Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Ное 2018, 08:29

Видео от борда на HB-IWF, машината (М11) на злополучният полет SR111, 3 години преди катастрофата.

https://www.youtube.com/watch?v=mi452nsBOwA

На забравилите ще припомня, че индиректна причина за пожара, додвел до катастрофата е инсталирането от SR (Swissair) на нова F (първа класа), предлагаща възможно най-лукс (превозвача вече започва да губи позиции относно премиум пасажерите, най-вече от азиатските АК). Ултрамодерното за времето си (и едно от първите) оборудване на IFE, пълната автоматизация на седалката-легло и други глезотии харчат твърде много ток – много повече, отколкото може да понесе стандартно инсталираното окабеляване. Като си прибавят и други фактори като, лесно запалимите изолационни материали, etc. – трагедията е налице.
На видеото обаче е показана бизнес класата на SR (не и първата).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Ное 2018, 08:37

Последното изречение от коментара направо кърти :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=mGSDOwgAgKU
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Ное 2018, 10:31

Bombardier (BBD) продава Q400 на Viking Air

https://theaircurrent.com/scoops/viking ... ombardier/

Сделката ще бъде финализирана Q2 2019-та.

Самият Viking Air не е нещо фамозно сред производителите на граждански самолети. Базираната в Британска Колумбия компания произвежда DHC-6 Twin Otter

Изображение

който вярно, може да се използва и като хидроплан

Изображение

като вероятно това е причината да е особено популярен на места като Малдивите, Сейшелите и Мавриций, а има и възможности за take off / landing от терени, покрити изцяло с лед

Изображение

Въпреки, че машината е и със STOL (донякъде) възможности, все пак иде реч за малко, не особено претенциозно самолетче.
Това още повече се отнася до другия им продукт - DHC-2 Beaver

Изображение

Като допълнение, Viking произвеждат и някои компоненти за Bell Helicopter Textron, както и резервни части за модели (като Dash 7) които вече не се произвеждат.
От „негражданските“ самолети, най-солидна хапка са амфибиите за борба с пожари - Canadair CL-215

Изображение

CL215T

Изображение

и най-новия CL415

Изображение

Те обаче също са самолети на BBD, които Viking купи през 2016-та.
Покупката на Q400 със сигурност е свръхамбициозна – все пак иде реч за сериозна и не особено евтина програма. Договора включва придобиването и на интелектуалната собственост върху всички варианти на DASH8 (а не само на Q400), тоест модели -100, -200 и -300, както и правата върху запазената марка de Havilland.

Q400 е и много по-сложен самолет, отколкото дори CL415

Изображение

Не е ясно, как Viking ще поддържа не-малкия световен флот от самолети, ако не купи и изградената мрежа за поддръжка на самолета (поне в анонса не се споменава за това).

Най-същественото обаче е, че очевидно BBD се умори от Q400. Самолета, често дефиниран като overengined (прекалено мощни двигатели) има характеристики (скорост/таван) за които ATR само може да си мечтае, но чисто практически това не му помогна в конкурентната схватка, защото тези възможности се оказаха с практическо значение за много малък процент превозвачи, а на къси и средни (до 1000 км) дестинации, по-евтините ATR-42-600 и ATR-72-600 са значително по-икономични. Е, вярно, при дестинации отдалечени на около 1500 км, нещата се обръщат, но колко АК ползват турбопроп за такива разстояния? Малко са – категорично територията се владее от джетовете. А за такива до 2000 (рейндж, какъвто ATR вярно вече няма) – ептен. Все пак самолета си има своята клиентела, особено в страни с необятни територии като Канада и САЩ. За Русия също е адекватен вариант, но след събитията в Украйна BBD развали готовата сделка за лицензното п-во в Уляновск (същото се отнася и до P&W Canada, които наложиха вето за износ на свои двигатели за Русия). Някои превозвачи като LOT, FlyBe, Ethiopean и Aegean също предпочитат мускулестият Q400 пред по-немощния ATR (въпреки, че Aegean имат и двата модела във флотилията си – от Атина до Родос, тоест по-отдалечените Додеканезе, летях в събота с Q400, но утре ще се кача на ATR пак от Атина до Наксос, тоест то по-близките Циклади).
Ербъс купи С-серията, но Q400 не им трябва изобщо – те владеят 50% от много по-добре продавания ATR. Боинг, с когото BBD буквално смрази отношенията си покрай панаирите с С-серията, също се изключваше. Оставаха китайците и Viking.
BBD не могат да бъдат отписани – 49% от А220 са си техни. Техни са и все още продаващите се самолети от сериите CRJ. Bizjet`овете също – все пак концерна успя да продаде 800 Global, почти 2000 Challenger и 700 Learjet.
И все пак с продажбата на Q400 почти си отива цяла епоха.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Ное 2018, 18:50

Almasy написа:
10 Ное 2018, 10:31
Bombardier (BBD) продава Q400 на Viking Air
Излязоха още подробности.
Доста хора се чудеха откъде Viking намери пари да купи Q400. Оказа се, че зад сделката стои Sherry Brydson, който се явява член на най-богатата фамилия в цяла Канада – Thomson.
Една от идеите на Viking е прераждане на сериите 100, 200 и 300 (които за разлика от Q400 не са претърпели през годините никакъв ъпгрейд). BBD се бяха фокусирали единствено върху последният си модел, като тенденцията беше все повече и повече места.
С създаване на NG поколение на DASH-8 (от 100 до 300), Viking вероятно цели друго – атака на най-малкия сегмент, който наистина определено е подценяван от болшинството производители. С други думи – поява на Q100NG, Q200NG и Q300NG, като най-малкият модел (Q100 NG) би трябвало да окупира изцяло нишата на самолети с около 37 места, колкото и настоящият (но вече стар) Dash-8-100

Изображение

Тук нещата са доста мътни обаче. Появиха се и твърдения, че в проектодоговора BBD предоставя правата за производство на Q400, но не и на версии 100/200/300, за които на Viking се разрешава производство на резервни части/поддръжка, но не и чисто нови машини. Едва ли преди финализиране на сделката, ще се знаят окончателно повече подробности.

Нещо добро, което може да се каже за Viking е, че се справя добре с поддръжката на по-старите модели на BBD, чийто maintance бизнес купи отдавна. Това включва най-вече DASH7

Изображение

и естествено Twin Otter. DASH7 отдавна не се произвежда, но има достатъчно летящи бройки по света (4 двигателния турбопроп се оказа доста устойчив на времето).

От друга страна, за 10 години (откак има правата за производството на DHC-6 Twin Otter) Viking e произвел едва 150 машини. Дори А380 е продаден в повече бройки. Viking може и да се справи с производството на Q100/200/300/400 (NG или не), но остава въпроса колко ще е в състояние да продаде. Появиха се и мнения, че целта на концерна е да лапне поддръжката и няма никакво намерение да се занимава в ново производство, еле пък да инвестира в скъпо струващи ъпгрейди.

Целта на Viking (доста неизвестен досега производител) е и друга – тотален ребранд – затова и сделката включва запазената марка de Havilland Canada, която до голяма степен е икона (и както вече ще е новото наименование на концерна, релативно всички произвеждани под шапката му самолети).

С продажбата на Q400 пък вече няма да има и помен от конкуренция между BBD и Airbus (ATR). Те вече споделят общ бизнес (А220) и вероятността връзките да стават още по-тесни е доста голяма. Airbus печели пък от интелектуалният потенциал на инженерите на BBD, създали Q400, ако един ден (който все пак трябва да дойде) реши да създаде clean sheet наследник на АTR. Това е все още теория на конспирациите и до известна степен мое виждане, но нещата не ми се струват невъзможни. Airbus така или иначе имат известни търкания с Leonardo (с когото делят 50% на 50% собствеността върху ATR), тотална преориентация към BBD за създаване на нов турбопроп (слез изчерпване на комерсиалните възможности на ATR) не ми се струва чак толкова имагинерна. Е, ако тези инженери, не избягат при Viking (вече de Havilland) де….

От следното изявление на BBD „……our full attention is turning to the CRJ program. As we continue to actively participate in the regional aircraft market with our established, scope compliant aircraft, our focus is on reducing cost and increasing volumes while optimizing the aftermarket for the approximately 1,500 CRJ’s in service around the world today. As we look to return the CRJ to profitability, we will also explore strategic options for the program……“ става ясно, че от своя страна, те нямат никакво намерение да се осланят единствено на А220 и BizJet`овете, а гласят и NG поколение на CRJ.

Изображение

Според мен е донякъде спорно доколко такъв CRJ Nео e реалистичен, но предстои да видим.

Превозвачите обаче, особено с голям процент Q400 във флотилиите си, донякъде са притеснени. Все пак иде реч за повече от 1000 летящи самолета (всички серии), които изведнъж ще трябва да разчитат за поддръжка на съвсем друг играч. Анонса за продажбата на програмата излезе почти едновременно с друг – за съкращаване на 5000 работни места.

https://www.bbc.com/news/business-46139488

Това доведе до моментално спадане с 24% на акциите на BBD в Торонто, макар, че концерна обяви финансовите си резултати за Q3 2018, които се явяват удвоени в сравнение с тези от Q3 2017-та.

Настойчив е и слуха, че BBD възнамерява да се концентрира основно върху технологии за железопътния бизнес (…..Bombardier is well positioned with our rail, business aircraft and aero-structures business," says chief executive Alain Bellemare during Bombardier's third quarter earnings call. "In the future, this will be where we will deploy our capital to [ensure] strong return on investment……), като остави производството на граждански самолети на по-заден план, особено след като Kawasaki възнамерява да напусне изцяло пазара в Северна Америка (Канада/САЩ), както вече направи Hyundai.

https://ipolitics.ca/2018/11/09/dont-cr ... ombardier/

На подобни интерпретации обаче, според мен трябва да се гледа с известна доза скептицизъм.
По същия начин циркулират слухове за обединяването (или по скоро поглъщането) на RR от Аirbus.
Докато няма официален анонс, „непотвърдени“ е най-добрата представка.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4895
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 12 Ное 2018, 01:12

По същия начин циркулират слухове за обединяването (или по скоро поглъщането) на RR от Аirbus.
За Ролс Ройс ли иде реч? Това няма ли да е прецедент?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 12 Ное 2018, 08:13

Amazon написа:
12 Ное 2018, 01:12
За Ролс Ройс ли иде реч? Това няма ли да е прецедент?
Да.
Ми май ще е прецедент. Ама нещата общо взето са на ниво "една жена била казала".
Прочетох го наскоро в ерлайнс`а.
Ма и там що фантазии, дето никога не са ставали съм прочел...Като например че REKKOF (FOKKER, четено отзад-напред, явяващ се наистина съществуващ концерн, изкупил активите на фалиралия холандски производител) стартира F-130NG....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 13 Ное 2018, 12:31

Наистина тъжно, явно Бомбардиер ще се концентрират само на биснесджетовете. Като цяло и железопътния им сектор не е много добре, предстоящото обединение на Сименс с Алстом, Японците и китайците от CRRC са много силна конкуренция и не виждам пазар, освен американския на който биха прокопсали. След АТИ и Блекбери, ставаме свидетели на поредния залез на известна канадска компания. Гражданската виацията за съжаление не е по-джоба на малки страни. В финансов план Еърбъс А380 и Боинг 787 са пълна катастрофа, но мащаба и мощната държавна подкрепа ги държат над водата, докато сумите за разработката на С серията буквално потопиха канадците.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Ное 2018, 21:18

Наистина тъжно, явно Бомбардиер ще се концентрират само на биснесджетовете.
И CRJ (каквото още може да се изцеди от тях), и А220 (49% все пак са си техни).
Като цяло и железопътния им сектор не е много добре, предстоящото обединение на Сименс с Алстом, Японците и китайците от CRRC са много силна конкуренция и не виждам пазар, освен американския на който биха прокопсали.
Е, те за американския/канадския говорят – от там се изтеглят японците.
Гражданската виацията за съжаление не е по-джоба на малки страни.
Много вярно.
В финансов план Еърбъс А380 и Боинг 787 са пълна катастрофа, но мащаба и мощната държавна подкрепа ги държат над водата, докато сумите за разработката на С серията буквално потопиха канадците.
И това е вярно, но има и друго, което срина BBD. Ербъс и Боинг имат множество други комерсиално успешни проекти, които са машина за пари.
BBD много я закъса точно там – Еmbraer срина с ниските си цени продажбите на CRJ, Q400 също дишаше праха на ATR. Приходната им част последните години беше изключително зле.

BTW, Ербъс пое контрола върху С-серията (А220), съответно ще налее нужните пари. Но задачата да бъде посмъкната цената му е първостепенна, защото самолета е отново значително по-скъп от този на конкуренцията (Е2), както беше и при CRJ/E1. Вярно е, че донякъде е сравняване на ябълки и портокали (чисто нов модел срещу претоплена версия на стар), още повече, че и по икономическите показатели (разходна гориво/себестойност поддръжка) бразилеца няма как да се конкурира с поевропейчения канадец, но при CASM (показател, който отчита и цената на първоначалната инвестиция, анджък покупката на самолета), макар и А220 да е пак с едни гърди напред, нещата вече не са толкова фрапантни (защото си е ячка разликата в цената).
Та битката едва сега започва.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4895
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 14 Ное 2018, 04:19

Skoda написа:
13 Ное 2018, 12:31
Наистина тъжно, явно Бомбардиер ще се концентрират само на биснесджетовете. Като цяло и железопътния им сектор не е много добре, предстоящото обединение на Сименс с Алстом, Японците и китайците от CRRC са много силна конкуренция и не виждам пазар, освен американския на който биха прокопсали. След АТИ и Блекбери, ставаме свидетели на поредния залез на известна канадска компания. Гражданската виацията за съжаление не е по-джоба на малки страни. В финансов план Еърбъс А380 и Боинг 787 са пълна катастрофа, но мащаба и мощната държавна подкрепа ги държат над водата, докато сумите за разработката на С серията буквално потопиха канадците.
Някой икономисти го предвиждаха от години. Ориентацията към петролната индустрия не е направила услуга на никого. Иначе защо 787 да е катастрофа? Имаше известни забавяния, малко прекалени очаквания, малко здравословна конкуренция от добрите А330 Нео и А350, ама чак катастрофа?

П.П: Алмаси, какво се случва с брака по сметка между Боинг и Ембреър? Не съм влизал в лайнерите от месеци и съвсем загубих връзка с реалността.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Ное 2018, 07:18

Amazon написа:
14 Ное 2018, 04:19
Иначе защо 787 да е катастрофа?
Видях го и аз, но вероятно е имал в предвид 748i.
какво се случва с брака по сметка между Боинг и Ембреър?
Всичко заглъхна. Общо взето проверявам, но не се е появило нищо ново. Или са се закучили нещата при преговорите, или някоя от страните се е отказала окончателно.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 759
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 14 Ное 2018, 09:49

Skoda написа:
13 Ное 2018, 12:31
Гражданската виацията за съжаление не е по-джоба на малки страни.
Струва ми се, че украинците почти бяха успели - ако не беше гадната катастрофа със седемдесет и колко жертви - и то май най-вече по вина на екипажа. Тоя техния самолет явно нямаше да се шири в Русия (по политически причини), но ми се струва, че щеше да има доста възможности из Азия.
Только подумать как слово «ссылка» изменило свой смысл за последнее столетие...

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Ное 2018, 10:21

pnp5q написа:
14 Ное 2018, 09:49
Струва ми се, че украинците почти бяха успели - ако не беше гадната катастрофа със седемдесет и колко жертви - и то май най-вече по вина на екипажа. Тоя техния самолет явно нямаше да се шири в Русия (по политически причини), но ми се струва, че щеше да има доста възможности из Азия.
Ммммм...Тази раута е трудна.
Въпроса с качеството и подрръжката е изключително сериозен, а АК са доста консервативни.
Украинците нямаха и парите на руснаците, за да се опитат поне да популяризират рекламно произведението си.
Не че агресивната реклама на SSJ имаше някакъв ефект, особено пък като минаха 10 години експлоатация. Самолет, който стои основно на земята, оборот не прави.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 14 Ное 2018, 10:30

Имах впредвид, че е катастрофа чисто финансово, не като самолет. Дори ако махнем 20 млрд долара за разработка и R&D, първите няколко стотин самолета се продаваха на загуба, практически достигнаха до 34 млрд долара минус, преди през Q3 на 2016 да имат какъвто и да било положителен поток пари от програмата, тоест вече продаваха на печалба. Според анализите ако продадат 2000 самолета при сегашните маржове на печалба, ще намалят минуса до само 5 млрд долара и това без да се смятат първоначалните разходи за развитие. А дали е възможно след 10 години да продават на същите маржове при засилената конкуренция от страна на Еърбъс с А330нео и А350 е съмнително.

https://www.seattletimes.com/business/b ... skeptical/

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Ное 2018, 10:49

Подобни анализи наистина имаше, чел съм ги и аз, но повечето от тях са стари (и този май беше от 2015-та).
Както и да е, 787 настина имаше много сериозни проблеми и със сигурност гафа с батериите коства много на Боинг. Break even в един момент отиде та се не видя. Е, постигнаха го де.
В момента обаче, 787 се продава много добре. Изчезнаха и страховете относно 787-9 и 787-10. 789 (787-9) дори се продава много по-добре отколкото 788 (базата). Конвейрната линия е заета за години напред.
Сега, доколко голяма е печалбата един господ знае. Защото за разлика от предни години, нещата се пообърнаха и сега продукта на Ербъс е много по-скъп (А350). Едно време така беше с 777. Тоест Боинг е по-склонен да прави рабат относно 787, докато европейците общо взето си дават сурята по въпроса за 330Neo, но не и за XWB, който държи цена (но и доста АК се оплакаха във прав текст, че е прекалено скъп и в крайна сметка предпочетоха 787).
Та печалба ще от 787 има, но може би не толкова, колкото е било планирано, предвид изредените обстоятелства.
BTW, същото се отнася и за XWB, защото заинатяването на Ербъс със "супериорния" им продукт и високата му цена е нож с две остриета.
Пазара в крайна сметка ще покаже, но може би не по-рано от десетина години.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 14 Ное 2018, 13:35

Backlog needed to get rid of 26358 million Deferred cost + tooling with a reduction of 22,7 million/plane = 1161 planes.

Това са данни от Q3 2018, тоест при сегашните сметки им трябват още 1161 самолета да доставят, за да излязат на нулата, ако сметнем и разходите за развойна дейност + над 800 самолета още. Като прибавим до сега произведените (края на септември 2018) малко над 700, можем да сметнем, че за да излезе цялата програма на нула са нужни 2700 доставени самолета.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Ное 2018, 16:28

Skoda написа:
14 Ное 2018, 13:35
Backlog needed to get rid of 26358 million Deferred cost + tooling with a reduction of 22,7 million/plane = 1161 planes.

Това са данни от Q3 2018, тоест при сегашните сметки им трябват още 1161 самолета да доставят, за да излязат на нулата, ако сметнем и разходите за развойна дейност + над 800 самолета още. Като прибавим до сега произведените (края на септември 2018) малко над 700, можем да сметнем, че за да излезе цялата програма на нула са нужни 2700 доставени самолета.
Кой ги е правил тези сметки?
После, кажи ми, кой WB (широкофюзеляжен) самолет се продава повече от 787 в момента.
Щото няма такъв.
XWB също се продава. Но не повече.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 14 Ное 2018, 17:11

Данните са от сайта на Боинг и разбира се на всяко тримесечие се коригират, ако увеличат цената или намалят производствените разходи за самолет, числото 2700 самолета ще спадне, но +/-100 самолета не променя генерално картината.

https://www.boeing.com/investors/accoun ... ions.page/

Аз не споря, че Боинг 787 не се продава добре или е лош самолет, напротив смятам, че е голяма крачка в много аспекти за гражданската авиация, вероятно в близките години ще стане първия широкофюзелажни самолет в историята с над 2000 доставки. Все пак както Еърбъс така и Боинг използват млрд. долари публични средства за подкрепа на програмите си, споревете им в СТО дават приблизителна представа за размера на субсидиите, които получават.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Ное 2018, 17:21

Възможно е.
Честно казано съм по-наясно с продажбите и общата специфика на самолетите им, отколкото с тоталния финансов баланс на програмите им.
На фона на прочетеното досега, все пак си мисля, че 787 няма как да се нарече губеща такава.
Но малко или много съм лаик - няма как да го твърдя със сигурност.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 14 Ное 2018, 18:08

Понеже поста ми изглежда малко анти Боинг, да кажа, че нямам нищо против 787, дори е един от любимите ми самолети. Еърбъс А380 дори в момента трупа загуби. През 2006 година, сметките бяха за нужни 420 продажби за да излезе програмата на нула. Първите самолети бяха продавани на загуба, едва в 2015 разходите за изграждането на всеки А380 паднаха под цените на които ги продаваха, но 2017 се наложи на бъде намален темпа на производство. Според интервю с шефа на Еърбъс, биха могли да правят малка печалба при темп на производство от 20 самолета на година, но при темп от само 12 на година, са на "малка" загуба. И тук разходите за разработка от над 15 млрд. евро не се включват. И докато Еърбъс и Боинг могат да разчитат на добри постъпления от масовите им тяснофюзелажни А320 и Б737, каквото да кажем за японския MRJ. Разходите до сега по програмата се изчисляват на над 3.2 млрд долара, при продажби с 30% отстъпка(консервативна оценка) от каталожната цена и вземане средния маржин на Еърбъс, Боинг, Ембраер, то ще имат нужда от 1200 продажби за да излязат на нула. При конкуренцията на А220 и Е2 достигането на такова число ми изглежда чиста фантастика.

п.п Да допълня, че Еърбъс има опция до 2023 година да закупи останалия дял от А220. Колкото до сделката между Ембраер и Боинг, нужно е доста време за преговори и разрешения от различни инстанции в САЩ и Бразилия. Вероятно началото на 2020 е разумен срок.
http://aeropress-bg.com/news/civil-avia ... и-самолети

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4895
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 15 Ное 2018, 05:18

Amazon написа:
09 Ное 2018, 02:01
Skoda написа:
08 Ное 2018, 11:15
Явно отново е имало поредици от откази и неправилни действия на екипажа. Датчиците за скорост и тези за ъгъл на атака са изключително важни, ако отказите са настъпили заедно, явно екипажа не се е ориентирал добре в обстановката. Доколкото знам, 737 имат три отделни независими датчици за ъгъл на атака, трудно ми е да си представя отказ на повече от един по едно и също време....
Въвеждат нови процедури, но според реакцията на FFA излиза, че самолета е основния виновник за трагедията. Няма да им е за пръв път на Боинг при сериозна модернизация на съществуващ модел да убият хора. Примера с 767 на компанията ни Ники Лауда е показателен. Нов софтуер и цифрово управление. Реверс на двигател в полет. Хора и самолет на къстчета за секунда.

И да, винаги екипажа също има вина. Обаче от това да ти откяже тръба на Пито, което уби онзи А330 с некадърния екипаж, до това да ти се меша неправилно самолета в управлението при изключен автопилот, разликите са огромни. :cry:
Май точно това ще излезе. Недомислица на инженерите, или програмистите на Боинг. И по-скоро на ръководния им състав:

http://aeropress-bg.com/news/civil-avia ... т-пилотите

Жалко за добрите хора в самолета. Според мен, това е голям удар по репутацията на Боинг. Една от причините, че пилотите принципно харесват малко повече боинг от еърбъс, е това че боинга им дава повече контрол и повече обратна връзка с машината. След тази простотия това отива на кино.

Не че пилотите решават какво ще купи АК, ама индиректно мнението им има тежест.

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 15 Ное 2018, 11:34

Честно казано съм ужасен :shock: Явно пилотите са спрели автопилота преминали са на ръчен режим и грешните данни от сензорите за скорост и ъгъл на атака са излъгали въпросната MCAS система, че самолета изпада в срив и са навели носа с цел възстановяване на скоростта и се е стигнало до...... Това на самолет в който голяма част от системите са добре отработени и би трябвало всяка малка промяна, която се вкарва да е добре премислена. Жалко за загиналите 🙄

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1713
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 15 Ное 2018, 12:54

Въпреки всичко, продължавам да си държа на анти-мейнстрийм мнението, че Боинг не е единствения виновник, даже е възможно да не е основния. В крайна сметка NTSB ще каже.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4895
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 18 Ное 2018, 22:15

Bruchpilot написа:
15 Ное 2018, 12:54
Въпреки всичко, продължавам да си държа на анти-мейнстрийм мнението, че Боинг не е единствения виновник, даже е възможно да не е основния. В крайна сметка NTSB ще каже.
Виж какво казва човека за това, което е известно за момента. Човека е пилот и инструктоер на 737 в голяма авиокомпания. Според мен има голяма вероятност, някой в Боинг да е за затвора за престъпна небрежност. И то не един човек. Това нещо не може да бъде прокарано от някакъв дебил от средния мениджмънт. Одобрено е от бая народ. Абв колкото и да е знакова една компания, винаги групичка посредствени, пробивни и алчни хора, могат да я погребат. А тук се плаща с кръв.

https://www.youtube.com/watch?v=zfQW0upkVus

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1713
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 19 Ное 2018, 10:45

С теб явно си правим съвсем различни изводи от видеото :)
Не се подвеждай по факта, че ФАА и Боинг веднага издадоха директиви. Това е напълно нормално дори и при най-малкото съмнение, че част или система имат проблем.
За мен много ключово беше изявлението, че запознаване с новата система не се прави в курса за преминаване на новата модификация, защото това обяснява доста неща.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2461
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Ное 2018, 17:17

Skoda написа:
14 Ное 2018, 13:35
......тоест при сегашните сметки им трябват още 1161 самолета да доставят, за да излязат на нулата, ако сметнем и разходите за развойна дейност + над 800 самолета още
Нямам време сега да чета дума по дума постнатото от теб (и съответния линк), но нещо определено бъркаш.
Определено.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани