Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 10 Ное 2019, 18:45

Незнам защо, но има някакъв голям натиск Боинг да бъдат демонизирани във връзка със случаите.
там само мениджърите са за уволнение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Ное 2019, 20:04

Archer написа:
10 Ное 2019, 18:37
Назад към корените
Какво става с тия презокеански А321?
Ми летят.

Сред първите които ги получиха са TAP

Изображение

които след тренинг по линията LISTLV (Лисабон - Тел Авив) ги пуснаха вече TATL LISIAD (Лисабон - Уошингтън).
При получаване на следващите машини следва LISMAO (Лисабон - Манаус, Бразилия)

Френската La Compagnie лети ORYEWR (Орли, Париж - НюАрк, Ню Йорк), но техните машини са само бизнес класа.

Изображение

Изображение

SATA Air Acores

Изображение

от Азорските Острови (PDL - Понта Делгада) директно до BOS Бостън и до LAX (Лос Анжелийз) през KEF (Рейкявик).

А AirTransat

Изображение

които са вече собственост (релативно субдивизия) на Air Canada - YULLGW (Монреал - Гетуик, Лондон) и YYZLGW (Торонто - Гетуик, Лондон), като техните самолети са само икономична класа, за разлика от тези на самата Air Canada, която лети с големи машини (77W) от същите градове пак всеки ден, но до LHR (Хийтроу).
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 11 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Ное 2019, 20:33

Всъщност La Compagnie (B0) е доста особен случай и заслужава няколко отделни изречения.
Бутиковата АК няма друг маршрут освен ORYEWR и основната и цел е захлебване единствено от пасажери в премиум класата (Bizz), които както се знае носят основната печалба за АК.
Бизнеса и изцяло се основава на A321LR (в миналото – B757-200). Всъщност тя други самолети и няма.

https://www.youtube.com/watch?v=EDYx4jWO1o0

https://www.youtube.com/watch?v=HQPNZGLc7i0
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Ное 2019, 15:53

Almasy написа:
21 Окт 2019, 12:00
........
Междувременно се прокрадна информация, че QF натиска Ербъс за А35КLR, тоест ULR вариант на по-големия вариант на фамилията A350XWB - A350-1000 (35K).

Изображение

Работата е там, че 359LR е по-малък от 778, а QF настоява за машина с малко по-голям капацитет.
Няма информация за отговора на Ербъс и изобщо има ли такъв.
Въпроса е колко А35КLR може да продаде европейския концерн. Защото само заради 20-на бройки, които ще отидат при QF едва ли си заслужава разработването на подварианта и в този случай може би е по-добре просто да оставят Project Sunrise на Боинг.
Хм.....Оказва се, че Ербъс все пак може да тръгне по този път.

https://aviationanalyst.co.uk/2019/08/1 ... 0-1000ulr/

Уж имало интерес и от други АК.

Освен, че ще е с по-голям капацитет, A350-1000LR щял да бъде с по-голям рейндж дори от A350-900LR.
Във всеки случай (поне според писанията по форумите), ако варианта стане реалност, на 778 - лека му пръст още преди да се е родил.
Ербъс ще разполага с две ULR платформи - малко- и голамокапацитетна.
778 вече няма да може да цака с големината си. А други предимства няма - харчи повече и рейнджа му е по-малък отколкото на XWB.

И все пак нещата може да се окажат и не толкова розови за европейския концерн:
- 35L (A350-900LR) е скъпа машина, той е по джоба на Singapore Airlines, но на колко още превозвачи?
- 35U (A350-1000LR) ще е още по-скъп
- 778 не е чисто нова платформа, Боинг хвърли по-малко пари за разработката му (отколкото отидоха за 350XWB), съответно ще може да се заиграва с цената, докато за Ербъс това ще е трудна задачка
- колко превозвачи имат или биха могли да поддържат свръхдълги линии? Не са много. Сред тях примерно е British Airways, които вече буквално се хванаха за гушите с Ербъс.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Ное 2019, 11:17

Archer написа:
10 Ное 2019, 18:37
Какво става с тия презокеански А321?
Следващите които се ангажират с 32L (A321LR) са SK (SAS)

https://www.sasgroup.net/en/sas-expands ... ong-range/

SK не винаги е в състояние да напълни A330 от CPH (Копенхаген) при всекидневни полети (да не говорим пък за два – сутрешен и следобеден) до JFK (да не забравяме и конкуренцията от амбициозната Делта). Това се отнася и до ARN (Стокхолм) и OSL (Осло). До големите канадски градове (YYZ и YUL) деманда не е малък, но AC (Air Canada) лети отдавна с 77W до скандинавските дестинации, което не оставя много място за експанзия на SK, които и по принцип не са евтини.
Освен това SK проучвали и възможността да се лети до американския мегаполис (NYC) и от по-малки градове:

Изображение

Вероятни други дестинации са:

ARN-YYZ
CPH-YUL
CPH-BOS
OSL-IAD

Голяма част от споменатите линии имат и сезоност – висок деманд лятото и нисък зимата.
Тоест зимата SK може да замени 330 или 359 със 32L по някои маршрути, като освободените WB машини пък биват ползвани до чисто туристически дестинации като MLE (Малдивите) и SEZ (Сейшелите), които пък от своя страна са най-популярни зимъска, когато Европа (еле пък Скандинавия) е буквално скована от студ. Бизнес класата е слабо или никак натоварена до такива дестинации, но ако има 100% натоварена икономична, SK пак ще по на далавера отколкото полупразен 330 или 359 до NYC.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Ное 2019, 10:32

Тим Кларк (EK CEO):

Големите европейските АК са идиоти, че поръчаха малки бройки А380. А Ербъс ще съжалява, че канцелира програмата.

https://www.airlineratings.com/news/emi ... -use-a380/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.


Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Ное 2019, 17:46

IAG (в частност British Airways) имат LoI за около 100 броя (или нещо подобно).
Нищо чудно да се превърне в твърда поръчка, дори по-скоро ще се.
Причините са доста:
1. Отстъпките които Боинг прави за MAX`а (за NEO-то абсурд да се получи такава, особено на настоящият етап)
2. Споменатия в по-предни постове масивен беклог за NEO-то - голямо чакане ще падне.
3. В конкретния случай и стигналите точката на замръзване (или може би кипене) отношения между British Airways и Airbus

Всъщност, веднага след вдигане на забраната за летене (а дори по-вероятно - преди това), очаквам доста сериозни поръчки за MAX.
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 19 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Ное 2019, 18:58

Кратко резюме на казани и известни вече неща

https://www.youtube.com/watch?v=H2tuKiiznsY
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Ное 2019, 10:42

Almasy написа:
18 Ное 2019, 17:46
Всъщност, веднага след вдигане на забраната за летене (а дори по-вероятно - преди това), очаквам доста сериозни поръчки за MAX.
Ма какъв умен ме е родила мама :mrgreen:
Преди 2 часа казахстанците побързаха да потвърдят вижданията ми - Air Astana - LoI за 30 х 737MAX
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 19 Ное 2019, 11:13

Шефа на Боинг уволниха ли го?

Иначе да много ясно че ще има поръчки за МАХ нали работят на загуба и продават по евтино от А320.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Ное 2019, 11:24

Archer написа:
19 Ное 2019, 11:13
Шефа на Боинг уволниха ли го?
Ми не са - Dennis Muilenburg си е от 2015-та. Май конгреса му три сол на главата , ма като че ли туй беше.
Archer написа:
19 Ное 2019, 11:13
Иначе да много ясно че ще има поръчки за МАХ нали работят на загуба и продават по евтино от А320.
Е, той МАХ`а си беше по-евтин от NEO`то още преди резила с катастрофите и последвалото приземяване на типа .....
Но си прав - в контекста на цялата история, рабата ще е много сериозен.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Ное 2019, 17:42

Almasy написа:
10 Ное 2019, 20:04
.....Сред първите които ги получиха са TAP.....
Новината е от днес - след споменатите дестинации следват Бостън, Масейо и Монреал.

https://www.tapairportugal.com/en/media ... elease-809
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Ное 2019, 17:55

Ъмерикън съобщи, че рефрешва ливерията си.
Народа остана изумен (горната е "новата", долната "старата")

Изображение

:lol:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 20 Ное 2019, 08:59

Какво става около МС-21

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8481
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Ное 2019, 12:30

Archer написа:
20 Ное 2019, 08:59
Какво става около МС-21
Последно четох, че програмата вървяла по график, каквото и да значи това.

Flancer
Редовен потребител
Мнения: 1182
Регистриран на: 10 Окт 2016, 23:08
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Flancer » 20 Ное 2019, 13:09

Ъмерикън съобщи, че рефрешва ливерията си.
Народа остана изумен (горната е "новата", долната "старата")
Това... да не е нещо от типа открийте 7-те разлики?!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Ное 2019, 19:40

Flancer написа:
20 Ное 2019, 13:09
Това... да не е нещо от типа открийте 7-те разлики?!
Така излиза.
Всъщност обяснението е следното - по самата ливерия няма никакви промени. Но фона вече не е чисто бял, а метално сив. Това е всъщност възвръщане към ливерията на Ъмерикън от 70-те, когато всичките и самолети бяха боядисани в "метален" нюанс.

Изображение

Само дето настоящето сиво не ми е много "метално".
Вероятно икономии. "Баш металната" боя сигур е бая скъпа.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Ное 2019, 20:02

Amazon написа:
20 Ное 2019, 12:30
Archer написа:
20 Ное 2019, 08:59
Какво става около МС-21
Последно четох, че програмата вървяла по график, каквото и да значи това.
Така е, и аз не съм чел нищо ново, поне в технически аспект.
Новостите са основно в комерсиален.

Първото беше загатнато отдавна. А именно, че Русия натиска Тurkish Airlines (ТК) да купи МС-21. Излязоха и подробности - с мисията е ангажиран дори Путин, който е намекнал на Ердоган, че освен С-400, Турция може да получи и други руски оръжия, вкл. бойни самолети на дъмпингови цени, но ТК трябва да се обвърже с поръчка за МС-21 (който също ще и бъде продаден на половин от каталожната цена).

Подобни са и напъните в комшийско - Белград е придумван да купи SSJ/МС-21 комбо (за SSJ не е новост - за това се писа още миналата година). Всъщност руснаците нямат пречки със самото сръбско правителство, което съвсем очевадно е с проруска ориентация. Спънката е Etihad (EY), който има дял в Air Serbia и макар да не е контролния пакет, сръбският превозвач е все още жив именно заради налятите от EY пари. Именно опасенията на сърбите, че мегаавикомпанията от ОАЕ може да се разсърди и спре финансирането засега ги спира да се ангажират с SSJ/МС-21. Но и за това има "лек" (поне според някои анализатори), а именно - парите на EY да бъдат заместени от пряко руско държавно финансиране. Предполага се обаче, че EY сам трябва да пожелае да продаде акцииите си.

Последното (ако изобщо е новина) касае само SSJ - в Русия се чудят дали самолета да не бъде ребрандиран. Наименованието Sukhoi Super Jet е свързано само с черен PR и стана синоним на "пълен боклук", което очевидно кара производителите му да му търсят някое ново и ненатоварено с негавитизъм име.
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 21 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 20 Ное 2019, 23:34

В Африка и Латинска Америка ще намерят пазар.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8481
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 21 Ное 2019, 00:12

Archer написа:
20 Ное 2019, 23:34
В Африка и Латинска Америка ще намерят пазар.
Не съм убеден. Латинска Америка вече се опари жестоко със SSJ, а Африка няма пари за нови самолети със цена 50-100 милиона долара бройката. Обаче ако самолета се окаже добър и изцяло задоволи руският пазар, проекта все едно ще е успешен за целите за които е създаден, а имено да не заубят още едно технологично дърво останало от СССР.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Ное 2019, 10:37

Amazon написа:
21 Ное 2019, 00:12
......Африка няма пари за нови самолети със цена 50-100 милиона долара бройката
Ако се съди по случилото се с SSJ, в чужбина самолета ще бъде предлаган на цени далеч под каталожните, вероятно около 50% (SSJ e продаден на мексиканците дори на някъде около 30%).
Русия може да си го позволи (докато има петрол), а е и всеизвестен руския манталитет в това отношение, още повече, че самия производител няма особено думата и всичко се управлява централно. Няма и вероятност за фалит, от какъвто беше заплашен примерно Bombardier - бурлаките в цялата държава ще субсидират MC-21 до веки веков (ако това разбира се, се наложи).
Archer написа:
20 Ное 2019, 23:34
В Африка и Латинска Америка ще намерят пазар.
Мисля, че усилията на руснаците ще са съсредоточени повече към Европа и Азия.
Продажби в Латинска Америка и особено Африка, няма да са им особено от полза, най-вече в политически аспект, а това ще един от основните параграфи (не толкова и дори изобщо - печалбата). Е, продажби на споменатите континенти са също актив, но къде, къде по-желателно е зарибяването на "гейска" Европа, която също се числи към "врага".
Не малко европейски (и азиатски) АК ще клъвнат при съответен дъмпинг. Друго си е да получиш 10 броя МС-21 на цената на един единствен A320Neo (какъвто беше случая с Interjet). Тоест Русия е съгласна на всичко за съответния пробив, включая субсидиране на чужди превозвачи. Играта и залога по презумция са съвсем други.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Ное 2019, 18:41

Almasy написа:
21 Окт 2019, 12:00
.......В конкурса за ULR самолет на QF, наречен Project Sunrise (за който вече стана дума в по предни постове) кандидати са само два самолета - 777-8

Изображение

и 359LR

Изображение

в чиито параметри е заложен подобен свръхдълъг полет при пълно затоварване. А359LR вече доказа, че го може, EIS на 778 (777-8) все още предстои.
QF уж обяви, че окончателно решение, ще бъде взето до края на годината............
QF отхвърли и 778 и 35L за Project Sunrise - били много скъпи :lol: :lol: :lol:

https://amp.smh.com.au/business/compani ... ssion=true

Изнудването започва….СЕГА :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Ное 2019, 16:12

Almasy написа:
21 Ное 2019, 10:37
.....самолета ще бъде предлаган на цени далеч под каталожните, вероятно около 50%........
Познал съм:

Стала известна сумма всех контрактов на 175 самолетов МС-21
Стоимость 175 самолетов МС-21, которые будут поставлены авиакомпаниям, составила $9 млрд. Это вдвое ниже каталожной цены, установленной производителем.

Представитель корпорации «Иркут» отказался комментировать информацию о сумме портфеля заказов, сославшись на коммерческую тайну. При этом он добавил, что каталожная цена (изначальная цена, установленная производителем) одного МС-21 без технического обслуживания и страховки составляет $97,9 млн. «Соответственно, стоимость 175 самолетов по каталожной цене составит $17,1 млрд», — сказал он. Это почти в два раза больше, чем итоговая сумма твердых контрактов на 175 лайнеров.

Тоест, МС-21 ще се продава при всички случаи за под 50 млн. долара, вероятно около 40.
За сравнение - цената на А320Neo e 117 млн.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Ное 2019, 16:45

Almasy написа:
22 Ное 2019, 16:12
......Стала известна сумма всех контрактов на 175 самолетов МС-21.....
Всъщност – 175 поръчки – трънки и глогинки.

Пастнал съм релантата таблица на поръчките – твърдите са едва 3 – Аерофлот, ИрАеро и РедУингс.
Всичко останало е LoI и MoU.

В случая:

Соглашения о намерениях = LoI (Letter of Intention), което няма никаква икономическа или правна стойност – де факто представлява официално писмо от превозвач към производител с молба да му бъде предоставена цялата документация относно параметрите на самолета, както и анблок цената, ако закупи еди колко си бройки.

Предварителное соглашение = MoU (Memorandum of Understanding) – производител и превозвач са се разбрали за цената и са договорени слотове за доставка. Това споразумение има частична правна стойност – производителя се задължава да не предлага съответните слотове на други АК за определен период от време (обикновено година-две). До края на този период превозвача е длъжен да внесе депозит (за да се превърне MoU-то в твърда поръчка), ако не – то автоматично се анулира и производителя има право да предостави слотовете на други АК.

Твърда поръчка – това си е „истинска” вече поръчка и няма мърдане – превозвача е внесъл 30% депозит. Освен слотовете за доставка за договорени евентуалните компенсации за закъснения или технически проблеми, възникнали след доставката. Разбира се, АК все още може да се откаже да купи окончателно самолета, но губи априори вече внесените 30% от цената му.

P.S.: Забравих да кажа какво е опция. Това фактически е MoU към вече направена твърда поръчка. С други думи превозвач предплаща за примерно 50 бройки, но си оставя пътечка за още 30 (за които не внася депозит). Слотове обаче пак са договорени (както си е при всяко MoU). Така превозвача, вече получил първите бройки, в зависимост от това дали е доволен или не (или пък се е променила ситуацията в бизнеса) има достатъчно време да реши дали да придобие още или не. Опциите се правят често, защото в един момент може да се окаже, че налични слотове за машини има едва след 7-8 и повече години (както е в момента ситуацията със серията 320Neo).
Прикачени файлове
2019-11-22 MC-21 .png
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани