Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 29 Юли 2019, 14:21

Almasy написа:
24 Юли 2019, 13:22
......Много хора обаче не знаят, че въпреки по-големия вентилатор на GE9X, двигателя е по-маломощен от GE90-115B, който е продукт от старата серия (GE90). Ревизията на 77Х и най-вече по-голямата площ на крилата, ще изискват по-малка мощност на двигателите, въпреки че 779 ще е по-голям от 77W.

GE са насочили усилията си този път не към по-голяма мощност, а към нисък разход.......
И има защо.
Нещо обаче захецнаха.

https://www.fool.com/investing/2019/06/ ... behin.aspx

Съответно това води до забавяне EIS на 77Х

https://www.youtube.com/watch?v=R9vwqHKx-QM&feature=youtu.be

Освен това не съм съгласен със заглавието на статията.
"Революционния" 77Х :roll:
И кое и е революционното на тази претоплена манджа? Дори и folding wingtips не е нещо нечувано и невидяно, просто не е внедрявано на гражданска машина.
77Х е толкова революционен, колкото и и руските оръжия "безаналогови".
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 29 Юли 2019, 14:43

Мтъй.
Поредната бомба – според Спутник, Русия и Турция ще сформират JV за производството на SSJ, както и MS-21 (+ хеликоптери)

https://sputniknews-com.cdn.ampproject. ... inister%2F

Ердоган отдавна оказва натиск върху Turkish Airlines да купи MS-21 (писания се появиха още преди година).
Сега и JV.
Къде ще се пласира таз продукция – отделен въпрос (непродадени и непоръчани от никой, но вече построени SSJ-та и сега пълнят хангарите и стоянките на Сухой).
Казано по руски – ще поживеем, ще видим.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Авг 2019, 11:04

A321NeoXLR, А220 с повишен MTOW, Париж 2019, JAL с амбицията за BOOM и още:
Прикачени файлове
25 June - 1July Flight International.pdf
(16.85 MiB) 6 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 6292
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от vassiln » 04 Авг 2019, 23:23

След 22 годишно прекъсване, Маями Еър възобновила полетите до Саудитска Арабия:

Изображение

Естествено, доставят поклонници от САЩ:
Изображение

Изображение

А Сауди Еърлайнс е отчела 7% увеличение на чуждестранните пътници:
https://saudi-arabia-ru.livejournal.com/3161141.html

Изображение
Cause what does it means to live in a tower of gold, if it is built on an island of shit?

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2603
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 05 Авг 2019, 07:31

Гледам, че летят и до ЮАР кви мюсюмани има там :?:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 05 Авг 2019, 10:10

Гледам, че летят и до ЮАР кви мюсюмани има там
Никакви.
Има някакъв миноритет, вкл. в съседен Мадагаскар, доколко това може да напълни всекидневни полети на един 330 – не знам.
Има обаче някаква връзка с Hajj`а, защото от Октомври нататък честотите се редуцират до 4 х седмично. Освен това преките полети са JEDJNB, тоест от Джеда до Йоханисбърг, а не от Рияд (RUH).
SV (Saudi Arabian) са много напористи напоследък – те предлагат 2 х 23 кг дори за най-евтината си промоционална тарифа (guest super saver) що се отнася до дестинацията JNB. Това предполага амбиции към Южна Африка и трафика й. По същия начин (2 х 23 кг безплатен багаж за Y тарифа) летяхме с Alitalia до Рио, тъй като италианския превозвач е решил да не се дава на конкуренцията що се отнася до Южна Америка (такава екстра се предлага само до Рио и Буенос Айрес). SV най-вероятно се напъва да съсипе трафика на ET (Etiophean), които имат голям пазарен дял в ЮАР, защото самата South African (SA), не е цъфнала и вързала (дори не е ясно как ще финансира поръчаните А350) и с нея конкуретна схватка си е буквално излишна.
След 22 годишно прекъсване, Маями Еър възобновила полетите до Саудитска Арабия
Miamiair не е редовен (legacy) превозвач. Това си е чиста проба чартърна АК. Има всичко на всичко 5 х 738, често отдавани под наем.
Някой и друг полет във връзка с Hajj`а вероятно има, но това е капка в морето – първо, заради вече споменатият обем на АК, второ – за да стигне от MIA до JED е необходим intermediate stop (заради рейнджа на самолета). Дори при 30-50% затоварване това не може да се избегне заради ETOPS. Пък и то един купон ще е TATL полет в NB самолет......
BTW, основен мющерия на Miamiair е армията на САЩ, която честичко наема самолетите и за превоз на военослужещи.
Така че, някоя и друга куха лейка богомолец, може и да ползва услугите на Miamiair, за да отиде да се дупи в Мека. Основният процент обаче, ще е с SV, които летят директно (и то извън „сезона” на Hajj)

JEDJFK (Джеда-НюЙорк) – всеки ден
RUHJFK (Рияд-НюЙорк) – 3 х седмично
JEDLAX (Джеда-ЛосАнжелийз) - 3 х седмично
JEDIAD (Джеда-Уошингтън) – всеки ден
RUHIAD (Рияд- Уошингтън) – 2 х седмично
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 05 Авг 2019, 16:25

Лоши времена за Boeing – сега пък някои АК (KL, GF, EY, BR и SQ) имат претенции към качеството на част от детайлите в получените 787

https://www.bizjournals.com/seattle/new ... yptr=yahoo

В същото време обаче Boeing няма никакъв проблем с пласмента на Дриймлайнъра, за който деманда си остава висок. И няма изгледи за срив.
В контекста на последното, кахърите с 787 са буквално бели кахъри и приоритет си остават MAX-а и до известна степен пласмента на 77Х
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 1437
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 10 Авг 2019, 07:24

Хм, не знам как да ви дам линк направо към интересния обект - надолу в статията има интерактивна карта с паролите на Wi-Fi по летищата по света. Казват, че хората редовно я допопълват с нови.
"Это примитивное фейсбучное разделение на своих и чужих ужасно обедняет и играет в пользу бессмысленных людей, которые сами по себе ничего не делают." - П.Лунгин

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Авг 2019, 10:48

pnp5q написа:
10 Авг 2019, 07:24
Хм, не знам как да ви дам линк направо към интересния обект - надолу в статията има интерактивна карта с паролите на Wi-Fi по летищата по света. Казват, че хората редовно я допопълват с нови.
Хм, нещо тук не ми се струва наред......Бил съм на достатъчно много летища на различни континенти. Wi-Fi достъпа никога не е чрез парола.

Два примера:

Elefterios Vanizelos (Athens Airport) - имаш фрии достъп до Wi-Fi, но само до страниците на самото летище, както и тези, на авиокомпаниите. От там нататък - само ако си истински пътник. Тоест - изисква се въвеждане или на номера на самата резервация (примерно ZR7Q6E) или номера на самия билет, както и двете имена на пътника. След въвеждането им имаш неограничен нет за 1 час.

Suvarnabhumi (Bangkok Airport) - номера на полета, имената плюс номер на международен паспорт. Ако правиш само трансфер, въвеждаш номерата и на двата полета (този с който пристигаш и този, с който излиташ) или на самата резервация (стига тя съдържа и двата полета). Тогава имаш неограничен достъп за цялото време на трансфера, ако ще и той да е 6 и кусур часа.

Е, на всички летища, разбира се, има опции за Wi-Fi и без да си пътник - за час, два, три или дори денонощие. Само искат едни номера на карти, наречени Visa и MasterCard :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 12 Авг 2019, 16:22

Чешкото правителство отказа допълнителни слотове на Aeroflot по линията PRGSVO (Прага-Москва)

https://profile.ru/news/society/transpo ... gu-153852/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 4235
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 14 Авг 2019, 21:14

Изображение

А бе тия боинги да не са почнали да ги правят в Китай :)

повече
∙ Агрессивная израильская военщина грубо проигнорировала несокрушимую мощь русского оружия.∙

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 280
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 14 Авг 2019, 21:35

И отново Боинг замесен, макар тук вината да е по-скоро на Ролс-Ройс:

https://www.letene.com/%d0%bf%d0%b0%d1% ... b0-%d0%bd/

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 14 Авг 2019, 21:50

EddieBG написа:
14 Авг 2019, 21:14
Изображение

А бе тия боинги да не са почнали да ги правят в Китай :)

повече
Засега само Еърбъси правят в Китай. Много се надявам да е само за вътрешняит пазар. :) Ама после чрез продажби на старо докъде ще стигнат хич не е ясно...

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 280
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 14 Авг 2019, 22:08

Не е съвсем като да няма китайски части в Боинг 777, но в случая те са останали където им е мястото:

https://www.bizjournals.com/seattle/new ... e-777.html

jordani
Редовен потребител
Мнения: 353
Регистриран на: 14 Май 2018, 19:28
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от jordani » 15 Авг 2019, 09:13

Изображение

Изображение

След излитане от Москва за Симферопол А-321 попада в ято чайки, единият двигател се запалва. Самолетът каца на няколко километра от летището в нива. Няма жертви!

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 4235
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 15 Авг 2019, 18:38

Браво на пилотите!
∙ Агрессивная израильская военщина грубо проигнорировала несокрушимую мощь русского оружия.∙

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 3699
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 17 Авг 2019, 08:18

EddieBG написа:
15 Авг 2019, 18:38
Браво на пилотите!
Путин ги направи герои на Русия .
https://life.ru/t/новости/1236276/putin ... chieloviek
А украинците ги записаха в "миротворец" :lol:
https://myrotvorets.center/criminal/?cf ... f%5Bdesc%5
А па тоя "възкръсналия" направо съжалява ... :evil:
Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Авг 2019, 11:16

Публикация във FI относно MC-21.
Има и за "русификацията" на SSJ.
Прикачени файлове
20 August - 2 September Flight International.pdf
(16.34 MiB) 8 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Авг 2019, 08:29

Amazon написа:
14 Авг 2019, 21:50
Засега само Еърбъси правят в Китай. Много се надявам да е само за вътрешняит пазар. :) Ама после чрез продажби на старо докъде ще стигнат хич не е ясно...
С лицензните М90 стигнаха и до Delta :mrgreen:
Цяла тема има за това в ерлайнс`а: https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=580693

Made in China:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Авг 2019, 08:37

Skoda написа:
14 Авг 2019, 21:35
И отново Боинг замесен, макар тук вината да е по-скоро на Ролс-Ройс:
И GE (CFM) не остава по-назад: ".....Approx 2:30PM, Aug 17th 2019 - DL651 Travelling from The Turks and Caicos to Atlanta suffered an engine failure while passing over the Bahamas. They diverted to Nassau......"
https://www.youtube.com/watch?v=NCSpFOe0Yl4&feature=youtu.be
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 19 Авг 2019, 16:51

EddieBG написа:
15 Авг 2019, 18:38
Браво на пилотите!
Малко клипче за капитана. Бил е юрист. А два спрели двигателя при излитане е смъртна присъда за всички. Правилно екипажа е предложен за награда.

https://dnes.dir.bg/svyat/93-sekundi-po ... sata-video

П.П: що народ по цял свят се изпотрепа заради птици. Няма ли да измислят някакво универсално решение? Чувал съм, че на някой летища дори соколи ползват. Аз бих разположил периметър с вишки и хора с чифтета. Сачмите за птици не могат да повредят самолет, но са супер ефективни срещу пернати.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 3699
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 19 Авг 2019, 19:17

Amazon написа:
19 Авг 2019, 16:51

П.П: що народ по цял свят се изпотрепа заради птици. Няма ли да измислят някакво универсално решение? Чувал съм, че на някой летища дори соколи ползват. Аз бих разположил периметър с вишки и хора с чифтета. Сачмите за птици не могат да повредят самолет, но са супер ефективни срещу пернати.
Просто трябва да премахнат сметището :evil:
https://www.youtube.com/watch?v=9o-9LMzaLZ4&feature=player_embedded

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Авг 2019, 16:09

Airbus пред вземане на GO / NO GO решение за стартиране на програма 35L (Airbus A350-1000ULR)

https://aviationanalyst.co.uk/2019/08/1 ... 0-1000ulr/

Изображение

Всъщност Ербъс си придържа към вече обявеното още миналата година – концерна изоставя окончателно платформа 8000, като и за в бъдеще няма да стартира нищо по-голямо от модел хиляда.
Казано с други думи, европейците нямат никакво намерение да гонят капацитета пътници на 779 и той ще си най-голямата гражданска машина (след А388, разбира се). В това отношение Боинг може да бъде спокоен – ако някой иска нещо по-голямо от 35К (А350-1000) или 77W (B777-300ER) то варианта му е само един – 779.
Европейците обаче никога не са обещавали, че няма да предложат изобщо нов вариант на 350XWB и това засега се оказва по-големия брат на версия 900LR, тоест 1000ULR.

Каква е концепцията:

- вместимост идентична с вариант 1000
- по-голям рейндж не само от А350-1000, но дори и от А350-900ULR, а най-важното – и от на B778

Ако самолета стане реалност, това би бил идеалният вариант за Project Sunrise

Изображение

на Qantas, където в момента основни съперници са А350-900ULR и B778.
По същественото е друго – ако европейците успеят да постигнат заложените параметри, то 778 би изглеждал obsolete дори преди да се роди.

В Ербъс обаче трябва да си направят много добре сметката, защото има множествени „но“-та.
Да, самолета ще е смъртна присъда за 778.
Да, той ще лети нон-стоп LHRSYD (Лондон-Сидни), което е и едно от условията на Project Sunrise.
Но като всяка ULR машина, това ще е нишов модел. Колко АК ще се нуждаят от такъв?
Qantas (Project Sunrise) – ясно. Евентуално British Airways. Singapore също (те вече оперират с А350-900ULR). Айде и Air New Zeeland, на които им трябва самолет за пряк полет от Оуклънд до САЩ. Колко други?
Дори стандартния А350-1000 покрива над 90% от сегашните TransCon трасета

Изображение

Дали заради оставащите по-малко от 10% вече наистина свръхдълги
и все още неоткрити (поне като нон-стоп) полети (заради липсата на подходящ самолет) като SYDLHR и SYDJFK

Изображение

превозвачите ще си позволят лукса да го купят?
Че на всичкото отгоре самолета ще е и много, много скъп.
По-скъп от по-големия 779……АК борят за всеки цент – пласмента ще труден.

Бе с една дума Airbus трябва много добре да си помислят…….
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 22 Авг 2019, 16:47

Абе той ще е по-скъп от 779, но е важно колко ще е по-икономичен. Защото на тия супер дистанции отиват огромни количества гориво. Много повече отколкото при мултистоп. Причината е че самолета гори гориво, за да превозва...гориво.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3358
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Авг 2019, 16:50

Amazon написа:
22 Авг 2019, 16:47
Абе той ще е по-скъп от 779, но е важно колко ще е по-икономичен. Защото на тия супер дистанции отиват огромни количества гориво. Много повече отколкото при мултистоп. Причината е че самолета гори гориво, за да превозва...гориво.
По заложени характеристики - много, много по-икономичен.
Дори на американците в ерлайнса коментара е RIP 778 (ако 35L стане реалност де).
То и 359LR e много по-икономичен от 778 (разход на кресло), но е по-малък.
А австралийците искат за Project Sunrise самолет с вместимост някъде колкото 77W.
779 тука няма общо - той не е ULR самолет. И да - универсален е, също както 77W. Към универсалните спадат и А350-900 и А350-1000 (и двата без LR)
И както написах - европейците нямат никакво намерение да се конкурират със самолет с подобна вместимост.
И определено трябва да си помислят много, много сериозно, защото самолета пак може да се окаже технически шедьовър, който обаче е нужен на малцина.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани