Гражданска авиация ⇒ Гражданска авиация
- Sharana
- Редовен потребител
- Мнения: 1855
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Almasy, Leonardo бе са ли към Airbus или са независимо и просто субподрядчик? Че гледам и в руско-китайския самолет ще участват.
https://bmpd.livejournal.com/3394601.html
https://bmpd.livejournal.com/3394601.html
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Не, Leonardo са напълно самостоятелни.Sharana написа: ↑27 Окт 2018, 10:29Almasy, Leonardo бе са ли към Airbus или са независимо и просто субподрядчик? Че гледам и в руско-китайския самолет ще участват.
https://bmpd.livejournal.com/3394601.html
Просто Airbus купиха 50% от ATR, тоест п-вото на регионалния самолет е вече JV (нещата са подобни на С-серията, днешен А220).
Но останалите програми, вкл. C-27J са си техни.
За участието в CR-929, не се изненадвам - китайците отдавна говореха, че ще включат западни поддоставчици. До един момент руснаците яростно отричаха (мисля, че съм писал за това в Аеро`то), но явно вече са решили, че няма смисъл.
Като изключим обаче ATR (който отдавна вече не е само техен), бизнеса им напоследък не върви чак прекрасно, ако се не лъжа няколко години са на червено. Съкратиха около 10.000 души персонал.
Изгубиха и доста пари със SSJ. След като взеха окончателно решение за напускане на програмата, вече бяха наляли доста, а като тръгнаха да продават акциите си, те вече не струваха нищо.
По-скоро обаче ще се договарят единствено с китайците (относно CR-929). Комуникацията с руснаците от периода SSJ им остави много горчив привкус, на едно от общите събрания вземането на решение за участие в проекта е дефинирано като "колосална грешка"
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 5386
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
То ако на четиримоторен му откажат два двигателя от едната страна е дори по опасно. Че сигурно ще влезе в свеедел, докато успеят да изключат поне един двигател от другата страна.
Освен това често при авария на двигател, имаме и поражения по самолета, особено ако хвърчат разни лопатки и пръстени. Дори А380 за малко да започне кариерата си с огромно нещастие, точно заради тая работа. Това при четиримоторен е по вероятно.
Чиста статистика: загубите на самолети, заради проблеми с двигателя, на брой пролетяни часове при F-16 и F-15 е еднакъв.
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 1897
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Освен при някои специфични ситуации, трудно ще се стигне чак до там със съвременен самолет

Строши-пилот 

-
- Редовен потребител
- Мнения: 4226
- Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
От чисто любопитство питам - защо смятате че е по-вероятно?Това при четиримоторен е по вероятно.
Дори статистиката, на която се позовавате сочи, че това не е така.
"Risk happens slowly at first, then all at once."
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 5386
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
По-вероятно е да имаш проблем с двигател, когато имаш повече двигатели. А много често проблем с двигател, значи и катастрическо разрушение на други системи. Представи си, че в единия случай мъкнеш четири потенциални бомби, а в другия само две.
Разбира се ако самолета е на голяма височина, откази на всички двигатели не е смъртна присъда. Освен многото процедури по рестартиране на дигател, пътническите самолети имат добър glide ratio. Един канадец летя 200 километра така.
Ето тук интересни примери:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... ed_gliding
Друго нещо е че понякога проблема с двигателите е в горивната система, или изобщо недостатъчно гориво, поради човешки грешки. Тогава колко двигателя имаш, не е от особено значение.
А статистиката, която съм посочил включва всички видове аварии, не само споменатата. Също процедурите при проблем в двигателя при едно и двудвигателни изтребители са различни.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Те форумците вече са ти отговорили - няма страшно.
Всъщност, летял съм много повече TransCon с двудвигателни самолети, отколкото с четиридвигателни.
Ми на - жив съм

Бедата е друга - летенето в икономична класа на тези самолети при полет около и над 12 часа..........Абе в един момент си е живо мъчение.
Изключение прави един единствен четиридвигателен самолет (А380), който обаче както се вижда особен пазарен успех няма.
И я се произвежда след 10-на години, я не.
P.S.: и АК има голямо значение (за комфорта). Няма как да очакваш същото при А380 на Air France и Qatar Airways
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Катастрофата на Lion Air
Машина: 7М8 (Boeing 73MAX8), регистрация PK-LQP, доставен Август 2018

Полет JT 610
178 пасажера
3 деца
8 души екипаж
Тотал 189







Дълбочина на която се намират останките – около 35 метра



Две от стюардесите:

Досега е ясно, че:
- пилота е поискал разрешение от кулата за връщане на Soekarno-Hatta
- той е индиец (Captain Bhavye Suneja), полуечил бревета си в Калифорния, работи за Lion Air от 2011-та

- видео с FO
https://www.youtube.com/watch?v=RSQKGFPkV2Q
- самолета е имал технически проблем в неделята преди катастрофата, появил се при полет Бали-Джакарта, който е бил отстранен. Edward Sirait, Lion Air CEO, не уточнява естеството на „техническия проблем”. Подчертано е само, че този проблем не се появявал никога на останалите 7М8 (на АК досега са доставени общо 11 самолета)

- Вече изтече и снимка на протокола за летателна годност на PK-LQP

Рапорт от инцидента в деня преди катастрофата:
A: PK LQP, B737 Max 8
D: 28.10.2018
O: Airspeed unreliable and alt disagree shown after take off. STS was also running to the wrong direction, suspected because of speed difference. Identified that CAPT instrument was unreliable and handover control to FO. Continue NNC of Airspeed Unreliable and ALT disagree. Decide to continue flying to CGK at FL280, landed safely rwy 25L
R: DPS CGK LNI 043
E: AFML
R: Capt William Martinus/133031, FO M Fulki Naufan/ 144291
- в 11.22 при ляв завой самолета пропада рязко (600 feet), също толкова рязко се увеличава и скоростта
- падането в океана е със скорост 7000ft/min

Симулация:
https://www.youtube.com/watch?v=IkxVif8Gxgk
Очаква се резултата от FDR:




Една лична забележка: Lion Air e АК с неособено добър имидж. Те са дефинирани не като LCC (low cost carrier или нискотарифна АК), а като ULCC (тоест ultra low cost carrier – ултра нискобюджетна АК).

Превозвача е чест обект на разследвания, а safety record е много зле (за 14 години от създаването си – 14 катастрофи, вярно болшинството без жертви). Снимката по-долу е на едва двумесечен 738

Цените са изключително ниски, за полета ни Джакарта-Бали (преди 2 години), те предлагаха цена три пъти по-ниска от тази на Garuda (разбира се без багаж, но дори и с платен багаж, пак бяха много-по-евтини). Никога не съм обичал рисковете, що се отнася до авиокомпании и избрах Garuda (националния превозвач на Индонезия), макар, че стотина долара на човек да не са ми никак излишни. Никога не съм съжалявал.
Именно поради тези много ниски цени обаче, АК се разрасна неимоверно за последните години и в момента държи по-голям пазарен дял дори от Garuda, що се отнася до късите линии. Рекламната политика е изключително агресивна

огромни постери могат да се видят не само по улиците на Джакарта и Денпасар, но и в съседна Малайзия – спомням си огромна (заемаща няколко етажа) реклама върху небостъргач в Букит Бинтанг (центъра на Куала Лумпур). Същевременно средната възраст на екипажите е изключително ниска, Lion Air е известна със склонността си да наема току-що завършили пилоти.
Машина: 7М8 (Boeing 73MAX8), регистрация PK-LQP, доставен Август 2018

Полет JT 610
178 пасажера
3 деца
8 души екипаж
Тотал 189





Дълбочина на която се намират останките – около 35 метра



Две от стюардесите:

Досега е ясно, че:
- пилота е поискал разрешение от кулата за връщане на Soekarno-Hatta
- той е индиец (Captain Bhavye Suneja), полуечил бревета си в Калифорния, работи за Lion Air от 2011-та

- видео с FO
https://www.youtube.com/watch?v=RSQKGFPkV2Q
- самолета е имал технически проблем в неделята преди катастрофата, появил се при полет Бали-Джакарта, който е бил отстранен. Edward Sirait, Lion Air CEO, не уточнява естеството на „техническия проблем”. Подчертано е само, че този проблем не се появявал никога на останалите 7М8 (на АК досега са доставени общо 11 самолета)

- Вече изтече и снимка на протокола за летателна годност на PK-LQP

Рапорт от инцидента в деня преди катастрофата:
A: PK LQP, B737 Max 8
D: 28.10.2018
O: Airspeed unreliable and alt disagree shown after take off. STS was also running to the wrong direction, suspected because of speed difference. Identified that CAPT instrument was unreliable and handover control to FO. Continue NNC of Airspeed Unreliable and ALT disagree. Decide to continue flying to CGK at FL280, landed safely rwy 25L
R: DPS CGK LNI 043
E: AFML
R: Capt William Martinus/133031, FO M Fulki Naufan/ 144291
- в 11.22 при ляв завой самолета пропада рязко (600 feet), също толкова рязко се увеличава и скоростта
- падането в океана е със скорост 7000ft/min
Симулация:
https://www.youtube.com/watch?v=IkxVif8Gxgk
Очаква се резултата от FDR:



Една лична забележка: Lion Air e АК с неособено добър имидж. Те са дефинирани не като LCC (low cost carrier или нискотарифна АК), а като ULCC (тоест ultra low cost carrier – ултра нискобюджетна АК).

Превозвача е чест обект на разследвания, а safety record е много зле (за 14 години от създаването си – 14 катастрофи, вярно болшинството без жертви). Снимката по-долу е на едва двумесечен 738

Цените са изключително ниски, за полета ни Джакарта-Бали (преди 2 години), те предлагаха цена три пъти по-ниска от тази на Garuda (разбира се без багаж, но дори и с платен багаж, пак бяха много-по-евтини). Никога не съм обичал рисковете, що се отнася до авиокомпании и избрах Garuda (националния превозвач на Индонезия), макар, че стотина долара на човек да не са ми никак излишни. Никога не съм съжалявал.
Именно поради тези много ниски цени обаче, АК се разрасна неимоверно за последните години и в момента държи по-голям пазарен дял дори от Garuda, що се отнася до късите линии. Рекламната политика е изключително агресивна

огромни постери могат да се видят не само по улиците на Джакарта и Денпасар, но и в съседна Малайзия – спомням си огромна (заемаща няколко етажа) реклама върху небостъргач в Букит Бинтанг (центъра на Куала Лумпур). Същевременно средната възраст на екипажите е изключително ниска, Lion Air е известна със склонността си да наема току-що завършили пилоти.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Поздрави от залива на Антъни Куин, където всяка късна есен прекарвам по седмица (всъщност две, но втората винаги е на друг остров, обикновено на който все още не съм ходил)

Няма ме на снимката (да не стане грешка)


Няма ме на снимката (да не стане грешка)

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 5386
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Родос изглежда много магически, поне на снимки.
- Sharana
- Редовен потребител
- Мнения: 1855
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Приятно изкарване тогава 

- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Исках да кача малко авторски снимки - хвърчила / летища / inflight, но докато се атач`нат и вече не съм логнат - изхвърля ме нон стоп.
Постинг мога да спретна (като го напиша в Уърд и после пастна за секунди), но не и да атач`на снимки - задържа ме логнат за по малко от минута.
Явно този проблем с чужбините остана.
Освен като се прибера в БГ, ама то пък тогава като ме емне раутата.....
Постинг мога да спретна (като го напиша в Уърд и после пастна за секунди), но не и да атач`на снимки - задържа ме логнат за по малко от минута.
Явно този проблем с чужбините остана.
Освен като се прибера в БГ, ама то пък тогава като ме емне раутата.....

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Чак магическо….Силно казано.
Морето е настина уникално чисто, с тропичен привкус (особено дъното) и бих казал доста различно от това в континентална Гърция (Халкиди). Пък колко е солено, не е истина – трудно се потъва, особено ако си по шишкав (като мен).
Друго предимство е, че няма зима – дори Декември и Януари, температурите се задържат около 10-15 градуса (днес например е 25, а е Ноември). Тоест не нося нищо с дълъг ръкав.
Но Додеканезе (част от които е и Родос), както и Цикладите са доста пустинни – в над 90% едни голи чукари. Говоря от личен опит – обиколил съм доста – Родос, Карпатос, Миконос (една голяма дискотека на фона цикладска архитектура), Санторини (където освен калдерата нищо друго няма), Крит.
Растителността е много бедна и е далеч от азиатския разкош (Бали, Ко Самуи или ДаНанг), където се „давиш“ в екзотика (зеленина), като до голяма степен това се отнася и до фауната (вкл. някои „буби“, които с големината си могат ти изкарат акъла).
Що се отнася до острови в Гърция, казват че е по-зелено в Йонийско море – Занте (Закинтос) и Керкира (Корфу), където аз не съм ходил. Планирал съм Занте няколко пъти, ама бедата е, че много трудно се навързват полети от/за София (малко са вътрешните, обикновено рано сутрин или много късно вечер) – трябва да се преспива в Атина. Затова, така и си остава (план). Е, има много чартъри директно от София, но това означава организирана почивка, която на мен изобщо не ми е по вкуса – искам сам да си избирам къде да спя, а като включим и характеропатията, и дума да не става да тръгна с „група“. Освен това се подразбира един един единствен остров, а аз гледам за 2 седмици за комбинирам два (от тук отивам на Наксос). Да не говорим, че чартърите са само лятото, а аз съм стиснат – сега плащам за цял апартамент 27 евро на вечер, докато Август го пласират за над 70 (по-добре да дам парите за още полети, че и пак по-малко излиза).
Недостатък на Занте и особено Керкира е, че там пък има „зими“ (или поне така казват). Тоест трудно може да се прави плаж Ноември (както тук).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
В аеро`то обаче нямаше проблемиAlmasy написа: ↑05 Ное 2018, 07:00Исках да кача малко авторски снимки - хвърчила / летища / inflight, но докато се атач`нат и вече не съм логнат - изхвърля ме нон стоп.
Постинг мога да спретна (като го напиша в Уърд и после пастна за секунди), но не и да атач`на снимки - задържа ме логнат за по малко от минута.
Явно този проблем с чужбините остана.
Освен като се прибера в БГ, ама то пък тогава като ме емне раутата.....![]()

http://forum.aeropress-bg.com/viewtopic ... 1&start=80
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2291
- Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
- Контакт:
- Status: Offline
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2291
- Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
- Контакт:
- Status: Offline
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Данните от FDR показват „проблем“ със самолета през последните 4 часа, което включва и предишният полет (тоест потвърждават се предварителните данни). Докладите на пилотите от предпоследният полет са налице (pilots had reported an issue calculating airspeed during Oct. 28 flight.), но не е ясно, какво е било направено от техниците на земята и дали е било достатъчно
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 2554
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Не знам откъде са снимките на моделите, но ако са от китайското изложение, са едно към едно патентовани разработки на Ербъс и Боинг.
Ето и Боинг`ската:

Е, добре - двигателите са разположени мааааалко по-различно.
Туй ще да е китайския принос

Всъщност не може да им се отрече - адски добри са в копирането. Почти етапа на съвършенство.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 2291
- Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
- Контакт:
- Status: Offline
- pnp5q
- Редовен потребител
- Мнения: 977
- Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Кто к нам с мечом придет, того проще застрелить.
-
- Редовен потребител
- Мнения: 109
- Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Явно отново е имало поредици от откази и неправилни действия на екипажа. Датчиците за скорост и тези за ъгъл на атака са изключително важни, ако отказите са настъпили заедно, явно екипажа не се е ориентирал добре в обстановката. Доколкото знам, 737 имат три отделни независими датчици за ъгъл на атака, трудно ми е да си представя отказ на повече от един по едно и също време....
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 5386
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Въвеждат нови процедури, но според реакцията на FFA излиза, че самолета е основния виновник за трагедията. Няма да им е за пръв път на Боинг при сериозна модернизация на съществуващ модел да убият хора. Примера с 767 на компанията ни Ники Лауда е показателен. Нов софтуер и цифрово управление. Реверс на двигател в полет. Хора и самолет на къстчета за секунда.Skoda написа: ↑08 Ное 2018, 11:15Явно отново е имало поредици от откази и неправилни действия на екипажа. Датчиците за скорост и тези за ъгъл на атака са изключително важни, ако отказите са настъпили заедно, явно екипажа не се е ориентирал добре в обстановката. Доколкото знам, 737 имат три отделни независими датчици за ъгъл на атака, трудно ми е да си представя отказ на повече от един по едно и също време....
И да, винаги екипажа също има вина. Обаче от това да ти откяже тръба на Пито, което уби онзи А330 с некадърния екипаж, до това да ти се меша неправилно самолета в управлението при изключен автопилот, разликите са огромни.

-
- Редовен потребител
- Мнения: 109
- Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Да нещата вече придобиват по ясна картина. Наистина е странно при толкова добре обработена машина като 737, да се стига до такива положения. Вярно, че Макс е нова модификация, но все пак основата е самолет летял стотици милиони часове.
http://aeropress-bg.com/news/civil-avia ... ла-737-max
http://aeropress-bg.com/news/civil-avia ... ла-737-max
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 1897
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Гражданска авиация
Вярно странна история, но за себе си клоня повече към неразпознаване на проблема от екипажа и съответно прилагане на грешната процедура.
Строши-пилот 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани