Военна авиацияНов изтребител за българските ВВС?

Модератори: Sharana, Amazon

Отговори
gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 602
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от gabocvet » 13 Яну 2019, 06:56

Да питам, защото нещо ми се губи!
Самолета и спарката са ясни. Къде ще става обучението? Защото за сега при нас върви по следния начин. Пилатус - Л 39 - МиГ 29УБ - МиГ 29.
Употребата на високоточни оръжия не трябва ли да е усвоена преди да се качат на голямата машина?
Примерно ние като експлоатиращи L 36 да преминем към L-39NG?

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6217
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Online

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Amazon » 13 Яну 2019, 07:50

gabocvet написа:
13 Яну 2019, 06:56
Да питам, защото нещо ми се губи!
Самолета и спарката са ясни. Къде ще става обучението? Защото за сега при нас върви по следния начин. Пилатус - Л 39 - МиГ 29УБ - МиГ 29.
Употребата на високоточни оръжия не трябва ли да е усвоена преди да се качат на голямата машина?
Примерно ние като експлоатиращи L 36 да преминем към L-39NG?
След 3-4 години обучение в САЩ, първата партида пилоти, би трябвало да могат да обучат колегите си. Не забравяй, че и сега Пилатуса не помага за работа В-З на пилотите ни на Су-25. А най-близкият работещ симулатор за МиГ-29 е в Сърбия. Докато тук и при двете оферти има включен симулатор. Може основната част от обучението В-З да става на него. Може да има и кратко обучение на новите пилоти в САЩ, Италия, Турция, или Гърция. Опции много.

Иначе с Грипена, ще трябва първо да изчакаме младите пилоти да завършат с отличие английска филология в СУ и тогава ще видим. :mrgreen:

Извън шегата нашите пилатуси и чехите са си супер за обучение. Дори само да придобият навици за работа с реактивен двигател, си е сериозо нещо за младите пилоти.

Иначе L-39NG, или M-346 ако икономиката се развива нормално, защо не. Особено ако в обозримо бъдеще имаме две ескадрили Пепелянки и една F-35 такъв самолет ще свали разходите. Особено италианеца. Израелците не случайно го купиха.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 602
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от gabocvet » 13 Яну 2019, 08:03

L 39 e за обучението В-З, не знам за пилатусите дали въобще е взимано някакво въоръжение.

Изображение

Изображение

Изображение

Въпроса си е напълно резонен защото не виждам смисъл да се издухва ресурса на машини при условие, че може да се свърши същата работа и на УТС.
Последна промяна 1 на gabocvet, променена общо 13 пъти

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6217
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Online

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Amazon » 13 Яну 2019, 08:07

Да не та подведа, ама за Пилатуса май имахме картечните контейнери. Ама не ме цитирай, че е по спомени. И почти със сигурност не стрелят с НУРС от чеха. Бомби за пръв път младите пилоти мятат със сушката.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 602
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от gabocvet » 13 Яну 2019, 08:54

За Су 25 имаме СППУ-22, но не знам от кога не е стреляно с тях.

Изображение

За Ми 17, 24 ГУВ-8700 но също не знам от кога не са ползвани.

Изображение

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 13 Яну 2019, 14:29

В близките 10 години за обучение на нови пилоти (именно нови след първоначалното количество по-опитни) с компетенции В-З едва ли може да се говори. Су-25 ще минава модернизация и той ще е за В-З през това време, то с 8 самолета още кое по-напред. После, след втората партида 8 бройки вече, вече или ще трябва да се помисли за по-модерен учебен самолет или пилотите ще минават обучение по липсващите компетенции в САЩ. То изобщо половин Европа си обучава пилотите от нулата до всички необходими компетенции в САЩ или Канада (в тренировъчните центрове на НАТО), в техните държави за няколко месеца само ги приучават в спарките и толкоз.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 15 Яну 2019, 19:45

Две комисии се съгласиха правителството да преговаря със САЩ за нови F-16

Утре ще трябва да бъде гласувано и в парламента.Според Каракачанов можело да има договор до 3-4 месеца ако утре мине всичко през парламента.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 16 Яну 2019, 13:00


Аватар
jarl_Ragnar
Редовен потребител
Мнения: 709
Регистриран на: 12 Май 2017, 12:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от jarl_Ragnar » 16 Яну 2019, 15:17

Парламентът одобри и промяна на условията по инвестиционния проект. По всяка вероятност ще трябва да се увеличи сумата за покупката над предвидените 1.5 млрд. лв. (без ДДС) и да бъде променен срокът на доставка на самолетите, както и начинът на плащане.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Натъкмяваме се към новите условия, м?
Кво толкова?
До тук май ще имаме сделка много над два милиарда.
Доставката явно ще е с хоризонт доста отвъд 2023-та
И за капак, май ще платиме кеш накуп. Осем бройки.

До тук само позитиви... Чета Константин Попов яко четкане врътнал от трибуната с наклон колко зле били другите :lol:

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 168
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Skoda » 16 Яну 2019, 15:49

Да се надяваме, че изказванията на опозицията не стъпват на факти, а са просто за парламентарна употреба, че:

"Той каза, че общата сума за самолета с ДДС щяла да стигне до 2,5 млрд. лева и ще се иска ударно изплащане на куп, което щяло да бъде тежко за бюджета. Гечев акцентира и върху исканото индустриално сътрудничество в Инвестиционния проект. Той казва, че сега се иска от Парламента да се откаже от всичко това - бюджет, разсрочено плащане и индустриално сътрудничество. Според него трябвало да се внимава с инвестициите в наземното оборудване и инфраструктурата"

Аватар
jarl_Ragnar
Редовен потребител
Мнения: 709
Регистриран на: 12 Май 2017, 12:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от jarl_Ragnar » 16 Яну 2019, 15:57

Skoda написа:
16 Яну 2019, 15:49
Да се надяваме, че изказванията на опозицията не стъпват на факти, а са просто за парламентарна употреба, че:

"Той каза, че общата сума за самолета с ДДС щяла да стигне до 2,5 млрд. лева и ще се иска ударно изплащане на куп, което щяло да бъде тежко за бюджета. Гечев акцентира и върху исканото индустриално сътрудничество в Инвестиционния проект. Той казва, че сега се иска от Парламента да се откаже от всичко това - бюджет, разсрочено плащане и индустриално сътрудничество. Според него трябвало да се внимава с инвестициите в наземното оборудване и инфраструктурата"
Цитатът преди теб е от Дневник, втори абзац от статията по темата.
https://www.dnevnik.bg/politika/2019/01 ... _main_news
И не цитат на някого от опозицията, а очевидно заключение на журналиста, на база дебатите в парламента.
Закритите заседания винаги симпатични когато искаме да скрием детайли.

Иначе, повечето кучета са заровени не в днешните дебати, а в дебатите от парламентарната комисия...
https://www.dnevnik.bg/politika/2019/01 ... regovaria/

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6217
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Online

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Amazon » 16 Яну 2019, 16:30

Съмнявам се ударно изплащане да мине в парламента. Все пак не всички там са идиоти. Изказването да се внимава със съпътстващите разходи, също звучи разумно. Да не се нагушат отново наши полумафиотски фирми, криейки зад гърба на ВВС и новите машини. Че това са много пари и много лиги вероятно се точат.

Lilov
Редовен потребител
Мнения: 70
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:06
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Lilov » 16 Яну 2019, 20:22

Американците работят само по този начин - 100% плащане! Ако искаме да е разсрочено - трябва да търсим заем от някъде.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 16 Яну 2019, 20:41

Lilov написа:
16 Яну 2019, 20:22
Американците работят само по този начин - 100% плащане! Ако искаме да е разсрочено - трябва да търсим заем от някъде.
Пак от тях - Словакия как плаща според теб?

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 16 Яну 2019, 21:00

Днес имало обширни интервюта с Джеймс Робинсън, директор Международно бизнес развитие на Ф-16 в Локхийд Мартин, бивш пилот от ВВС на САЩ.
https://m.dir.bg/dnes/obshtestvo/dzheym ... jVVnhd-YKQ
https://www.faktor.bg/bg/articles/mneni ... lVqPOqfoew

Ще извадя по-интересни неща, които май не са казвали по-рано:
- Къде ще се осъществява поддръжката на самолетите? От кого?

- Това е една от най-силните страни в нашето предложението. Цялата поддръжка ще бъде изпълнявана от българските ВВС на авиобаза „Граф Игнатиево”.

- Без американско участие?

- В тези 12 000 летателни часа цялата поддръжка на самата рамка ще бъде правена в България, от българските специалисти. Може да има някои компоненти по двигателя или компютърни системи, за които да се яви необходимост да се изпратят на поддръжка в друга държава, но не е задължително това да бъде САЩ.

- Кои са тези страни?

- Норвегия, Белгия, Гърция и т.н. Това са страни, в които може да се направи съпорт по всяко време.
- Какво означава многоцелеви, защото ваши конкуренти предлагат базов модел самолет, който, за да стане многоцелеви, трябва да се водят преговори със САЩ, за да се надгради като функции. Та в този смисъл бихте ли обяснили думата многоцелеви...

- Така. Многоцелевият изтребител Ф-16 Блок 70, който предлагаме, означава, че той може да изпълнява всяка възможна мисия, за която се сетите в обхвата на НАТО. Когато самолетът пристигне в България, ще е готов да изпълнява мисия по наблюдение във въздушното пространство, ще е готов да носи бомби и ракети, ще е във вид, напълно пригоден да се използва на 100%. Пилотите на Ф-16 ще са готови да влязат в битка, да стигнат до мястото, да пуснат ракетите и да напуснат зоната. Ето това е истински многоцелеви изтребител. Ще се върна и на новия радар, който може да прави наблюдение и за "Въздух-Въздух", и за "Въздух-Земя". И заедно с тези елементи има и снайпер насочване по тези цели - били те във въздуха, или на Земята. И е важно да се спомене, че всичко това е включено в цената.
- Защо цените за Бахрейн и Словакия са толкова по-ниски, отколкото за България?

- (Усмихва се) Нямам представа защо се създаде такова впечатление. Това не е вярно.

- Говори се за разлика в цената от пъти, която ще плати България?

- Нека обясня. Ще кажа така. Нещата, които се коментират, са много далеч от истината. Мога да гарантирам, че цената за Бахрейн и Словакия е по-голяма от тази, която е предложена на България. Предполагам, че се заговори така за Бахрейн и Словакия, защото в публичното пространство се появиха документи за отделни части от сделката, които са обществена информация. Общата картина за тези сделки не е такава и не трябва да се правят изводи за тях на база отделни документи. Частта, примерно, на Локхийд Мартин е някакъв % от сделката. Но чрез правителството на САЩ, което договаря отделните неща по сделката - примерно новият радар, системата за изстрелване на седалката, оборудването на самолета и т.н., мога да гарантирам на българските граждани, че цената България е по-ниска от тази за Бахрейн и Словакия.
- Кога биха могли да бъдат доставени първите бройки?

- В Локхийд Мартин сме намерили начин да направим така, че да увеличим капацитета на производство и възможностите ни са такива, че да отговорим на очакванията на българските ВВС.

- Кога ще започнете да ги произвеждате?

- Още през тази година. Всички наши международни доставчици в момента произвеждат компонентите за самолетите. След това оборудването се събира в базата ни в Тексас, където сме произвели над 4500 самолета Ф-16. В момента сме в процес на преместване на базата в Гринвил.
- Само САЩ ли ще има право да ремонтира машините?

- Не. Търсим начини за участие на българската индустрия и промишленост в поддръжката на самолетите, предвид общата нарастваща бройка на самолети Ф-16 в региона. Ние имаме партньори по целия свят, които участват в поправката и поддръжката на самолетите.
- Според експерти Ф-16 Блок 70 се нуждае от много качествена писта. България разполага ли с нужната инфраструктура, за да използва пълноценно този модел? Имате ли впечатления от пистата в базата в "Граф Игнатиево" и мислили ли сте за сътрудничество в тази посока?

- Всъщност Ф-16 на щатското правителство работят в момента на "Граф Игнатиево" по обучение. Има цялото необходимо оборудване, за да може да се лети от тази писта с тези самолети. Българските Ф-16 Блок 70 ще могат да летят от тази писта без проблеми.

- Само от "Граф Игнатиево"?

- Не съм запознат с пистите в България. Не мога да бъда конкретен.

- Питам в такъв смисъл, че ако се наложи кацане на друго място, има ли къде...

- Да, опции има. Просто самолетът се нуждае от определена дължина на пистата. Аз съм кацал с Ф-16 на писти по целия свят, така че няма да има никакъв проблем.
- Ще има ли симулатор в България?

- Да. Симулаторът е част от предложението ни. Говорим за последното поколение симулатор, който е снабден със системата за зрително поле от 300 градуса. Това позволява на пилотите да се обучават за всички фази на летенето и ще им помогне да извършват нещата по-безопасно.
- За най-голямото предимство на вашата оферта се смятат чисто стратегическите ползи. Ще коментирате ли точно тези стратегически измерения?

- Аз за политика не мога да говоря заради ролята на Локхийд Мартин, но мисля, че като цялостно предложение нашата оферта, с похода като цялостен пакет, това е наистина най-добрият вариант за България. Предложението на щатското правителство и Локхийд Мартин включва 8 изтребители. В тях има подове с насочване за снайпер траектиране, въоръжение „Въздух-Земя” и „Въздух-Въздух”, имаме допълнителни резервни части и логистична подкрепа, обучение за пилоти и за поддръжката в България. Никое от тези всичките неща не изисква одобрение от трети страни, от трети правителства. Всичко е част от цялостното предложение.
- Във вашата първоначална оферта, както и в останалите (по информация на правителството), не са включени разходите за необходимата инфраструктура. На каква приблизителна стойност биха били те?

- Все още имаме да правим анализи по този въпрос, за да може да дадем точен отговор. Важно е обаче да се отбележи, че щатските изтребители оперират в „Граф Игнатиево” в момента. Щатското правителство, доколкото си спомням, е изнасяло информация, че са инвестирали 40 милиона долара в авиобазата.
- Предвижда ли се участие на български фирми и заводи?

- Възнамеряваме да има подобно индустриално участие от българска страна. Не директно върху F-16, но в момента разглеждаме възможности за участие от различни индустриални сфери в България, дори с образователни програми. Локхийд Мартин във всичките си предложения винаги се старае да включва максимално индустриално участие на държавата, с която работи.
- В България ли ще бъдат обучавани пилотите, или в други бази на НАТО в Европа...

- Идеята в момента е да се обучат българските пилоти и техниците, които ще поддържат самолетите, в САЩ. След това те ще се върнат. Добре е да се отбележи, че определени пилоти ще бъдат обучени и за инструктори, така че те да могат да обучават други техни колеги в България.
За пистата съм срещал, че искат да е 3км с цел безопасност (примерно ако нещо се обърка на излитането да има достатъчно време за безопасно спиране). На Графа беше удължена през 2001г.
Авиобаза Граф Игнатиево - по стандартите на НАТО
...
Днес министърът на отбраната Николай Свинаров заедно с шефа на Генералния щаб Михо Михов откриха реконструираната писта в авиобаза Граф Игнатиево. Реконструкцията и модернизацията са съобразени с изискванията на международната организация ИКАО. Пистата е удължена от 2.5 на 3 км. Според бригаден генерал Евгени Манев това е една от най-големите писти в Европа след тази в Италия, която отговаря на всички изисквания на Алианса. Обновяването на базата струва 10 милиона долара и е извършено за три месеца.
...
https://www.mediapool.bg/aviobaza-graf- ... 13537.html
Безмер също е била обновявана:
Днес, 27 март 2016 г., в авиобаза за предно разполагане Безмер се проведе тържествено откриване на новопостроените и ремонтирани инфраструктурни обекти на летището. Те са резултат от проектите „Удължаване и модернизация на писта за излитане и кацане", „Осигуряване на местостоянка за стратегически и тактически транспортни самолети" и „Осигуряване на карго терминал".
...
И трите проекта са реализирани по Програмата на НАТО за инвестиции в сигурността (NSIP) в периода 2014 - 2016 г. Инвестицията е в размер на 62 364 925 лева (без ДДС) – от тях 7 387 000 лева идват по програми на Министерството на отбраната и 54 977 923 лева - от общите фондове на НАТО по Програмата на НАТО за инвестиции в сигурността (NSIP). Замисълът за модернизацията на авиобазата датира от 2003 г., и днес, 13 години по-късно, тя вече е факт.

Така авиобаза Безмер вече разполага с писта с ново асфалтово покритие и удължение, и изцяло ново светотехническо оборудване. Сега пистата има дължина 3 000 m (преди е била 2 500 m) като в двата ѝ края са направени места за обръщане на тежки транспортни самолети с дължина 150 m. Широчинатана пистата е 60 m., като има изградени две странични ивици за безопасност. Изградени са две местостоянки за военнотранспортни самолети тип С-5 и С-130 (или техните еквиваленти), с обща площ 133 150 m2 с бетонова настилка. Те се свързват с пистата посредством новоизградени пътеки за рулиране, която също има странични ивици за безопасност.

Изградени са още карго терминал (давa възможност за разтоварване на самолети с работещи двигатели или за работа с дискретни товари), с площ 11 800 m2, бетонова настилка и мостово съоръжение, както и с осветление, осигуряващо пълноценна работа през нощта. Карго-терминалът е с общо площ 11 800 m2 и има стени от земен насип, облицовани от вътрешната страна с бетонови панели. Предвидено и изграждане на изцяло нов склад за гориво-смазочни материали.

Първата от новопостроените стоянки е с площ 58 850 m2 и може да приема до 12 транспортни самолета от среден клас (типичен представител е С-130 Hercules), а другата е с площ 64 300 m2 и може да приема до три броя тежки самолети (типичен представител С-5 Galaxy).
http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ezmer.html

reason
Редовен потребител
Мнения: 20
Регистриран на: 13 Яну 2019, 15:03
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от reason » 16 Яну 2019, 21:04

Извън споровете и разчетите кой от двата изтребителя е по-добър, аз пак да напомня от онази статия - ако се случи наистина след 2023-та да го придобием, то няма да има техници, които да ги обслужват! Та, не знам как ги мислят тия хватки. Информацията за застаряващия състав съм 100% убеден, че е била сведена в Министерски съвет, преди да одобрят американската оферта.

Сега ще ви направя едни бързички сметки:

- до миналата година, лятото средната възраст на техническия съства беше 43 г. и 7 месеца, като 50% от този съства е межу 45 и 50 г. Смятйате, че сега е януари месец, т.е. със сигурност вече е над 44 г.

- до 2023-та, при оптимистичния вариант, средната възраст ще стане 48 г., а над 50% от този съства ще е между 49 и 54 г.

- нека се има предвид, че през годините хората навършващи 53 до 54 г. поетапно "компютърът" ще ги изплюва, т.е. ще излизат в пенсия, като според разчетите твърдо поне 25% ще са се пенсионирали преди 2023-та година. Тоест от сегашния състав остават 75%.

- Ежегодно имаме напускащи колеги, които ги лапат като топъл хляб гражданските авиокомпании, та сложете ги още поне 10% от тях аут в най-оптимистичния случай. Т.е. остават максимум 65%.

- през това време от 4 години, не малка част от техниците (около 50% ) трябва да бъдат пратени да се обучават на новата техника, т.е. около 33% ще бъдат пратени в САЩ, останалите 33% ще трябва да поддържат Миг-29.

- нови техници няма откъде да бъдат взети, защото системата по обучение е срината, а системата по внедряване на външен състав, обучението и допускането му до работа като техник е супер тромава и изисква много години. Не можеш да бъдеш техник, докато не си бил години като старши механик, не може да си старши механик, ако не си бил механик години, а не може да си механик, ако не си бил военен определено време и не си минал общо-войсково обучение.

- за да могат да се обучат летци на Ф-16 също ще трябва да се обучат повече пилоти, от които имаме в момента, тъй като едни ще бъдат пратени в САЩ, а други ще останат тук, за да изпълняват същите задачи както и досега. Затова, обаче ще трябват и повече самолети да бъдат възстановени, поне докато дойде момента да бъдат пратени за обучение.

- ако помните, вече споменах, че техническия състав и сега вижда невероятен зор и едва се справя, та си представете да ви останат 33% от сегашния състав, който да обслужва повече самолети от сега.

Това просто НЯМА как да стане!

Аватар
jarl_Ragnar
Редовен потребител
Мнения: 709
Регистриран на: 12 Май 2017, 12:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от jarl_Ragnar » 16 Яну 2019, 21:21

reason написа:
16 Яну 2019, 21:04

Това просто НЯМА как да стане!
Има. Ще си вземем вносни. Колко му е? Щом германциите търсят подобни опции за Бундесвера.

Иначе сроковете за доставка се премълчават яко...

reason
Редовен потребител
Мнения: 20
Регистриран на: 13 Яну 2019, 15:03
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от reason » 16 Яну 2019, 21:48

jarl_Ragnar написа:
16 Яну 2019, 21:21
reason написа:
16 Яну 2019, 21:04

Това просто НЯМА как да стане!
Има. Ще си вземем вносни. Колко му е? Щом германциите търсят подобни опции за Бундесвера.

Иначе сроковете за доставка се премълчават яко...
С нашите заплати и нашата система по обучение, внедряване и допускане до техник на самолет... :D :D :D И половин Украйна да докараш, както му се иска на Домусчиев, пак няма да се получи номера.

Edit: Още един пирон в ковчега на мъртвеца - според новия класификатор на длъжностите един техник на самолет, който носи огромна отговорност по подготовката на самолетите и носи буквално в ръцете си живота на пилотите, работи нон-стоп на дъжд, пек, сняг и студ, при изключително вредни условия на труд, вкл. е изложен и на радиация в определено време и агрсивни течности и газове, ще взима със 70 лв. по-малко от един писар или метеоролог от БА.
Та така...

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 17 Яну 2019, 14:45

Швеция остава в готовност да преговаря за изтребителите
...
"Уважаваме решението на българския парламент във връзка с процеса по придобиване на нов тип боен самолет. Въпреки това ние сме убедени, че шведската оферта носи повече предимства за България", посочва Валин.
...
"Продължаваме да следим процеса и оставаме на разположение за допълнителни разговори в случай, че България би искала да проведе такива“, посочва той.
...
Опорната точка последните дни беше, че щели да ни съдят ако не изберем тях (заради отмяната на конкурса) и сме щели да им плащаме + цената на Ф-16 отделно :roll:

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 602
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от gabocvet » 20 Яну 2019, 20:17

Надцакването върви с пълна сила

Швеция подобри офертата си за "Грипен"
Тя предлага пакет от 10 изтребителя, и то с оборудване и въоръжение, за по-малко от 1.8 млрд. лв.

https://fakti.bg/bulgaria/356012-shveci ... -za-gripen

Бави си началото на преговорите за закупуването на Ф 16

https://fakti.bg/bulgaria/356018-bavi-s ... ht-za-f-16

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5077
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от rki » 20 Яну 2019, 20:29

Добре де - след като тази оферта вече е извън конкурса, защо шведите не направят публични подробностите по "подобрения" вариант, та да няма място за спекулациите от които те се оплакват?
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 20 Яну 2019, 20:36

Никакъв подобрен вариант няма. Шансовете за подобрение на офертата бяха предоставени миналата година в запитване. В резултат на него (като подобрения на първоначалната си оферта) от Швеция предложиха трите опции с 8,9 или 10 самолета за сметка на оборудване и резервни части. Представителя им по БТВ пък каза, че въоръжението всъщност не е включено "за да не ни обвързват", но оставили буфер (въпросните 200 милиона лева за всичко липсващо до максималния бюджет от 1.5 млрд лева), който според тях щял да стигне и по този начин може да се твърди, че отговарят на всички изисквания (включително с оръжейния пакет).

Та ново няма нищо, просто така поднесена информация, разчитана за медиите и масовия читател, който да си каже - брех 10 самолета със всичко, че и в бюджета. Докато реалността е леекинко така по-различна...

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 22 Яну 2019, 16:48


Skoda
Редовен потребител
Мнения: 168
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Skoda » 22 Яну 2019, 17:22

Единственото интересно в тази част е споменаването на 1.9 млрд лева без ДДС за Ф-16/70 или около 600 млн. лева над офертата за 8 Грипена, която обаче няма включено въоражение.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 22 Яну 2019, 17:25

Аз пък съм доста скептичен за 1,9, защото звучеше всякаш го взема от въздуха. После пък казва, че нямало значение 1,7 , 1,8 или 1,9...
Което досега е излезнало няколко пъти (от различни източници) е 2,1 млрд с ДДС.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани