Просто не може няколко чифта джапанки в моторница с извънбордов двигател и монтирана 12мм картченица заредена с бронебоно-запалителни, да се доближат на километър от крайцер за 2 милиарда долара и спокойно да разстрелят всички дежурни на мостика, да извадят от строя оръдието, да надупчат двигателите през борда и да си тръгнат. Ако имат късмет може и да взривят бойната глава на някоя SM-6 или Томахоук и крайцера да приключи бойната си кариера без особено достойнство.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1435
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от centara » 23 Ное 2019, 06:27

Това неминуемо ще доведе до снизяване на някой друг параметър - далечина на плаване, скорост, оборудване, битови условия за екипажа и според мен това ще е размяна "кон за кокошка". За стабилността е спорно дали ще стане по-стабилен.
Пълната информационна картина, далекобойните оръжия и скоростта са доста по-добра защита от бронята, имхо.
антисемитѝзъм
Враждебно отношение спрямо евреите.
http://rechnik.info/%D0%B0%D0%BD%D1%82% ... 1%8A%D0%BC

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 3371
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от Кухулин » 23 Ное 2019, 06:28

Всички изброени плюсове имат достатъчно съмнителен и/или епизодичен характер, а минуса е константен - твърде висока цена. Да, стоманата е евтина, но разработката е скъпа, а експлоатацията е още по-скъпа - голям тонаж, голям екипаж, много заплати.

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 7024
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от vassiln » 23 Ное 2019, 09:33

Amazon написа:
23 Ное 2019, 03:26
...
- Пълна неуязвимост срещу ПТУР, които виждаме че здраво се използват при асиметрични конфликти. Един саудитски боен кораб скоро отнесе такава и приключи кариерата.
...
Нещо съм пропуснал. Може ли малко повече информация?

И между другото, къде е връзката между бронирания корпус и "повече място" за енергоустановка?
Иначе, не съм сигурен, че бронираният корпус е по-устойчив към прекършване. Изобщо мисля, че за здравината на корпуса откъм прекършване е по-важен набора, а не обшивката.
Cause what does it means to live in a tower of gold, if it is built on an island of shit?

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 7275
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от Amazon » 23 Ное 2019, 23:58

centara написа:
23 Ное 2019, 06:27
Това неминуемо ще доведе до снизяване на някой друг параметър - далечина на плаване, скорост, оборудване, битови условия за екипажа и според мен това ще е размяна "кон за кокошка". За стабилността е спорно дали ще стане по-стабилен.
Пълната информационна картина, далекобойните оръжия и скоростта са доста по-добра защита от бронята, имхо.
Защо? Само заради няколко тона в повече? И как точно бронята пречи на далекобойните оръжия?

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 7275
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от Amazon » 24 Ное 2019, 00:00

Кухулин написа:
23 Ное 2019, 06:28
Всички изброени плюсове имат достатъчно съмнителен и/или епизодичен характер, а минуса е константен - твърде висока цена. Да, стоманата е евтина, но разработката е скъпа, а експлоатацията е още по-скъпа - голям тонаж, голям екипаж, много заплати.
Защо по- голям екипаж? Пишем за Арли Бърк със същите системи, но две идеи по-здрав корпус от евтина стомана.

Имам чувството, че малко пишете по инерция.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 7275
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от Amazon » 24 Ное 2019, 00:04

vassiln написа:
23 Ное 2019, 09:33
Amazon написа:
23 Ное 2019, 03:26
...
- Пълна неуязвимост срещу ПТУР, които виждаме че здраво се използват при асиметрични конфликти. Един саудитски боен кораб скоро отнесе такава и приключи кариерата.
...
Нещо съм пропуснал. Може ли малко повече информация?

И между другото, къде е връзката между бронирания корпус и "повече място" за енергоустановка?
Иначе, не съм сигурен, че бронираният корпус е по-устойчив към прекършване. Изобщо мисля, че за здравината на корпуса откъм прекършване е по-важен набора, а не обшивката.
Съгласен съм, но ако не се лъжа при съвременните кораби едното върви ръка за ръка с другото. Носещите елементи се допълват от обшивката. Пишем за стоманен корпус, набора, или гъстотата на ребрата е по-важен при дървените кораби.

Аватар
Сун Дзъ
Редовен потребител
Мнения: 546
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от Сун Дзъ » 24 Ное 2019, 00:32

Бронята е хубаво нещо, защото колкото и да ти е добра ПВО, ПРО или ПЛО, винаги може да ти се сбъгне нещо в най-неподходящия момент.
Но е по-добре вместо чиста стомана да е някакъв композит, кевлар .... нещо здраво и леко. Защото тонажът може да се вдигне драстично, а с това идват проблемите - по-големи машини, по-висок разход и т.н.
На времето броненосците са ги обличали с бронирани листове върху корпуса - примерно по 30 бронеплочи на борд. Това е нещо като поставяне на бронежилетка.
Amazon написа:
23 Ное 2019, 03:26

- Има някаква вероятност, кораба да оживее след попадение на 533мм торпедо от подводница и да докрета до базата. Нещо немислимо за съвремените фрегати, разрушители и крайцери, които просто се разцепват.
Перитата държат здраво на бой

https://www.youtube.com/watch?v=qzn5L-82GdE

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 3371
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от Кухулин » 24 Ное 2019, 05:16

Amazon написа:
24 Ное 2019, 00:00
Кухулин написа:
23 Ное 2019, 06:28
Всички изброени плюсове имат достатъчно съмнителен и/или епизодичен характер, а минуса е константен - твърде висока цена. Да, стоманата е евтина, но разработката е скъпа, а експлоатацията е още по-скъпа - голям тонаж, голям екипаж, много заплати.
Защо по- голям екипаж? Пишем за Арли Бърк със същите системи, но две идеи по-здрав корпус от евтина стомана.

Имам чувството, че малко пишете по инерция.
Системите няма как да са същите, ако тонажа е по-голям. Добавяш десетина хиляди тона водоизместване, което значи повече обеми за енергетика, повече обеми за защита, повече обеми за обслужване. Оттам по естествен път идват и повече обеми за въоръжение, иначе композицията няма да е оптимална. Неслучайно големите кораби имат дебели брони, а малките кораби имат тънки брони.

Чисто математически това е свързано с факта, че повърхността нараства с втора степен от линейния размер, а обема - с трета степен.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 738
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Малко броня на съвременните крайцери

Мнение от gabocvet » 24 Ное 2019, 07:26

Малко четиво за размисъл https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1 ... 0%B5%D1%80

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани