Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2714
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 10 Ное 2019, 18:45

Незнам защо, но има някакъв голям натиск Боинг да бъдат демонизирани във връзка със случаите.
там само мениджърите са за уволнение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Ное 2019, 20:04

Archer написа:
10 Ное 2019, 18:37
Назад към корените
Какво става с тия презокеански А321?
Ми летят.

Сред първите които ги получиха са TAP

Изображение

които след тренинг по линията LISTLV (Лисабон - Тел Авив) ги пуснаха вече TATL LISIAD (Лисабон - Уошингтън).
При получаване на следващите машини следва LISMAO (Лисабон - Манаус, Бразилия)

Френската La Compagnie лети ORYEWR (Орли, Париж - НюАрк, Ню Йорк), но техните машини са само бизнес класа.

Изображение

Изображение

SATA Air Acores

Изображение

от Азорските Острови (PDL - Понта Делгада) директно до BOS Бостън и до LAX (Лос Анжелийз) през KEF (Рейкявик).

А AirTransat

Изображение

които са вече собственост (релативно субдивизия) на Air Canada - YULLGW (Монреал - Гетуик, Лондон) и YYZLGW (Торонто - Гетуик, Лондон), като техните самолети са само икономична класа, за разлика от тези на самата Air Canada, която лети с големи машини (77W) от същите градове пак всеки ден, но до LHR (Хийтроу).
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 11 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Ное 2019, 20:33

Всъщност La Compagnie (B0) е доста особен случай и заслужава няколко отделни изречения.
Бутиковата АК няма друг маршрут освен ORYEWR и основната и цел е захлебване единствено от пасажери в премиум класата (Bizz), които както се знае носят основната печалба за АК.
Бизнеса и изцяло се основава на A321LR (в миналото – B757-200). Всъщност тя други самолети и няма.

https://www.youtube.com/watch?v=EDYx4jWO1o0

https://www.youtube.com/watch?v=HQPNZGLc7i0
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Ное 2019, 15:53

Almasy написа:
21 Окт 2019, 12:00
........
Междувременно се прокрадна информация, че QF натиска Ербъс за А35КLR, тоест ULR вариант на по-големия вариант на фамилията A350XWB - A350-1000 (35K).

Изображение

Работата е там, че 359LR е по-малък от 778, а QF настоява за машина с малко по-голям капацитет.
Няма информация за отговора на Ербъс и изобщо има ли такъв.
Въпроса е колко А35КLR може да продаде европейския концерн. Защото само заради 20-на бройки, които ще отидат при QF едва ли си заслужава разработването на подварианта и в този случай може би е по-добре просто да оставят Project Sunrise на Боинг.
Хм.....Оказва се, че Ербъс все пак може да тръгне по този път.

https://aviationanalyst.co.uk/2019/08/1 ... 0-1000ulr/

Уж имало интерес и от други АК.

Освен, че ще е с по-голям капацитет, A350-1000LR щял да бъде с по-голям рейндж дори от A350-900LR.
Във всеки случай (поне според писанията по форумите), ако варианта стане реалност, на 778 - лека му пръст още преди да се е родил.
Ербъс ще разполага с две ULR платформи - малко- и голамокапацитетна.
778 вече няма да може да цака с големината си. А други предимства няма - харчи повече и рейнджа му е по-малък отколкото на XWB.

И все пак нещата може да се окажат и не толкова розови за европейския концерн:
- 35L (A350-900LR) е скъпа машина, той е по джоба на Singapore Airlines, но на колко още превозвачи?
- 35U (A350-1000LR) ще е още по-скъп
- 778 не е чисто нова платформа, Боинг хвърли по-малко пари за разработката му (отколкото отидоха за 350XWB), съответно ще може да се заиграва с цената, докато за Ербъс това ще е трудна задачка
- колко превозвачи имат или биха могли да поддържат свръхдълги линии? Не са много. Сред тях примерно е British Airways, които вече буквално се хванаха за гушите с Ербъс.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Ное 2019, 11:17

Archer написа:
10 Ное 2019, 18:37
Какво става с тия презокеански А321?
Следващите които се ангажират с 32L (A321LR) са SK (SAS)

https://www.sasgroup.net/en/sas-expands ... ong-range/

SK не винаги е в състояние да напълни A330 от CPH (Копенхаген) при всекидневни полети (да не говорим пък за два – сутрешен и следобеден) до JFK (да не забравяме и конкуренцията от амбициозната Делта). Това се отнася и до ARN (Стокхолм) и OSL (Осло). До големите канадски градове (YYZ и YUL) деманда не е малък, но AC (Air Canada) лети отдавна с 77W до скандинавските дестинации, което не оставя много място за експанзия на SK, които и по принцип не са евтини.
Освен това SK проучвали и възможността да се лети до американския мегаполис (NYC) и от по-малки градове:

Изображение

Вероятни други дестинации са:

ARN-YYZ
CPH-YUL
CPH-BOS
OSL-IAD

Голяма част от споменатите линии имат и сезоност – висок деманд лятото и нисък зимата.
Тоест зимата SK може да замени 330 или 359 със 32L по някои маршрути, като освободените WB машини пък биват ползвани до чисто туристически дестинации като MLE (Малдивите) и SEZ (Сейшелите), които пък от своя страна са най-популярни зимъска, когато Европа (еле пък Скандинавия) е буквално скована от студ. Бизнес класата е слабо или никак натоварена до такива дестинации, но ако има 100% натоварена икономична, SK пак ще по на далавера отколкото полупразен 330 или 359 до NYC.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Ное 2019, 10:32

Тим Кларк (EK CEO):

Големите европейските АК са идиоти, че поръчаха малки бройки А380. А Ербъс ще съжалява, че канцелира програмата.

https://www.airlineratings.com/news/emi ... -use-a380/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.


Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Ное 2019, 17:46

IAG (в частност British Airways) имат LoI за около 100 броя (или нещо подобно).
Нищо чудно да се превърне в твърда поръчка, дори по-скоро ще се.
Причините са доста:
1. Отстъпките които Боинг прави за MAX`а (за NEO-то абсурд да се получи такава, особено на настоящият етап)
2. Споменатия в по-предни постове масивен беклог за NEO-то - голямо чакане ще падне.
3. В конкретния случай и стигнали точката на замръзване (или може би кипене) отношения между British Airways и Airbus

Всъщност, веднага след вдигане на забраната за летене (а дори по-вероятно - преди това), очаквам доста сериозни поръчки за MAX.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3612
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Ное 2019, 18:58

Кратко резюме на казани и известни вече неща

https://www.youtube.com/watch?v=H2tuKiiznsY
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани