Симулации и обсъждане на сценарииМиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Модератор: Ksantip

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 15 Дек 2018, 14:26

centara написа:
15 Дек 2018, 09:54
Между другото ако Фам Туан наистина беше свалил В-52, сещате ли се каква пропагандна простотия щеше да се изсипе? Щяха да го снимат пред пленените американци как им чете конско и да им казва нещо от сорта "Зле ли ви е сега, а?! Не можете да сломите комунистическия дух на ДРВ!" Само този факт, показва, че въпросната "победа" е пълна измислица. А ако се вгледаме в детайлите, нещата стават даже смешни.

Изображение
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1353
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от centara » 15 Дек 2018, 14:52

piston написа:
15 Дек 2018, 14:26
centara написа:
15 Дек 2018, 09:54
Между другото ако Фам Туан наистина беше свалил В-52, сещате ли се каква пропагандна простотия щеше да се изсипе? Щяха да го снимат пред пленените американци как им чете конско и да им казва нещо от сорта "Зле ли ви е сега, а?! Не можете да сломите комунистическия дух на ДРВ!" Само този факт, показва, че въпросната "победа" е пълна измислица. А ако се вгледаме в детайлите, нещата стават даже смешни.

Изображение
Това той ли трябва да е?

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 15 Дек 2018, 19:43

Back to the business...

Свалените Б-52 в тази нощ...

Ash 2 B52D 12-27-72 U-Tapao No. 56-0599. Bailed out over Laos/Thailand. Crew was from 28th BW, Ellsworth AFB, SD. P- Capt John Mize; CP-Terrence Gruters; RN- Capt Bill North; NAV- Bill Robinson; EWO- Capt Dennis Andersen; G- TSgt Peter Whalen. Target was SAM site VN-243, near Hanoi. After bomb release, hit by SAM. Lost all 4 engines on left wing. All crew members were picked up by rescue helicopters. (Combat loss, 6).

Cobalt 2/1 B52D 12-28-72 Andersen Capt Frank Lewis Pilot RR

No. 56-0605 Capt Samuel Cusimano Co-Pilot RR

Trung Quan Maj James Condon R/Nav RR

1stLt Bennie Fryer Nav NR

Maj Allen Johnson EWO NR

MSgt James Gough Gunner RR

Изображение
ejection.JPG
Cobalt_.JPG
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 16 Дек 2018, 10:02

Попаднах на източник, според който Туам е атакувал Ivory cell.... ...

В други източници също се споменава за активност на МиГ-21:
A MIG tried to engage Ivory Cell, but was unsuccessful. Since Ivory’s route was not that
far from Opal’s, and because Ivory coasted in off the Gulf first, it is possible that the pass
was made by the same MIG which later joined up with Opal. There just weren’t all that
many MIGs out and about—that night or any other time. In fact, the MIGs were one of
the more pleasant surprises of the whole campaign.
23
The TAC fighter troops and the Navy
attack aircraft kept the airfields pretty well under thumb from start to finish. With very few
exceptions, the crews were more concerned with keeping the formation together than with
“sweating out” MIGs. The value of that one fact alone cannot ever be measured, since an
integral formation proved to be such an essential element in a successful B-52 assault.
и още...
Major Don Aldridge, as the Deputy ABC, was rapidly recording
events and impressions aboard Green 1
:
Started to see AAA around the IP or slightly before. Most of it was around 20-25 thousand
feet, but fairly heavy. MIG activity west of Hanoi, but were being engaged by F-4s. TAC
kept them busy and off of us. Started seeing SAM firings around the IP. Lots of low AAA,
some 122mm unguided rockets. SAMs becoming more frequent and apparently aimed at
the cell. F-4 escort flying either side of cell in opposite direction—rotating beacons on.
The Trung Quang Railroad Yard was clobbered. All buildings in the target area were destroyed, and all rail
lines severed.
TTR maneuver was commenced . . . Gunner reports 2 and 3 tucked in and cell moving as
one aircraft. SAMs getting pretty thick but most missing by at least one-half mile. Gunner
reported one SAM low very close to Green 3. Three okay. 120 seconds to go—six SAMs
obviously aimed at Green cell—the cell continues to maneuver. The two SAMs at one
o’clock are well off the target—exploded high about one-half mile horizontal range; the
two at 10 11 o’clock are not going to be a factor. Pilot reports that the two at 9 o’clock are
staying in one spot on the side window and appear to be tracking Green 1. TTR continued
but altitude variation increased. SAMs are now visible to me, out of my seat so I can see.
Looked close to me! At what appears to the uninitiated to be very close, the pilot starts a
small rapid descent—SAMs go over the aircraft—I can see the exhaust—they both explode
above the aircraft. Height unknown but the concussion can be felt slightly and the copilot
reports he could hear the explosion. Back on altitude immediately and TTR continued.
Actually, the pilot never ceased the “book” TTR bank angle for the entire time except for the
final moments of the bomb run . . . then straight and level, on bomb run heading.
Bombs away, back into the TTR. “Ash 2 is hit!” Ash 1 reports he is heading for the fence, Ash
2 has two engines shut down and a few moments later is down to four engines and losing
altitude fast—down to 19,000 and still in North Vietnam. At 1608Z (11:08PM) there was
a gigantic explosion on the ground
. The entire landscape was illuminated through the
thin undercast. Ash 1 reports that it was not caused by Ash 2 who now has five engines
operating and is across the fence but still losing altitude.
My notes say 31 SAMs fired at Green Cell up to this point—I was writing down data
on damaged aircraft and probably missed several, but none of them were exceptionally
close. Cobalt 2 reports he thinks he is now a flight of two—lead has taken a hit! Confirms
Cobalt 1 is going down—beepers heard—in target area. Red Crown notified. Apparently
hit immediately at or after the BRL.
Cinnamon Cell reports three aircraft out and that accounts for the B-52G wave within
radio range. Green, Topaz, and Ivory report out with three. Gunner reports SAM low at
4:30 position—time 1620Z. Suspect it was a flare or rocket—no known or suspected site in
this area. Ash 2 is nearing time to punch out. 1647Z—looks like the aircraft crashed about
20-25 miles from NKP. Can hear Rescue talking to pilot and radar navigator but cannot
hear their reply. Later confirmed—all out and okay.
Return trip to Andersen—long. Copilot (Capt Tom Brown, Jr.) executed perfect penetration,
approach, and landing. Flying time—15.5 hours. A thoroughly professional crew; AC
(Capt Glenn Schaumberg) and RN (Capt Arthur Matson) are superb. These two among
the best I have ever seen.
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от Amazon » 16 Дек 2018, 19:33

Много подробно и схематизирано описание, на катапултирането на екипажа от бомбардировача.

http://www.ejectionsite.com/b-52.htm


Изображение

kramer
Редовен потребител
Мнения: 1445
Регистриран на: 20 Юли 2016, 19:14
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от kramer » 16 Дек 2018, 19:42

centara написа:
15 Дек 2018, 09:54
Между другото ако Фам Туан наистина беше свалил В-52, сещате ли се каква пропагандна простотия щеше да се изсипе? Щяха да го снимат пред пленените американци как им чете конско и да им казва нещо от сорта "Зле ли ви е сега, а?! Не можете да сломите комунистическия дух на ДРВ!" Само този факт, показва, че въпросната "победа" е пълна измислица. А ако се вгледаме в детайлите, нещата стават даже смешни.
Не помните, млади сте. Като го пратиха в космоса, надълго и широко споменаваха че е свалил Б-52.
Между впрочем, помня и сводките по радиото от началото на 70-тте, споменаваха всеки ден за свалени бомбардировачи.
Така, че споко...

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2603
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от Archer » 16 Дек 2018, 20:08

centara написа:
15 Дек 2018, 06:49
Archer написа:
14 Дек 2018, 13:55
И къде точно е правено, Виетнам ако имаха МиГ-23М, МиГ-25П и Су-15 тия бомбери щяха да капят като круши, е естествено че не са им дали поради други причини.
:lol: В условно наклонение хората много обичат да променят само това, което им харесва и да оставят другото непроменено. А САЩ ако не си бяха самоналожили политически ограничения, войната щеше да приключи много преди въпросинте самолети въобще да полетят. Виетнамците даже и да имаха подобни самолети, F-111 много бързо щяха да им извадят летищата извън строя. А и даже да бяха излетяли въпросинте МиГ-ове и Су-та щяха се наденат на MiGCAP и щеше да стане веселба и едва ли щяха да направят нещо повече от МиГ-21.
Работата е, че СССР и КНР не искат да ескалират удобно им е да държат САЩ за колкото се може повече там.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 16 Дек 2018, 20:11

Amazon написа:
16 Дек 2018, 19:33
Много подробно и схематизирано описание, на катапултирането на екипажа от бомбардировача.

http://www.ejectionsite.com/b-52.htm


Изображение
Описание:
B-52 D The B-52D has upward ejection seats for the Pilot, Copilot, and Electronic Warfare Officer and downward ejection seats for the Navigator and Radar Navigator. In the B-52D the Gunner is in the tail of the aircraft. For bailout, the gunner jettisons the gun turret and “dives out” of the hole created when the gun turret was jettisoned. Bailout order was Nav, EW Officer, CP, Extra Crewmembers, RN, and P. If any topside seats failed or any extra crewmembers were on board (up to 10 crewmembers can be carried) the crewmember came down to bail out through the hole the Nav left. The RN was there to assist. The Pilot always went last. The Gunner bailed out as soon as the bailout command was given. In an uncontrolled bail out, it was every man for himself…as quickly as possible



B-52 G The B-52G has upward ejection seats for the Pilot, Copilot, Electronic Warfare Officer and Gunner, and downward ejection seats for the Navigator and Radar Navigator. In the B-52G the Gunner sits in an ejection seat next to the EW Officer. Bailout order was Nav, Gunner, EW Officer, CP, Extra Crewmembers, RN, P. If any topside seats failed or any extra crewmembers were on board (up to 10 crewmembers can be carried), the crewmember(s) came down to bail out through the hole the Nav left. The RN was there to assist. The Pilot always went last. In an uncontrolled bail out, it was every man for himself…as quickly as possible.
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 16 Дек 2018, 21:04

Amazon написа:
16 Дек 2018, 19:33
Много подробно и схематизирано описание, на катапултирането на екипажа от бомбардировача.

http://www.ejectionsite.com/b-52.htm


Изображение
Благодаря за схемата (явно се отнася за модификации след G).

Както посочих по-горе, Ash е ударен и почти веднаха губи 4 двигателя, а всички от екипажа са ранени.... Самолетите след тях виждат приближаващата ракета.
От демидж модела, който Пилота и Шарана споделиха, се вижда, че ако К-13 въобще уцели самолетът по-скоро би се запалил и постепенно би получил откази или вероятно би се получила експлозия в резервоарите. Невероятно е да се повярва, че "пиратките" на Фам Туан биха ранили всички от екипажа.

Що се отнася до Cobalt - там също свидетелството е недвусмислено в полза на попадение от ЗРК...
Интересно, че американците докладват за активност на МиГ на изток и на запад от Ханой. От информацията, която намерих, явно Туам е летял на запад, същевременно според МАршъл Л. Мичъл III, който в книгата си за Лайнбекър използва и информация от посещенията си във Виетнам, твърди, че няй-вероятно Туам се е опитал да атакува /Ivory, което хич не се връзва.... Да не говорим, че според данните от руския форум, Туан атакува доста преди ТОТ, а и двата Б-52 са ударени над целите...

За себе си мога да кажа, че аргументите в полза на победа за МиГ-21 са по-скоро пожелателни.... За съжаление не мога да открия виетнамски източници, дори в няколкото клипа в ютюб има само комп. анимации и никаква конкретика....
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 16 Дек 2018, 22:27

Падането на Cobalt 1 на фона на радиопредавателя на Виетнамската телевизия...

Изображение
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 17 Дек 2018, 22:23

piston написа:
13 Дек 2018, 18:42

"22:12 пост С-22 обнаружил головной В-52 (указан район Сам Неа) о чем доложил штаб-квартире в Мок Чау;
Sam Nuea

To breakthrough the air defenses from the southwest and west, the operational-tactical flight direction from checkpoint “Lima” proceeded west to the Mekong River, then north to Laos to the vicinity of Sam Neua, [195800 Latitude and 1044100 Longitude–translator] and then into the DRVN to the cities of Phu Tho, Yen Bai or Viet Chi (depending on the designated target and the selection of the combat course) and then the flight path went directly to the target.36
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от Amazon » 18 Дек 2018, 02:36

Ще ги преместя в Събота. Хич не е интуитивно как се прави. До тогава ще ви помоля да пишете и по двете теми тук.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от Bruchpilot » 18 Дек 2018, 10:31

Archer написа:
17 Дек 2018, 22:15
Еми кво, пак са издумкали нещо.А, отделно в симулатора може ли да се симулира как тия МиГ'ове правят Hi-Lo-Hi атака?
Както вече е отговорил Шарана може, но и аз не виждам смисъл. Освен това имай предвид, че без допълнителен резервоар, от Кеп едвам им стига горивото до Да Нанг при Hi-Hi-Hi със спринт над целта.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2603
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от Archer » 18 Дек 2018, 12:26

Ще ги преместя в Събота
тука може да ги преместиш, и може да отворим нови експериментални сценарии, със самолети които не са участвали в даден конфлик през времето в което са били на въоръжение.

viewtopic.php?f=43&t=714

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 615
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от plamenhk » 18 Дек 2018, 12:51

kramer написа:
16 Дек 2018, 19:42
...помня и сводките по радиото от началото на 70-тте, споменаваха всеки ден за свалени бомбардировачи.
Много трудно по това време се сваля Б-52. Единствено много плътна стрелба (10-12 ракети на един самолет !) е могла да затрудни РЕБ станцията на бомбардировача. Над Виетнам по официални американски данни са свалени 15 Б-52 а 4 повредени други са кацнали в съседни държави.

Колкото до това МИГ 21 да свали Б-52 имам големи съмнения още повече познавайки комунистическата пропаганда.

kramer
Редовен потребител
Мнения: 1445
Регистриран на: 20 Юли 2016, 19:14
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от kramer » 18 Дек 2018, 15:07

plamenhk написа:
18 Дек 2018, 12:51
kramer написа:
16 Дек 2018, 19:42
...помня и сводките по радиото от началото на 70-тте, споменаваха всеки ден за свалени бомбардировачи.
Много трудно по това време се сваля Б-52. Единствено много плътна стрелба (10-12 ракети на един самолет !) е могла да затрудни РЕБ станцията на бомбардировача. Над Виетнам по официални американски данни са свалени 15 Б-52 а 4 повредени други са кацнали в съседни държави.

Колкото до това МИГ 21 да свали Б-52 имам големи съмнения още повече познавайки комунистическата пропаганда.
19-20 въздушни кораба бутнати, ако му викаш малко...

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1353
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от centara » 18 Дек 2018, 15:55

kramer написа:
18 Дек 2018, 15:07
plamenhk написа:
18 Дек 2018, 12:51
kramer написа:
16 Дек 2018, 19:42
...помня и сводките по радиото от началото на 70-тте, споменаваха всеки ден за свалени бомбардировачи.
Много трудно по това време се сваля Б-52. Единствено много плътна стрелба (10-12 ракети на един самолет !) е могла да затрудни РЕБ станцията на бомбардировача. Над Виетнам по официални американски данни са свалени 15 Б-52 а 4 повредени други са кацнали в съседни държави.

Колкото до това МИГ 21 да свали Б-52 имам големи съмнения още повече познавайки комунистическата пропаганда.
19-20 въздушни кораба бутнати, ако му викаш малко...
Ако това е цената, за да спечелят една война която иначе им е струвала 50 000 убити, то 15-20 В-52 са нищо.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от Bruchpilot » 29 Дек 2018, 15:54

Направих последен мащабен тест на атаката на Туан (не гледайте, че малко съм му сбъркал имената на картинките :D). Опитах се да изиграя целия налет на 27 срещу 28 декември 1972-ра година, макар и орязан от към Ф-111 и блокиране на летищата. За основа използвах един готов сценарий, но такава каша се получи, че думи нямам. Да си го бях направил самичък от начало, щях да си спестя и време и нерви...
Както и да е, поне атаката на МиГ-21 мина "по сценарий". Реално в онази нощ е имало документирани от американците два полета на МиГ-ове, единия на запад от Ханой, другия на изток. За целите на теста и двата МиГ-а бяха по маршрута на Туан - т.е. северозападно от Ханой:
В 22:34 челото на бомбардировачния "поток" достига Сам Неа и Туан № 1 получава заповед да излети. На изток и югоизток се виждат другите два "потока":
Изображение
В 22:37 Туан № 1 е във въздуха и започва да следва маршрута си:
Изображение
В 22:41 Туан № 1 завива за атака и набира височина:
Изображение
Туан № 1 се настанява зад жертвата си, ускорява и почти веднага е свален от ескорта, в 22:43:
Изображение
Туан № 2, излетял две минути по-късно, завива към "потока" и набира височина:
Изображение
Няма и минута след свалянето на Туан № 1, още преди да заеме позиция за стрелба, Туан № 2 е атакуван от ескорта, със същия фатален резултат:
Изображение
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 29 Дек 2018, 20:43

Пилоте, благодаря....

Писах на виетнамският военен музей, белким помогнат с някакви данни за маршрута на Туан.... Че тази книга, цитирана в руския форум нещо я няма....

Да обобщим до момента - аргументи че Фам Туан НЕ Е СВАЛИЛ Б-52:

1. Времето на атаката му се разминава с доста спрямо ТОТ на бомбардировачите.
2. Свидетелските показания на другите екипажи и типът/мястото на попаденията не съответства на "пиратките" на Туан
3. Силно вероятно е било да го шлякнат ескортите.
4. Малоумно е да го пратят да атакува в района на ЗРК....

Аргументите, че е свалил Б-52:

1. Защото така твърди той/ДРВ.
2. Защото е на съветска техника... ;)
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 29 Дек 2018, 21:16

Още малко информация....
Прикачени файлове
night missions AIR FORCE only.JPG
cell_ceparation.JPG
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 29 Дек 2018, 22:19

piston написа:
15 Дек 2018, 19:43
Back to the business...

Свалените Б-52 в тази нощ...

Ash 2 B52D 12-27-72 U-Tapao No. 56-0599. Bailed out over Laos/Thailand. Crew was from 28th BW, Ellsworth AFB, SD. P- Capt John Mize; CP-Terrence Gruters; RN- Capt Bill North; NAV- Bill Robinson; EWO- Capt Dennis Andersen; G- TSgt Peter Whalen. Target was SAM site VN-243, near Hanoi. After bomb release, hit by SAM. Lost all 4 engines on left wing. All crew members were picked up by rescue helicopters. (Combat loss, 6).

Cobalt 2/1 B52D 12-28-72 Andersen Capt Frank Lewis Pilot RR

No. 56-0605 Capt Samuel Cusimano Co-Pilot RR

Trung Quan Maj James Condon R/Nav RR

1stLt Bennie Fryer Nav NR

Maj Allen Johnson EWO NR

MSgt James Gough Gunner RR

Изображение

ejection.JPG
Cobalt_.JPG
Туан е атакувал или първият или вторият самолет в ордера (Cobalt 1 или Ash 2)

Изображение

Демек в случая с Cobalt е летял успоредно с втория бомбер, а при Ash - горе-долу успоредно с третия самолет в ордера...
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 30 Дек 2018, 11:23

piston написа:
15 Дек 2018, 19:43


Свалените Б-52 в тази нощ...

Ash 2 B52D 12-27-72 U-Tapao No. 56-0599. Bailed out over Laos/Thailand. Crew was from 28th BW, Ellsworth AFB, SD. P- Capt John Mize; CP-Terrence Gruters; RN- Capt Bill North; NAV- Bill Robinson; EWO- Capt Dennis Andersen; G- TSgt Peter Whalen. Target was SAM site VN-243, near Hanoi. After bomb release, hit by SAM. Lost all 4 engines on left wing. All crew members were picked up by rescue helicopters. (Combat loss, 6).
Интересен факт - капитан John Mize и екипажът му имат 6 мисии, като в три от тях получават бойни повреди, включително вероятно единствената повреда, която не е причинена от ЗРК (близък разрив на 100 мм снаряд от КС-19 поврежда опашката и двигател)
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от Bruchpilot » 04 Яну 2019, 11:40

Пистън има една идея, която и на мен допадна - да обърнем ролите. Примерно същата ситуация, но напада СССР, със съветска техника, а се отбранява примерно пак Виетнам, но с американска. Чакаме предложения кое с какво да заменинм (Ф-105, Ф-4, Б-52, ЕА-6, ЕВ-66, Е-2, ЕС-121, евентуално Ф-111 и т.н.)
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от piston » 04 Яну 2019, 18:44

Bruchpilot написа:
04 Яну 2019, 11:40
Пистън има една идея, която и на мен допадна - да обърнем ролите. Примерно същата ситуация, но напада СССР, със съветска техника, а се отбранява примерно пак Виетнам, но с американска. Чакаме предложения кое с какво да заменинм (Ф-105, Ф-4, Б-52, ЕА-6, ЕВ-66, Е-2, ЕС-121, евентуално Ф-111 и т.н.)
Моето предложение:

Ф-105/Су-7
Ф-4/МиГ-23
Б-52/ тука се размислих яко...ЗМ/Ту-95???
ЕС-121/Ту-126?
Ф-111/Су-24 (ако се е бил пръкнал тогаз)..
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: МиГ-21 срещу Б-52 или заслужил ли е Фам Туан наградата си?

Мнение от Bruchpilot » 04 Яну 2019, 21:46

Вместо Ф-105 може евентуално и Су-17. МиГ-23, базов... Май по-добре Су-15 примерно. Или малко "гювеч" във вид на МиГ-23М. Су-24 към '72-ра официално е пръкнат ама колко бройки има произведени, друг въпрос :D
Дай да видим и другите какво ще кажат по въпроса.
Строши-пилот :mrgreen:

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани