Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5022
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 11 Окт 2018, 14:14

На мен ми прилича все едно е подала основната стойка.

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 796
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 13 Окт 2018, 10:03

Кто к нам с мечом придет, того проще застрелить.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Окт 2018, 21:27

airBaltic CEO
A220-300 – рекордно нисък разход на гориво
http://m.atwonline.com/airlines/ceo-air ... el-savings

АК ще поднови целия си парк и от 2022-ра ще оперира с флотилия съставена единствено от А220
http://m.atwonline.com/aircraft-engines ... fleet-2022

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1857
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Online

Re: Гражданска авиация

Мнение от Кухулин » 16 Окт 2018, 10:41

Изображение

Чингис хан еърлайнс :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Окт 2018, 10:41

Кухулин написа:
16 Окт 2018, 10:41
Чингис хан еърлайнс :mrgreen:
Има доста случаи на почти идиотски имена (на АК). Типичен пример е

Изображение

както и

Изображение

Да, втория превозвач е скандинавски, но все пак би трябвало да им дойде на ум превода на английски. То и ливерията една.....
GoodJet e също простотия

Изображение

Казахците направо къртят със SCAT (ингилизко говорящите се дивят как можеш да кръстиш националния си превозвач лай....о).

Изображение

По мое мнение не преливат от мъдрост и:

Air 2000
Canada 3000
USA 3000
Тango
Hello
1Time
easyJet
WIZZ
JET2
Spice Jet
Jet Airways
Webjet
Jetblue
Zoom
Song
Buzz
AirTran
SN Brussels Airlines (SN е просто IATA кода, от какъв зор са го намъдрили пред името един господ знае)
Fly Air
Jazz
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 796
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 17 Окт 2018, 10:59

Много вълнуващо и живописно описание на откриването на Терминал 5 на летище Хийтроу през 2008 година (на руски) - ако не виждате текста във Файърфокс, цъкнете F9 (режим за четене). Ето и 2-3 цитата:
Зданието било представено официално на публиката. Архитектурата, както се очаквало, била шокиращо прекрасна. Ролята на червената лентичка се удала успешно на Майк Дейвис: шефът на проектантската група на бюрото на Ричард Роджърс (архитекта на Терминал 5 - бел.моя) се явил в червен костюм, с червена вратовръзка, червена риза, червени чорапи и червени обувки с червени връзки.
Това е сложен контингент, със сложен багаж, сложна миризма, сложни хигиенни и поведенчески навици, сложен оглед и сложна проверка на пътниците, багажа и документите за чума, холера, дизентерия, жълта треска, ебола, малария, хепатит, туберкулоза, СПИН, проказа, наркотици в стомаха и чантата, търговия с деца, фалшиви паспорти и свидетелства за раждане, подправени справки за здравословното състояние и с плътни тълпи кандидати за медицински оглед, санитарна обработка, карантина и депортация.
Доколкото всички виновници за очакваното тържество вече се намирали на мястото на очакваното тържество, в състояние, собствено, на тържество...
Кто к нам с мечом придет, того проще застрелить.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Окт 2018, 09:42

Kuwait Airways (KU) – за 8 х 338 (A330-800Neo)

https://www.reuters.com/article/us-kuwa ... SKCN1MP1DE

Изображение

Това изобщо не е новина, ако не идеше реч за варианта 800 – в края на краищата 8 самолета не са нищо особено, дори и да става въпрос за широкофюзеляжни машини (както е в случая).
Но 338 е голямата болка на Ербъс – заявките се броят на пръсти, за разлика от варианта 339 (A330-900Neo), който има 224 твърди поръчки. По авиофорумите дори почти му спретнаха панахида.
Работата е там, че модела е някаква „междинка”, от която чак толкоз превозвачите не се нуждаят. Той е с по-голям рейндж от 339, но и по-малък от 359. С по-малка вместимост от 339 и по-високо CASM. По-евтин от 359, но CASM отново е по-високо (и то значително).
За 338 имаха значителна поръчка Hawaiian (HA) – един от малкото превозвачи, за които варианта идваше по-мярка, заради специфичната локация на HNL (Хонолулу). Конкуренцията обаче не спи. Забавянето на Ербъс с 338 дойде добре дошло за HA, които в случая имаха право да канцелират поръчката си без наказателни такси и да превключат на 787, за който очевидно Боинг им е предложил сладка сделка.
Всъщност, това е до известна степен конверсия - KU имаше поръчка за 10 х 359 (A350-900). Очевидно превозвача е преценил, че не му трябват толкова много XWB (които са и на всичко отгоре доста по-скъпи), като замени 5 бройки за 338 и поръча допълнително още 3 от същия модел. Тоест настоящата му поръчка към Ербъс е вече за 5 х 359 и 8 х 338 (що се отнася до WB машини) плюс 15 х A320Neo.
Но дори и с поръчката на KU бъдещето на 338 остава несигурно. Другия единствен купувач (засега) е Uganda Airlines. А това не е особено светла перспектива.
Единствената утеха за Ербъс при провал на варианта (ако изобщо може да се говори за утеха в случая) е, че поне не е налял много пари в 338. Нови са клапите за пневматичната система, уинглетите (и там кой знае колко не са се изръсили – заимствани са от 350XWB), мотогондолите и самите двигатели, разбира се. Което означава към над 90% един А330-200. Виж при провал на 339 много повече би ги заболяло – там, заради увеличеният капацитет се наложи преработка на самия фюзеляж, а и крилата са пипнати. Слава богу, вижда се, че 339 отдвна не го грози такава участ.
Така или иначе, болшинството предричат на 338 съдбата на нишова машина (подобно на 736 и 318) – инвестиците ще бъдат избити, но едва ли ще докара сериозни печалби.
Още все пак е рано да се каже – 338 е идентичен по големина с 332 (при по-добър CASM и рейндж), а все още по света има много сравнително нови А330-200. Един ден те ще трябва да бъдат заменени, зависи какво ще избере превозвача. Появиха се и мнения, че би бил добър и като карго машина, но това е малко вероятно – Ербъс нито е стартирал F вариант, нито изглежда да има такова намерение.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1605
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 19 Окт 2018, 09:46

Almasy написа:
19 Окт 2018, 09:42
XWB
Има ли някъде писано как точно такова име са избрали на иначе симпатичен самолет? :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Окт 2018, 09:58

Sharana написа:
19 Окт 2018, 09:46
Almasy написа:
19 Окт 2018, 09:42
XWB
Има ли някъде писано как точно такова име са избрали на иначе симпатичен самолет? :mrgreen:
Ще обясня, но вероятно утре-вдруги ден, че сега ноо раута.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 6624
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 19 Окт 2018, 13:14

pnp5q написа:
17 Окт 2018, 10:59
Много вълнуващо и живописно описание на откриването на Терминал 5 на летище Хийтроу през 2008 година (на руски) - ако не виждате текста във Файърфокс, цъкнете F9 (режим за четене). Ето и 2-3 цитата:
Зданието било представено официално на публиката. Архитектурата, както се очаквало, била шокиращо прекрасна. Ролята на червената лентичка се удала успешно на Майк Дейвис: шефът на проектантската група на бюрото на Ричард Роджърс (архитекта на Терминал 5 - бел.моя) се явил в червен костюм, с червена вратовръзка, червена риза, червени чорапи и червени обувки с червени връзки.
Това е сложен контингент, със сложен багаж, сложна миризма, сложни хигиенни и поведенчески навици, сложен оглед и сложна проверка на пътниците, багажа и документите за чума, холера, дизентерия, жълта треска, ебола, малария, хепатит, туберкулоза, СПИН, проказа, наркотици в стомаха и чантата, търговия с деца, фалшиви паспорти и свидетелства за раждане, подправени справки за здравословното състояние и с плътни тълпи кандидати за медицински оглед, санитарна обработка, карантина и депортация.
Доколкото всички виновници за очакваното тържество вече се намирали на мястото на очакваното тържество, в състояние, собствено, на тържество...
Петя, това беше велико! Много благодаря за находката!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Окт 2018, 18:46

SSJ - бездънен чувал

Кремъл вече наля толкова милиарди, че сигурно биха стигнали за две програми.
И очевидно няма да се спре до тук.
След 1-ви Октомври в рамките на дни излязоха още 2 декрета с които отново се наливат повече от $150 милиона.
Планирана е вече и следваща, още по-голяма субсидия, само за Aeroflot, когото Кремъл принуди да заяви още 50 x SSJ100-95.
Moже да се каже, че реално Сухой проблеми няма никакви. Бюджета е техен.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5022
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Окт 2018, 17:34

А реално работи ли се по подобряване на самолета, и по новият вариант, или това са просто субсидии за спасяване на проекта?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Окт 2018, 21:40

Amazon написа:
20 Окт 2018, 17:34
А реално работи ли се по подобряване на самолета, и по новият вариант, или това са просто субсидии за спасяване на проекта?
Работи се.
Shrink варианта по прогнози/писания ще бъде съвсем нов самолет. Той обаче е само на хартия.
Парите се наливат в вариант 100.
Няма какво да се преструвам - никога няма да признаят, че за момента произвеждат боклук.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1605
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 22 Окт 2018, 15:27

Almasy написа:
19 Окт 2018, 09:58
Ще обясня, но вероятно утре-вдруги ден, че сега ноо раута.
Какво им готвят на руснаците пак?
https://rg.ru/2018/10/22/v-rossii-predu ... panij.html

Службите искат достъп (а дали го нямат?) или не искат да плащат на чужди провайдъри, нищо че алтернатива няма?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Окт 2018, 16:47

Sharana написа:
22 Окт 2018, 15:27
Almasy написа:
19 Окт 2018, 09:58
Ще обясня, но вероятно утре-вдруги ден, че сега ноо раута.
Какво им готвят на руснаците пак?
https://rg.ru/2018/10/22/v-rossii-predu ... panij.html

Службите искат достъп (а дали го нямат?) или не искат да плащат на чужди провайдъри, нищо че алтернатива няма?
Трябва да проверя, наистина съм доста зает тези дни - нямаше ме и след седмица пак заминавам, общо взето на тъгъдък, няколко неща едновременно върша.
Така, както е написано обаче (и след повторния прочит) ми звучи, като опит на руснаците да създадат своя система и да бъдат напълно независими, що се отнася до вътрешните полети. За външните в това отношение едва ли ще се пробват - печалбите на Aeroflot (SU) отново ще се спихнат, не им стига срива през 2014-та. Тоест не, че някой се опитва да ги елиминира примерно от Amadeus.
Те напоследък в много отношения са го подкарали по параграфа "Щом е западно е акано" и държат доколкото е възможно да се справят сами. Възможно е и да ги е страх, че ще ги отрежат и от там и ще ги сварят ептен по бели гащи.
Нещата обаче са доста комплицирани.......Дори и да е за вътрешни полети - собствена система - ОК, обаче ако тя не е навързана с останалите, партньорите на SU няма да имат достъп до продажби. Тогава за какво са им тези JV полети (такива има и вътрешни, тоест в момента такива се изпълняват със представка кода на друг превозвач). Наистина касае и Sky Team, защото пък там системата е единна и не виждам как AIrFrance или Delta биха позволили подобни волности в алианса.....
Повече засега не мога да кажа.
Последна промяна 3 на Almasy, променена общо 22 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 22 Окт 2018, 17:37

При бърз прочит на западните специализирани сайтове не открих никаква информация. Което още повече ме навежда на мисълта за самоинициатива на руснаците, тоест никой не се и опитвал да ги изключи от наличните системи.
Открих обаче друго, което корелира с написаното дотук – очевидно правителтвения натиск върху гражданската авиация все повече се засилва в посока „тотална русификация”.
Едва ли има смисъл да превеждам:
Medvedev has demanded changes to its airline industry, reports the Independent.
While some of these ideas may be sensible -- reducing the sheer number of airlines for one -- it's worth noting that the Russian government itself may share a fair amount of blame.
The Russian government has been pushing Russian airlines to modernize but is also pushing them to rely on Russian aerospace companies -- a sector dominated by the government-led United Aircraft Corporation.
Putin scolded Aeroflot, the largest Russian airline, for not buying enough Russian planes.
"You want to dominate the domestic market, but you don't want to buy Russian technology. That won't do." he told chief executive officer Vitaly Savelyev.
However, AP reports that the domestic Russian aircraft industry has become notorious for slow progress caused by "corruption, aging equipment and broken links between subcontractors."
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 23 Окт 2018, 13:40

Sharana написа:
19 Окт 2018, 09:46
Almasy написа:
19 Окт 2018, 09:42
XWB
Има ли някъде писано как точно такова име са избрали на иначе симпатичен самолет? :mrgreen:

При създаването на следващото моделно двудвигателно поколение (тоест наследниците на 767 и 330) двата авиационни гиганта (Boeing & Airbus) имат съвсем различен подход.
Boeing прекрасно съзнават, че 767 е изпята песен. Или ако не тотално изпята, то неконкурентно способна на 330, който е и значително по-нова платформа – отдавна е минало времето когато негови конкуренти за били също не толкова новите AB3 (Airbus A300), AB6 (Airbus A300-600R), 312 (Аirbus A310-200) и 313 (Аirbus A310-300) Продажбите на 767 търпят значителен регрес, като при 762 са почти нулеви, при базовия 763 клонят на там, деманд има все още за подварианта 763ER.
764 (Boeing 767-400ER) се оказва провал

Изображение

капацитета е увеличен, но самолета просто няма достатъчно рейндж (по-малък е дори от този на 763ER), поради което и превозвачите не щат и да чуят за него. Поръчки има само от две АК (Continental, погълната по-късно от United и Delta), като произведените бройки са едва 37.
Не проработват особено и усилията за ъпдейт на 763ER

Изображение

въпреки уинглетите и всички останали подобрения - 332 и 333 продължават да генерират все повече поръчки.
В крайна сметка в Сиатъл разбират, че с трици маймуни не се ловят и окончателно зарязват почти вече разработения докрай 764ERX (подобрен вариант на 764), като прототипа никога не вижда бял свят.
Ясно е, че за борба с по-съвременния модел на Airbus (330) е необходима съвсем нова концепция, превлъплатила се в 787.

Обратни са нещата с европейския конгломерат. Добили самочувствие от успеха на 330, те си въобразяват, че с повечко подобрения на съществуващия модел, както и изцяло нови двигатели ще могат да се конкурират и с 787. Трябва да се прибави, че концерна е затънал до гуша със 388, а и все пак, поне до този момент, всичките му самолети като платформи са много по-нови от тези на Боинг.
Така се пръква концепцията А350, наричана в днешно време пре-XWB или A350MkI. Тя представлява самолет с фюзеляж почти идентичен с този на 330, нови двигатели, уинглети, авионика и слабо пипнати крила.
Публиката обаче не е във възторг – самолета на Боинг като концепция е изключително футуристичен дори на външен вид

Изображение

като е отделен въпроса, че това до голяма степен е рекламен трик – прототипа изглежда доста по-конвенциално и няма помен нито от акулообразната опашка, нито от „космическия” нос/остъкляване на кабината.
Така или иначе критиките са повсевместни, като гурутата на Боинг буквално издевателстват в медиите върху концепцията на конкуренцията. Разбира се, на тях това им е работата, но въпроса е, че във възторг не са нито независимите специалисти, нито превозвачите – всички те открито фаворизират 787. В тубата се появяват и подигравателни клипове от рода на

https://www.youtube.com/watch?v=9TbRyhLJqT0

В крайна сметка в Тулуза си дават сметка, че раутата е на бозук. И че колкото и да не им се ще да прахосват милиарди, друг избор нямат. Вадят чисти листове хартия и започват буквално от нулата.
Така се пръква и „новия”, в много отношения революционен в сравнение с предходните модели А350.

Изображение

Името обаче вече е дадено. Как да го разграничат от „стария” А350 (MkI)?
Време за много мислене няма. Тогава на някой му хрумва израза eXtra Wide Body (XWB), което корелира и с по-широкия фюзеляж.....Така и си остава.

В заключение ще кажа, че MkI, чак толкова безумна концепция не е. По същество това е днешния А330Neo.
Той не е нито 787, нито 350XWB, но е някакъв компромис на разумна цена, което се видя и от поръчките за версия 900 (800, вярно е съвсем друг филм).

Изображение

Чак толкова подигравки бяха неоснователни.
Но е и вярно, че ако не бяха те, нямаше да го има и днешния XWB, което щеше да бъде огромна грешка.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1605
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 23 Окт 2018, 14:01

Almasy написа:
23 Окт 2018, 13:40
...
Мерси за дългия пост! Да се разбира значи, че XWB си е успешен самолет и ще си избие вложенията Новия самолет, който го прави Боинг (797 май?) в същия клас ли е?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 23 Окт 2018, 14:29

Sharana написа:
23 Окт 2018, 14:01
Almasy написа:
23 Окт 2018, 13:40
...
Мерси за дългия пост! Да се разбира значи, че XWB си е успешен самолет и ще си избие вложенията Новия самолет, който го прави Боинг (797 май?) в същия клас ли е?
Не, тотално различни концепции.
797 е бъдещия прототип на на така наречения MoM/NMA.
Машина, кръстоска между 737 и 767, тоест широкофюзеляжна, но за най-вече за мисиите на 737.
Нещата там са изключително мътни, чуват се и призиви за отказ от WB концепцията.
Така или иначе е основно за замяна на 737 и 757, като горният и край /вариант/би трябвало да е съвсем малко под долния /вариант/ на 787.
И няма какво да ми благодариш - аз пък се зверя на постовете ти във военната авиация, само дето много малко отбирам.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 23 Окт 2018, 15:32

Sharana написа:
23 Окт 2018, 14:01
Да се разбира значи, че XWB си е успешен самолет
Ще си проличи окончателно след десетина години.
XWB е по-скъп самолет от 787.
Значително по-скъп.
Вярно е, че амбициите му покриват и нишата на настоящия 777 /а не само на 787/, но диколко успешно ще е, предстои да видим.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1605
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 23 Окт 2018, 15:42

Хм, това е логично - 737 и 757 са стари и трябва да се измисли съвременна замяна за парковете на авиокомпаниите - особено с количеството 737, което се използва от авиокомпаниите. Обаче:
Almasy написа:
23 Окт 2018, 14:29
Нещата там са изключително мътни, чуват се и призиви за отказ от WB концепцията.
Това за дългомагистралните ли? Да не искат и там да поемат по същия път като при регионалните полети...

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Окт 2018, 15:02

Със 797 Boeing де факто искат да променят досегашните стереотипи/класификации, а именно:
- комютърна и регинална авиация – вместимост до около 130 пасажера, малък до среден рейндж
- NB самолети – 130 до 230, среден обсег
- WB самолети – над 200, дългообхватни
Разбира се, и това деление има двоите вариации – дългообхватен е доста общ термин, визират се основно TransCon полети.
Инак между обхватите на два TransCon самолета може да има доста сериозна разлика, както е при А350-1000 и A350-900LR.
Не, че и в днешно време няма примери извън тази класация, а именно 7M9 и 321Neo – с първия например Air Canada лети TATL – Халифакс/Лондон. Е, и двата модела няма как да литнат от западното крайбрежие до Лондон, затова тази „дъалгообхватност” е частична. Но 321NeoLR (Боинг нямат аналог) е на път да го стори.

Изображение

Както и да е, 797 затова е и с работна абревиатура MoM или средата на пазара

Изображение

Boeing въэзнамерява да създаде WB самолет, чиито варианти да покриват изцяло сегашната ниша на 737.
Но НЕ САМО.
Вариантите в горния сегмент трябва да покрият изцяло нишата и на 757 (или 321 NeoLR), както и тази на зарязания навремето от Boeing 783 (787-3).
Може би някои си спомнят, че това беше short range вариант на 787, за когото поръчка имаха NH (All Nippon). Машината имаше просто твърде високо CASM в сравнение с 788. Същата съдба сполетя и варианта А350-800 на конкурента Eрбъс (който вярно, не се води канцелиран, а само замразен, но един господ знае дали ще види бял свят някой ден).
Най-същественото е, че със 797 чикагският производител смята да наложи WB концепцията не само при дългите, но и при средномагистралните полети.

Изображение

Както и да иземе функциите на самолети като 767-200

Изображение

Или с един куршум – 3-4 заека.

Както казах, няма нищо замразено като концепция – нещата още са на проучвателен етап (който стана мнооооого дълъг, BTW). Доста са и противниците на WB конфигурацията и настояват Boeing да разработи NB 797 (заместник на 737 или NSA/NMA).

Изображение

Ето тук можеш да прочетеш още някои неща:
http://forum.aeropress-bg.com/viewtopic.php?f=2&t=1055
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

kramer
Редовен потребител
Мнения: 1357
Регистриран на: 20 Юли 2016, 19:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от kramer » 26 Окт 2018, 20:06

Да го е страх човек да лети през океана на два мотора заради икономия..

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1605
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 26 Окт 2018, 20:45

А с двумоторните над континента по-покойно ли ти е? Шанса да откажат двата е като да откажат и четирите - случвало се, но и в двата случая рядко.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 26 Окт 2018, 20:48

kramer написа:
26 Окт 2018, 20:06
Да го е страх човек да лети през океана на два мотора заради икономия..
Е, уж затова има понятия като ETOPS :D
BTW, най-големия ETOPS досега в гражданската авиация има А350, а именно 370.
Дори четиридвигателния B748i има по-малък (330).
Което не означава, че А350 е непременно победител в най-общ аспект, най-малкото по простата причина, че е много скъп.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани