КосмосНякакъв вечен йонен двигател

Модератори: Thorn, Ksantip

Отговори
Аватар
Thorn
Модератор
Мнения: 6005
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Някакъв вечен йонен двигател

Мнение от Thorn » 09 Мар 2018, 01:50

Европа разработи ”вечен” спътников двигател
- A +
09:38 | 8 март 2018 | Технологии | Технологии / Редактор: Стоян Гогов
Виж 1 снимка
”Вечният” спътников двигател
”Вечният” спътников двигател

Сайтът на Европейската космическа агенция съобщи, че инженерите от ведомството са разработили и тествали "вечен" спътников двигател.
В качество на работно тяло на правотоковия йонен двигател специалистите са използвали атмосферния въздух. По този начин устройството ще може да бъде използвано за задвижване на космически апарати, намиращи се на не много високи орбити - до 200 километра над Земята.

С негова помощ спътниците ще могат да се позиционират там за много дълго, практически неограничено време.

Принципът на работа на йонните двигатели се състои в йонизацията на газови частици и тяхното ускорение с помощта на електростатично поле. Газовите частици в такива двигатели се ускоряват до много по-високи скорости в сравнение с химическите. Йонните двигатели са и по-икономични, но техен основен проблем е малката им тяга.

Поради тази причина те се монтират предимно на космически апарати с малки размери, действащи в условията на далечния космос, където слънчевите батерии на практика са неефективни.

Правотоковият йонен двигател няма нужда от резервоар с гориво. Вместо него двигателят използва газ, попадащ в него чрез въздухозаборник.

Нещо не разбирам. На 200 км височина, въздухът достатъчно ли е за да работи това? И ако е достатъчно - няма ли тогава да има триене и загубите от триенето да са съществени?

И как така ще работи без гориво?

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2148
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Някакъв вечен йонен двигател

Мнение от EddieBG » 09 Мар 2018, 07:03

Тук съм писал за него.

Дори на тази височина има въздушни или друг вид газови молекули от атмосферата. А относно загубите от триене - и такива съществуват, но тягата на двигателя е по-силна. Иначе наистина гориво няма да му трябва и по този начин може да се приеме че е един вид вечен двигател, т.е. колкото въздушните перки и соларните панели също са "вечни" - поне докато духа вятър, грее слънце, и не се счупят.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2148
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Някакъв вечен йонен двигател

Мнение от EddieBG » 09 Мар 2018, 07:47

Изображение
новият тръстър

Изображение
принцип на работа

Изображение
изпитания във вакуумна камера в Италия

Изображение
тръстър, работещ с ксенон

Изображение
тръстър, работещ с въздушни молекули

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 2411
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Online

Re: Някакъв вечен йонен двигател

Мнение от rki » 09 Мар 2018, 11:38

"Гориво" - в случая това не е удачен термин, тъй като работното тяло било то газ от резервоар или както в случая околния въздух, не се явява източник на енергия. Източникът на енергия, който ще йонизира работното тяло може да бъдат слънчеви батерии или РИТЕГ или ядрен реактор.

Доколкото разбрах този правопоточен йонен двигател ще е предназначен само за спътници на LEO (където има достатъчно атмосфера) и ще се захранва от слънчеви батерии.
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?


Аватар
Thorn
Модератор
Мнения: 6005
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Някакъв вечен йонен двигател

Мнение от Thorn » 09 Мар 2018, 13:45

А вашето мнение за Ем Драйв?

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2148
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Някакъв вечен йонен двигател

Мнение от EddieBG » 09 Мар 2018, 13:58

Според последните публикации се оказа че тягата, която създава "невъзможният" двигател, е повече от възможната грешка от измерванията, така че е много интересно противоречието с класическата механика. Иначе за практическа полза мисля че е много, много далеч.

Докато идеята на ESA за безгоривния тръстър предполагам че практически ще бъде реализирана сравнително бързо.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани