Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Дек 2018, 08:57

Amazon написа:
13 Дек 2018, 15:05
Ти беше споменал, че се очаква цените на канадеца да паднат, след като се разгърне производството в САЩ?
Еми тъй хортуват Ербъс`ци - било им първостепенна задача (свалянето на цената). Ама кога ще стане....Предполагам, че много превозвачи с нетърпение чакат отговора.
Все пак нещата се придвижват, бавно в някаква посока
Ако Boeing успеят да глътнат Embraer, чини ми се, че задачката с пласмента на А220 ще стане още по-сложна. Boeing има ресурса да смъкне още повече цената на Е2.
Това може да стане както с унификация на някои системи с МАХ`а, така и предлагайки двата модела като комбо оферта със съответните отстъпки.
Хич не съм сигурен, че в подобен случай и 20% сваляне на цената на А220 ще е достатъчно.
То едно на ръка, че Airbus говори за до 20% сваляне (в някаква светла перспектива).
Четох разни чиляци да коментират, че дори и 10% в близко бъдеще изглеждат сюрреалистични :roll:

С`я, верно и Airbus може да предлага А220 и А320Neo като комбо оферта (с някаква отстъпка). Работата е там обаче, че и Neo-то хич не е евтин (цените на МАХ`а са по-ниски). Тоест, каквито и еквилибристики да правят европейците, дори комбинираната им оферта пак ще е значително по-скъпа.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 1106
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 15 Дек 2018, 11:41

Диспечерска, Внуково, 1961
Изображение
Кто к нам с мечом придет, того проще застрелить.

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 136
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 16 Дек 2018, 13:09

Skoda написа:
24 Авг 2018, 11:36
http://www.ato.ru/content/iz-za-nizkoy- ... link=super

Интересно интервю, за никого не е тайна, че ssj100 има проблеми с надеждността, като минем през проблемите с колесник, авионика, задкрилки, климатици и тн, но за пръв път чета критика към Френско-руския двигател SaM-146. Руснаците никога не са имали граждански двигатели с нужния ресурс, явно и тук положението не е никак розово. След провала на Снекма със Silvercrest, може проблема да е и при Французите, на тяхна отговорност е горещата част от двигателя. Като цяло не се справят с лекуването на детските болести на машината и е време за нова версия, с която да оеднаквят авионика и кабината с МС-21.
Случайно попаднах на инфо, явно основната част от проблемите с двигателя SaM-146 са в "горещата" част за която отговарят французите от Снекма.


https://www.vedomosti.ru/business/artic ... alo-letaet

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Дек 2018, 08:58

АК, гушнали босилека през 2018-та:

PAWA Dominicana (Dominican Republic) – January 28, 2018
Great Lakes (USA) – March 26, 2018
SWISS Global Air Lines (Switzerland) – April 19, 2018
Virgin America (USA) – April 24, 2018
NextJet (Sweden) – May 16, 2018
Aserca (Venezuela) – May 24, 2018
Saratov Airlines (Russia) – May 31, 2018
OneJet (USA) – August 30, 2018 (Now known as DoneJet)
Open Skies (France) – September 2, 2018
Wataniya Airways (Kuwait) – September 2, 2018
Primera Air (Latvia/Denmark) – October 1, 2018
PrivatAir (Switzerland/Germany) – December 5, 2018
Fastjet (Tanzania) – December 17, 2018
ADI Aerodynamics (USA – Merged into California Pacific)
Air Arabia Jordan (Jordan)
Air Costa Rica (if you don’t know…)
Air Link (Australia)
Air Viking (Norway)
Air2there (New Zealand)
ASL Airlines (Switzerland/Spain)
Azur Air (Germany)
BackBone Aviation (Denmark)
BinAir (Germany)
Blink (USA)
Business Jet Travel Airline (Ukraine)
CABI Airlines (Ukraine)
Cello Aviation (UK)
Cimber (Denmark – Merged into CityJet)
Cobalt Air (Cyprus)
Dart Airlines (Ukraine)
Express Airways (Slovenia)
Fly Viking (Norway)
flyorange (Netherlands)
ImagineAir (USA)
JetGo (Australia)
LAW – Latin American Wings (Chile)
Laynha Air (Australia)
LTA – Linea Turistica Aereotuy (Venezuela)
Naysa Aerotaxis (Spain – Merged into Binter Canarias)
Norfolk Island Airlines (Norfolk Island)
Orca Airways (Canada)
Palau Pacific Airways (Palau)
RISE (USA – Merged into Surf Air)
Rossair Charter (Australia)
Royal Wings (Jordan)
SBA Airlines (Venezuela)
Skywork (Switzerland)
Small Planet (Lithuania/Germany/Poland/Cambodia)
Sparrow Aviation (Sweden)
VLM Airlines (Belgium)

Списъка обаче не е съвсем точен, в смисъл, някои от превозвачите не фалираха, а просто бяха погълнати от други.

Пример е SWISS Global

Изображение

субдивизия на SWISS Intl. Компанията-майка (Луфтханза) обаче реши, че няма смисъл да поддържа отделен бранд и закри подразделението.

VLM не е изненада.

Изображение

Превозвача фактически беше мъртъв от доста време, но агонията продължи повече от 3 години, с надеждата да стане чудо. Е, не стана.

OpenSkies, компанията, собственост на IAG и де факто подразделение на British Airways не оправда очакванията.

Изображение

Всъщност IAG създаде АК, за да атакува Sky Team (основно в лицето на Delta, AirFrance/KLM и Alitalia) – самолетите и никога не са летели от/до острова – основните дестинации бяха от Ню-Йорк до Париж (летище Орли), Рим и Амстердам. Котка обаче им мина път.

Замина си и небезизвестната щвейцарска PrivatAir

Изображение

АК предлагаше смесица от редовни, чартърни и бизнес полети. Редовните бяха обикновено за други превозвачи (най-вече SWISS Intl. и Lufthansa), за които швейцарците осъществявяха полети с малките си 73G до дестинации, които трудно биха напълнили големи машини, като Dammam (Саудитска Арабия), Libreville (Габон) и Pointe-Noire (Конго). Луфтханза Груп обаче реши в един момент да използва свои самолети и по този начин PrivatAir остана почти без работа. Тя опита със SAS и TUI, но явно бизнеса не е бил особено успешен, щом накрая окончателно хлопна кепенците.

Virgin America

Изображение

пък беше глътната от Аляска
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Дек 2018, 08:50

Завършен е и третия тестов МС-21

Изображение

Изображение

До момента при тестовите изпитания самолета самолета се вмества изцяло в планираната рамка, а самия ход на програмата е гладък и стабилен.
Единствената лоша новина е, че на настоящият етап при тестовите изпитания ПД-14 е показал разход на гориво близък до този на ПС-90А (което е лоша атестация).
Но в края на краищата това касае не самолета, а един от двигателите с които ще се моторизира. МС-21 разчита и на PW GTF и де факто всички поръчки за граждански машини са обвързани с него, като единствено машините от държавни поръчки (правителство, МО, МЧС и т.н.) са заявени с ПД-14.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Дек 2018, 10:29

И последният 74L (747SP) на IranAir (IR) отиде за скрап.

Изображение

Изображение

То и нямаше накъде – машините бяха повече от антични. Дори резервни части втора употреба за тях вече няма, а и да се намерят, цените биха били фантастични.

Изображение

Изображение

Всъщност не точно последният. За скрап отиват EP-IAA, ЕP-IAB и EP-IAD, като четвъртата машина (EP-IAC) ще бъде консервирана на летище THR. Всъщност това беше и последният и полет – от THR (Tehran Mehrabad Airport) до IKA (Tehran Imam Khomeini International Airport).

Изображение

Изображение

Вероятността обаче тя някога отново да полети е почти нулева, дори след разпарчетосването на останалите 3 и използването на каквото е останало читаво от тях като части втора употреба (на снимките в компанията и на 747-300 на MahanAir, които също отиват за скрап).

Изображение

Изображение

Окончателното спиране от полети на 74L и 743 донякъде съвпадна и с прекратяването на всички longhaul полети от мрежата на IR, а именно:

BKK (Банкок)
KUL (Куала Лумпур)
PEK (Пекин)
NRT (Токио)

Несъмнено на иранците не им достигат самолети. Едва ли обаче това е единственото обяснение. IR все пак купи два А330-200 (втора употреба), а MahanAir се обзаведе с доста А340-300 и А340-600 (последните - ex Lufthansa).

Изображение

Изображение

И двата модела имат съответния рейндж (че и отгоре) и при адекватна утилизация, биха позволили оперирането до споменатите дестинации, дори и да се наложи някакво редуциране на честотите.
Вместо това, иранците изпращат големшкия А340 до SVO (Москва), където се пълни едва на половината от капацитета (още повече, че и SU лети Москва-Техеран, а без съмнение руската АК е класи над иранската).
Адекватно обяснение от иранците не би могло да се очаква. Спекулациите на развалени отношения с Малайзия на базата на шиитско/сунитска вълна са по-скоро голи приказки. Малайзия е светска страна и религията има твърде малко влияние върху обществения, политически и икономически живот. А дори и да имаше и частица истина, това не обяснява спирането на полетите и до Банкок, Пекин и Токио.
Все пак MahanAir лети до ICN (Сеул), която се очерта като единствената далечна дестинация от Техеран, а самата IR запази полетите и честотите си до Европа, включващо AMS (Амстердам), ARN (Стакхолм), CGN (Кьолн), FCO (Рим), FRA (Франкфурт), GOT (Гьотеборг), HAM (Хамбург), LHR (Лондон) and MXP (Милано).
Всъщност на книга MahanAir лети и до Банкок, Пекин и Куала Лумпур (ако се съди по графиката, изобразяваща мрежата и в собствеаният и сайт), но това е само на книга, тъй като след спирането на полетите на IR ирански самолет не е кацал на посочените летища.
Междувременно германското правителство наложи бан на MahanAir (https://www.jpost.com/International/Rep ... Air-575025). Забраната обаче не засяга IR, които продължават да летят до FRA, CGN и HAM. При облратният полет обаче (и от трите града) самолетите на IR кацат за дозареждане в BEG (Белград), тъй като поради санкциите немците отказват зареждане с гориво.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Дек 2018, 11:16

Заведено е дело срещу Boeing във връзка с казуса Lion Air

https://www.channelnewsasia.com/news/wo ... l-11064640
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Дек 2018, 14:46

Последният полет на SN (Brussels Airlines) със SSJ ще се осъществи на 7-ми Януари (вместо в края на Март, както беше предварително планирано).

Изображение

https://www.aviation24.be/airlines/luft ... 33ZMlbnoBA

Руските машини вече в по-голямата си част са заменени с CRJ, а на 7-ми Януари това ще бъде на 100%

Изображение

Компанията-собственик (CityJet) най-вероятно ще ги заземи, защото желаещи за нов лизинг няма. Този на Brussels Airlines е платен дори до Април (макар, че де фактоq оперирането тотално спира още в началото на Януари).

Междувременно стана ясно, че Сухой е обещал на Adria (JP) да построи база за поддръжка на SSJ в Любляна, ако JP превърне MoU-то си в твърда поръчка. Според някои руски издания това вече е направено и първата доставка ще е до месеци. Последното може и да е абсурдно за машини като А220 (за които се чака 2-3 години за доставка), но е напълно възможно за SSJ, тъй като има построени достатъчно машини, които никой не е поръчал.
Финансирането на сделката със сигурност ще е от руска страна (държавен/банков заем) – JP не е в състояние да покрие дори оперативните си разходи.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Дек 2018, 15:04

COMAC най-после успя да достави 10-ия ARJ21 на малката Chengdu Airlines (EU) на 29-ти Декември, повече от 3 години след първата доставка

1st, on Nov 29th, 2015
2nd, in Sept 2016
3rd, in Oct 2017
4th, in Dec 2017
5th, in Apr 2018
6th, Aug 2018
7th, Sept 2018
8th, Oct 2018
9th, mid-Dec 2018
10th, on Dec 29th, 2018

Изображение

Изображение

Реално обаче, летят само 4 самолета. Липсва информация защо е така, а и не се очаква китайците да дадат такава.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Дек 2018, 15:23

LoI (letter of Intention) мужду Руското Правителство (Денис Мантуров, де факто представляващ Сухой) и KOM Airlines за 6 броя SSJ100

https://www.aviation24.be/airlines/thai ... rjet-100s/

KOM Airlines не съществува в регистрите (за опиталите се да я открият в мрежата), реално превозвача е все още на книга.
Ако LoI-то бъде превърнато в твърда поръчка и АК приключи успешно с родилния стадий, това ще бъдат първите и единствени самолети.
Доставките са договорени за началото (отново) на 2019-та.
Както стана вече дума, това няма да е никакъв проблем за Сухой – сума ти машини чакат като сирачета най-после някой да ги купи.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 539
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от plamenhk » 02 Яну 2019, 16:42

Эксперт: проект МС-21, скорее всего, никогда окупится.
https://www.gazeta.ru/business/2017/07/ ... 6566.shtml

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 02 Яну 2019, 16:44

Qatar Airways купи 5% от China Southern – най-голямата и най-силната китайска АК със седалище Гуанджоу (Кантон). Договора включва правото за закупуване на до 49% от собствеността при съответно желание на катарците.

Изображение

В допълнение Qatar Airways купи и 25% от московското летище Внуково.

Изображение

Статистика на авиоинцидентите през 2018-та

Изображение

Avianca Brasil обяви банкрут

Изображение

Flight Global: A321XLR ще има MTOW над 100t и допълнителни 700nm реийндж отгоре в сравнение с A321LR. На практика това означава, че дори 757-200 може да покрие едва 90% от мисиите на които е способен A321XLR. Съвсем отделен е въпроса доколко комфорта на WB може да се постигне с NB такъв.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 04 Яну 2019, 16:33

Първият търговски полет на 339 (А330-900Neo) - АК е TAP Portugal, а линията LISGRU (Лисабон-СауПаулу)

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Яну 2019, 10:46

77Х (778 & 779) е все още далеч от EIS, но все пак мина достатъчно време от обявения старт на програмата.

Изображение

И колкото повече време минава, толкова повече се затвърждава мнението, че перспективите не са чак толкова блестящи.
Една от целите, а именно 779 да бъде окончателния екзекутор на 388 вероятно ще бъде постигната. На АК не им пука особено, че на 779 няма достатъчно площ, но им пука и то много, че машината е двудвигателна (за разлика от 388). В случая дори не иде реч толкова за разход на гориво (разликата по предварителни разчети не е никак впечатляваща, а според някои на финала може и да се окаже, че направо липсва), колкото до предварителната инвестиция – известно е, че двигателите са най-скъпият елемент на самолетите, не е за пренебрегване и икономията от следпродажбеното обслужване на 2 вместо на 4 мотора (нито GE, нито RR са „майчици” в това отношение и абонаметната поддръжка си е направо секира).

От там нататък нещата обаче са до голяма степен условни.

Вярно е, че 388 е с твърде голям капацитет за болшинството от АК. 779 обаче е само с около 30-40 места по-малко (в стандартна трикласна конфигурация) и отма влиза в класацията VLA (както 388 и 748).
Освен за 388, таргет на 779 се явява замяната и на 744, 777 (всички варианти) и 343.
Плановете за замяна на повечето от тях обаче са направени още преди появата на 779 и новите звезди тук са 787 и 350. До известна степен прави изключение само 77W – едно на ръка, че машината все още се произвежда и повечето екземпляри в експлоатация са сравнително нови. Колкото обаче и успешен да 77W, няма никаква гаранция, че един ден АК ще решат да го заменят с още по-големи машини (напротив, индикациите са, че болшинството превозвачи смятат вместимостта му за повече от достатъчна).

Изображение

77Х успя да акумулира 326 поръчки (което без всякакво съмнение е успех), но настоящият списък с купувачи е твърде показателен. Луфти получиха много сериозна отстъпка, не само заради това, че са launch customer, но и заради ангажирането си с 748i (на когото също са launch customer). А и говорим за 20 бройки.
Тежестта пада естествено върху МЕ3 – тоест 235 бройки. От тях болшинството са на Emirates – 150, но въпреки, че поръчката се води твърда, започна да се прокрадва информация, че АК дава назад и води преговори да трансформира част от поръчката в MoU. Qatar Airways е в добро финансово здраве, но Еtihad е вече тежко болен и заявката му го до голяма степен виси във въздуха.
От заявилите самолета превозвачи, най-сигурни са Singapore, All Nippon Airways и Cathay Pacific, като първите две АК (които също като Луфти имат заявка за по 20 бройки) е възможно да увеличат заявките си. Singapore, която има поръчка и за 350XWB, вкл. за вариантите 35К и 359LR отдавна заяви, че за някои дестинации като Лос Анжелийз (понястоящем обслужван от 388) са и необходими голямокапацитетни машини. Луфти в в период от 10-15 години са малко вероятни (за допълнителни бройки) – те имат доста нови VLA (388 и 748). За подопечните АК вероятността е буквално нулева – LX (Swiss Int.) едва сега почва да получава поръчаните 77W, а за OS (Austrian) и SK (SAS) 779 е прекалено голям.

Кои са евентуалните нови купувачи?
На прима виста не са много (говорим за АК, с вероятност за скорошно обновяване на парка)

AF (AirFrance) имат огромна флотилия от 77W. Но 350XWB e вече на борда. Ако искат нещо по-голямо от 35К, 779 е вярно, по-вероятен, отколкото нови 388. Но по-малко от 30%
KL (KLM) – същото като AF, като вмероятността вече клони към 10%.
BA (British Airways) – повече от твърд ангажимент с 35К (за замяна на цялата им флотилия от 744 и 77W). Но шанс около 30% също е наличен – кашата в IAG прокрай прословутия Брекзит е голяма.
SA (South Afrtican) – нула вероятност (прекалено голям). Да не говорим, че превозвача е от години в плачевно финансово състояние и по-скоро няма пари за нищо - от банкрут го спасяват единствено непрестанните финансови инжекции от правителството.
AI (Air India) – пак прекалено голям, освен това AI е в перманентен филм на предлагане за продажба. Само, че никой не иска да я купи (вече за кой ли път) и ще не ще, пак правителството продължава да налива пари.
SV (Saudia) – всъщност доста голяма – на саудитците са им необходими големи машини с оглед на Hajj. Кой ти гледа, че след Hajj`а летят полупразни – докато има претродорали, това няма да е проблем.
QF (Qantas) – също голям (около 50%). На QF им е необходим най-вече ULR вариант. Избора не е голям – 778 или 359LR. Ако бъде избран 778, това ще предопредели и покупката на 779.
NZ (Air New Zeeland) – около 25 %. На тях ULR вариант не ми трябва (за разлика от QF), но за известна част от Азиатските дестинации (като например SIN и NRT) им необходим VLA.
AA (American) – малка вероятност. Големия печеливш тук се нарича 787-10.
UA (United) – нулева (победа засега на 350XWB)
DL (Delta) – нулева (победа засега на 350XWB)
KE (Korean) – доста голям - КЕ е превозвач разчитащ до голяма степен на VLA. Но като се има в предвид на колко години са настоящите им 748 и 388, поръчка в обозримо бъдеще е по-скоро химера.
AC (Air Canada) – мммммм, един господ знае, но по-скоро за замяна на 77W ще се разчита на 787-10 и евентуален 787-11
TK (Turkish) – също загадка. ТК е превозвач който е непредвидим, освен това за разлика от Делта (примерно), много залагащ на определен тип „имидж” (нещо като голям ни е, за разлика от вашия).
Не е ясна и позицията на китайските АК, най-вече CA, MU и CZ. CA и MU вече оперират с VLA (първата – 748i, втората – 388). По-скоро кандидати обаче ще са двете частни MU и CZ, защото държавната CA (Air China) от години им диша праха по отношение на имидж и пътникопоток, а вероятността това да се промени е малка. Особено това се касае за CZ, която е с база Кантон (Гуанджоу) – най-богатата провинция на Китай и от която Qatar Airways наскоро купи дял.

Ако писанията ми по-горе са верни, реалистичен окончателен таргет е максимум 600 бройки. Това не е никак зле, но и дума да не става за повтаряне на успеха на старото поколение на 777 (772 / 773 / 77Е и най-вече 77W).

Не, че 330Neo на архиконкурента Airbus се очертава в по-добра позиция. И там нещата са кантар, особено варианта 338. Но разликата е тази, че Airbus спести малко повечко пари - 330Neo вече съществуваше поне като интелектуална разработка (вече стана дума, че по същество това е А350МкI).

Най-вероятно и двете програми (77Х и 330Neo) ще оправдаят вложенията , сигурно и ще се припечели нещичко, но едва ли може да се очаква да станат машина за пари.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Яну 2019, 22:37

Чесах краста и спретнах някакъв ъпдейтен разбор на 77Х, чесането сега продължава и ще опитам същото и с 330Neo (338 & 339)

Изображение
Не, че 330Neo на архиконкурента Airbus се очертава в по-добра позиция. И там нещата са кантар, особено варианта 338. Но разликата е тази, че Airbus спести малко повечко пари - 330Neo вече съществуваше поне като интелектуална разработка (вече стана дума, че по същество това е А350МкI).
Ама общо взето толкоз. И тук се предвещават около 600 бройки (вкл. от Flight Global), нещо с което и аз съм съгласен.
E, Airbus се пънат за 1000, но вероятността да ги огрее с толкова продажби е минимална.

330Neo няма нищо общо с 77Х, разбира се. Той се конкурира с новото отроче на Boeing, тоест 787.
788 е почти напълно идентичен като вместимост с 338, същото се отнася и до рейнджа. Но по-новия 788 е значително по-лек, което обяснява защо поръчките за 338 са толкова мижави.
При 789 и 339 нещата са различни – разликата в теглото е малка (затова и 339 се продава добре).Това се потвърждава и от консумацията на гориво – до 3000 мили тя не достига и процент, вдига се макс. до около 3-4% при дестинации отдалечени над 4000 мили. Тоест нещата основно опират до цената на двете машини, или доколко 339 е по-евтин от 789.
В това има резон, защото на Boeing 789 му струва значително повече отколкото 339 на Airbus. На каталожни цени разликата е съществена, но чикагският производител вече доби самочувствие и опит с производството на Дриймлайнър`а и напоследък е склонен да прави значителни отстъпки, тоест ценовата разлика се редуцира.

Стартовите клиенти на 339 са Delta

Изображение

и TAP

Изображение

Те до голяма степен са и от най-важните - първата заради бройките, втората – заради разрастването си и вероятността да поднови в не малък обем поръчката си. TAP вече получи първият си самолет (това е и единствения доставена досега машина).

Всъщност най-много бройки е поръчала AirAsiaX – 66. Поръчката е твърда, но един господ знае дали ще се осъществи – вече писах във по преден пост за масирана атака на Боинг относно 789 и как половината Куала Лумпур се е обзавела с фланелки на който се кипри Дриймлайнър`а. Ако американците победят, Ербъс може и да не търси наказателни такси (които са в правото им – както се каза – поръчката е твърда), за да не изгубят превозвача за каузата А320Neo……Един господ знае – живот ли бе да го опишеш :lol:

Последният който се качи на борда е стартовата корейска Air Premia, като поръчката е отново само за 339 (нито един 338)

Изображение

Ербъс в края на краищата би трябвало да е щастлив и от 600 копия, като се има предвид, че иде реч за претопляне, а не чисто нова разработка. А 600 със сигурност ще бъдат достигнати, защото дори Уили Уолш (BA CEO), твърд привърженик на 787 призна, че по отношение на CASM 789 не предлага нищо повече от 339.

Разбира се, Ербъс се надяват и на огромната бройка (над 1400) 332 и 333, експлоатирани в момента и които един ден ще трябва да бъдат заменени (голяма част са и доста млади – производството на 330Сео не е спряно). Ако един превозвач извършва това поетапно (а не всички наведнъж, което е доста трудна задачка), шанса да поръча 339 не е малък. Но не и гаранция.

Ако Ербъс беше стартирал по-рано 330Neo, нещата щяха да бодат много повече в негова полза. Особено ако това беше времето на огромните проблеми с 787, когато много превозвачи се чудеха кой път да хванат.
Но в Тулуза се туткаха прекалено дълго – то не бяха размисли и страсти, дали си заслужава (въпреки, че дето се вика, вече имаха почти готова документация – тази на А350MkI). В това време доста АК вече направиха поръчки за 787, който без съмнение е много напред в сравнение със 330Сео.

Е, ако една АК лети до дестинации отдалечени макс. на 4000 nm, 339 и е категорично много по-изгоден отколкото 789.Но въпроса е колко са такива АК. До 1000 мили 739МАХ също е по-евтин от 321Neo, но това не му помогна в конкурентната схватка.
Но като има предвид, че иде реч за WB машини (тоест с по-голям капацитет от NB, каквито са сериите 737МАХ и 320МАХ), на Ербъс току-виж му излезе късмета.
А причината може и да се нарича Китай – най-големият потребител на 330Сео – през 2018-та 38 от доставените 47 самолета са отишли при жълтурковците.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Всички вътрешни дестинации в Китай са до 4000 nm, а китайците колкото и да са дребнички са много и пълнят А330 отма. В същия обсег са и всички дестинации от СИ и ЮИ Азия (като Токио, Банкок, Сингапур), което прави 339 една много добра оферта за Пекин. Е, на тях им трябват самолети и до Европа и Америка, но какъв проблем е да поръчат и двата модела? Същото прави и Delta. Или пък 339 и 359? Но последното е малко вероятно – китайците общо взето гледат да лавират между двата производителя и обикновено поръчките им са комбо.
Така или иначе те са фактор, който може да докара нещата и до 800+.

А що се отнася до 338….Мъка, мъка (писах по въпроса). Ербъс няма да го канцелира (вече), но продажбите ще са колкото да не е без хич и то само като допълнение към 339.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 12 Яну 2019, 08:32

Almasy написа:
31 Дек 2018, 14:46
.....Руските машини вече в по-голямата си част са заменени с CRJ, а на 7-ми Януари това ще бъде на 100%.....Компанията-собственик (CityJet) най-вероятно ще ги заземи, защото желаещи за нов лизинг няма
Sukhoi RRJ95 B 95102 EI-FWA CityJet ferried 03jan19 BRU-DUB prior storage at SNN ex I-PDVZ
Sukhoi RRJ95 B 95108 EI-FWB CityJet ferried 08jan19 BRU-DUB prior storage at SNN ex I-PDVW
Sukhoi RRJ95 B 95118 EI-FWF CityJet ferried 07jan19 BRU-DUB prior storage at SNN ex I-PDVX

A това са SSJ собственост на Cityjet

Изображение

Вижда се, че до 7-ми Януари EI-FWD, EI-FWC и, EI-FWЕ са заземени.
След заземяването на самолетите, отдадени на лизинг на Brussels Airlines от 7-те самолета 6 са заземени и единственият летящ остава EI-FWB.

So to say, no more comment

P.S.: EI-FWG - четвъртия отдаден на лизинг на Brussels Airlines изобщо е снет от регистъра на 6-ти Декември (не стига и до заземяване). Никой не знае защо.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5603
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 13 Яну 2019, 07:08

По повод на новите три седмици. Кратко филмче за най-големият самолетен двигател. GE са вложили два милиарда в развитието му и чудовището е с големината на фюзелажа на Боинг 787.

https://www.youtube.com/watch?v=fe8CV1yZQCc

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 1106
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 14 Яну 2019, 09:55

Кто к нам с мечом придет, того проще застрелить.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 3611
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 06 Фев 2019, 19:59

Изображение

Изображение

Изображение

Boeing ще си партнира с Aerion при създаването на първия свръхзвуков бизнес-джет, предназначен за 12 пътника, летящи с 1,4 Мах.
∙ Агрессивная израильская военщина грубо проигнорировала несокрушимую мощь русского оружия.∙
∙ НАСА опубликовал цветные фото с Марса, в ответ на это Роскосмос опубликовал цветные фотографии Рогозина.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1994
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 06 Фев 2019, 20:59

Понеже Олмаши е на почивка, амен да не разберем, че Germania фалира:
Изображение
https://skift.com/2019/02/05/another-eu ... -the-dust/
За щастие дъщерната Bulgarian Eagle е незасегната.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 07 Фев 2019, 11:26

Я па зех, че са фърнах :D

И започвам с т`ва:

Bombardier Launches New Innovative 50-Seater Aircraft

Изображение

Изводи:

- явно е рано да се отписва Bombardier като самостоятелен производител на граждански самолети
- яко да им е дупе на SSJ75 и MRJ70 :lol:

https://www.bombardier.com/en/media/new ... ercom.html
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Фев 2019, 12:27

Almasy написа:
07 Фев 2019, 11:26
Bombardier Launches New Innovative 50-Seater Aircraft
- Все пак трябва да се отбележи, че не иде реч за чисто нова разработка, а за освежаване/преконфигуриране със съответен ребранд на CRJ700, тоест говорим за нещо подобно на Е2 серията на Embraer
- В отлика, Bombardier нито ще „претопля” цялата CRJ серияа, нито пък най-популярния си модел (CRJ900)
- CRJ550 е насочен именно към нишата на малките модели (където се цели и SSJ75 и по-малкия модел на Мицубиши)
- Юнайтид (launch customer) тутакси поръча 50 бройки, което означава, че Bombardier все пак е проучил пазара предварително
- Производителя ще преконфигурира салона

Изображение

Тоест, за разлика от CRJ700, CRJ550 ще предлага истинска бизнес класа, а не някаква измишльотина, при която седалката е със същите параметри като в икономичната класа, единствено seat pitch`а и кетъринга е различен. Или вече бизнес салона ще е с конфигуриран 2-1, докато икономичната си остава 2-2.
Последното се прави, защото по определени маршрути, колкото и кратки да са, бизнес трафика е висок, както е в случая с ORDEWR (Чикаго-НюЙорк)

Изображение

а тези хора, плащайки бизнес тарифа, държат на удобствата. Е, на тях ще се предоставят и други удобства, включая Wi-Fi и малко барче, откъдето пасажерите могат да се самообслужват по всяко време с напитки и сандвичи

Изображение

- Избран за модификация е CRJ700 (а не най-малкия CRJ200) по две причини – първата, че разликата в горивната консумация е едва 10%, а втората, че така или иначе трикласната конфигурация редуцира значително броя на пасажерите. В случая фюзеляжа на CRJ200 би бил прекалено малък.
- освен в трикласна конфигурация, тоест C/Y+/Y, по желание на клиента машината може да бъде доставена и в двукласна - C/Y
- ъпргрейда ще бъде до голяма степен козметичен – двигателите остават същите. Това означава, че разхода на гориво в сравнение с CRJ700 няма да се намали кой знае колко априори (при еднакво MTOW). По-малкият брой пасажери обаче ще намали теглото, а от там и разхода.
- Така или иначе CRJ серията има по-нисък разход от старото поколение Embraer`и. А като прибавим и факта че няма да има Е2 изданеие на версията 145, фактически CRJ550 няма да има никаква конкуренция от страна на Embraer. Остават SSJ75 и МRJ70. Първия е толкова мътен, че всякакви предварителни коментари биха били неадекватни. МRJ70 облаче със сигурност ще има по-нисък разход от CRJ550. Нещата по-всака вероятност ще зависят основно от цена, както и другия важен параметър – унифицираност. При АК с големи флотилии от сериите CRJ тои параметър може да се окаже и много важен.
- ниският процент на промени (който ще позволи да се ползва и типовия сертификат на CRJ700) очевидно няма да струва много и на самия Bombardier
- все пак трябва да се има в предвид, че CRJ550 няма да бъде самолет за всяка една АК. Той е изгоден вариант за превозвачи с голям процент премиум продукт на къси и средни разстояния. Първостепен таргет в това отношение са АК от Северна Америка, най-вече Юнайтид, Делта, Ъмерикън, ЕрКанада, УестДжет и Аляска. Премиум пънтикопотока пък може да бъде разделен на няколко части:

Туристическа насоченост – тук влизат дестинации като Aspen, Key West, Kalispell и Jackson Hole, не повече от 2 полета дневно – сутрин/вечер
Дълги бизнес маршрути: от мегаполисите към градове като Fayetteville/Bentonville, White Plains, Huntsville, Monterrey, Charleston, Bakersfield, Edmonton, Midland/Odessa, Williston, Minot - обикновенно един полет дневно
Къси/дълги бизнес маршрути между самите мегаполиси, като тук вече може да се говори за 10+ полета дневно, особено за градове като НюЙорк, Чикаго и ЛосАнжелийз.

- В контекста на последното, CRJ550 е все пак един лимитиран самолет, тоест не притежава универсалността на А220. За превозвачи като airBaltic, Turkish или Еgypt Air той не би бил от особена полза, по простата причина, че дестинациите на съответните АК не генерират необходимия обем бизнес поток (що се отнася до къси и средни линии)
- новината за старта на програмата CRJ550 сякаш вдигна акциите на Bombardier като цяло, защото лизингодателя Chorus Aviation незабавно поръча и десетина бройки от по-големия CRJ900 (предназначени за Air Canada Jazz)
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 3450
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 10 Фев 2019, 09:02

https://www.youtube.com/watch?v=H85keSA-7QM
Мислех да го пусна в майтапите ,ама извинявай Олмаши на твоята повече подхожда . Все пак трябва да видим и другата страна :D

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5603
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 13 Фев 2019, 06:35

МRJ70 облаче със сигурност ще има по-нисък разход от CRJ550.
Защо? Даже не искам да гадая, за това направо питам. :)

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2742
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Фев 2019, 09:26

Края на А380

......Barring a surprise agreement to prop up the A380, Airbus is preparing to close production of the double-decker earlier than planned and could make a detailed announcement as early as its annual results on Feb 14, people familiar with the matter said.

“It is the end of the A380,” an industry source said.....

https://www.reuters.com/article/us-airb ... SKCN1PW2GE

Вече се потвърждава и от други източници:

https://airlinerwatch.com/airbus-prepar ... 0-program/

Изобщо времето на 4-двигателните VLA свърши - дори Boeing признават, че 748i няма никакво бъдеще

https://www.seattletimes.com/business/b ... ger-plane/

Излишно е да казвам, че връзвам черна панделка.

Изображение

Първо като авиоентусиаст - това е удивителен самолет, апогей на човешкия гений в гражданската авиация.

Второ - като пасажер - това е най-комфортния самолет, на който някога съм летял.

Робските галери от типа на 779 обаче победиха :cry:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани