Общи приказкиBrexit

Място за разтуха

Модератор: Ksantip

Отговори
Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 09 Май 2018, 09:43

Интересно развитие в UK - парламента ще гласува дали да останат в EEA.

May forced to give MPs single market vote after shock defeat
https://www.theguardian.com/politics/20 ... rket-plans
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 2435
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от vassiln » 11 Май 2018, 06:28

Доста объркващо.
И камарата на лордовете била отменила датата на излизането?
Интересно какво мислят Барние и екипа му, но засега не намирам нищо...
Собирала в огороде мать красную смородину.
Снова сын уехал воевать, умирать за Родину!

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 2435
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от vassiln » 12 Май 2018, 09:17

А междувременно като че ли обедняването се проявява:
Цените на жилищата във Великобритания се сринаха най-рязко от почти осем години насам. Стойността им през април, в сравнение с март, бе с 3,1 процента по-ниска до средно 220 962 паунда, показва доклад на Halifax. През трите месеца бе отбелязан спад от 0,1 процента, трети пореден период с поевтиняване. През последните две години жилищният пазар на Острова се охлажда, а най-много от стойността си губят имотите в Лондон. Броят на одобренията за ипотеки също пада, а редица доклади показват, че интересът на купувачите намалява. Все пак Halifax очаква възстановяване по-късно през годината и растеж от близо три процента заради слабото предлагане и добрите нива на заетост. Годишният растеж намалява до 2,2 процента през последните три месеца, от 2,7 процента през трите месеца до март. "Пазарът на имоти е огледало на икономиката", казва Джонатън Самюелс, CEO на Octane Capital, който смята, че част от вината за намаляващите цени е в Brexit.
Източник: Telegraph
Собирала в огороде мать красную смородину.
Снова сын уехал воевать, умирать за Родину!

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 10 Юни 2018, 19:16

тик-так - http://europa.eu/rapid/press-release_ST ... 105_en.htm

Струва ми се, че UK е на път да изтегли не една, а две къси клечки - от една страна излиза от SM с всички последствия от това, от друга страна големите надежди за братска помощ от САЩ са на път да се изпарят, след обявения от Тръмп курс към изолационизъм и търговски войни. :D
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4275
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от Amazon » 10 Юни 2018, 22:00

От SM ясно, все пак нали общият пазар дефинира ЕС. Ама как ще са с митническите споразумения? Защото на другите хитреци, норвежците, точно тези споразумения с ЕС им излизат през носа...казано културно.

Колкото до САЩ, не разбирам на какво разчитат Британците, или дори поляците. Американците, филма за големият брат, нито са го гледали, нито я имат концепцията. Ако се гледа чисто икономически, съм чел че Франция им е по важна от ЮК.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 10 Юни 2018, 22:16

Норвежците са си супер - никакви митнически споразумения не им пречат.
А някои британци развиваха тази теза - че за противовес на ЕС трябва да се опрат на помощта от бившите колонии и най-вече на САЩ като най-голяма и значима. Пък и Тръмп имаше подобни изказвания в началото. :P
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 2435
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от vassiln » 11 Юни 2018, 06:03

Най ми харесва, че по ирландския въпрос Барние засега е безкомпромисен. Ако държи такава позиция наистина докрай, ще трябва да им направи нещо много грубо на британците, а те пък с тая гордост може и да се махнат от преговорите. И да се сбъдне моята мечта.
Собирала в огороде мать красную смородину.
Снова сын уехал воевать, умирать за Родину!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2188
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от Almasy » 11 Юни 2018, 09:06

vassiln написа:
11 Юни 2018, 06:03
И да се сбъдне моята мечта.
:lol:
Що бре.
Повече калабълък - по-добре.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 2435
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от vassiln » 11 Юни 2018, 18:44

Не! Искам да обеднеят и да съжаляват, че да им дойде акъла, и да съжаляват и те, и всички други евроскептици! Сълзи и сополи за рушителите на ЕС.
Собирала в огороде мать красную смородину.
Снова сын уехал воевать, умирать за Родину!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2188
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от Almasy » 11 Юни 2018, 18:49

vassiln написа:
11 Юни 2018, 18:44
Сълзи и сополи за рушителите на ЕС.
А тъй :D
Имаш и моя глас :P
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 2435
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от vassiln » 14 Юни 2018, 07:29

Тереза Мей май напуска Митническия съюз на ЕС
Цитат:
Британският премиер Тереза Мей успя да защити виждането си Острова да напусне Митническия съюз на ЕС.
Аз ли съм пропуснал, или имаха предвид Общия пазар?
Собирала в огороде мать красную смородину.
Снова сын уехал воевать, умирать за Родину!

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 14 Юни 2018, 08:07

vassiln написа:
14 Юни 2018, 07:29
Тереза Мей май напуска Митническия съюз на ЕС
Цитат:
Британският премиер Тереза Мей успя да защити виждането си Острова да напусне Митническия съюз на ЕС.
Аз ли съм пропуснал, или имаха предвид Общия пазар?
Статията е пример за антижурналистика. Този който я е писал и идея си няма какво точно пише.

Ето го гласуването - https://www.theguardian.com/politics/20 ... amendments

Относно Единният пазар това са двете поправки, които щяха задължат правителството да търси оставане в ЕЕА (т. нар. Норвежка опция):
Labour amendment - access to internal market: GOVERNMENT WINS

Ayes: 322
Noes: 240

Would have been a replacement to amendment 51 on the EEA. It stated that a negotiating objective should be “to ensure the United Kingdom has full access to the internal market of the European Union, underpinned by shared institutions and regulations, with no new impediments to trade and common rights, standards and protections as a minimum.”

Proposer: Labour frontbench.


Amendment 51 - the EEA: GOVERNMENT WINS

Ayes: 327
Noes: 126

Would have obliged the government to prioritise staying in the European Economic Area, known as the Norway option.

Proposer: Waheed Alli, media executive and Labour peer.
Относно Митническият съюз - тук не съм сигурен дали и депутатите и министрите какво точно разбират под това, защото съм срещал всякакви фантастики, когато говорят на тази тема.
Първо Митническият съюз - в него членуват само страни членки на ЕС. Членството е задължително. UK напуска ЕС :arrow: напуска и Митническият съюз! Избор няма!
Сега сред управляващите и депутатите има идея да се договори митнически съюз между Кралството и ЕС, като този съюз според тях ще позволи едва ли не Кралството да остане в Единният пазар и да няма никакви ограничения пред търговията и видима физическа граница между
Кралството и ЕС. Тук има едно объркване между Митническият съюз и митнически съюз и глупости много се говорят. Достатъчно е да се посочи, че Турция и ЕС са в митнически съюз, но това не означава, че Турция е в Единният пазар, нито премахва митническите проверки и процедури пред турските стоки, фирми и граждани.
Това е гласуването за митнически съюз:
Amendment 1 - customs union: GOVERNMENT WINS

Ayes: 326
Noes: 296

Would have prevented the repeal of the 1972 act bringing the UK into the EU unless the government lays out plans to negotiate a continued customs union after Brexit.

Proposer: John Kerr, former diplomat and crossbench peer.
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 14 Юни 2018, 08:46

И още едно следствие от Брекзит-а - британците са "изхвърлени" от Галилео - няма да има поръчки за британски фирми, също така е орязано нивото на достъп на британските институции и организации до системата:

Security row over EU Galileo satellite project as Britain is shut out
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 2435
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от vassiln » 14 Юни 2018, 09:28

rki, благодаря! Един компетентен по европейските въпроси човек.
Собирала в огороде мать красную смородину.
Снова сын уехал воевать, умирать за Родину!

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 14 Юни 2018, 10:44

Ето нещо, макар и не представително, за настроенията и вярванията сред британските компании - Ричард Норд, в ролята си на консултант е имал среща с борда на голяма британска компания и това е неговото описание за подготовката на тази компания за Брекзит-а:
I was out most of yesterday at the coal face, discussing with the chairman, chief executive and directors of a major, public company, the impact of Brexit on their operations – some of which were not entirely unrelated to the picture shown above.

Many points came across, one of which was the profound ignorance of any practical detail of impacts. The company has received nothing official from government, from trade associations or customers, with no warnings of any nature to prepare for Brexit day. In there absence, there was no great concern that there were any serious issues which might affect the company.

There was no awareness of the availability of EU material – such as the Notices to Stakeholders. On being advised of their existence, the view was taken that these simply set out a negotiating position. They were not taken as indicative of state of the art.

With the chairman enthusiastically pro-Brexit, he offered the view that the company would ride any impacts. He firmly believed nothing serious was likely to happen – it was not in the interests of the EU to allow it; the UK government would make sure it didn't happen and, in any case, the Germans would not allow it as they wanted to trade with us.

None of those present believed the EU would (in their terms) erect any new barriers against UK goods – for the reasons specified above. Neither the chairman nor the directors had no concept of the Single Market where the barriers already existed and the UK was moving outside the barriers.

No systematic (or any) study had been carried out within the company on potential adverse effects of Brexit.
I was the first to have addressed the board on the issue. My warnings of potential problems were not believed.
http://eureferendum.com/blogview.aspx?blogno=86901
В резюме - на срещата си с борда Ричард Норд, установява, че компанията не е получила никакви официални документи и анализи, нито от правителството, нито от браншовите организации, в резултат на което те са силно про-Брекзит и смятат, че по отношение на бизнеса им нищо няма да се промени, защото първо HMG (правителството) няма да допусне нещо лошо да се случи и второ "германците" няма да позволяват нещо да попречи да изпуснат кьоравото (печалбите от търговията с компанията).
Когато той ги уведямова и запознава с документите на ЕС, касаещи какво ще се промени за всеки сектор след Брекзита (The Notices to Stakeholders) те просто ги отхвърлят като несериозни и казват, че това е само преговорна позиция на ЕС с цел да измъкне повече отстъпки от UK.
Самата компания никога не е предприемала какъвто и да е опит да оцени и анализира какво ще се случи при различните варианти на Брекзит-а и как това ще повлияе на бизнеса и. Те не искат да чуят никакви предупреждения и просто отхвърлят и не вярват във възможните отрицателни последствия от Брекзит-а.
Подобни настроения и вярвания са широко разпространени както и сред управляващите и депутатите, така и сред електората, компаниите и британската преса. При всички положения след Брекзит-а и евентуално преходния период ще има много изненадани хора, а при вариант преговори приключили без споразумение (хард Брекзит) воят отвъд Канала ще е оглушителен. :P
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 2435
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от vassiln » 14 Юни 2018, 11:10

Аз си спомням и го писах, че от докладите за импакта по сектори UK-ците бяха скрили прогнозите по същество. Сега съм смотан и не мога да проверя дали случайно вече не са ги качили да се виждат, но и да са, предполагам че ще са замърляни. Те тези хора яснотата на изразяване сякаш им е враг.
Собирала в огороде мать красную смородину.
Снова сын уехал воевать, умирать за Родину!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2188
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от Almasy » 14 Юни 2018, 12:07

rki написа:
14 Юни 2018, 10:44
Подобни настроения и вярвания са широко разпространени както и сред управляващите и депутатите, така и сред електората, компаниите и британската преса. При всички положения след Брекзит-а и евентуално преходния период ще има много изненадани хора
Подобни неща казва и моята братовчедка, а тя би трябвало да има някаква представа, защото от години е на доста висока позиция в Кенъри Уорф.
Точните и думи са - просто идея си нямат над 95% от хората, какво ще се случи и колко нещата ще се променят.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 15 Юни 2018, 09:51

Нещо по специалността на Almasy - ще ми е интересно неговото мнение:

Един от най-засегнатите сектори от Брекзит-а се очертава да е авиацията. Явно в британското правителство проблемите пред сектора не срещат разбиране и затова ADS и GAMA пращат писмо директно до Барние:
ADS and GAMA Letter to Michel Barnier on aviation safety talks
Posted on June 11, 2018 by Heather Gilchrist

We are concerned that steps need to be taken urgently to make arrangements on aviation safety after the UK leaves the EU.

As such, we have written to European Chief Negotiator Michel Barnier – in a joint letter with the General Aviation Manufacturers Association (GAMA), an international trade association for the sector – to request that the European Aviation Safety Agency (EASA) and Civil Aviation Authority (CAA) begin technical and contingency planning discussions by June’s European Council, separately from political negotiations.

If aviation safety arrangements have not been fully prepared to avoid any uncertainty over the legal status of UK certified aircraft designs and parts, or aircraft maintenance approvals, pilot and technician licences, aircraft could be unable to fly.

These technical and contingency planning discussions must establish clarity on the relationship between the UK and the EU under the two most likely scenarios:

The Withdrawal Agreement not being ratified before the UK leaves the EU, meaning no transition period coming into effect.
The Withdrawal Agreement being ratified before the deadline at midnight 29 March 2019, meaning a transition period takes effect until 31 December 2020.
https://www.adsgroup.org.uk/reports/ads ... ety-talks/
Самото писмо - https://www.adsgroup.org.uk/wp-content/ ... ssions.pdf

Мнението на Ричард Норд - http://eureferendum.com/blogview.aspx?blogno=86902 - естествено и коментарите са много интересни.

На мен самия тази материя ми идва твърде специфична и трудно се ориентирам в подробностите.
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2188
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от Almasy » 15 Юни 2018, 11:54

Едва ли знам повече по въпроса от който и да е друг. Аспектите са чисто икономически, а това е материя дето не съм кой знай колко в час.
Е, чета и аз разни неща тук там.
Единият от аспектите касае саймите британски производители.
За в момента има две световни с-ми за сертификации – американската FAA и европейската EASA.
Е, има и китайска и руска, ама те са повече за парлама или казано по друг начин – самочувствие. Общо взето никой не се интересува от тях. В смисъл дали руснаците ще сертифицират по тяхната система определен самолет, няма практкически никакво значение извън самата Русия. 95% от държавите по света (ако не и повече) приемат за златен стандарт FAA/EASA сертификациите, тоест по тях се ръководят и за издаването на разрешитилни за операрирането и на собствена територия.
Британците произвеждат голям процент от частите за Airbus, да не говорим, че RR е един от голямата тройка (заедно с GE и PW) що се отнася до моторизация на граждански самолети. Докато са в EU, всичко произведено от тях е априори EASA сертифицирано (така да се каже). Излязат ли обаче – става сложно.
Колко сложно и аз самия не знам. Предполагам обаче, че освен самото оскъпяване, ще има и дълга, чисто административна процедура по „одобрение” на произведенето в UK.
Тези оскъпявания/забавяния могат да накарат Airbus да потърси други поддоставчици в един момент......Че инак де е Киро на кирия.
Подобни са нещата и при превозвачите. Ще дам един пример – онзи ден писах, че LOT започва 5th freedom flights със собствените 787 по линията Будапеща-Ню Йорк. Тъй като Полша (както и Унгария) е в EU, на нея не и е необходимо специално разрешение за това. По същата логика Alitalia започна полети Атина-Тел Авив. Ако Полша или Италия не са в EU обаче, без билатерално междудържавническо споразумение такива полети са невъзможни.
Те според мен затова и Ryanair са в паника - как ще фъркат за в бъдеще между британско и EU. В момента лесна раута - избират си две керемиди и полета между тях готов - не им трябва да питат никой за разрешение.
Изобщо....Май, май раутата наистина е по-сериозна, отколкото повечето британци си въобразяват. Братовчедка ми рядко говори относно професията си (а и то много рядко се виждаме де, пък и каква ми е раутата да питам – в края на краищата си има фирмени тайни). Но последният път се изтърва, че може да се наложи и да си търси друго работно място. Имало фирми, които поради спецификата на дейност са по-малко застрашени от Брекзит, но и такива (като тяхната), която обратно – вероятността да пострада много сериозно е огромна. Вече се и ослушвала по въпроса, макар че ще е трудно да намери лесно с идентична заплата. Във всеки случай няколко колеги вече се били „спасили” – тя много отдавна беше споменала, че във Кенъри Уорф по принцип са в ужас от Брекзит`а, еле пък ако е „твърд” – почти сигурна смърт за не една или две фирми.
На фона на всичко казано до тук, човек наистина да се зачуди от неистовата радост на некои британци от Брекзит`а....... :roll:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 21 Юни 2018, 15:06

Поредния интересен пост от Ричард Норд - http://eureferendum.com/blogview.aspx?blogno=86908
В него междудругото описвайки проблемите и подготовката на британските компании за Брекзит дей, той споменава, че британските авиопроизводители изглежда са успели да намерят вратичка, така че частите и двигателите които произвеждат да не загубят сертификация:
There is even a convoluted work-around for aviation certification in some cases. Where Member States currently have competence, it is not always possible for UK holders to transfer their certificates to EASA but, under the mutual recognition provisions of the US-EU bilateral agreement, they can transfer them to FAA jurisdiction. From there, owing to a quirk in the way the system operates, they can then transfer FAA certificates to EASA – and thereby keep operating even after Brexit.
Не знам доколко това ще работи, но изглежда че поне ще опитат.
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2188
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от Almasy » 21 Юни 2018, 15:28

И аз не знам, но поне в гражданската авиация (самолета отдавна е многокомпонентен интернационален продукт - това се отнася и за Airbus, и за Boeing), съществува възможност и двете страни да загубят, така че може там и да има някакъв компромис (UK произвежда доста за Airbus).
За превозвачите обаче не знам как ще стане. Европейските превозвачи, особено тези в Star Alliance и Sky Team с удоволствие биха стъжнили живота на One World, а за Европа One World е почти реципрочно на IAG, към която се числят British Airways, Iberia, Aer Lingus и Vueling. Последните може и да имат проблеми, макар че Iberia и Vueling са испански, а Aer Lingus ирландски превозвач и само British Airways е регистриран в UK. Vueling със сигурност има и 5th freedom flights.
Ryanair са регистрирани в Ирландия, ама много голяма част от пътникопотока им е юкей`ски. И там ще е мътна и кървава.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 2435
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от vassiln » 22 Юни 2018, 07:10

rki написа:
21 Юни 2018, 15:06
.....
Не знам доколко това ще работи, но изглежда че поне ще опитат.
А сега БНР твърди, че Еърбъс решили да се изтеглят от UK, като закрият всичките си 25 обекта. По веригата щели да пострадат общо 100 000 работни места. Злорадствам, но рационално - това означава още приблизително толкова нови високоплатени работни места на континента.
Собирала в огороде мать красную смородину.
Снова сын уехал воевать, умирать за Родину!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2188
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от Almasy » 22 Юни 2018, 09:46

vassiln написа:
22 Юни 2018, 07:10
А сега БНР твърди, че Еърбъс решили да се изтеглят от UK, като закрият всичките си 25 обекта. По веригата щели да пострадат общо 100 000 работни места. Злорадствам, но рационално - това означава още приблизително толкова нови високоплатени работни места на континента.
BBC твърди, че такава е заплахата та Ербъс, ако не бъде постигната сделка...

https://www.bbc.com/news/business-44570931
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 3200
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от rki » 22 Юни 2018, 10:18

Това не е заплаха - това ще е реалност дори и ако има сделка.
Наскоро RR обявиха че съкращават около 5000 работни места в UK. Естествено думичката почваща с "Б" не бе спомената, но на фона на миналогодишните им заявления, че разширяват дейността и инвестициите в поделенията си на континента, на мен ми светва една лампичка.
Проблем не е само сертификацията - проблем е, че сървиса е неразделна част от продукта който се продава.
Никой няма да си купи и най-прост домакински уред без той да е придружен със съответното гаранционно обслужване, ремонт и т.н., какво остава за сложни, скъпи и капризни изделия като например коли, самолетни части и двигатели. Излизането на UK от SM е голяма спирачка точно за сървиса. На управляващите почва да им просветва, но няма време и няма как да променят радикално глупавата си позиция, да не говорим че общо взето изказванията са в стил ние искаме, а ЕС трябва, трябва...., трябва да удовлетвори исканията ни и ако го направи, то той ще е виновен:
Brexit: Business Secretary Greg Clark warns on services

In a speech at a business festival in Liverpool, Business Secretary Greg Clark today insisted that services must be part of any Brexit deal with the EU and issued a series of demands.

UK employees servicing EU customers must be allowed to travel just as frictionlessly as the goods that have dominated the negotiations so far.

Professional qualifications of UK workers must be recognised in the EU to allow companies to send qualified staff at short notice to perform business-critical functions including training or installing, servicing and repairing products sold to EU customers.

UK firms must also be able to send any profits generated by services delivered in the EU back to the UK.


Services account for 80% of the UK economy, and the UK sells more services to the EU than it buys.

Mr Clark said: "Over the years, we've become used to these arrangements. But they don't happen without agreement.

"So, as we leave the European Union, this is every bit as important as avoiding barriers in manufactured goods."

https://www.bbc.com/news/business-44561987
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2188
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Brexit

Мнение от Almasy » 22 Юни 2018, 21:55

Още по темата: Rolls-Royce could move engine design approval to Germany

https://uk.reuters.com/article/uk-brita ... KKBN1HU2D9

А това изречение кърти:
Britain wants to remain part of the European Aviation Safety Agency (EASA) after Brexit to ensure airlines and manufacturers of aviation parts based in the country can continue to benefit from cooperation on safety and avoid increased certification costs.

:mrgreen:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани