НаукаГражданска авиация

Модератори: Thorn, Ksantip

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Апр 2018, 15:55

Archer написа:
21 Мар 2018, 18:51
С Ил-96 какво стана май и той замря?
ОАК получит на проект Ил-96-400М 1,3 млрд рублей (Новости→ 6 апреля 2018 г.)
https://www.aex.ru/news/2018/4/6/183145/

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Апр 2018, 16:19

Almasy написа:
22 Мар 2018, 12:37
.....а кубинците канцелираха заявката си за 5-ти самолет и се ориентираха към лизинги на втора ръка А340
Само че, както се оказва, на Cubana са и свършили парите и АК не е могла да поднови лизинга на А-340-600, който доскоро летеше под флага и. Така остават само единствения правителствен Il-96 и едничък А-340-300 (втория пак на лизинг).
Феавруари кубинците са водили спешни преговори с руснаците за възобновяване на годността на един от техните Il-96, който от 11 месеца се намира във Воронеж. За капитален ремонт едва ли може да се говори (Cubana е на ръба на банкрута) - по-скоро за закрепяне на положението за известно време, най-вероятно с части от отдавна ръждасвящите на Хосе Марти останали машини.
Засега лизингите на А320 продължават (Cubana е наела възможно най-старите и евтини машини на пазара).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 1896
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 08 Апр 2018, 17:44

Almasy написа:
08 Апр 2018, 15:55
Archer написа:
21 Мар 2018, 18:51
С Ил-96 какво стана май и той замря?
ОАК получит на проект Ил-96-400М 1,3 млрд рублей (Новости→ 6 апреля 2018 г.)
https://www.aex.ru/news/2018/4/6/183145/

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Еми ясно трябва да се поддържа поточната линия

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Апр 2018, 10:13

Almasy написа:
26 Мар 2018, 15:08
Насочването към най-малкия клас (75 места) според мен е също умен ход. В сегашният (100) е пълно с конкурентни – CS100, Е190Е2, MRJ90, та дори и стария CRJ1000. На кътни зъби да се изправят, перспективите са мрачни.
С гласения навремето SSJ130 също според мен нямат особен шанс. Ще трябва да се изправят пред CS300, Е195Е2, че и до известна степен А319Neo и B737MAX7. Ще им бъде много, ама много трудно.
Виж класа 75 е друга работа. Един единствен MRJ70, който все още също е пред EIS и който още отсега е ясно, че ще е с изключително здрава цена. Остават и машини като CRJ700 и CRJ705 които обаче са доста стари (EIS преди 2000г.), същото се отнася и до моторизацията им (CF34-8C1 или CF34-8C5). Те и вече спират да се произвеждат (има само още 4 неизпълнени бройки за 700 и след това линията – лека и пръст). Така че, каква конкуренция?
Ма как познавам бе :mrgreen:

".....Авиакомпания "Сибирь" (летает под брендом S7 Airlines) объяснила интерес к укороченной версии российского регионального самолета Sukhoi Superjet остановкой производства его бразильского конкурента Embraer.
"Мы в этот сегмент (региональных перевозок - ИФ) зашли, начали в нем работать (на самолетах Embraer - ИФ). Embraer - хороший самолет, но его больше уже не делают, аналогичной машины нет. Поэтому мы просим, чтобы нам наша промышленность сделала аналогичную машину", - заявил журналистам гендиректор "Сибири" Владимир Объедков.
http://www.interfax.ru/business/605737....."

Веднага се самопочерпвам бира :D
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Апр 2018, 17:46

Almasy написа:
12 Фев 2018, 16:26
Въобще самолета става нарицателно за „малки” повреди.
SSJ - за два дни на 7 различни самолета - отказ на датчиците за скорост, авионика и автопилот

https://lenta.ru/news/2018/03/27/superjet/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Апр 2018, 19:20

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Апр 2018, 20:39

Almasy написа:
23 Мар 2018, 19:21
.....
И продължавам да твърдя, че при положение, че правителствената машина на Израел е 777, на Япония - 744, на Турция - 340, малко трудно си представям Путин да се качи на МС-21.
Еле пък при руската мания за "безаналоговост".....
BTW, Путин пътува не с един, а с два Ил-96, а на един summit в Берлин + още два Ил-62 свита :D
Айде убедете ме, че ще се качи на МС-21

https://www.youtube.com/watch?v=9JZIVPGb64A
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Апр 2018, 15:36

Русия, Хабаровск
Ми-8 на Vostok Air
Загинали са всички на борда (6 души)

http://tass.com/world/998947

видео: https://www.vbox7.com/play:80795ef72c

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 12 Апр 2018, 09:34

Archer написа:
08 Апр 2018, 17:44
Еми ясно трябва да се поддържа поточната линия
Няма да си играя да превеждам:

В ОАК озвучили производственные планы по Ил-96 на ВАСО до 2025 года

В перспективе шести-семи лет Объединенная авиастроительная корпорация (ОАК) видит "уверенную загрузку" Воронежского акционерное самолетостроительного общества (ВАСО) по программе Ил-96 с темпами сборки этих машин на уровне 2-2,5 ВС в год, рассказал президент ОАК Юрий Слюсарь. По его словам, это обеспечит потребности Специального летного отряда "Россия", Министерства обороны РФ и спецзаказчиков.........Ил-96 – это программа, которая, по словам Юрия Слюсаря, "определяет жизнеспособность ВАСО". Сейчас на предприятии ведется подготовка производства модернизированного самолета Ил-96-400М (напомним, поставки двигателей для этого ВС, начало летных испытаний которого запланированы на 2019 г., состоятся в этом году). В том числе для финансирования объектов производственной инфраструктуры по этой программе ОАК увеличит уставный капитал ВАСО на 4,5 млрд руб......

http://www.ato.ru/content/v-oak-ozv...p ... =frs&pos=2

И още:

........По словам Иноземцева, через 10–15 лет появится двигатель ПД-35 тягой 35 т, и тогда самолет можно будет ремоторизировать под двухдвигательный вариант (разумеется, это потребует полной переделки крыла). На разработку ПД-35 Объединенная двигателестроительная корпорация (ОДК) получит 1,5 млрд руб. Предполагается масштабировать газогенератор от ПД-14, который разрабатывается для МС-21, с добавлением дополнительной ступени на выходе из компрессора высокого давления (в результате число ступеней компрессора и турбины ПД-35 составит 9 + 2). Диаметр вентилятора нового мотора составит 3100 мм, длина двигателя — более 8 м, вес — около 8 т........

http://rt.vk34.ru/blog/post/news/na-il- ... i-ps-90a3m

Руатата ясна. Ората смятат да го правят още петилетки. Аз като ви приказвам.... :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Апр 2018, 19:09

Almasy написа:
05 Апр 2018, 12:35
Ембаргото можеше и да пречеше за закупуването на чисто нови самолети, но не и за вътрешният ъпгрейд. IR така и не се напъна – седалката и всичко останало в 2018-та изглежда точно така, както и по времето на Реза Пахлави
Всъщност греша.
Оборудваха самолетите си с молитвени стаички :mrgreen:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2148
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 18 Апр 2018, 11:30

BBC: Southwest Airlines jet engine 'explosion' leaves woman dead

https://www.youtube.com/watch?v=bzB8z274TGg

https://www.youtube.com/watch?v=NrSK7afoMjY

Взрив в двигателя на Боинг 737 е предизвикал декомпресия на 10 км височина, вследствие на което жена е била засмукана през прозореца.
Пътниците са успели да я издърпат, но тя е починала.

P.S. а, тия от "Дневник" са пуснали вече новината

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Апр 2018, 12:01

AirAsiaX два пъти едно и също не казват. Само преди година АК префасонира поръчката си за част от 330Neo към 359. Тогава, изявлението беше, че поради бързото развитие на превозвача и откриването на множество нови дестинации, обсега на 330Neo (във вариант 339) вече не е достатъчен за част от тях. Това налага поръчката да е комбо (AirAsiaX така или иначе си остана със заявка за 66 броя 339).
Сега обаче AK СЕО (Fernandes) заявява, че е силно впечатлен от надминали очакванията параметри на 339 и предвид това, че 359 е доста по-скъп (точните дучи на Fernandes са „прекалено скъп”), е взето решение за изцяло унифиран флот, тоест само 339. Пък е и публична тайна, че докато за 330Neo Ербъс е склонен да прави някакви рабати, то за 350 е циция на цициите. Междувременно стана ясно, че и Боинг е предложил значителна отстъпка на превозвача, ако се откаже от Ербъс и превключи изцяло на 787 (варианти 9 и 10), още повече, че дори официално цената на 787 е намалена грубо с около 10 милиона от времето на EIS. Представители на чикагският производител явно пътека са направили до Куала Лумпур, щом персонала масово се обзавежда със фланелки и сувенири с логото 787
Решение би трябвало да бъде взето до края на годината, когато изтича срока на MoU-то (със Ербъс).
Изображение

Юнайтид (UA) ще прехвърли слотовете си на Рипъблик (полетите ще бъдат JV), що се отнася до полетите EWRHAV (НюЙорк-Хавана) след края на Август Причината е, че 737-800 на UA летят полупразни
Изображение
а Рипъблик (под бранда American Eagle) ще утилизира по-малките Е175.
Изображение
Изобщо първоначалната еуфория „Куба” отдавна отмина. Авиокомпаниите си бяха наточили зъбите за урожай след либерализацията на отношенията САЩ/Куба, като се надяваха на повече от тлъсти печалби. Сметките както излиза са били правени без кръчмаря.
Първо пропищя Делта, чийто самолети от Атланта летят полупразни. В последствие АК сама си призна, че много е надценила пазара. Други превозвачи (вкл. нискотарифни) директно се отказаха.
Изображение
Възобновяването на туристическият поток, такъв, какъвто е бил по времето на Батиста се оказа имагинерно.
Причините са множествени.
Първо - плачевната инфраструктура. Болшинството от хотелите са много стари, а дори и състоянието на новите е далеч от западните стандарти. Същото се отнася до ресторантите и всякакъв друг род увеселителни заведения.
Второ – за разлика от време оно, днес страни като Мексико, Белиз, Доминикана, Ямайка, Хондурас, Коста Рика предлагат прекрасни курорти на изключително конкурентни цени. Качеството на туристическата услуга е несравнимо с тази на кубинците, а средният американски турист е вече достатъчно взискателен. Празните рафтове в магазините също утежняват положението.
Трето – твърде закостенялата система, която трудно търпи ъпгрейд, също се оказва проблем. Като пример може да се дадат кредитните карти, които в Куба почти никъде не вървят. Е как да обясниш на човек, свикнал да излиза с 5-10 долара в джоба си, а понякога и без цент, че е необходимо да изтегли и обмени цялата сума за джобни за престоя си предварително и да мъкне кеша непрекъснато със себе си (или да държи част от него на каса в хотела).
Четвърто, на АК им се налага да разчитат единствено на американските туристи. Захранване с местен (кубински) пътникопоток няма как да има – фактора визи, а и кубинците нямат пари да пътуват. При среден месечен доход от 30.87 $ на месец, това просто няма как да стане. Ситуацията е съвсем различна от например полетите на Qatar Airways (Доа-София) където load фактора е в над 95% българи.
Така или иначе, практиката показа, че единствено полетите от MIA (Майеми) и FLL (Форт Лодърдейл) са що-годе печеливши. И то защото освен с туристи, полетите се пълнят и с кубински емигранти, които са дислоцирани основно на територията на Флорида. Но дори и в този случай нещата могат да бъдат на кантар – TPA (Тампа) също е в Флорида, но нискотарифната WN (SouthWest) успява да напълни самолетите си, основно на базата на изключително ниските цени, които предлага.
Полетите на канадските АК засега са стабилни. Не бива да се забравя обаче и факта, че канадците нямат провинция като Флорида и Калифорния и си живеят на вечен студ.
От Европа не само, че се поддържа добър пътникопоток, но и последният се увеличава. Iberia и Air France винаги са имали полети до Хавана, но вече се включиха и доста други АК като Air Europa, Alitalia, KLM, Turkish Airlines, Virgin Atlantic и макар и сезонно – Austrian и Finnair. Не остават по-назад и много чартърни/хибридни като Edelweiss, Air Condor и Eurowings.
Европейците пътуват до Куба не толкова заради климата или плажовете (такива, че и по-добри има навсякъде по света, а билет Европа-Малдивите например излиза много по-евтино), колкото заради екзотиката, наречена „комунистическа Куба” , включваща и неща като изобилие от над 60 годишни (винтидж) автомобили по улиците.
Изображение
Последните са далеч по-малко чувствителни (критични) към ниския стандарт и обслужване като цяло. Друго, на което залагат се оказва фактора сигурност. В Куба, такава или онакава, той е по-висок, отколкото например в Ямайка или дори Мексико, където излизането извън рамките на 5 звездният курорт не е желателно в някои области, а определени квартали дори в бъкания с полиция Акапулко се смятат направо за опасни.

Руската карго групировка Volga-Dnepr е изпратила уведомително писмо до EC, че възнамерява да прекрати контракта Strategic Airlift Interim Solution (SALIS), чрез който се осъществяват хуманитарни помощи в засегнати страни. В SALIS учавстват 17 европейски страни, както и Канада. Депеша за терминирането на контракта е била изпратена и до НАТО, макар и алианса да не учавства пряко в SALIS.
За в момента, във връзка с този контракт, датиращ от 2006-та, два Antonov 124-100
Изображение
са постоянно позиционирани на летище LEJ (Leipzig/Halle), където беше изградена и база за подръжка на модела.
Новината беше потвърдена и от германският военен минисктър. Макар и потърсени за коментар, от Volga-Dnepr за в момента не са направили такъв.
Почти е сигурно, че нещата са изцяло политически и поради факта, че самия карго превозвач се опита да регистрира флотилията си от Ан-124 в EC като част от CargoLogicAir offshoot. Собствениците са правили и опити да бъдат прехвърлени на немки карго оператор (http://www.airliners.de/volga-dnepr-leipzig-halle/44527).
Случващото се без съмнение ще затрудни SALIS – С-17 е твърде малък (товароподемност 130,000lbs срещу 240,000lbs), а дори и да се купят нови специализирани 748F, това ще отнеме много време, а и ще струва скъпо.

На Singapore (SQ) която изгуби 4 години и баснословни суми за дизайна на новата си първа класа (Suites) може да и се наложи и редизайн. АК печели здраво от класата, но и този род пътници са изключително претенциозни. Имало оплаквания от недостатъчна шумоизолираност, както и липса на приватност, когато вратите на апартаментите са отворени (http://www.straitstimes.com/singapore/t ... passengers). Последните в края на краищата няма как да останат затворени при многокомпонентният сървиз, да не говорим при сервиранията, включващи от първо до пето.
Изображение
С една дума – богопомазаните да летят в класата искат SQ да префасонира така разположението, че да не се гледат един друг изобщо дори и при храненето (https://www.reddit.com/r/singapore/comm ... il_to_wow/)
Липсва изявление от SQ по въпроса дали е взела решение редизайн. Във всеки случай, АК ще направи всичко възможно да задоволи пасажерите летящи в Beyond First класата, чиято цена надхвърла десетократно тази в икономичната (от 12 до 15 пъти за линията Лондон-Сингапур, като разликата се определя от часовете на излитане/кацане). За разлика от други превозвачи SQ може да се похвали и с много добро затоварване на последната (рядко остават свободни места)
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2148
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 18 Апр 2018, 14:05

Изображение

Пилотът, приземил злополучния полет 1380 е една от първите жени-пилоти на F/A-18 - Tammie Jo Shults

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Апр 2018, 11:49

Изображение

Изображение

Двигател – CFM56-B7
Инцидента е много подобен на този през Август, 2016-та (N766SW, превозвач отново WN)

Липсва една от лопатките – натам моментално е насочено вниманието и на разследващите от NTSB, които подозират в много голям процент metal fatigue

Изображение

Последна инспекция на самолета – само преди 2 дни. Ще бъдат разледвани и maintain процедурите в SouthWest, най-печелившата нискотарифна АК в САЩ.

Налични са и множествени увреди на крилото

Изображение

Намерените на земята части от двигателя

Изображение

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 972
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 20 Апр 2018, 09:23

Тези сериозно ли? ...

В российских самолетах появятся стоячие места, сообщил источник
Низкобюджетная авиакомпания "Победа" планирует заказать для новых воздушных судов "стоячие" кресла при условии их сертификации и безопасности, сообщил РИА Новости источник в перевозчике.

В лоукостере комментировать планы по перекомпоновке салона не стали, но уточнил, что рассматривают разные варианты и предложения, которые могут повысить эффективность и увеличить количество дешевых билетов".

РИА Новости https://ria.ru/economy/20180420/1519036628.html
Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Апр 2018, 12:29

Sharana написа:
20 Апр 2018, 09:23
Тези сериозно ли? ...

В российских самолетах появятся стоячие места, сообщил источник
Низкобюджетная авиакомпания "Победа" планирует заказать для новых воздушных судов "стоячие" кресла при условии их сертификации и безопасности, сообщил РИА Новости источник в перевозчике.

В лоукостере комментировать планы по перекомпоновке салона не стали, но уточнил, что рассматривают разные варианты и предложения, которые могут повысить эффективность и увеличить количество дешевых билетов".

РИА Новости https://ria.ru/economy/20180420/1519036628.html
Изображение


Беше много отдавна (може би в началото на века), когато някой от Ербъс беше лансирал подобен дизайн, по настоятелното искане на голяма част от нискотарифните АК.
Изображение

Изображение

Самия концерн обаче не направи нищо по въпроса. Вероятно самите те са сметнали концепцията за безумна.

Най-голям радетел беше и си остава MOL (Майкъл О`Лиъри, Ryanair CEO). През 2010-та последният презентира и няколко „графики”

Изображение
Изображение

като не се спря само с типа „велосипедна седалка”, наречено още SkyRider (seat)

Изображение

Изображение

а директно поиска от производителите самолети с изцяло правостоящи пътници.

Разбира се, обеща на пасажерите „още по-евтини билети”.

Лично според мен, подобни идеи са безумни, дори и в най-мекия им вариант, който се явява снимката по-долу

Изображение

И сега доста авикомпании, най-вече нискотарифните буквално изтезават пасажерите си с мизерният seat pitch, дори за хора със нормално телосложение, да не говорим за по-високи или по-едри.
Всъщност, подобен вариант не зависи толкова от АК, а почти изцяло от FAA и EASA. Гражданските самолети се сертифицират за определен максимален брой места.
Веднъж вече писах тук – МОL натискаше Боинг за варинат на MAX8, който да събира 200 пътници. Не ще и дума, конфигурацията на седалките е не high density, а ultra high density. Тъй като все пак се отнасяше за не чак толкова голям брой допълнителни места, последното не беше съвсем невъзможно. И все пак се наложи да бъдат елиминирани и 5 от 8-те galley trolleys (въпреки максимално редуцирания seat pitch)

Изображение

но на Ryanair толкова и без това не им трябват – дори водата се плаща по време на полета, а пътниците които си поръчват нещо за ядене на грандоманските цени на борда, така или иначе са единици.
FAA и EASA обаче съвсем естествено поискаха отделна сертификация и допълнителен авариен изход.
Така, че Боинг чак толкова не спечели – нито интегрирането на още една врата му е струвало евтино, нито самата сертификация. И ако поръчката не беше за 100 самолета, със сигурност би отсвирил Ryanair. Според мен американците се надяваха и на поръчки от други НТА и затова кандисаха.
Това обаче не се случи – нито една друга АК не поръча варианта MAX8-200.
А правостоящи седалки.....Ако говорим за MAX8, това вече би значело вероятно поне 250 човека ако не и повече.
Ако зависи само от производителите – пука им – продажби да има.
Но това значи и съобразяване с изискванията на FAA и EASA / отделни сертификации, ключващо и:
- още аварийни изходи
- покриване на норматива за време на евакуация на всички пътници при тестовите изпитания
- допълнителни flight attendants
- тоалетни
- стриктно вместване в MTOW, а това просто няма как да стане – дори всички пасажери да летят без багаж, само малките деца тежат по 20 кг. Седалките също тежат, колкото и обема им да е редуциран - няма как да ги направят от картон. А при завишено MTOW става много, ама много дебела – допълнително усилване на колесниците (както се наложи при MAX10), оттам нови ниши за прибирането им, нов подвариант двигатели (ако се държи да се запази същия рейндж), по-мощен климатизатор......
Всичко това са неща, които корелират с броя на пасажерите.
Е.....над определена бройка. В смисъл, за ХХ брой пасажери минимум изискването е да кажем 2 тоалетни. АК ако иска може да сложи и 3 и 4, като обикновено го правят, особено, ако има и бизнес класа. Но под 2 просто няма как.
Та баланса и сметките могат да излязат криви, особено за производителя.
То инак такива като MOL могат да поискат и двуетажен MAX8.
Последният така или иначе се прочу с плановете:
- да премахне една от тоалетните и на настоящите си 737-800
- да се плаща за всяко посещение на тоалетна
- тарифите за пасажерите за бъдат на килограм тегло, като над 80 килограма последните да се вдигат с 20% са всеки 20кг....
- да не се позволява качването на пътници на борда с повече от една фланелка или пуловер (пътниците обличали по 4-5 една върху друга и така избягвали таксите за багаж)
Та да се надяваме, че че много трудно ще стане......
Ама за всеки влак си има пътници.
Аз и досега не съм пътувал с НТА и няма никога да го направя.
Последна промяна 4 на Almasy, променена общо 20 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 2410
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Online

Re: Гражданска авиация

Мнение от rki » 20 Апр 2018, 13:56

Като го чета горния кошмар, се чудя как никой още не се е сетил да предложи нещо подобно за по-дългите дестинации:

Изображение
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2148
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 20 Апр 2018, 14:13

О, в това ще се наспиш като пич по време на полета, а на некомфортните седалки освен да се изръбиш, друго едва ли ще постигнеш.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 3544
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Апр 2018, 14:38

Тези Саутуест се оказват интересна авиокомпания. Най-големият оператор на 737, в бизнеса са от 67-ма. Имат около 800 самолета, които летят средно по 6 пъти дневно, което е близо 5 000 полета на ден. И за този точно половин век, това е първият им загубен пътник.

Иначе вчера пича дето приземи самолета в Хъдсън и дето направиха филм с Том Ханкс, официално поздрави пилотката за хладнокръвието и професионализма. Все пак тя кацна на писта. :)

Самолета също е за похвала. С това надупчено крило...

Аватар
ValBo
Редовен потребител
Мнения: 1498
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от ValBo » 20 Апр 2018, 15:06

rki написа:
20 Апр 2018, 13:56
Като го чета горния кошмар, се чудя как никой още не се е сетил да предложи нещо подобно за по-дългите дестинации:

Изображение
За униформите или за кабините говорим? :-)

Ако е за кабините - ще имат огромни проблеми с клаустрофобията при пътниците. А не могат да ползват стандарна наркоза, защото някой може да не се събуди. Докато не измислят нещо за моментално заспиване, няма как да се случи. Иначе общи спални вагони има от много години. При нас не са толкова популярни
А мне по барабану!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Апр 2018, 15:15

ValBo написа:
20 Апр 2018, 15:06
Ако е за кабините - ще имат огромни проблеми с клаустрофобията при пътниците. А не могат да ползват стандарна наркоза, защото някой може да не се събуди. Докато не измислят нещо за моментално заспиване, няма как да се случи. Иначе общи спални вагони има от много години. При нас не са толкова популярни
Много по-банални проблеми ще има :)
Като се почне от покриване на норматива за време за евакуация на пасажерите. Докато се излюпят.....
Ами авариен изход отдалечен на не повече от еди-колко си метра?
Ти мани това, ами престоя на летището до обратният полет се колебае обикновено от 40 до 60 минути, в редки случаи - повече.
Как ще успеят да се настянат пасажерите?
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
ValBo
Редовен потребител
Мнения: 1498
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от ValBo » 20 Апр 2018, 15:23

Ще ги приспиват още на летището и само ще ги товарят в самолета. Даже може да направят всяка кабина със спасителна система. Всяка камера си е херметизирана предварително и при пробив няма да има грижи. Ще спестят и от храна, и от тоалетна. После ги стоварват на летището спящи и там вече се оправят. На стюардесите и на пилотите няма да им се налага да се занимават с идиоти.
Само да намерят от последните, които биха искали да се заврат в ковчег приживе :-)
А мне по барабану!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1650
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Апр 2018, 07:09

Almasy написа:
18 Апр 2018, 12:01
.....От Европа не само, че се поддържа добър пътникопоток, но и последният се увеличава. Iberia и Air France винаги са имали полети до Хавана, но вече се включиха и доста други АК......
Off Topic
BTW, сега се сетих – имаше една статия за една от най-процъфтяващите напоследък туристически индустрии в Куба. Да, точно за секс индустрията иде реч.
Само че, не само в стандартният вариант включващ млада знойна кубинка и дебел застаряващ холандец.
На туристическите агенции им направило впечатление все по-често пътуващите сами жени за Куба (или групи жени). Крушката си имала опашка – кубинските мачовци. Нещо като „Аз съм на кон” (алегория с рекламата на „ОлдСпайс”)
На самотните богати европейки им било писнало от напомпани и напарфюмирани жигола, които им изпращали екскорт агенциите. Последните на всичко отгоре не вършели особена раута, а питали за парите още преди да си свалят гащите.
„От дума на дума” се разчуло каква евтиния и благодат е по въпроса в Куба. Освен това местните мургавелцовци се отнасяли изключително почтително към господарката си и я обгрижвали от А до Я.
Добре било обаче, обикновено позастаряваща дама да знае предаврително правилата на театрото.
Инак достатъчно било да се появи на определени места и да се позавърти, демонстрирайки, че е абсолютно сама. Рано или късно се приближавал обекта левент, който често можело да и бъде и син, с въпроси от рода на „дали дамата не желае да и покаже забележителностите на града” или „да му окаже честа да го придружи на танци”.
За плащане и цени не се говорило, последните си били почти фиксирани, а за наемането за седмица или две (тоест престоя) си имало и отстъпки. Така или иначе появата на конкретното място и за двете страни е ясен сигнал и предварителен договор за платени услуги – случайни хора там не се появявали.
В задълженията на мургавелцовците далеч не влизало само ездата – те водели на вечери, придружавали на плаж, учели на латино танци.
Театрото не свършвало дори и на финала, тоест при разплащането. Леля ти или баба ти най-често „молела господина да приеме тази сума просто като благодарност към него и семейството му за изключително приятно прекараното време в Куба”. Следва изпращане на летището и сълзи :lol: :lol: :lol:
Милицаите били абсолютно наясно с целия циркаджилък, но както в случая с обикновените проститутки се правели на ударени, щото все пак ставало въпрос за сериозен внос на твърда валута :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1206
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 22 Апр 2018, 10:36

Almasy написа:
20 Апр 2018, 12:29
...
Най-голям радетел беше и си остава MOL (Майкъл О`Лиъри, Ryanair CEO). През 2010-та последният презентира и няколко „графики”

Изображение
Изображение

като не се спря само с типа „велосипедна седалка”, наречено още SkyRider (seat)

Изображение

Изображение

а директно поиска от производителите самолети с изцяло правостоящи пътници.

Разбира се, обеща на пасажерите „още по-евтини билети”.

Лично според мен, подобни идеи са безумни, дори и в най-мекия им вариант, който се явява снимката по-долу

Изображение

И сега доста авикомпании, най-вече нискотарифните буквално изтезават пасажерите си с мизерният seat pitch, дори за хора със нормално телосложение, да не говорим за по-високи или по-едри.
Всъщност, подобен вариант не зависи толкова от АК, а почти изцяло от FAA и EASA. Гражданските самолети се сертифицират за определен максимален брой места.
Веднъж вече писах тук – МОL натискаше Боинг за варинат на MAX8, който да събира 200 пътници. Не ще и дума, конфигурацията на седалките е не high density, а ultra high density. Тъй като все пак се отнасяше за не чак толкова голям брой допълнителни места, последното не беше съвсем невъзможно. И все пак се наложи да бъдат елиминирани и 5 от 8-те galley trolleys (въпреки максимално редуцирания seat pitch)

Изображение

но на Ryanair толкова и без това не им трябват – дори водата се плаща по време на полета, а пътниците които си поръчват нещо за ядене на грандоманските цени на борда, така или иначе са единици.
...
Чесно казано от Райънеър нищо различно не съм очаквал! Направо да използват ей тази идея:
Изображение
Тъкмо и проблема с тоалетните отпада :lol:
Аватарът и действията ми са израз на правото да изразявам мнение и несъгласие с действията на 1 (един) човек от модераторския екип! С действията си като модератор Торн единствено вреди на форума!

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани