Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератор: Ksantip

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Юни 2018, 14:48

Amazon написа:
11 Юни 2018, 14:40
Композитно?
Нямам идея, възможно е....Само че, защо си пишат композитен фюзеляж, пък изведнъж "черно" крило?
Прехвърлих няколко страници назад, никъде не видях обяснение.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Юни 2018, 14:54

Almasy написа:
31 Май 2018, 11:01
Анимация на катастрофата на CU972 в Хавана от преди десетина дни
Една много по-подробна и добра (за съжаление на испански), модела на самолета също си отговаря.
Вижда се включване на реверса на единият двигател (на 9.25) във фаза на набиране на височина, създаващо асиметрия на тягата.

https://www.youtube.com/watch?v=Qt3LRscXndQ
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4669
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 11 Юни 2018, 16:01

Не разбирам как може да се случи това? Единственият случай за който знам е за онзи 767 на Ники Лауда. Но тогава беше слагана нова електроника, пилотите не обърнали внимание на алармата и самолета се беше раздробил на парчета още във въздуха.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1444
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 11 Юни 2018, 16:20

Almasy написа:
11 Юни 2018, 10:09

Шаране, какво ще да значи аджеба този термин „черно крило”? :roll:
Както Амазон каза композитно крило - идвало от цвета, все пак е пластмаса армирана с въглеродни влакна (които са черни). Защо само крилото е черно обаче , а не например опашката или фюзелажа - понятие си нямам, но термина е доста често срещан.
Изображение
Изображение
Изображение

Това например е Boeing 787 с неговото количество композити.
Изображение

Иначе помня бях видял тази новина скоро - точно по повод крилото:
https://lenta.ru/news/2018/01/31/mc21/

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Юни 2018, 18:27

Amazon написа:
11 Юни 2018, 16:01
Не разбирам как може да се случи това? Единственият случай за който знам е за онзи 767 на Ники Лауда. Но тогава беше слагана нова електроника, пилотите не обърнали внимание на алармата и самолета се беше раздробил на парчета още във въздуха.
E, те си пишат, че е само версия.....767 на Lauda Air се разпарчетоса, защото самолега беше постигнал крейсерка височина, тоз го дават че пада рано-рано. То не че пилотите не обърнали внимание, просто не са могли да направят нищо - включването на реверса е бил самопроизволен. Докато няма нищо официално, всичко е догадки.
Sharana написа:
11 Юни 2018, 16:20
Както Амазон каза композитно крило - идвало от цвета, все пак е пластмаса армирана с въглеродни влакна (които са черни). Защо само крилото е черно обаче , а не например опашката или фюзелажа - понятие си нямам, но термина е доста често срещан.
Ахаааа.....И все пак странно, че наричат само крилото "черно", той фюзеляжа още по-"черен".
В ерлайнс`а туй църно нямам спомен да съм го срещал, там си го наричат CFRP, явно е руски "патент" наименованието.
Sharana написа:
11 Юни 2018, 16:20
Иначе помня бях видял тази новина скоро - точно по повод крилото:
https://lenta.ru/news/2018/01/31/mc21/
:lol: :lol: :lol:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4669
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 11 Юни 2018, 21:16

То не че пилотите не обърнали внимание, просто не са могли да направят нищо - включването на реверса е бил самопроизволен.
Помня го това. Обаче самолета е предупредил че се готви да убие всички на борда. Не е включил реверса без предупреждение. Обвинението към пилотите беше, че е трябвало да изключат двигателя. Все пак те са там да си ползват главите, а не просто да носят готини униформи.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Юни 2018, 21:33

Amazon написа:
11 Юни 2018, 21:16
Помня го това. Обаче самолета е предупредил че се готви да убие всички на борда. Не е включил реверса без предупреждение. Обвинението към пилотите беше, че е трябвало да изключат двигателя. Все пак те са там да си ползват главите, а не просто да носят готини униформи.
Нещата там са малко мътни.
Имало е множество фалшиви съобщения от бордкомпа, за които Lauda Air никога не информират Boeing. Пилотите са предполагали поредното. Не че ги оправдавам - и техните skills явно са били незадоволителни, за което май някаква вина пак носи Lauda Air .
Прочети това:
https://www.austrianwings.info/2015/01/ ... questions/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 12 Юни 2018, 18:56

Как може да изглежда един А340-300 отвътре

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Снимките са от 2 самолета. Единият е принадлежал на Кадафи, а преди него на саудитският принц Alwaleed bin Talal. Думат, че другият е на краля на Свазиленд.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Юни 2018, 12:37

Almasy написа:
10 Юни 2018, 09:39
....LOT продължава с изненадващия, дори парадоксален :shock: (включително за мен) възход......
Вече и редовни полети WAWLCY (тоест LOT ще лети от 7-ми Януари и до Лондон Сити Ерпорт, освен до Хийтроу). Тия поляци буквално избиха рибата.
LOT така или иначе има 3х полета всекидневно до LHR (точно толкова има и British Airways). Ако сложим и НТА, това са 14 нон-стоп полета на ден Варшава-Лондон.
А сега и всекидневни до LCY.....Е, браво, няма какво друго да се каже в случая...... :o
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Юни 2018, 17:29

Снимка от борда на JA8119 (полет JL123) минути преди удара в планината отнел живота на 509 души.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Юни 2018, 23:46

След като любимеца им изгуби изборите в Папуа/Нова Гвинея, "опълченци" решиха, че най-добрия начин да продължат борбата е като подпалят самолетите на националния превозвач Air Niugini

Изображение

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Юни 2018, 09:38

Още за Aertoflot и Сухой.....

https://www.bbc.com/russian/features-43629115
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Юни 2018, 08:29

Сухой с масивна атака на Западните Балкани.
Приоритетно се ухажват:
Adria Airways
Изображение
Croatia Аirlines
Изображение
и Air Serbia
Изображение
Adria Airways засега продължава да залага на CRJ и там по-скоро усилията да бъде пласиран SSJ ще ударят на камък.
В Хървтаия лобиста на Сухой беше генералният директор Крешимир Кучко и там нещата изглеждаха доста вероятни. Най-неочаквано обаче той напусна поста си в Croatia Аirlines и прие офертата на близкоизточната Gulf Air. След напускането му, дори и медиите спряха да спекулират относно поръчка за SSJ и вече никой май не знае какво точно се случва.
Най-голям шанс Сухой имат в Сърбия. Правителството е твърдо зад сделката и освен гражданска версия, руснаците се канят да продадат на сърбите и VIP, предназначена за президента, както и „Medevac” за въоръжените сили или по-точно за местното „МЧС”. Пречка обаче засега се оказва Etihad, която макар и да не владее контролния пакет на Air Serbia, фактически се явява финансовия благодетел на превозвача и сърбите не смеят да влязат в пряка конфронтация (без парите налети от Etihad, Air Serbia отдавна щеше да е минала в небитието). Напоследък обаче все по-често циркулират слуховете, че Etihad е разочарован и от тази си инвестиция и вероятността да продаде всичките си акции от сръбската АК не никак малка. При подобно развитие на нещата е твърде вероятно Сухой да има изцяло зелен семафор.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Юни 2018, 10:16

Иран:

- окончателно – никакви нови самолети (Airbus / Boeing / Bombardier / Embraer). Построените бройки 320, предварително предназначени за Iran Air вече са продадени на AirAsiaX и flyNAS. Boeing също е пласирал наречените за Иран 777. Липсва официално изявление от Bombardier или Embraer, но в страниците им не фигурират направените поръчки от ирански АК.
- състоянието на авиопарка е повече от катастрофално, самите иранци признават, че закупуването на нови самолети е неизбежно. Тъй като никой не си прави и илюзии, че Иран ще тръгне към политически компромис, евентуални доставчици остават единствено Китай / Русия.
- Mahan Air възнамерява да започне сезонни полети Техеран-Белград. Машината ще е А310-300, а полетите – 2 пъти седмично до края на летният сезон. Kish Airlines пък ще лети веднъж седмично от Шираз със А320
- опитите на Иран да съди Boeing са предварително обречени на неуспех. В контракта е посочено, че Иран е длъжен да заплати на 100% самолетите, преди те да бъдат доставени. До момента на излизането на САЩ от ядреното споразумение това не е било направено
- западните АК, които се бяха завърнали (след доста дълго отсъствие) на летище IKA (Техеран) засега са предпазливи. Макар и никоя да не е обявила спиране на полетите или редуциране на честотите, в болшинството от случаите се отказва изобщо какъвто и да е коментар
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 16 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4669
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 16 Юни 2018, 16:55

Каква работа имат иранците в Сърбия? Или ще използват Белград, като хъб?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Юни 2018, 19:17

Amazon написа:
16 Юни 2018, 16:55
Каква работа имат иранците в Сърбия? Или ще използват Белград, като хъб?
Нямам представа, Амазоне.
Летния характер на полетите предполага туристическа насоченост. От друга страна едни тълпи туристи са хукнали от Иран към Сърбия.....или обратното.
Иранските АК нямат кой знае колко дестинации в Европа, второто (хъб) ми се струва по-вероятно.
Пък и каквато е ситуацията в момента, че и любовта на иранците към политически театри.....Сърбия все пак приятелска страна, първа дружка на Путин - склонен съм да мисля, че дори и това има значение.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4669
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 16 Юни 2018, 20:48

Сигурно е това. Сърбия е съюзник на Русия, а от там става удобна държава за Иран.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Юни 2018, 09:03

Leeham: ерата на VLA свърши.

Ако идеше реч само за 380, кой знае изненадващо нямаше да е.
В случая обаче се включват и 779 и 35К.

https://leehamnews.com/2018/06/18/vla-e ... too-large/

Аз не съм много съгласен. Винаги ще има големи превозвачи. И винаги ще има превозвачи с голям процент премиум продукт (C/F).
Малки машини като 788/789 и 359 може и да се харчат повече, но това не значи, че изобщо няма да има мющерии и за по-големия клас.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Юни 2018, 13:22

Air New Zeeland (NZ) пред взимане на решение за регионален самолет.

Изображение

Бройка не е уточнена, но но едва ли ще е малка, предвид мрежата на превозвача.
Освен това съществува почти пропаст между настоящите модели на NZ по отношение на вместимостта. Най-малките им машини (ATR72) са с 68 места, а следващите (А320) – с 171,места. NZ все още оперира и с няколко Q300, но те съвсем скоро ще бъдат пенсионирани, а намерението е те да бъдат заменени с машини с малко по-голяма вместимост.
Всичко това прави CS много вероятен кандидат. Стига разбира се, да се разберат за цената, защото варианта с IAG не е изключен.
Амбицията на NZ е превръщането на AKL (Оуклънд) в хъб, който да си съперничи със SYD (Сидни).

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Което означава и остра конкурентна схватка с Qantas (QF).

Изображение

NZ ще разчита на подкрепата на партньорите си от Star Alliance, които също имат изгода от подобно развитие на нещата – региона почти изцяло се владее от One World (чийто пък член е QF). Вероятно и в тази връзка NZ планира и да не подновява JV-то си с Virgin Australia

Изображение

което изтича в края на годината, тоест ще разчита на себе си по отношение на захранването на интерконтиненталните си полети от по-близки дестинации.
Междувременно NZ предвижда и пенсионирането на флотилията си от 77W. Кандидати в случая пък са 359, 35К и 779.
779 като че ли идва малко голям за превозвача. Ако бъде избрана WB машина на Ербъс, това прави вероятността за CS още по-голяма.
NZ винаги е в първите редици на най-добрите АК в света.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Юни 2018, 14:50

Изненада – въпреки че Делта (DL) отдавна поръча С-серията, последва поръчка и за 20 броя CRJ900 на същия производител (Bombardier). Самолетите ще са с нов интериор (конфигурация 76 места в две класии – бизнес и икономична) и с тях ще бъдат заменени настоящите CRJ700. Излиза, че С-серията все пак е голяма за някои маршрути на DL. CRJ900 са избрани пред Е175 (Е1) заради малкия по-нисък разход на гориво. И сякаш са се наговорили с American – втората АК поръча още 30 х CRJ900. Това са общо 50 машини, което не е малко, като се има предвид, че до момента твърдите поръчки за модела бяха 48 и се смяташе, че нови няма да има, заради появата на С-серията. Явно има още хляб в CRJ900 и CRJ1000.
Изображение
Изображение
Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Юни 2018, 20:55

Класация за най-добрите АК в света

1. Qatar Airways
2. Singapore Airlines
3. ANA All Nippon Airways
4. Emirates
5. Cathay Pacific
6. EVA Air
7. Lufthansa
8. Etihad Airways
9. Hainan Airlines
10. Garuda Indonesia
11. Thai Airways
12. Turkish Airlines
13. Virgin Australia
14. Swiss Int’l Air Lines
15. Qantas Airways
16. Japan Airlines
17. Austrian
18. Air France
19. Air New Zealand
20. Asiana Airlines
21. Bangkok Airways
22. KLM
23. China Southern
24. Hong Kong Airlines
25. Finnair
26. AirAsia
27. Cathay Dragon
28. Norwegian
29. Air Canada
30. Aeroflot
31. Malaysia Airlines
32. Delta Air Lines
33. Virgin Atlantic
34. Korean Air
35. China Airlines
36. Alaska Airlines
37. Aegean Airlines
38. Aer Lingus
39. jetBlue Airways
40. British Airways
41. easyJet
42. Iberia
43. Virgin America
44. Jetstar Airways
45. AirAsiaX
46. Air Astana
47. Vietnam Airlines
48. Ethiopian Airlines
49. South African Airways
50. Avianca
51. Saudi Arabian Airlines
52. Azul Brazilian
53. Oman Air
54. Southwest Airlines
55. Porter Airlines
56. SilkAir
57. Indigo
58. WestJet
59. LATAM
60. Scoot
61. Jetstar Asia
62. TAP Air Portugal
63. Alitalia
64. Eurowings
65. SAS Scandinavian
66. Thomson Airways
67. Philippine Airlines
68. Brussels Airlines
69. Copa Airlines
70. Air Transat
71. Azerbaijan Airlines
72. China Eastern
73. Jet Airways
74. American Airlines
75. Fiji Airways
76. Ryanair
77. Air Mauritius
78. United Airlines
79. LOT Polish
80. Air Seychelles
81. SriLankan Airlines
82. Icelandair
83. Juneyao Airlines
84. Gulf Air
85. Air Berlin
86. Hawaiian Airlines
87. American Eagle Airlines
88. Vueling
89. Air Nostrum (Iberia Regional)
90. Tigerair
91. Kenya Airways
92. Royal Brunei Airlines
93. Air Malta
94. Xiamen Airlines
95. S7 Airlines
96. Peach
97. Royal Air Maroc
98. Air China
99. Air Canada rouge
100. Aeromexico


Няколко коментара:

Qatar Airways (QR) отново зае престижното първо място. Това е и единствената 5 звездна АК оперираща от София, по мое лично мнение – на много адекватни цени. Проверявал съм няколко пъти – от други летища QR буквално дере кожи (също като колегите си по статус, като Singapore Airlines), но от SOF тарифите са сравними, че и често по-ниски от тези на много по-„посредствени” АК. Вярно, че тези тарифи винаги са промоции, но общо взето промоциите от София никога не свършват – като се влезе в страницата им и половината от предлаганото е на „промоция”, така че българите почти сме привилигеровани, що се отнася до катарскияа превозвач.
Изображение


Turkish обаче търпи регрес – от 7-мо място слезе на 12-то.
Изображение

по подобен начин стоят нещата и с Qantas
Изображение

Аeroflot, каквито и проблеми да има, върви отново нагоре – от 40-то дръпна на 30-то място
Изображение

но още по добре се представя Alaska, която от 60-то скочи на 36-то място
Изображение

IAG вървят надолу – и British Airways, и Iberia са изгубили над 10 пункта, което е много лошо представяне, единствено Aer Lingus е подобрила позицията си, а Vueling и Level общо-взето никой не ги смята за нищо
Изображение

конкурентната Virgin Atlantic също не е в кондиция и е слязла на 28-мо място
Изображение

Във неочакван възход са обаче Saudi Arabian, които са се преместили от 82-ро на 51-во място, не по-малка изненада в това отношение e и Ryanair, която обикновено също е лауреат, но в другия смисъл – като печеливш на приза „най-лоша” АК
Изображение
Изображение

В крайна сметка, в първата десятка кой.знае какви изненади няма, с изключение на факта, че за първи път се нарежда и Garuda
Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2337
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Юни 2018, 09:49

Boeing - RFP за двигател на 797 към трите големи - CFM International (GE&Safran), Pratt & Whitney and Rolls-Royce

https://preview.theaircurrent.com/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

rki
Редовен потребител
Мнения: 3487
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от rki » 28 Юни 2018, 11:37

И Боинг започва разработка на хиперзвуков пътнически самолет - https://www.boeing.com/features/2018/06 ... hicle.page

Досега, поне от тези за които аз съм чел, с това се занимават ЕС заедно с Русия (разработват хиперзвуков двигател за пътнически самолети, мисля че в темата за Космоса бях писал за това) и Китай (не знам доколко е пропаганда и доколко действителна разработка) - http://www.scmp.com/news/china/society/ ... onic-plane

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4669
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 28 Юни 2018, 16:25

Не виждам гражданско приложение за такъв самолет.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 2738
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 29 Юни 2018, 01:05

Ryanair, която обикновено също е лауреат, но в другия смисъл – като печеливш на приза „най-лоша” АК
Как да е лоша ? Летях Пиза - София за 8 (осем)евро ... Лоша била :D

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани