Студена война и деколонизацияКорейската война 1950-1953г.

1945-1989
Отговори
iasen ianakiev
Редовен потребител
Мнения: 9878
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:57
Контакт:
Status: Offline

Корейската война 1950-1953г.

Мнение от iasen ianakiev » 02 Сеп 2019, 19:35

Малко статистика на американската армия.
https://mikle97.livejournal.com/#post-mikle97-77017

https://mikle97.livejournal.com/64626.html

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Корейската война 1950-1953г.

Мнение от Almasy » 02 Сеп 2019, 20:33

F-86 vs MiG-15
Интересно ще е някой да направи анализ
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1417
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Корейската война 1950-1953г.

Мнение от centara » 04 Сеп 2019, 13:28

Almasy написа:
02 Сеп 2019, 20:33
F-86 vs MiG-15
Интересно ще е някой да направи анализ
Сравнението между F-86 и МиГ-15 има два аспекта: тактико-технически характеристики от една страна и конструктивни особености авиационно оборудване от друга страна. ТТХ лесно се поддават на количествено измерване и тяхното отражение върху изхода е от евентуален въздушен бой е сравнително лесно. Затова и сравняването на ТТХ е сравнително скучно занимание. С оборудването не е така - много е трудно да се направи категорична преценка за ефекта от противо-претоварващ костюм върху изхода на въздушния бой. Този аспект на сравнението е по-спорен, но и по-интересен.
Ако двата аспекта се разгледат отделно се получава горе-долу следното:
Що се отнася до ТТХ - МиГ-15 е по-лек, с по-висока тяговъоръженост, което му дава предимство при маневрите във вертикална плоскост. МиГ-15 има и малко по-висок таван на полета, което теоретично би позволило пилотите му да избират времето и мястото на въздушния бой. На практика, това се е случвало по-скоро рядко. От друга страна F-86 има малко по-ниско натоварване на крилото, което води до по-добра хоризонтална маневреност особено на малки височини. F-86 има също и малко по-голяма продължителност на полета (по-голям горивен запас) и може да води въздушен бой за по-дълго време. Максималната скорост на самолетите е приблизително еднаква. Обобщено - по ТТХ МиГ-15 има леко предимство.
Относно втория аспект - МиГ-15 не е толкова аеродинамично изпипан и става трудно-управляем на висока дозвукова скорост. F-86 има изцяло управляем хоризонтален стабилизатор и може да мине и на свръхзвук, ако е необходимо. Това прави полета на висока скорост предпочитан за пилотите на F-86, особено за измъкване от неизгодна позиция. Много сериозно предимство за F-86 е наличието на хидроусилватели на органите за управление. При високи претоварвания F-86 се управлява с лекота, докато пилотът на МиГ-15 ще трябва да напъва мишци до скъсване. При продължителен въздушен бой, това води до значително по-голяма умора.
Що се отнася до въоръжението - и при двата самолета то не е оптимално. На F-86 е твърде слабо и не е ефективно срещу простата и здрава конструкция на МиГ-15. Често МиГ-ове се завръщат в базите си с множество попадения. Въоръжението на МиГ-15 е мощно (1х37 мм и 2х23мм оръдия) и при точно попадение е смъртоносно. Проблемът е, че 37 мм и 23 мм оръдия имат различни балистични характеристики и е трудно противников самолет да бъде обстрелян прицелно и с всички оръдия. МиГ-15 има и доста примитивен прицел, който при високи претоварвания практически не върши работа. От своя страна F-86 има значително по-съвършен прицел с радиодалекомер и изчислител на поправката при стрелба, което позволява воденето на точен огън от голяма дистанция. Друго предимство на пилотите на F-86 е, че седалката е разположена по-високо и имат по-добър обзор назад. Обобщено - предимството като цяло е за F-86.
На практика, пилотите на МиГ-15 имат доста трудности да материализират предимството си в ТТХ. Причините за това са основно две - по-лошия обзор от кабината, особено назад - ако не знаеш какво прави противника ти е трудно да предприемеш ответни мерки. Другата причина е липсата на хидроусилватели на органите на управление. Пилотите на F-86 с лекота и бързина могат да преминават от един маньовър в друг, докато за пилотите на МиГ-15 това е тежка физическа работа и съответно става по-бавно. Във въздушен бой обикновено печели този, който се ориентира по-правилно и действа по-бързо. Като цяло продължителният въздушен бой е по-добър за американците.
Общо взето историята потвърждава горното. Официалното съотношение 10:1 в полза на F-86 вече не се приема насериозно и повечето изследователи (западни) клонят между 1,5:1 до 2:1 в полза на F-86, като срещу руските пилоти се приема, че то е още по-ниско.
Накратко е това.
антисемитѝзъм
Враждебно отношение спрямо евреите.
http://rechnik.info/%D0%B0%D0%BD%D1%82% ... 1%8A%D0%BC

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Корейската война 1950-1953г.

Мнение от Almasy » 04 Сеп 2019, 14:42

Благодаря.
Бях чел някъде, че след корейската война американците, не особено доволни от представянето на Сейбър`а, настояват за тотално нова компановка на бъдещия (тогава) "масов" истребител.
Или нещо от този род.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1417
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Корейската война 1950-1953г.

Мнение от centara » 04 Сеп 2019, 15:14

Almasy написа:
04 Сеп 2019, 14:42
Благодаря.
Бях чел някъде, че след корейската война американците, не особено доволни от представянето на Сейбър`а, настояват за тотално нова компановка на бъдещия (тогава) "масов" истребител.
Или нещо от този род.
Не съм чувал за недоволство от F-86, още повече при разтръбяваното тогава съотношение 10:1.
По-скоро се променя опасността - руснаците се сдобиват с атомна бомба и приоритет стават изтребителите прихващачи. С тази цел е създаден и F-104. Другото направление е създаването и използването на тактически ядрени бомби и развитието на изтребително-бомбардировъчна авиация - F-100 и F-105. Като цяло, през 50-те и 60-те концепцията за въздушния бой е, че е отживелица. Самолетите-икони на онзи период F-4, МиГ-21 и Mirage III са създавани като прихващачи.
антисемитѝзъм
Враждебно отношение спрямо евреите.
http://rechnik.info/%D0%B0%D0%BD%D1%82% ... 1%8A%D0%BC

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Корейската война 1950-1953г.

Мнение от Almasy » 04 Сеп 2019, 15:38

centara написа:
04 Сеп 2019, 15:14
Не съм чувал за недоволство от F-86, още повече при разтръбяваното тогава съотношение 10:1.
По-скоро се променя опасността - руснаците се сдобиват с атомна бомба и приоритет стават изтребителите прихващачи. С тази цел е създаден и F-104. Другото направление е създаването и използването на тактически ядрени бомби и развитието на изтребително-бомбардировъчна авиация - F-100 и F-105. Като цяло, през 50-те и 60-те концепцията за въздушния бой е, че е отживелица. Самолетите-икони на онзи период F-4, МиГ-21 и Mirage III са създавани като прихващачи.
Може и точно това да е.
Между другото ми се мержелее точно F-4, за F-104 нямам спомен.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани